חוף באזור פרבזה

אם נבקש מכם לחשוב על חופשה ביוון, ודאי תחשבו על חופשת בטן-גב קלאסית, של ים ובריכה ברודוס או בכרתים. או אולי על קפיצה לסנטוריני, מיקונוס או פארוס עם הבתים הלבנים, הגגות הכחולים והפרחים הורודים.

אבל מה אם נגיד לכם שיש אזור סודי ביוון, עם שילוב בין בטן-גב לאטרקציות מרהיבות, נופים מדהימים, שבריר מכמות התיירים ועלויות מחייה זולות בהרבה? הכירו את צפון מערב יוון – אזור מושלם לחופשת קיץ כיפית, אותנטית וחלומית במרחק של שעתיים טיסה בלבד.

מאיה אבירעם, יוצרת תוכן בטיסות סודיות, טסה לצפון מערב יוון וחזרה עם כל הטיפים וההמלצות לטיול המושלם.

צפון מערב יוון
גשר קוניצה המרהיב (צילום: מאיה אבירעם)

קצת על צפון מערב יוון

צפון מערב יוון, נמצא במרחק נסיעה של 4-5 שעות הן מאתונה והן מסלוניקי, אך למרבה המזל בעונת הקיץ מופעולות טיסות ישירות של טוס איירווייס לעיר פרבזה וטיסות ישירות של איגאן לעיר איואנינה. 

באזור תוכלו למצוא הרים נישאים, חופים מרהיבים, פארקים, נהרות, ושלל אטרקציות מגניבות כמו רפטינג, קיאקים ואפילו שייט דולפינים.

ניתן להגיע לקפיצה קצרה של 3-4 ימים ולקבל טעימה מהאזור, אך מומלץ בהרבה להקדיש לאזור לפחות שבוע, אם תרצו לשלב ביקור בקורפו או לפקדה – שני איים חלומיים מול חופי האזור

פרבזה (Preveza)

פרבזה היא עיר יוונית חמודה השוכנת לחופי מפרץ ציורי במיוחד. תוכלו למצוא בה רחובות וסמטאות שכיף לשוטט בהם, מרינה עם חיי לילה, מסעדות ובתי קפה, חופים מהממים ואווירה כיפית של חופשה. בפרבזה יש נמל תעופה קטן עם טיסות ישירות מישראל, ולכן מומלץ מאוד לבקר בה ורצוי בתחילת הטיול. יום אחד הוא זמן מצוין לבקר במיטב האתרים של פרבזה.

התחילו בסיבוב נינוח בסמטאות העיר העתיקה על שלל סמטאותיה. בקרו במבשלת האוזו האותנטית Ouzo Roumbou, ומצאו מקום כיפי לארוחת הצהריים. לאחר מכן בקרו בטירת Pantocrator ההרוסה, שמחומותיה נשקף נוף מדהים לים. משם המשיכו לחוף Monolithi – החוף החולי הארוך באירופה. מומלץ להישאר בחוף עד השקיעה המרהיבה, ורצוי לצפות בה עם קוקטייל ביד. סיימו את הערב עם ארוחת ערב טובה במרכז פרבזה וסיבוב כיפי בטיילת הסמוכה.

אטרקציה נוספת שלדעתנו אסור לכם להחמיץ, היא שייט דולפינים במפרץ Amvrakikos. השייט יוצא מפרבזה, נמשך מספר שעות ובמהלכו תוכלו לראות דולפינים ומגוון יצורי ים מדהימים וכן ליהנות מארוחת צהריים יוונית אותנטית וטעימה בלב ים. כמו כן, אם אתם חובבי ארכיאולוגיה ועתיקות, אל תפספסו את ניקופוליס שבה יש מגוון עתיקות מרשימות כולל תיאטרון רומי בגודל מלא שהשתמר היטב.

פרבזה יוון
פרבזה – שונה ומיוחדת (צילום: מאיה אבירעם)

קוניצה (Konitsa)

קוניצה, היא עיירה קטנה ופחות מוכרת השוכנת בחלקה הצפוני ביותר של יוון בסמוך לגבול עם אלבניה, בלב הטבע הירוק והעוצמתי של צפון-מערב יוון. קוניצה היא עצמה יוון האותנטית – החל מהבנייה הכפרית האופיינית לאזור, מרצפות האבן, הטברנות החמודות, האווירה השקטה והשלווה והנוף הירוק שמקיף אותה. 

מקוניצה ניתן לצאת למגוון טיולי יום באזור, הכוללים מסלולי הליכה ופעילויות מים כמו רפטינג, קיאקים וקניונינג.

אתר שווה במיוחד, שהוא גם אחד האייקונים הגדולים של האזור, הוא גשר קוניצה מעל נהר ה-Aoos. מדובר בגשר אבן מהמם המתנשא לגובה של כעשרים מטרים. ניתן לחצות את הגשר וכן להיכנס לטבילה במי הנהר. כמו כן, האזור עצמו מלא בנופים מרהיבים, תצפיות עוצרות נשימה וכפרים שהזמן עצר בהם מלכת. לכן, חלק מהכיף הוא גם לנסוע בתוך הטבע המטורף של האזור, ללכת לאיבוד בין הכפרים הקטנים ולשבת לארוחת צהריים בטברנה יוונית אקראית שקורצת לכם.

קוניצה יוון
נופים חלומיים באזור קוניצה (צילום: מאיה אבירעם)

אטרקציות נוספות בצפון מערב יוון

איואנינה, היא העיר הראשית של המחוז וניתן למצוא בה מספר אטרקציות ראויות לציון. מרכז העיר אלגנטי ונעים ומשולם לשוטטות כיפית של מספר שעות. בעיר ישנם מוזיאונים ראויים לציון כמו מוזיאון האריכאולוגיה ואת פארק Katsari השוכן על שפת האגם. סמוך לאיואנינה שוכנת מערת הנטיפים המדהימה Perama, שבה תוכלו לטייל לאורך קילומטר של נטיפים מרשימים בשלל צורות.

המנזרים התלויים של מטאורה, הם עצירת חובה לכל מי שמבקר באזור צפון מערב יוון. מדובר באתר מורשת עולמי של אונסק"ו שמושך אליו תיירים רבים, ובצדק. מדובר בשישה מנזרים מדהימים הניצבים על ראש סלעים, המזדקרים מעלה מהאדמה על רקע נוף עוצר נשימה. השילוב בין האווירה הרוחנית, השקט, השלווה והעוצמה המהדהדת של הנוף הכובש, הופכות את הביקור במקום לחוויה של ממש שאסור להחמיץ אם אתם בסביבה.

אתר מומלץ נוסף הוא הפארק הלאומי צומרקה, שגם בו תוכלו למצוא מסלולי הליכה, מגוון אטרקציות, גשרי אבן ומפלים מרשימים. כמה אתרים סמוכים שאסור להחמיץ בצומרקה, הם מנזר קיפינס המרהיב, המסלול החביב למפליי קויאסה ומעבר ההרים Mparos.

צפון מערב יוון
מנזר תלוי במטאורה

קצת בטן גב

הבטחנו בטן גב וגם נקיים. שני המוקדים המשמעותיים של בטן גב בצפון מערב יוון הם האיים המדהימים קורפו ולפקדה. אולם, אם פחות מתאים לכם להתאמץ ולהגיע אליהם, נמליץ לכם לשקול גיחה קצרה לעיירה פארגה.

פארגה מזכירה במעט עיירות נופש איטלקיות ותוכלו למצוא בה בתים צבעוניים, חופים ציוריים, טברנות שמגישות דגים טריים הישר מהים ואווירה כיפית ורגועה. אם אתם כבר שם, נמליץ לכם לבקר במצודה הונציאנית, שממנה נשקף נוף מרהיב לעבר העיר, הים והחוף. באזור של פארגה ניתן למצוא מגוון חופים, עם מפרצונים ואווירה כיפית.

לפקדה, הוא אחד האיים המיוחדים והקסומים שיש ביוון. הוא ירוק בטירוף, מציע חופים מרהיבים ומגוון אטרקציות שונות מהפלגות יומיות לאיים נסתרים, דרך מסלולי הליכה ועד טיסות בדאון או במצנח רחיפה על רקע הנוף. ניתן להגיע ללפקדה בקלות באמצעות רכב, שכן יש גשר המחבר בין לפקדה ליוון היבשתית. מרחקה מפרבזה הוא כחצי שעה בלבד.

קורפו גם הוא אי מיוחד וקסום לא פחות. הוא משלב בין אלמנטיים יווניים, איטלקיים וצרפתיים, יש בו חופים מדהימים, עיירות כיפיות ומגוון אטרקציות ואתרי טבע – מאחוזה בסגנון איטלקי, דרך מצודות ומנזרים עם נוף לים ועד מסלולי הליכה מוריקים עם מפלים ונחלים זורמים. כדי להגיע לקורפו תצטרכו לקחת מעבורת מהעיר איגומניצה השוכנת מרחק שעתיים מקוניצה או שעה מאיואנינה.

צפון מערב יוון
פארגה הצבעונית

המסלול המושלם בצפון מערב יוון

כשאמרנו שאנחנו חושבים שהמינימום עבור צפון מערב יוון הוא שבוע, בהחלט לא צחקנו. אז הכנו עבורכם מסלול מושלם לטיול טעימות של שבוע בצפון מערב יוון שמשלב בין בטן גב, טיולים בטבע, היסטוריה, תרבות ואתרים אותנטיים.

יום 1: פרבזה – סיבוב בעיר, ביקור במצודה וזמן חוף

יום 2: פרבזה – סיור דולפינים וביקור בניקופוליס

יום 3: נסיעה לקוניצה, סיבוב בעיירה וביקור בגשר קוניצה

יום 4: אטרקציית מים בקוניצה (קניוינג, רפטינג או קיאקים) + טיול רכוב באזור + נסיעה ליעד הבא

(אפשרות 1: קורפו)

ימים 5-6: קורפו

יום 7: חזרה לאיגומניצה, נסיעה לפרבזה דרך פארגה, איואנינה או צומרקה

(אפשרות 2: לפקדה)

יום 5: נסיעה ללפקדה דרך פארגה, איואנינה או צומרקה

ימים 6-7: לפקדה + חזרה לפרבזה

יוון ההררית
נוף מרהיב באזור קוניצה

למה דווקא צפון מערב יוון?

דיברנו רבות בשבחה של צפון מערב יוון, ואין שום ספק שזה אזור ייחודי מאוד, אבל חלקכם ודאי תוהה עכשיו למה דווקא האזור הזה צריך להיות היעד הבא שלכם לקיץ?!

והסיבה לכך – התיירות היא באופן חד משמעי האויב הגדול ביותר של עצמה. 

כפרים קטנים עם חנויות מקומיות ואוכלוסייה משגשגת יכולים להפוך בן רגע למלכודות תיירים חסרות נשמה, עמוסות, צפופות ויקרות. מציאות זו אירונית במיוחד, נוכח העובדה שבשנים האחרונות הפכה משימת החיפוש אחר הייחודיות והאותנטיות משאת נפשו של כל תייר.

בתוך עולם משוגע שכזה, למדנו להעריך ולהוקיר את המקומות הפשוטים והאותנטיים באמת. כאלו שיש בהם קסם כפי שפעם היה באותן מלכודות תיירים. הבנו שהיכולת להתענג על תצפית מוצלחת לבד בלי עדר תיירים סביב, החוויה שבגילוי כפר קטן וקסום, ההגעה למסעדה אותנטית שבה הסבתא מבשלת, והבת או הנכד שלה מגישים לכם את האוכל הישר לשולחן – כל אלה לא יסולאו בפז בעידן של היום.

אכן, מה שמאוד יפה ביוון כולה, אך בייחוד בצפון מערב המדינה, הוא הפשטות והאותנטיות שנדמה כאילו הם טבועים עמוק בדנ"א של היוונים, ואנחנו מרגישים שככל שהולכים ומתרחקים מהאתרים המוכרים, כך ניתן לחוות את האותנטיות הזו שכולם כל כך מחפשים בצורה עוצמתית ומתגמלת יותר.

מאיה סיפרה, שלאורך הטיול שלה היא הגיעה לפינות חמד שלוות שהיו רק שלה, פגשה מקומיים אדיבים ומסבירי פנים, אכלה אוכל מסורתי פשוט מעולה, טיילה בכפרים מרהיבים שהזמן כאילו עצר בהם מלכת והגיעה לתובנה משמעותית – "לחפש את המקומות הפחות מתויירים, לשמוע את המקומיים ולחפש אטרקציות מיוחדות – אלו המטרות שלנו בטיולים הבאים".

אז נכון, גם בפרבזה וגם בקוניצה לא תמצאו אף אטרקציה ברמה עולמית, אך דווקא בכך טמון החן והייחוד של המקומות האלה – ודווקא בגלל זה אנחנו כמעט בטוחים שתתאהבו בהם ממש כמו שקרה לנו. נסו ולא תתחרטו! 

אם במקרה אתם זקוקים לשכנוע נוסף, נזכיר שעלויות המחייה בצפון מערב יוון, זולות בהרבה מהאיים ומאתונה, שהאוכל המקומי פשוט מצוין ושתוכלו למצוא מלונות מושלמים במחירים מעולים.

גילוי נאות: הכתבה נכתבה בשיתוף עיריות פרבזה וקוניצה

יוון האותנטית
צפון מערב יוון – אותנטית וקסומה (צילום: מאיה אבירעם)

עשינו לכם חשק? אלו הטיסות הזולות ביותר שמצאנו ליוון.

יש לכם עוד שאלות על צפון מערב יוון? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה