כולנו זוכרים את התמונות המזעזעות שראינו בקיץ 2022 – אלפי אנשים גודשים את אולמות הצ'ק אין ושיקוף כבודת היד, ממתינים שעות ארוכות לתורם ולעתים אף מפספסים את טיסתם. למרבה המזל, ימים אלו חלפו, ומצב התורים בנתב"ג השתפר רבות מאז. עם זאת, לא נדיר להיתקל בעומסים ובתורים ארוכים.

רוצים לדעת איך תוכלו להימנע מעמידה ממושכת בתורים בנתב"ג? הישארו עמנו!

תורים בנתב"ג
משעול הנוסעים המאושרים בנתב"ג

לפני שנתחיל בכתבה, חשוב לנו מאוד להדגיש שיש אוכלוסיות שזכאיות לפטור מתור על פי חוק – בעלי תעודת נכה, נשים בהריון ואזרחים ותיקים. לכל נוסע הזכאי לפטור, יכול להצטרף מלווה אחד בלבד. כדי לממש את זכותם, על הזכאים להציג תעודה מתאימה והעובדים במקום יכוונו אותם לתור המקוצר. אם במקרה אחד הנוסעים בקבוצתכם זקוק לסיוע, הכנו כתבה ייעודית בדיוק בנושא זה.

שיטה ראשונה: הימנעו משעות העומס ומתקופות ביקוש

שעות העומס בנתב"ג תלויות בטרמינל שממנו אתם טסים. אם אתם טסים באמצע השבוע, בטרמינל 1, שעות העומס הן בין 8:00 ל-13:00 ובין 18:00 ל-21:00, ואילו בטרמינל 3, שעות העומס הן בין 3:00-7:00 ובין 20:00-00:00. בסוף השבוע, העומסים מתרכזים בעיקר בשישי בבוקר ובמוצאי שבת (באותן שעות כמו באמצע השבוע). כמו כן, תקופת החורף היא הכי פחות עמוסה, כאשר בקיץ ובחגים העומס מגיע לשיאו.

ההמלצה שלנו היא לסגור טיסה בשעות הצהריים. כך תוכלו להרוויח שלוש פעמים – העומס בנתב"ג יהיה מזערי, תקומו בבוקר רעננים לאחר שישנתם לילה מלא ותימנעו מפקקים בדרך. כמו כן, אם אתם מעוניינים ויכולים להגיע לנתב"ג לטיסת צהריים בשישי או בשבת, בכלל הרווחתם.

תור בנתב"ג
נתב"ג הכי יפה מחוץ לשעות העומס

שיטה שנייה: טוסו ללא מזוודות

אנחנו מאוד אוהבים לטוס בלי מזוודות. זה מפחית דאגות ועלויות, וכן, גם את התורים בנתב"ג. אם תוותרו על המזוודות, תוכלו ליהנות מתורים ייעודיים לתשאול הביטחוני, תדלגו על התורים הארוכים לשליחת המזוודות ותתקדמו היישר לשיקוף תיקי היד. מניסיוננו, לרוב מדובר על חיסכון של עשרות אחוזים בזמן ההמתנה, ולמעשה גם בנחיתה תחסכו זמן, שכן תוכלו לצאת ישר מנמל התעופה בלי להמתין למזוודה שלכם.

שיטה שלישית: בצעו את הצ'ק-אין בשירות עצמי

השנה הושקו מכונות לביצוע צ'ק אין בשירות עצמי בטרמינל 3. במכונות תבחרו את שם חברת התעופה ותסרקו את הדרכון שלכם. לאחר מכן תמלאו את הפרטים הנדרשים ותקבלו מדבקות ותג למזוודה. משם, תעברו לתשאול בטחוני בתור ייעודי ומקוצר ותתקדמו במהרה לדלפקים עם תור מקוצר, בהם תוכלו לשלוח את המזוודה.

חשוב להזכיר, כי כעת השירות זמין אך ורק לטסים בחברות אל על, קתאי פסיפיק, יונייטד, דלתא, סוויס, אוסטריאן ולופטנזה. נציין כי אם אתם טסים עם אל על, השימוש במכונות מיועד למי שכבר ביצע צ'ק אין לטיסתו באינטרנט ומגיע עם כרטיס הטיסה מודפס או בנייד.

קיצור תורים בנתב"ג
צ'ק אין בשירות עצמי

שני רעיונות נוספים

שלמו על שירות ליווי

שירותי הליווי עלו לתודעה בעקבות הכאוס שהיה בנתב"ג בשנה שעברה, ועד מהרה ירדה הפופולריות שלהם לאחר שבנתב"ג הוחלט למנוע מהם לסייע בקיצור התור לשיקוף כבודת היד. היום המצב כבר אחר לחלוטין, וחלק משירותי הליווי, מאפשרים קיצור תורים בכל שלושת התחנות העיקריות – תשאול, צ'ק אין ושיקוף כבודת היד.

חברת ELITE VIP מציעה שירות ליווי הכולל מעבר מהיר בשלושת התחנות שלעיל תמורת 990 ש"ח עד 5 נוסעים (בטרמינל 3), ועוד 200 ש"ח לכל נוסע נוסף. אם תרצו ליהנות מהשירות בטרמינל 1, תשלמו 1350 ש"ח, וכל נוססע נוסף יצריך הזמנה נפרדת. נציין כי מספר חברות כרטיסי אשראי כמו MAX ו-Beyond מציעות הטבות לרכישת השירות בעלות מוזלת.

חברת לאופר VIP, מציעה גם היא שירות דומה הכולל מעבר מהיר בשלושת התחנות שלעיל תמורת 720 ש"ח, עד 6 נוסעים (בטרמינל 3). בחברת Aero VIP, שירות דומה הכולל מעבר בשלוש התחנות יעלה $204.

לטעמנו, כאשר אתם צפויים לטוס בשעות העומס בתקופת ביקוש, בהחלט שווה לשלם עוד כ-100-200 ש"ח לאדם על שירות VIP שינעים לכם את החוויה. בייחוד אם אתם טסים בהרכב משפחתי.

טוסו בביזנס

אמנם טיסות ביזנס אינן זולות, אבל אם זמנכם יקר לכם מספיק, כרטיס במחלקת עסקים יקצר לכם את זמני ההמתנה גם בתשאול הבטחוני, גם בתהליך הצ'ק אין (לרוב קיימים דלפקים ייעודיים לנוסעי מחלקת עסקים) וגם בשיקוף כבודת היד.

התשאול הביטחוני לנוסעי מחלקת העסקים בחברת אל-על, מתקיים בדלפקי המלך דוד שממוקמים בקצה השמאלי של טרמינל 3. התשאול הביטחוני של נוסעי מחלקת העסקים בחברות אחרות מתקיים בקומת הנחיתות. התור המקוצר לשיקוף כבודת היד ממוקם מימין לתור הרגיל בטרמינל 3.

מובן לנו שמרבית הנוסעים לא ישדרגו את עצמם למחלקת העסקים סתם בשביל לחסוך תורים, אבל בניגוד לטיסות במחלקת תיירים, לא מעט פעמים טיסות בתאריכי ביקוש במחלקת עסקים לא עולות הרבה יותר מביום רגיל, ולעתים תמורת תוספת של עוד כמה מאות דולרים ביחס למחלקת תיירים, תוכלו למתוח רגליים, ליהנות ממדיניות כבודה מתירנית, להתפנק בטרקלין כשקשה למצוא מקום לשבת בנתב"ג ועוד.

נתב"ג קיצור תורים

נתב"ג קיצור תורים
טיסות לפסח – ביזנס מול אקונומי

יש לכם טיפים נוספים לקיצור תורים בנתב"ג? נשמח אם תשתפו אותנו בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה