ניו יורק

רבים מאמינים כי קשה לקבל ויזה לארה"ב. אבל ההפך הוא הנכון – ארה"ב מעוניינת לתת ויזה לישראלים, אך בקשות רבות מסורבות מסיבות טכניות בלבד. בעזרת 9 טיפים קצרים ופשוטים ניתן להוריד כמעט לאפס את הסיכוי שהבקשה תסורב מסיבה טכנית.

לצמצום היקף הסירובים יש גם יתרון לאומי שכן אם פחות בקשות יסורבו, ביחס לכלל הבקשות, ישראל תוכל להתקבל לתוכנית האמריקנית הפוטרת מויזה בכלל. אז הקפידו על הבקשות היום כדי לתמרץ את הממשל האמריקאי לפטור את כל מחזיקי הדרכון הישראלי מהעול הזה בעתיד הקרוב.

ארצות הברית
בדרך לארה"ב – מנפיקים ויזה.

האם הייתה לכם ויזה שתוקפה פג ב-4 השנים האחרונות?

בידקו היטב את הדרכון הנוכחי ודרכונים קודמים ככל שישנם. אם הייתה לכם ויזה שתוקפה פג ב-48 החודשים האחרונים – אפילו אם היא בדרכון ישן שתוקפו פג – אינם נדרשים להגיש בקשה לויזה חדשה ואם תגישו בקשה כזאת היא תסורב אוטומטית. במקרה כזה יש להגיש בקשה לחידוש ויזה ולא לויזה חדשה. שימו לב שבמקרה כזה לרוב לא צריך כלל ראיון בשגרירות האמריקאית וניתן לבצע את התהליך ללא הגעה פיזית לשגרירות.

אין להגיש בקשה לילד שייתכן ויש לו אזרחות אמריקנית

אזרחים אמריקנים, באופן טבעי, אינם נדרשים לויזה. ישנם מקרים בהם ההורים אינם בעלי אזרחות אמריקנית אך ילדיהם כן – והגשת בקשה לויזה עבור הילדים, במקרה כזה, תסורב אוטומטית כי הילדים אינם נדרשים לויזה כפי שהוריהם נדרשים. במידה ויש ספק בעניין – ניתן לאמת את הצורך בויזה ממש כאן.

הכינו את כל המסמכים הדרושים להשלמת הבקשה במועד אחד

מערכת הויזות מאפשרת להפסיק את התהליך באמצע ולחדשו במועד מאוחר יותר. אפשרות זו הגיונית ולפעמים נדרשת, אומנם, אך השימוש בה מגדיל את הסיכוי לסירוב הבקשה ו/או לעיכוב הטיפול בה. לכן מומלץ בחום שלא להתחיל את הגשת הבקשה אם יש ספק שחסרים מסמכים, פרטי מידע או חומרים אחרים הנדרשים לבקשה – מתוך מטרה להגיש את הבקשה בשלמותה בנקודת זמן אחת. הפרטים העיקריים: תמונה עדכנית העומדת בדרישות הויזה, דרכון בתוקף שאינו פגום מבחינה פיסית, מסמכים הכרחיים של הורים עבור בקשות לילדים מתחת לגיל 14 ומייל תקין שישמש לעדכונים ותיאומים.

ניו יורק
ניו יורק כבר מחכם לכם.

הקפידו לתאם תאריכים לראיון ומסירת טביעת אצבע

ייתכן ותידרשו להגיע לראיון אישי בשגרירות האמריקנית ו/או להגיע למסירת טביעת אצבע. חשוב להגיע לתורים שנקבעו, וגם לא לאחר. פספוס התור עלול ליצור סירוב מיידי לויזה. למערכת קביעת התורים לחצו כאן.

זיכרו שהתהליך כולו אורך מספר שבועות

הטיפול בויזה מצריך השארת הדרכון בידי השגרירות האמריקנית עד לסיום הטיפול בבקשה. לכן יש להתחיל את התהליך רק במידה ואינכם מתכננים נסיעה לחו"ל בשבועות הבאים, כי בקשה לאיסוף הדרכון מהשגרירות בטרם סיום הטיפול בבקשה יוביל בדרך כלל לסירוב מיידי.

לטיפים הנוספים היכנסו לעמוד בנושא של רשות האוכלוסין וההגירה.

*המאמר נכתב בשיתוף לשכת האוכלוסין וההגירה.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה