צילום: TVB St. Anton am Arlberg

מערב אוסטריה הוא אחד האזורים היפים ביותר בכל אירופה, עם נופים אלפיניים מדהימים, כפרים קטנים וציורים, אתרי טבע עוצרי נשימה ואטרקציות מהנות לכל המשפחה. בכתבה זו נסקור את המיטב שיש למחוז להציע למטיילים, כולל המלצת זהב למלון מדהים שאסור להחמיץ.

כמה מילים על מערב אוסטריה

בחלק המערבי של אוסטריה שוכנים מחוזות טירול וזלצבורגרלנד המפורסמים אשר מושכים תיירים רבים. ניתן להגיע לשני המחוזות האלו באמצעות טיסות ישירות לוינה, מינכן או ממינגן, כאשר היצע הטיסות לוינה הוא הגדול ביותר ולרוב זו גם תהיה האפשרות הזולה והמשתלמת ביותר. מחירי הטיסות לוינה לרוב נוחים מאוד, ולא קשה למצוא טיסות שעולות $50-$100, אפילו בחופשת הקיץ.

התקופה המומלצת ביותר להגיע לאזור היא בקיץ, כשהתיירות בשיאה וכל האטרקציות פתוחות. עם זאת, אם אתם מגיעים בעיקר עבור הטבע, תוכלו להקדים ולהגיע באביב כדי ליהנות מהאזור כשהוא בשיא פריחתו, או לבחור דווקא להגיע בסתיו כדי ליהנות מצבעי שלכת על רקע כל היופי המדהים של האזור.

בכתבה זו נציג מספר אזורים בתוך טירול וזלצבורגרלנד שאסור לכם להחמיץ. בכל אזור נציג יום טיול לדוגמה, המשלב בין אטרקציות מסוגים שונים וכמובן טבע מדהים.

טירול אטרקציות
מפל שטוייבן המרהיב בעמק Otztal, טירול

מלונות מומלצים באזור טירול

מלון Alpin Resort Sacher Seefeld

מלון  Alpin Resort Sacher Seefeld הוא אתר נופש יוקרתי המעוטר בחמישה כוכבים ושייך ל-Leading Hotels of the World. אתר הנופש שוכן בזיפלד השלווה, אחד המקומות היפים במערב אוסטריה. הנכס מוקף בפארק רחב ידיים ונופים פנורמיים של ההרים שמסביב. במלון יש בריכות פנימיות וחיצוניות, אגם, ג'קוזי, מכון כושר, סאונות, הרבה פינות ישיבה עם נוף מדהים. 

חדרי המלון המרווחים מעוצבים לעילא, בסגנון המשלב אלמנטים כפריים ואלמנטים מודרניים בצורה הרמונית, וכוללים מיטות קינג, פינת ישיבה, חדר רחצה מפנק עם אמבטיה ועוד. במלון תוכלו למצוא גם מסעדת גורמה מדהימה ואזור ספא עצום בשטח כולל של 4700 מ"ר. באתר הנופש שמים דגש מיוחד על ספורט ובריאות עם פעילויות כמו יוגה, פילאטיס ומדיטציה.

להזמנות ופרטים נוספים אתם מוזמנים להיכנס לאתר המלון

מלון מומלץ בטירול
חדר זוגי במלון Seefeld Sacher (צילום: David Johansson)
טירול המלצות
בריכה מהממת במלון Seefeld Sacher (צילום: David Johansson)

מלון Aqua Dome

מלון Aqua Dome הוא אחת המלונות השווים והמיוחדים בכל אוסטריה. הוא שוכן בתוך עמק Otztal הציורי מוקף בין הרים וגבעות ומציע חדרים מפנקים ומתחם ספא מרהיב. החדרים עצמם משלבים בין העיצוב האלפיני המסורתי לאלמנטיים מודרניים, מאובזרים לעילא ומציעים נוף מרהיב לכל האזור.

מתחם הספא המדהים של המלון הוא אטרקציה בפני עצמה, שפתוחה גם למבקרים מבחוץ בתשלום נוסף, נרחיב עליו בהמשך הכתבה. לינק להזמנה

מלונות במערב אוסטריה
חדר זוגי מפנק במלון Aqua Dome (צילום: באדיבות המלון)

רשת AlpenParks Hotels and Residences

חולמים לישון באוסטריה בבית אלפיני מסורתי עם נוף של היידי בת ההרים? רשת AlpenParks מציעה 9 מלונות ומלונות דירות בפריסה רחבה ברחבי טירול וזלצבורגרלנד: זל אם סי-קפרון, זלצקמרגוט, סלבאך, זיפלד, Matrei, Bad Hofgastein, Hochkönig, Maria Alm ו-Viehhofen.

במלונות תוכלו למצוא חדרים זוגיים ומשפחתיים, בריכות, סאונות ולעתים אפילו פארק מים קטן. יתרון מרכזי של הרשת הוא ההתאמה למשפחות גדולות במחירים משתלמים במיוחד. לינק להזמנה

מלונות באוסטריה
רשת AlpenParks: כמו היידי בת ההרים (צילום: באדיבות המלון)

אירוח כפרי בחווה אוסטרית

מחפשים חוויה יותר אותנטית? אל תחמיצו את ההזדמנות להתארח בחווה כפרית בטירול ובזלצבורגרלנד. יש מגוון חוות שמציעות חדרי אירוח במגוון רמות – מחדרים צנועים ועד וילות מודרניות, אך תמיד עם נוף קסום ואווירה כפרית. בחלק מהחוות אף תוכלו להשתתף בפעילויות שונות ומגוונות.

באתר Urlaub am Bauernhof (באנגלית Holidays on the Farm) תוכלו למצוא מגוון חוות מדהימות בכל חלקי אוסטריה שבהן תוכלו להתארח במחיר שווה לכל כיס. לינק

קיץ במערב אוסטריה
לקום כל בוקר בתוך גלויה (צילום: farms.at)
אירוח כפרי באוסטריה
לינה בחווה – חוויה לכל המשפחה (צילום: farms.at)

אינסברוק והסביבה

סביב העיר אינסברוק תוכלו למצוא אטרקציות כיפיות ולא שגרתיות לכל המשפחה. התחילו את יומכם בהעפלה ברכבל מזיפלד אל Rosshütte. הנופים לאורך הדרך ומפסגת ההר, הם מהיפים והמרשימים באזור טירול. בפסגה, תוכלו למצוא שלל משחקים והפעלות לילדים קטנים, נקודות תצפית ובקתות הרים מושלמות לארוחת צהריים.

לאחר מכן המשיכו ל-Schloss Ambras, טירה מרשימה השוכנת בפאתי אינסברוק. התחילו בסיור קליל בפנים הטירה המעוצבת בסגנון הרנסנס. כשתסיימו, צאו לטייל בגנים של הטירה שיש בהם זורם נחל, ישנו אגם קסום, הרבה צמחייה וחיות משוטטות.

טירול טיפים
הנוף המדהים שמחכה לכם ביציאה מרכבל Rosshütte

משם המשיכו אל עולם הקריסטלים של סוורובסקי. במתחם ישנו מוזיאון מרשים שבו מוצגים נוצצים רבים, הסובבים סביב הקריסטלים של החברה שבהחלט לא יזכירו לכם מוזיאון אמנות שגרתי. המוצגים עצמם מאוד חוויתיים ורוב הסיכויים שגם הילדים שלכם יראו התלהבות. לאחר הביקור במוזיאון תוכלו לסייר בגנים, ליהנות מעיצוב נוף מרשים, פעילויות לילדים ועוד.

לאחר שסיימתם בעולם הקריסטלים, תוכלו לטייל במרכז הקטן של אינסברוק המלא ברחובות קטנים, כיכרות ואווירה קסומה של כפר אלפיני קטן. אל תפספסו את ההזדמנות להשקיף על העיר מגשר Innbrücke בשעת השקיעה, כשהעיר נצבעת בגוון סגול כתמתם משגע. סיימו את יומכם עם ארוחת ערב טעימה באחת הסמטאות.

טירול למשפחות
אינסברוק – עיר קסומה למרגלות ההרים

אזור סן אנטון (St. Anton am Arlberg)

סן אנטון שבאזור ארלברג (St. Anton am Arlberg) היא עיירה ציורית בטירול שסביבה אטרקציות רבות כמו רכבלים, מסלולי הליכה, מתחמי ספא, מסלולי אופניים ועוד, וזה יעד מושלם אם אתם רוצים חופשה אלפינית אמיתית בחבל ארץ פחות מוכר, אך מדהים.

התחילו את יומכם עם אטרקציית אקסטרים שתיתן לכם זריקת אדרנלין. תוכלו לבחור בין רפטינג, קיאקים, קניונינג, פארק חבלים, טיולי אופניים ועוד. כל פעילות כזו היא כיף גדול ומתובלת בנופים המדהימים של אזור ארלברג.

לאחר מכן המשיכו אל פיקניק מרגיע על שפת אגם Verwallsee הקסום. באגם תוכלו למצוא מגרש משחקים, שבקרבתו יש גשר תלוי העובר מעל ערוץ נחל קסום ומסלול עם הפעלות לילדים.

סן אנטון, מערב אוסטריה
מבט מלמעלה על אגם Verwallsee (צילום: לשכת התיירות)

בשעות אחה"צ נמליץ לכם להפעיל עם רכבל ה-Rendelbahn לפסגה מדהימה עם נוף מרהיב. משם תוכלו לצאת למסלולי הליכה, להשקיף על פסגות מושלגות או לספוג את נוף ההרים, עם כוס משקה טוב.

סיימו את יומכם בפארק המים הקטן Wellnesspark Pettneu, שם תוכלו להירגע אחרי יום מלא הרפתקאות וליהנות מבריכות חמות וסאונות באווירה חמימה.

אוסטריה למשפחות
נוף אלפיני מטורף בסן אנטון (צילום: Patrick Baetz)

אזור Saalbach Hinterglemm

בניגוד למרבית המקומות שנזכיר בכתבה, אזור Saalbach Hinterglemm הוא פנינה נסתרת במערב אוסטריה שלא רבים מכירים. בתוך אזור קטן מרוכזות פעילויות רבות לכל המשפחה – רכבלים המעפילים לפסגות שמהן נשקף נוף עוצר נשימה, מסלולי הליכה יפהפיים, פארק החבלים הגדול באירופה, מסלול מיני גולף, פארק מים קטן ועוד.

יתרון מרכזי של האזור הוא, שמי שלן במקומות אירוח נבחרים זכאי לקבל את כרטיס Joker Card, המקנה כניסה בחינם לאתרים רבים והנחות לאתרים נוספים. אנחנו ניתן דוגמה ליום טיול באזור, אך קחו בחשבון שיש בו פעילויות רבות נוספות לעשות כמו טיולי אופניים, סיורי הליכה מודרכים, מוזיאונים, מכרות מלח ועוד. לינק

אוסטריה בקיץ
אזור Saalbach Hinterglemm (צילום: Mia Knoll)

התחילו את יום הטיול שלכם עם אדרנלין גבוה במתחם Glemmtaler Baumzipfelweg שבו נמצא פארק החבלים הגדול ביותר באירופה ומסלול הגשרים התלויים הגבוה ביותר באירופה. הילדים הגדולים וודאי יעופו על פארק החבלים, והילדים הקטנים יוכלו ללכת במסלול הגשרים כאשר יחכו להם הפעלות שונות לאורך המסלול. כניסה מוזלת למחזיקי כרטיס Joker Card.

משם המשיכו לכבוש פסגות אלפיניות ברכבל Kohlmais, שיביא אתכם לגובה 1794 מטרים באפס מאמץ. בפסגה תוכלו למצוא נוף מטורף, מסלולי הליכה כיפיים, אזור משחקים לילדים קטנים, מסלולי אופניים, האכלת איילים ומסעדות כיפיות לארוחת צהריים.

לאחר שתמצו את הפארק, תוכלו לרדת לעיירה המרכזית Hinterglemm, שגם בה מחכות לכם שלל אטרקציות. תוכלו לבחור בין אחה"צ מהנה בפארק המיני גולף, לבין פארק המים Käptn Hook, שמתאים לילדים בכל גיל. סכמו את יומכם עם ארוחת ערב טובה במרכז העיירה.

זלצבורג למשפחות
טיולי אופניים ורכבלים באזור Saalbach Hinterglemm (צילום: Mia Knoll)

אזור פלאכאו (Flachau)

אזור פלאכאו מומלץ במיוחד ללינה עבור מי שמתכנן טיול כוכב במערב אוסטריה. כמו כן, ניתן למצוא בו שפע של אטרקציות כל המשפחה, רכבלים, מסלולי הליכה מוצלחים ונוף אלפיני מרהיב.

התחילו את יומכם בנקיק ליכטנשטיין, הנמצא במרחק חצי שעה נסיעה. מבין כל הנקיקים באזור, זהו הנקיק הכי פחות קשה פיזית, אך הנופים עדיין לא יאכזבו אתכם. הנקיק עצמו צר ומוקף צמחייה ובסופו מחכה לכם מפל מרשים במיוחד.

מנקיק ליכטנשטיין סעו לפלאכאו וקחו את רכבל StarJet 1 המעפיל אל Flori's Adventure Trail. מדובר באתר אידאלי למשפחות עם נופים מדהימים, מסלולי הליכה קלילים והמון משחקים לילדים – מגלשות ארוכות, פעילויות מים ועוד. בלו בפסגה מספר שעות ועצרו לארוחת צהריים באחת מהמסעדות.

אם אתם פחות בקטע של אטרקציות משפחתיות, המשיכו אל רכבל StarJet 3, לפסגת הר Griessenkar, תיהנו מהנוף המטורף וצאו למסלול הליכה מדהים לאגם Rupertisee הקסום.

אוסטריה בקיץ
פלאכאו: האלפים במיטבם (צילום: Gerald Oberreiter)

המשיכו אל מתחם האטרקציות Lucky Flitzer. מדובר במתחם כיפי לכל המשפחה עם מגלשת הרים קצרה אך מהנה ועוד מגוון פעילויות לילדים כמו קרטינג, טרמפולינות, מתנפחים ועוד.

לאחר יום עמוס וגדוש תוכלו ליהנות מערב חוייתי במתחם Therme Amade הנמצא בקרבת פלאכאו. זהו מתחם מרחצאות כיפי עם בריכות פושרות עד חמות וכמה מגלשות מים מוצלחות. כשתסיימו, צאו לארוחת ערב טובה בפלאכאו.

זלצבורג למשפחות
כיף משפחתי במתחם לאקי פליצר (צילום: Markus Berger)

עמק Otztal והסביבה

האזור שוכן מערבית לעיר אינסברוק ומציע אטרקציות כיפיות לצד טבע עוצר נשימה. התחילו את יומכם במגלשת ההרים באימסט, שהיא אחת הארוכות ביותר בכל רחבי אירופה. מעפילים ברכבל לתחילת המסלול ואת הירידה הארוכה והמהנה עושים באמצעות מגלשת ההרים. ניתן ליהנות מעצירה בבקתת ההרים שנמצאת בפסגה.

לפני שנמשיך במסלול, אנחנו חייבים לציין את פארק האקסטרים Area 47 השוכן בכניסה לעמק ומציע פעילויות אקסטרים מטורפות לחלוטין, כמו פארק חבלים בגובה בלתי נתפס, יריית אנשים מתותחים, פארק מים משוגע ועוד. זוהי אטרקציית חובה לכל חובבי האדרנלין, שראוי להקדיש לה יום שלם.

משם המשיכו אל עמק Otztal הקסום. ממגלשת ההרים המשיכו לפיקניק באגם Piburger הקסום. אגם פיבורגר, נראה ממש כמו האגמים המטורפים בדולומיטים או בשוויץ, אבל בלי עומס תיירים. תוכלו לשוטט בעצלתיים לאורך השביל המקיף את האגם הקטן או לשכור סירות פדלים ולהפליג באגם.

טירול טיפים
אגם Piburger – כמו גלויה

מאגם פיבורגר המשיכו למפלי שטויבן המרשימים המתנשאים לגובה של 159 מטרים – מהגבוהים ביותר שיש באוסטריה כולה. ישנן דרכים רבות להשקיף על המפל המרהיב הזה, ומסלול לא פשוט שמוביל מעלה עם מרפסות תצפית. תמיד תוכלו לחזור למטה כשאתם מרגישים שאתם מתחילים להתעייף. כמו כן, מי שרוצה להשקיף על המפלים במאמץ מינימלי, יכול להחנות בראש המפלים ולהתקדם למרפסת תצפית מספר 5.

לדעתנו, השיא של היום מגיע דווקא בסופו – מתחם המרחצאות Aqua Dome. מדובר במתחם מרחצאות חדיש ומרשים שסימן ההיכר שלו הן בריכות חמות שמזכירות בצורתן צלחת מעופפת. בנוסף יש במקום בריכות חמות חיצוניות ופנימיות, פארק מים כיפי עם מגלשות מים שוות לכל גיל, אזור סאונות וספא, ונופים מדהימים מכל כיוון. לדעתנו זהו מתחם המרחצאות הכי שווה בכל מערב אוסטריה ובהחלט אסור להחמיץ את ההזדמנות לבקר בו.

טירול בקיץ
מתחם Aqua Dome המרהיב (צילום: באדיבות המלון)

עשינו לכם חשק? הנה הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לאוסטריה:

מחפשים טיסות אחרות לאוסטריה? לחצו כאן

יש לכם עוד שאלות על טיולים במערב אוסטריה? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

גילוי נאות: הכתבה נכתבה בשיתוף לשכת התיירות האוסטרית.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה