מעטים הישראלים שלא ביקרו בכרתים, אך רוב הישראלים שמגיעים לאי נוחתים בשדה העמוס וההמוני של הרקליון. לאחרונה, נפתחו מספר קווים ישירים מנתב"ג לחאניה, העיר המרכזית במערב כרתים, בזכותם ניתן להגיע בקלות לכל אזור מערב כרתים, שבעבר היה פחות נגיש לתייר הישראלי.

יניב, ממייסדי טיסות סודיות, טס עם חברת ישראייר לחופשת בטן גב יוקרתית ושווה בטירוף בחאניה המדהימה, והחליט לשתף אותנו בחוויות שלו וכן בטיפים והמלצות לטיול במושלם במערב כרתים.

חופשה בחאניה
חאניה, יוון

כששמענו על השקת הקו החדש של ישראייר לחאניה, הלכנו לבדוק את שעות הטיסה והתברר שישראייר מציעה את שעות הטיסה הנוחות ביותר למשפחות – המראות בוקר מאוחרות ונחיתה באי לקראת הצהריים, בדיוק בזמן הצ'ק-אין למלון. לשם השוואה, טיסות ריינאייר ואיגאן נוחתות בחאניה בשעות הלילה המאוחרות. לכן, כשרצינו לטוס לחופשה משפחתית בכרתים (זוג + תינוקת), ישראייר הייתה הבחירה המועדפת עלינו.

טיסות ישראייר לחאניה
שעות טיסה מנצחות

טיסת ישראייר לחאניה

על מנת להציע מגוון כל כך גדול של יעדים וטיסות בעונות הביקוש, ישראייר (כמו אל על וארקיע), הצטיידה במספר מטוסים חכורים של חברות תעופה זרות להפעלת חלק מהטיסות שלה. בעת ההזמנה באתר ישראייר, צוין בבירור כי טיסתנו תופעל באמצעות מטוס חכור. על מנת שלא יהיו הפתעות, חשוב לקחת בחשבון שלא תמיד מציינים זאת כאשר מזמינים דרך סוכנויות נסיעות מקוונים. הטיסה שלנו לחאניה, הופעלה על ידי חברת Czech Airlines, במטוס מדגם Airbus A320. 

ישראייר לחאניה
מטוס איירבאס של Czech Airlines

אמנם הצלחנו לבחור מושבים בחינם דרך אתר ישראייר, אך למרבה הצער לא ניתן להשלים את הליך הצ'קאין באנטרנט, לטיסות שאינן מופעלות על ידי מטוסי ישראייר. בנוסף לבחירת המושבים, שילמנו $15 לכיוון עבור טרולי שעולה לקבינה ו-$40 לכיוון עבור שליחת מזוודה. 

לשדה הגענו בדיוק שעתיים וחצי לפני ההמראה המתוכננת. הצ'קאין היה זריז, והוצע לנו לשלוח את הטרולי ללא תשלום לבטן המטוס (במקרה הזה בחרנו שלא, אך תמיד נחמד שיש את האופציה). 

העליה למטוס החלה בדיוק בזמן והתבצעה באוטובוסים. בדלת המטוס בירכו אותנו דיילות צ'כיות וגם דיילת ישראלית מטעם ישראייר. למרות שהטיסה הייתה מלאה לחלוטין, היה מספיק מקום בתאי האחסון בקבינה גם לעגלה המתקפלת וגם לטרולי. נראה שמדיניות הכבודה החדשה של ישראייר עובדת, לא היו מלחמות על מקום בתאי האחסון, הבורדינג התבצע בצורה יעילה ומהירה והטיסה יצאה בדיוק בזמן!

המטוס שקיבלנו היה נקי ונוח, ועם מושבים שמאפשרים הטייה לאחור – לא צריך יותר מזה לטיסה של שעה וחצי. לאחר ההמראה, הדיילות עברו בכל המטוס פעמיים ומזגו כוסות מים למעוניינים. לטעמי קצת חבל, שלא הייתה אפשרות לרכוש אוכל ושתיה נוספים במהלך הטיסה.

נחתנו בחאניה בדיוק בזמן ותוך 25 דקות מרגע הירידה מהמטוס כבר היינו עם המפתחות לרכב השכור בדרכינו לחופשה! ככה זה, כשהשדה קטן ויעיל.

את החופשה החלטנו לחלק לשניים, ריזורט גדול ומפנק (The Royal Senses Resort Crete), ומלון בוטיק שישמש מוצא לטיולים באיזור (Irida Hotel in Agia Pelagia) עליהם אספר בהמשך.

הכירו את חאניה

אזור מערב כרתים הוא אחד הפנינים הנסתרות של איי יוון. מדובר באזור נעים, אותנטי ולא מאוד תיירותי עם מגוון אטרקציות, מלונות שווים ואווירה כיפית. ממערב לחאניה שוכן מפרץ ארוך, שלאורכו תוכלו למצוא רצועת עיירות חוף, המציעות מגוון רחב של בתי מלון, דירות וריזורטים שיתאימו לכל תקציב ולכל סגנון.

העיר חאניה עצמה מציעה למבקרים סמטאות ציוריות מרוצפות אבנים, מרינה, מגוון חנויות המוכרות את מיטב התוצרת המקומית ואווירה כיפית, בייחוד בשעות הערב הקסומות. מחוץ לחאניה, תוכלו למצוא חופים מרהיבים כמו Elafonissi ו-Balos, טיולי יום כיפיים בטבע מרהיב וכפרים אותנטיים שהזמן עצר בהם מלכת.

נופש בחאניה
קו החוף המדהים של מערב כרתים

מלון רויאל סנסס – The Royal Senses

מלון רויאל סנסנס, או בשמו המלא, The Royal Senses Resort Crete, Curio Collection by Hilton, הוא המלון הראשון של רשת הילטון בכרתים והוא נפתח לפני כשנתיים. המלון ממוקם בדיוק באמצע הדרך בין חאניה להרקיליון לא רחוק מהעיר רתימנו. המלון נבנה על צלע הר ולכן לכל החדרים יש נוף לים. מדובר בריזורט גדול, מעוצב וחדש, הכולל מספר מתחמי בריכות, מסעדות, ברים, ספא, ואיזורים נפרדים לילדים.

מלון שווה בכרתים
הבריכה המפנקת של המלון

המלון הוזמן יחסית ברגע האחרון בנקודות ושוברי שהייה של רשת הילטון. התעריף ללילה מתחיל בכ-200 אירו (בתחילת\סוף עונה) ועולה לאיזור ה-350-400 אירו ללילה בשיא העונה. כל חדרי המלון מאד מרווחים ומתחילים מ-32 מ"ר + מרפסת. ישנם חדרים מרווחים יותר הכוללים גינה, בריכה פרטית או גישה לבריכה משותפת.

בטן גב בחאניה
חדר מהמם במלון המוצלח

אנחנו לרוב לא נופשים במלונות גדולים והמוניים והיינו מופתעים מאד לטובה. המלון גדול והחדרים פרוסים בין המפלסים שעל צלע ההר, אין הרגשה של המוניות מכיוון שיש כל כך הרבה שטחים ציבוריים עליהם אורחי המלון מתפרסים. 

במלון מחכות לכם שתי בריכות מרכזיות הסמוכות למבנה המרכזי של הלובי והמסעדה (בריכה אחת עם מי מלח, ואחת עם כלור), בריכה למבוגרים בלבד הנמצאת ליד הספא ואזורים נפרדים לילדים עם מגלשות מים. המלון ממוקם מול הים אך אין גישה ישירה לחוף, הוא מציע שאטלים חינמיים אל חוף הים הסמוך לו, של מלון אחר תחת אותה בעלות.

בתי מלון למשפחות בכרתים
אזור הילדים המושקע

המלון היה בתפוסה מלאה ולמרות זאת, זה לא הורגש כלל. תמיד מצאנו מיטות פנויות ליד הבריכה, מועדון הילדים היה גדול ומרווח ולא הייתה המתנה בכניסה לחדר האוכל. הבופה במסעדה המרכזית של המלון (GEA) היה מגוון וברמה גבוהה מאוד – מעולם לא היינו בבופה באיכות גבוהה כל כך. נותני השירות במלון תמיד התעניינו בשלומינו (ובעיקר בשלום הקטנה), היו אדיבים, מהירים והכי חשוב, עשו את עבודתם המצוינת בחיוך.

נופש בחאניה
אין כמו לאכול מול נוף מדהים

אחד היתרונות במלון מבחינתינו, הוא מגוון הפעילויות לילדים. במלון יש מועדון ילדים מושקע עם גננות דוברות אנגלית. ילדים בין הגילאים 3-12 מוזמנים להשאר במתחם ללא הוריהם במשך היום, ויש לו"ז פעילויות המותאמות לכל קבוצת גיל. בסמוך למועדון הילדים ישנם שני מתחמים חדשים ומושקעים עם בריכות ומגלשות מים.

מלון אירידה – Irida Hotel

על מלון אירידה שמענו מחברים שלנו שבדיוק חזרו מכרתים, וגילינו בזכותם מלון מקסים ומשופץ במיקום מעולה –  מרחק נסיעה קצר מהרקליון, כפרים אותנטיים וחופים יפים. המלון ממוקם 2 דקות נסיעה מהחוף של Agia Pelagia, ותוכלו למצוא בו שתי בריכות, שכשוכית לקטנים, ומסעדה המגישה ארוחת בוקר, צהריים וערב.

המלון מציע מגוון חדרים בגדלים שונים, המתחילים באיזור ה-100 אירו ללילה. אנחנו בחרנו להתפנק בסוויטת ג'וניור (Junior Suite Sea View) מרווחת עם מטבחון, סלון ומרפסת גדולה בעלות של 160 אירו ללילה כולל ארוחת בוקר. 

חופשה בחאניה
החדר הנהדר במלון אירידה

החדר הרגיש חדש, נקי נעים ומרווח. השירות במלון היה מעולה, גם למלון אירידה יש אפליקציה נוחה, עם כל המידע שצריך על המלון ואופציה להזמין שירות חדרים או אוכל עד מיטת השיזוף הישר מהנייד. נהנתי במיוחד מהבר ליד הבריכה ומארוחות הצהריים, אך לטעמי ארוחת הבוקר לא מספיק מגוונת ומושקעת. ממלון אירידה ביקרנו גם בחופים של פלגיה (2 דק נסיעה מהמלון), באלי (25 דק נסיעה) והרקליון (25 דק נסיעה).

טיסת ישראייר מחאניה לתל אביב

אחרי שבוע בכרתים, יצאנו לנסיעה נעימה לשדה התעופה בחאניה להחזיר את הרכב ולעלות לטיסת ישראייר חזרה לתל אביב. אני מאד אוהב שדות תעופה קטנים, מרחקי ההליכה בהם קצרים, יש פחות תורים ולרוב הכל פשוט מתקתק ויעיל. השדה בחאניה כמעט ולא אכזב, למה כמעט? נספר בהמשך. 

התור לצ'קאין של ישראייר לקח כ-10 דקות, גם הפעם הציעו לנו לשלוח את הטרולי בחינם לבטן המטוס ומאחר והטיסה לא הייתה מלאה, ביקשתי מדיילת הצ'קאין לאפשר לנו לשבת בשורה פנויה, עם שלושה מושבים, על מנת שיהיה לנו קצת יותר מרווח. כמה דקות לאחר הצ'קאין כבר היינו באיזור הדיוטי פרי אחרי הביטחון. איזור הדיוטי פרי נעים וכולל תוצרת מקומית מגוונת.

שדה התעופה חאניה
שדה התעופה הקומפקטי בחאניה

כמו בהרבה שדות תעופה באירופה, חשוב לקחת בחשבון שטיסות שיוצאות משטח האיחוד לרוב יוצאות משערים שנמצאים לאחר ביקורות הגבולות. והפעם, חיכה לנו תור ארוך בצורה קיצונית בדרך לגייט. מומלץ מאד במקרים כאלו להקדים את ההליכה לכיוון הגייט ולא לחכות לשעת העליה למטוס. 

הבורדינג הסתיים בדיוק בזמן, והעלייה למטוס התבצעה באמצעות אוטובוסים. לצערי הטייס הכריז שבעקבות עומס בנתב"ג הטיסה נדחית בכ-45 דקות. מיד לאחר מכן, צוות הדיילים עבר וחילק מים במטוס, ולבסוף המראנו בכשעה איחור. גם הטיסה הזו הופעלה על ידי חברת התעופה הצ'כית, בדיוק באותו המטוס שבו טסנו בטיסת ההלוך. הטיסה הייתה נעימה ועברה ללא אירועים מיוחדים.

גילוי נאות: הכותב היה אורח חברת ישראייר בטיסה לחאניה.

הייתם בחאניה? נשמח לשמוע מכם המלצות וטיפים על חאניה ומערב כרתים בקהילת הפייסבוק שלנו

עשינו לכם חשק? אלו הטיסות הזולות ביותר של ישראייר לכרתים:

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה