האקרופוליס באתונה

יוון היא ממש לא רק האיים: בשעתיים קצרות (וזולות!) של טיסה מישראל, תוכלו להגיע לאחת הערים ההיפסטריות והמגניבות באירופה – אתונה. אז אם אתם מחפשים סופ"ש קוויקי, אירופאי וכיפי – אתונה היא היעד המושלם עבורכם לטיול של 48 או 72 שעות.

אז מה כל כך מגניב בה? המון, אבל נתחיל דווקא באווירה שלה שכנראה יהיה קשה להסביר במילים. הוייבים הצעירים מלווים בתוספת של אוכל מדהים, טברנות רועשות מכל פינה, חיי לילה מעולים ושופינג זול (כמעט בחצי מחיר מהארץ).

אז איך טסים לאתונה?

על קו תל אביב – אתונה תשמחו בוודאי לדעת שמתחרות למעלה מ-5 חברות תעופה – אל על, ראינאייר, ישראייר, אג'יאן, בלו בירד ועוד. כאן כמובן תמצאו את הטיסות הזולות לאתונה.

אנחנו בחרנו לשלב 2 חברות תעופה בנסיעה הזו. בטיסת ההלוך מתל אביב לאתונה טסנו עם חברת ראינאייר בטיסה זולה ונוחה במיוחד! בתוספת של בורדינג מהיר, כבודה, ומושב ביציאת החירום – יצרנו לעצמנו מחלקת ביזנס משלנו שלא נופלת ממחלקות "עסקים" במטוסים צרי הגוף של החברות האירופאיות. מוזמנים לראות בעצמכם:

@secretflights יש אנשים שיוציאו 550 יורו על ביזנס ליוון או ישכרו מטוס פרטי (היי סיימון 👋🏼), ויש אנשים שיעדיפו לשלם פחות ולטוס ביזנס בלואוקוסט ✈️ תייגו בתגובות חברים שחייבים לטוס אתכם בסטייל 😎 #טיסות #טיסותסודיות #חול #יוון #ביזנס #לואוקוסט ♬ STAY – The Kid LAROI & Justin Bieber


נחתנו בשדה התעופה באתונה (Eleftherios Venizelos) שהוא נוח למדי ובנוי בצורה טובה, אך עם ההגעה נאלצנו לעמוד בתורים ארוכים מאוד לביקורת הדרכונים שנוצרו בעקבות הנחיות הקורונה השונות. הנמל ממוקם כ-40 דקות נסיעה ממרכז העיר, ועל כן לקחנו מונית שעלתה לנו 40 יורו (מחיר קבוע) עד למרכז אתונה. נציין כי יש גם אופציה להגיע באוטובוס או רכבת ממש מהשדה.

את הטיסה חזור העברנו עם חברת התעופה הלאומית של יוון – אג'יאן. החוויה שלנו בטיסה הייתה בינונית למדי, כאשר מצד אחד הצוות היה מקסים וקשוב – אך מהצד השני המושב במטוס הרגיש צפוף מאד ונאלצנו לשים את כבודת היד שלנו מתחת למושב שלפנינו מפני שהמקום בתאים נגמר.

המלון שלנו באתונה

את השהייה הקצרה שלנו של 48 שעות באתונה העברנו במלון אינטרקונטיננטל (InterContinental Athenaeum Athens). המלון מציע חדרים גדולים ומפנקים מאוד – וגם בריכה, ספא, חדר כושר ולאונג' עסקים, שלצערנו היה סגור בעקבות הקורונה אך צפוי להיפתח מחדש בקרוב.

הניקיון במלון מורגש בכל פינה, וללא ספק יש הקפדה ניכרת על כך. בנוסף, האוכל במסעדות המלון מעולה והן מומלצות מאוד, גם את ארוחת הבוקר במלון מצאנו מגוונת וטעימה. ללא ספק זכינו באירוח מדהים ולבבי מכל אנשי הצוות ללא יוצא מן הכלל, שנענו לכל בקשה שלנו בחיוך.

מלון אינטרקונטיננטל באתונה
מלון אינטרקונטיננטל באתונה

המלון נבחר והוזמן עבורנו בעזרת ליאור, סוכן מועדף עם גישה לתעריפים בלעדיים במלונות יוקרה ברחבי העולם. התעריפים של ליאור מאפשרים למקסם את התמורה לכסף במלון יוקרתי לרוב מבלי להוסיף אגורה מעל התעריף הגמיש הרגיל של המלון. בהזמנה דרך סוכן מועדף תהנו משלל הטבות במלון לרבות שדרוגים, קרדיט לשימוש במלון (כ-$100), ארוחת בוקר בכל יום, מתנת הגעה, קדימות לצ'קאאוט מאוחר ועוד. כל זה כמובן באותו המחיר שתראו במקומות אחרים. רוצים לקבל הצעה מליאור לשהייה הבאה שלכם במלון יוקרה? לחצו כאן.

מה עושים 48 שעות באתונה? היסטוריה, תרבות וטברנות

אז לאחר שצלחנו את הדרך ופרקנו את המזוודות, אתם בטח שואלים את עצמכם מה אפשר לעשות ב-48 שעות באתונה? אז במיוחד בשבילכם ריכזנו כמה המלצות:

גבעת האקרופוליס – ללא ספק גולת הכותרת של אתונה. זה הוא אחד המבנים המפורסמים ביותר ביוון בפרט ובעולם בכלל, והמחזה המרהיב שלו נשקף כמעט מכל פינה בעיר (אך תאמינו לנו שכדאי לכם לראות אותו מקרוב). כשתעלו אליו תוכלו להתרשם מהבנייה המיוחדת שלו, ושל שללל המבנים האדריכליים הנוספים במקום ששרדו במשך מאות שנים ומעניקים למבקר נגיעה מההיסטוריה העשירה של יוון. מחיר הכניסה לאתר הוא 10 יורו בחורף (נובמבר – מרץ) ו-20 יורו בשאר השנה. חשוב להצטייד בנעלי הליכה נוחות, מים ועדיפות גם לכובע.

שכונת פלאקה – שכונה צעירה ותוססת במרכז העיר, כאשר בתוכה ובשוליה תוכלו למצוא את רוב מוקדי התיירות. יש בה מדרחוב משגע, שוק פשפשים עם מציאות שוות, בתי קפה, "רופטופים" המשקיפים לאקרופוליס (מומלץ לבוא לדרינק בשקיעה!) וטברנות – כמיטב המסורת היוונית.

שכונת פלאקה
שכונת פלאקה.

רחוב ארמו – זה הוא רחוב המחבר את שתי הכיכרות המרכזיות, סינטאגמה מונסטראקי, יחדיו. רחוב זה הוא למעשה "מדרחוב השופינג" המרכזי, ובו ניתן למצוא את כל המותגים המוכרים והשווים במחירים שיגרמו לכם לרצות להישאר באתונה לנצח.

אגב, אם אתם חובבי שופינג, נציין כי יש המון אאוטלטים בשולי העיר – אך הנסיעה אליהם דורשת זמן. על כן, אם אתם מגיעים לסופ"ש קצר, ההמלצה שלנו היא לנצל את המדרחוב ולא להרחיק אל מחוץ למרכז העיר.

ביקור בטברנה – זאת ה-חוויה בעיר! גם אם אתם מבקרים באתונה רק ל-48 שעות, לא היינו מוותרים עליה. אנחנו קיבלנו המלצה מצוות המלון על טברנת Klimatria (קלימטריה) שהייתה אותנטית וטעימה במיוחד. יש בה את כל המאכלים היוונים המוכרים, וגם כאלה שכנראה עוד לא שמעתם עליהם, אבל יפתיעו אתכם לטובה מאוד. בסופי שבוע יש להקה מקומית על הבמה ששרה ומנעימה את אווירת הסועדים, שכמובן לא שוכחים להצטרף אליה בשירה וריקוד כשהאוזו זורם לשולחנות כמו מים.

@secretflights טסנו ליומיים באתונה, והיה פשוט מדהים 🤩 לאיפה אתם הייתם רוצים לטוס ל-48 שעות בלבד? #יוון #אתונה #טיסות #חופש #חופשה ♬ Life Goes On – Oliver Tree

מתי כדאי לטוס לאתונה?

אתונה היא יעד אידיאלי לכל עונות השנה ומזג האוויר בה לרוב נוח מאוד ודומה לישראל. החורף בה, כמו בארץ, גשום מדי פעם אבל כולל גם לא מעט ימים שטופי שמש. הקיץ באתונה חם ולח, כאשר בשיא הקיץ (יולי-אוגוסט) הטמפרטורה הממוצעת היא 23-30 מעלות צלזיוס.

מבחינת הנחיות הקורונה – נכון לחודש אפריל 2022 הכניסה ליוון חופשית למחוסנים ואין דרישה לבידוד ביעד, אך חלה חובה לעטות מסכות במבנים ציבוריים. בעוד שבועים, בתחילת מאי היוונים צפויים להסיר את כל מגבלות הקורונה במדינה. בכל מקרה מומלץ להתעדכן בהנחיות הקורונה המעודכנות לפני הטיסה לאתונה.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה