בשנים האחרונות עונת הקיץ ביעדי התיירות הפופולריים באירופה שוברת שיאים, ולא בהכרח במובן החיובי, עם עומסים הולכים וגדלים ומחירים שלא מפסיקים לעלות. זאת בדיוק הסיבה, שאנחנו חושבים שהדבר שהכי חכם לעשות במקרה הזה, הוא לחפש יעדים אלטרנטיביים, מדהימים לא פחות שיתנו לכם חוויה טובה בהרבה. אז אם אתם מחפשים יעד בטן גב שווה לקיץ – צאו לחופשה במלטה.

הטבה בלעדית לעוקבים שלנו באייר מלטה

*רגע לפני שנתחיל את הפירוט על היעד המדהים הזה, חשוב לנו לספר לכם שהצלחנו להשיג הטבה בלעדית של 20% הנחה רק לעוקבים שלנו על טיסות אייר מלטה (לא כולל מיסים) בשימוש בקוד SCRTFLTS23 באתר הרשמי של החברה. קוד ההנחה תקף להזמנות עד ה-31 ביולי לטיסות עד ה-31 באוקטובר >> https://bit.ly/3NXRAIy

במלטה תוכלו למצוא איים מדהימים, טבע מרהיב, ערים עתיקות שכיף לשוטט בהן ללא מטרה, מלונות מפנקים, אוכל מצוין ועוד. עלויות המחייה במלטה זולות למדיי, אנגלית היא שפה רשמית, כמות התיירים נמוכה בהרבה בהשוואה ליעדים קיציים באיטליה, ספרד או יוון, ויש טיסות ישירות זולות שלוקחות כשלוש שעות בלבד.

ברק רדונסקי, יוצר התוכן בטיסות סודיות, יצא לחופשה מדהימה במלטה וחזר עם שש סיבות מעולות למה כדאי לטוס דווקא לשם! סקרנים? בואו נתחיל!

מלטה בקיץ
הלגונה הכחולה – בין החופים היפים במלטה (צילום: ברק רדונסקי)

1. מלטה – פסיפס של תרבויות

מלטה היא מדינת איים קטנה השוכנת בדרום הים התיכון, במיקום אסטרטגי במיוחד בין אפריקה לאירופה. בעקבות זאת, מלטה הייתה נתונה לשליטתם של אימפריות רבות במהלך ההיסטוריה, וכל אחת מהן הותירה את חותמה על מלטה. בסיבוב קצר בוולטה, בירת מלטה, תוכלו לראות תאי טלפון אדומים כמו בלונדון על רקע ארמונות ואחוזות מרשימות בסגנון הבארוק האירופאי עשויים כולם אבן מלטזית (המזכירה מאוד את האבן הירושלמית).

אם תרצו משהו לאכול, תוכלו לבחור בין פסטיצי, שהוא סוג של בורקס פילו במגוון מילויים, עוגיות תמרים שמזכירות מאוד מעמולים, פטירה בסגנון האי גוזו, מאפה מעולה עם מגוון תוספות, ואפילו ברד-פודינג מכוכבי המטבח האנגלי. השפה המלטזית היא שעטנז של צרפתית, איטלקית, אנגלית וערבית, ומקומות רבים קרויים בשמות ערביים, כזכר לתקופה שבה האימפריה המוסלמית חלשה על מלטה.

ברק עף על המגוון התרבותי האדיר של מלטה: "מלטה היא מדינה קטנה אך מפתיעה בשפע הדברים שיש לה להציע. התרבות וההיסטוריה העשירה של המדינה מלווה בערים עתיקות לצד אזורים מודרניים מלאים בסטייל". לדעתנו גם אם אתם בונים על שעות ארוכות של רחצה בים ובבריכה, האווירה המיוחדת של מלטה תשדרג לכם את היציאות בערב ואולי אפילו תפתה אתכם לצאת לטיולי יום ברחבי האי.

מלטה המלצות
שונה ומיוחדת: מלטה

2. החופים המדהימים של מלטה

אם נבקש מכם לחשוב על חופים מטורפים – כנראה תחשבו על תאילנד, יוון או המלדיביים, אך אם תשאלו את ברק, הוא יספר לכם שבמלטה "ניתן למצוא חופים עם מי טורקיז שלא מביישים את המלדיביים – חלקם תוססים וחלקם נסתרים ומבודדים". לא מאמינים לנו? קבלו שלוש המלצות זהב לחופים מטורפים שחובה לבקר בהם:

  1. הלגונה הכחולה: מדובר בחוף מרהיב, עם מים בצבע תכולים השוכן באי קומינו. יש בו צוקים מרהיבים, מערות ימיות, הרבה צעירים ואווירה טובה.
  2. חוף Riviera: חוף חולי מרהיב השוכן במפרץ קסום עם מים תכולים, כמה דקות הליכה מחוף Golden Bay הפופולרי. מומלץ להישאר לצפות בשקיעה הכובשת.
  3. Mellieha Bay: חוף חולי, ארוך ומסודר, עם מים צלולים בצבע תכלת. בחוף, תוכלו למצוא מיטות שיזוף נוחות להשכרה מבלי לקרוע את הכיס, ספורט ימי, מסעדות, קיוסקים ועוד.
מלטה טיפים
חוף ריביירה המדהים

3. הטבע הכובש של מלטה

אם אתם אוהבים לטייל בטבע, מלטה בהחלא לא תאכזב אתכם. כפי שאמרנו, מלטה מציעה חופי רחצה מדהימים, אך קו החוף שלה מציע גם נקודות תצפית עוצרות נשימה, מערות ימיות מרהיבות, תצורות סלעיות ייחודיות, מסלולי הליכה כיפיים עם נוף לים ועוד. אז הנה שלושה אתרי טבע ששווה לבקר בהם במלטה:

  1. מפרץ Fomm ir-Riħ: מדובר במפרץ עם נוף מדהים לים ושקיעות מטורפות. יש שביל הליכה מוצלח שלאורכו תוכלו ליהנות מהנוף המדהים ומאתרי מורשת הקשורים למלחמת העולם השנייה.
  2. מערת Mixta: מערת Mixta שוכנת בצפון האי גוזו ומציעה נוף מדהים לעבר מפרץ רמלה הקסום שיש בו חוף נהדר.
  3. שייט מסביב לאי קומינו: האי קומינו מוקף כולו בפינות חמד, מערות ימיות וחופים נסתרים, ולכן שייט בסירה סביב קומינו הוא פעילות חובה אם אתם מבקרים במלטה
מלטה טיפים
הנוף המדהים ממערת Mixta (צילום: ברק רדונסקי)

4. הערים המדהימות של מלטה

אחד הדברים הבולטים במלטה, הוא השילוב בין הטבע המטורף לערים מדהימות שמציעות לתיירים שלל פעילויות, אטרקציות ונקודות עניין. הערים מציגות שילוב בין מזרח ומערב ובין העולם הערבי לעולם האירופאי, והן משקפות את ההיסטוריה העשירה והמגוונת של האי. יש במלטה כל מיני ערים שווה לבקר בהן.נתחיל בוואלטה המרהיבה – בירת האי.

כשתגיעו לוואלטה, יקבלו את פניכם מזרקה אירופאית ושדרת דקלים שתוביל אתכם אל שער הכניסה והביצורים המרשימים של העיר העתיקה. כשתיכנסו לעיר תוכלו לראות ארמונות מפוארים, עתיקות ממגוון תקופות, קתדרלות בסגנון הבארוק, גנים מטופחים, ואפילו לחזות בירי מתותח פעמיים ביום. מבוך הסמטאות של וואלטה טומן בחובו אוצר בלום של חנויות, מסעדות, בתי קפה, ברים ועוד, ולכם רק נותר לגלות אותו.

גם בגזרת חיי הלילה לא תתאכזבו. תוכלו למצוא בוואלטה, וגם בעיירות הנופש השונות מגוון ברים, מועדונים, מסיבות מגניבות ומקומות כיפיים לשוטט בהם לעת ערב. 

ברק התלהב מאוד מוואלטה וסיפר: "זו עיר נמל אירופאית שניתן למצוא בה מסעדות מעולות, רחובות ראשיים לקניות עם בתי קפה ומוזיקה, גנים עם נקודות תצפית וחיי לילה."

טיפים במלטה
כיכר הרפובליקה הציורית בוואלטה
אטרקציות במלטה
Lower Barrakka Gardens – גנים שופעים בלב העיר

עוד עיר מלטזית שלחלוטין שווה אזכור היא מדינה (Mdina). זוהי בירתה העתיקה של מלטה ובין חומותיה תוכלו למצוא מרכז היסטורי עתיק עם ארכיטקטורה ייחודית, קתדרלה מפוארת, סמטאות קסומות ושלל פינות חמד. בתוך מדינה תוכלו למצוא גם מסעדות, ברים ובתי קפה חמודים באווירה כיפית.

אטרקציות במלטה
שער הכניסה לעיר מדינה (צילום: ברק רדונסקי)

עוד מקום שלחלוטין שווה אזכור הוא כפר הדייגים הפוטוגני Marsaxlokk שבו תוכלו להתסובב בין סירות הדייגים הצבעוניות, ליהנות מארוחה מדהימה עם מיטב התוצרת הימית המעולה של מלטה וכמובן לתפוס את אחת התמונות האייקוניות של מלטה.

מלטה המלצות
סירה מלטזית צבעונית על רקע המרינה המרהיבה של Marsaxlokk

5. רמת המחירים

רמת המחירים במלטה היא זולה למדיי בהשוואה למערב אירופה. תוכלו למצוא אוכל רחוב מצוין בכמה אירו בודדים, ואם תרצו להתפנק במסעדה, ארוחת צהריים טובה תעלה 20-30 אירו לזוג, וארוחת ערב מפנקת בת שלוש מנות תעלה באזור 50-60 אירו לזוג.  מבחינת עלות התחבורה, כרטיס אוטובוס יעלה 2 אירו, ותמורת 21 אירו תוכלו לנסוע כמה שתרצו בתחבורה ציבורית ברחבי האי במשך שבוע שלם. המוניות גם הן לא יקרות, ונסיעה קצרה של רבע שעה לא תעלה מעל 10 אירו.

מעבר לעלויות המחייה הנוחות במלטה, תוכלו להרכיב חבילה מנצחת לקיץ עם תמורה מטורפת למחיר. הצלחנו למצוא טיסות מצוינות כולל טרולי ותיק גב עם אייר מלטה בחודש יולי תמורת 138 אירו בלבד (לאחר 15% הנחה). הטיסה יוצאת ביום שבת בבוקר (15.7) וחוזרת בלילה שבין שלישי ורביעי (18-19.7), מה שנותן לכם ארבעה ימי טיול מלאים בעוד שתצטרכו לשלם רק על שלושה לילות במלון.

טיסות אייר מלטה
טיסה משתלמת למלטה (המחיר לאחר הנחה)

מבחינת המלון, מצאנו שלוש אפשרויות שוות במיוחד. האפשרות הראשונה, היא מלון Maritim Antonine Hotel & Spa, הנמצא בשכונה הקסומה איל-מלייהא, שממנה ניתן להגיע בנוחות לכל רחבי מלטה. במלון תמצאו בריכות פנימיות וחיצוניות, מרפסות עם נוף לים, אזורים חיצוניים מטופחים, בר, מסעדה וחדרים נוחים ומעוצבים. כשחדר זוגי עולה רק 1218 ש"ח ל-3 לילות (15-18.7), זו מציאה אמיתית שלא תוכלו להשיג כמותה, בשום איי יווני או בחופים של ספרד. 

קיץ במלטה
אזור הבריכה של המלון

אם אתם רוצים מלון מפנק במיוחד, מצאנו דיל היסטרי ל-Radisson Blu Golden Sands – מלון 5 כוכבים מטורף עם חוף פרטי. למלון חוף צמוד, מגוון בריכות עם נוף לים, חדרים מזמינים, ברים, מסעדות. ספא, חדר כושר ועוד. כל הטוב הזה עולה פחות מ-900 ש"ח ללילה בתאריכים שבדקנו (15-18 ביולי) והתעריף הזה אפילו כולל ארוחת בוקר וביטול חינם. מיותר לציין, שביוון מלונות ברמה כזו עולים לפחות 50% יותר, אם לא כפול.

קיץ במלטה
המלון המפנק והחוף המרהיב

למי שחשוב לו ללון קרוב למרכז העניינים ופחות מעוניין בבטן גב כדאי ללון בוואלטה, ויש לנו מלון מעולה להמליץ עליו. במהלך הביקור ברק התארח במלון The Vincent Boutique Suites. מדובר במלון בוטיק מהמם השוכן במרכז וואלטה במרחק הליכה ממגוון אתרי תיירות, מסעדות, בתי קפה, חנויות, ברים ועוד. 

המלון שוכן בתוך נכס היסטורי מיוחד ובעל עיצוב מוקפד ויוקרתי עד הפרטים הקטנים. במלון תוכלו למצוא חדרים מפנקים ומרווחים, פטיו פנימי, מרפסת עם נוף אורבני ועוד. שלושה לילות במלון המדהים הזה יעלו 2250 ש"ח (15-18.7).

קיץ במלטה
אחד מחדרי המלון המעוצבים ב-Vincent

6. החבילה הכוללת

ראינו כאן הרבה יתרונות שונים למלטה, אך החבילה הכוללת הוא אולי היתרון הכי משמעותי. מרחק הטיסה קצר, יש בה מלונות מפנקים במחירים מצוינים, המון אטרקציות מסוגים שונים, חיי לילה מגוונים ומזג אוויר אידאלי לחופשת בטן-גב. בנוסף מלטה זולה למדיי וניתן לחוות אותה היטב גם כשטסים לסופ"ש קצר בלבד. הכל ביחד הופך אותה ליעד שמאוד קשה להתחרות בו.

מעבר לכך, ברק סיפר לנו שמדובר ביעד מושלם לצעירים והעלה נקודה מעניינת: "לא יצא לנו לראות הרבה צעירים ישראלים, אבל ראינו המון צעירים מכל אירופה, שנוסעים להנות מהאווירה הקיצית בחופים היפים. בנוסף ישנם חיי לילה הכוללים ברים ומועדונים בערים הראשיות, פסטיבלי מוסיקה מז׳אנרים רבים ומסיבות מצומצמות על יאכטות מפוארות".

בקיצור, אם טרם סגרתם טיסה לחופשת הקיץ, מלטה הוא היעד עבורכם. נסו ולא תתאכזבו.

גילוי נאות: הכתבה נכתבה בשיתוף לשכת התיירות של מלטה.

יש לכם עוד שאלות על מלטה? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

עשינו לכם חשק? אלו הטיסות הזולות ביותר שמצאנו למלטה:

מחפשים טיסות אחרות למלטה? לחצו כאן

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה