אומרים שאי שם באזור רומא עובר קו דמיוני המחלק את איטליה לצפון ולדרום. אלו שני אזורים שההבדלים ביניהם כל כך גדולים עד כדי כך שלעתים נדמה כי מדובר במדינות נפרדות – איטליה האירופאית והמהוקצעת ואיטליה הים תיכונית והמחוספסת.

בהיסטוריה העדכנית של איטליה הצפון תמיד זכה לתהילה על חשבון הדרום, וכך גם בעולם התיירות. לא פעם נזרקו לעבר הדרום עלבונות חסרי שחר כמו "הבושה של איטליה", ובהתאם מרבית התיירים נהרו למקומות כמו רומא, פירנצה, טוסקנה, ונציה ואזור האגמים.

בשנים האחרונות היחס והגישה כלפי החלק הדרומי של המגף השתנו פלאים. האזור הפך מוולגרי, מוזנח ועני, לאזור רומנטי, קסום ואותנטי, שאווירתו אף זוכה לכינוי "בלה כאוס" (כאוס יפה). כיום ניתן להגיע מהארץ בטיסות ישירות לשלושה מחוזות מרהיבים בדרום איטליה – קמפניה, פוליה וסיציליה. בכל אחד מהם נסקור מסלול מומלץ בן שלושה ימי טיול שיראה לכם את המיטב של כל מחוז.

דרום איטליה המלצות
מאטרה: כבר לא הבושה של איטליה

קמפניה

מחוז קמפניה אמנם פחות מוכר בשמו אך אתרי התיירות המרכזיים שבו מוכרים למדיי. בקמפניה תמצאו את נאפולי, את האי קאפרי ואת חוף אמאלפי המרהיב. בהחלט מדובר בחבל ארץ יפהפה עם אטרקציות ברמה עולמית. שדה התעופה הראשי במחוז הוא שדה התעופה של נאפולי.

מומלץ להתנייד במחוז באמצעות רכב שכור כי התניידות עם תחבורה ציבורית היא מסורבלת למדיי. זמני הטיול האידאלים הם מאי-יוני וספטמבר-אוקטובר, ומזג האוויר מזכיר מאוד את מזג האוויר בארץ. מבחינת לינה, נמליץ מאוד על טיול מתגלגל, אחרת תבלו לא מעט זמן על הכביש. אם בכל זאת אתם מעדיפים טיול כוכב, אז נמליץ לכם להתמקם באזור פומפיי, שנמצא במיקום אסטרטגי בין כל האטרקציות העיקריות.

קמפניה טיפים
חוף אמאלפי: אחד האזורים היפים באיטליה

הנה הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לקמפניה:

מחפשים טיסות אחרות לקמפניה? לחצו כאן

היום הראשון:

נתחיל את היום עם הטיפוס להר וזוב – הר געש פעיל ומפורסם. מסלול ההליכה מעט מאתגר, אך קצר מאוד (כחצי שעה לכל היותר) ויתאים לכל אדם בכושר סביר. כשתגיעו לפסגה תוכלו ליהנות ממראה העשן המיתמר מלוע ההר ומנוף 360 מעלות על המחוז עם כוס יין או בירה ביד.

קמפניה אטרקציות
הנוף על מפרץ נאפולי מהשביל המטפס להר

כשתסיימו נמליץ לכם לעצור לארוחת צוהריים במהלך הירידה מההר. יש באזור המון מסעדות משפחתיות ויקבים, שבהם תוכלו לדגום את מיטב התוצרת של הוזוב. האדמה הוולקנית שבאזור הופכת כמעט כל גידול למדהים. מומלץ במיוחד לנסות את היין המפורסם "לקרימה כריסטי", סלט קפרזה עם עגבניות וזוב ופסטה פומודורו – באמת קשה להסביר כמה זה טעים.

לאחר ארוחת הצהריים נמשיך לפומפיי. פומפיי הוא אחד האתרים הארכיאולוגיים המוצלחים ביותר בעולם. קודם כל הסיפור על מותה של העיר בידי התפרצות געשית הוא מרתק, שנית – רמת השימור של המיצגים גבוהה במיוחד מכיוון שכל העיר הייתה קבורה תחת אפר וולקני, וכמובן – מדובר בשטח ענק שעם שהשנים רק הולכים ומוצאים בו עוד מיצגים. אז בהחלט יהיה לכם קשה להשתעמם שם.

טיפים בקמפניה
פומפיי: כאילו הזמן עצר מלכת

נמליץ לכם לסייר עם האפליקציה המצוינת "אודיו יורופ" של ריק סטיבס, שבה יש סיור הליכה עצמאי מצוין באנגלית (באפליקציה יש מגוון סיורים כאלה בכל רחבי אירופה). הסיור המודרך על פומפיי הוא קצר וקולע ולוקח בין שעה וחצי לשעתיים וחצי, תלוי בקצב שלכם. לאחר הסיור תוכלו להמשיך לשוטט במקום באופן עצמאי.

בערב צאו לטייל בסורנטו. סורנטו היא עיירת חוף קסומה שחיה בקצב משל עצמה. הכל רגוע ושלו, הרחובות מטופחים, יש מבחר רחב של חנויות, בתי קפה ומסעדות, פארק חמוד עם נוף לים ואפילו מטע לימונים. האווירה בערב בסורנטו מהפנטת – כולם בחוץ, במצב רוח טוב, מטיילים ברחובות בשעת הפסג'יאטה – ואתם מוזמנים להצטרף בשמחה.

אמאלפי טיפים
פיאצה טאסו: הכיכר הראשית של סורנטו
אמאלפי אטרקציות
הנמל הציורי של סורנטו בשעת השקיעה

לאחר שיטוט ברחובות הציוריים של סורנטו, שבו לארוחת ערב מקומית באחת המסעדות בעיר. המבחר ענקי והמחירים זולים עד כדי גיחוך (לפחות במסעדות המקומיות). הכוכבים הקולינריים של סורנטו הם ניוקי אלה סורנטינה (ניוקי עם רוטב עגבניות וגבינת מוצרלה מותכת), סטייק טונה הישר מהים, פשה אל'אקווה פאצ'ה (דניס אפוי בתנור ברוטב ממכר על בסיס עגבניות, יין לבן ועשבי תיבול) ולקינוח דליציה אל לימונה (קינוח שכולו על טהרת פלאם של לימוני סורנטו).

אמאלפי טיפים
אקווה פאצ'ה – חובה לנסות אם אתם באזור

היום השני

עם ההגעה לאי נמליץ לכם לעלות הישר לקאפרי עצמה, שתהפוך עמוסה מאוד בהמשך היום. העלייה נעשית בפוניקולור המציע נוף מדהים לכל אורך הדרך, ויש מרפסת תצפית נהדרת ביציאה מהפוניקולור.  נצלו את הצ'אנס לשוטט ברחובותיה הציוריים באין מפריע, ובקרו בגני אוגוסטוס המציעים נוף מרהיב לעבר הים וסלעי ה-Faraglioni המפורסמים.

טיפים לאמאלפי
רחוב פרחוני בעיירה המרכזית של קאפרי
אמאלפי המלצות
הנוף המפורסם מגני אוגוסטוס

לאחר מכן קחו את האוטובוס לאנה-קאפרי ותרגישו שהגעתם לעולם אחר, מקומי יותר. שוטטו ברחובות העתיקים המזמינים, בקרו באתרים השונים (אנחנו ממליצים על וילה סן מיקלה המהממת) ומצאו מרפסת יפה לתצפת ממנה על הים. לאחר מכן, שבו לארוחת צוהריים במסעדה מקומית.

לאחר הארוחה, טפסו עם רכבל לפסגה של הר סולארו – הנקודה הגבוהה ביותר של קאפרי. הרכבל נע בעצלתיים מעל גינותיהם המטופחות של תושבי האי ונשקפים ממנו נופים מדהימים לעבר כל האי. לאחר מספר דקות תגיעו לפסגה שם הנוף הוא עוצר נשימה. ביום בהיר תוכלו לראות את כל האי ואת האזור שמסביבו.

קמפניה אטרקציות
הנוף מפסגת מונטה סולרו

משם רדו לנמל. תוכלו לבחור בין זמן רגיעה בחוף הציורי Bagni di Tiberio או הפלגה מסביב לאי. ההפלגה מקיפה את האי ובמהלכה תראו נופים ותוכלו לבחור אם להיכנס למערה הכחולה. זוהי חוויה מיוחדת, עולים על סירות קטנות, ונשכבים ארצה כדי להיכנס דרך גומחה קטנה לאחד המקומות הכי סוריאליסטים באיטליה. כשתהיו בפנים תראו את צבעה הכול המהפנט, שעה שהמשיט של הסירה ישיר לכם באיטלקית "או סולה מיו". לאחר שתמצו נמליץ לכם לחזור לכיוון סורנטו, לנוח במלון או ליהנות מהערב בעיר. בעיננו אין דבר כזה יותר מידי זמן בסורנטו.

המלצות באמאלפי
צבע כחול סוריאליסטי ומשר במערה הכחולה

היום השלישי:

היום נצא ליום טעימות בחוף אמאלפי – אזור עם טבע מרהיב שנחשב לאחת מהפנינות של איטליה עוד מאז ימי האימפריה הרומית. נתחיל בנסיעה לעבר העיירה הציורית פוזיטאנו. בפוזיטאנו תוכלו ליהנות משיטוט כיפי בעצלתיים בין רחובות קסומים, סמטאות קטנות ומזמינות, גלריות, בוטיקים, בתי קפה ומסעדות. ביום חם נמליץ לכם לבלות בחוף של העיירה שהוא אחד היפים באזור.

אמאלפי טיפים
רחוב ציורי בפוזיטנו
המלצות לאמאלפי
יפה מבפנים ומבחוץ – פוזיטנו

לאחר הביקור בפוזיטנו המשיכו במורד דרך אמאלפי, ואל תשכחו לעצור לארוחת צוהריים עם נוף מהסרטים. תוכלו לבחור בין ארוחת צוהריים על קו המים במסעדה המפורסמת Trattoria Da Armandino או במסעדת Le Bontà del Capo.

משם תמשיכו לשיטוט קצר בעיירה המפורסמת אמאלפי. אמאלפי קטנה בהרבה מפוזיטנו, והשיטוט בה לא נמשך הרבה זמן, אבל זה בהחלט מקום ששווה עצירה. כשתסיימו את הסיבוב באמאלפי, טפסו מעלה לעיירה הציורית ראוולו שממנה נשקף נוף מרהיב לעבר הים. נמליץ לכם ללון בראוולו את הלילה כדי ליהנות ממנה כמו שצריך.

המלצות שוות באמאלפי
דרך אמאלפי – נופים עוצרים נשימה מכל פינה
אמאלפי אטרקציות
הנוף על אמאלפי מדרך אמאלפי

בראוולו יש שתי אטרקציות עיקריות – גני וילה רופולו וגני וילה צ'ימברונה. התחילו בגני וילה רופולו. אלו גנים בסגנון איטלקי הצופים מזרחה לנוף קסום. המקום כולל אזור גנים מטופח ומרשים עם מרפסת מפורסמת הצופה למינורי ומאיורי, מגדל תצפית שנשקף ממנו נוף מדהים לכל האזור ומספר חדרים בוילה הפתוחים לציבור. המקום מרשים ביותר ופשוט דורש לשלוף מצלמות, לצלם ולהצטלם כמה שרק אפשר.

אטרקציות באמאלפי
גני וילה רופולו המטופחים
טיפים אמאלפי
החצר הפנורמית בוילה רופולו

משם נמליץ לכם להמשיך גם לגני וילה צ'ימברונה. הדרך אליהם ממרכז העיר לוקחת כעשר דקות ומתובלת בחצרות מטופחות, חנויות קטנות, בתי קפה, מסעדות ומידי פעם הצצה לנוף לעבר חוף אמאלפי. כשתגיעו, התקדמו הישר לעבר מרפסת האינסוף, ופשוט קחו לכם כמה רגעים ליהנות מהנוף. כשתסיימו, כבר תגיע שעת הפסג'יאטה, ואתם כמו תמיד מוזמנים להצטרף. סיימו את יומכם עם ארוחת ערב טובה באחת המסעדות שבעיירה.

המלצות אמאלפי
הגנים המיוחדים של וילה צ'ימברונה

פוליה:

פוליה הוא שם שספק אם מישהו שמע לפני 10-15 שנים, אך כיום מדובר באחד המחוזות החמים באיטליה, שאליו האיטלקים נוהרים בימי הקיץ החמים. העונה המומלצת לביקור היא מאי עד אוקטובר, שכן בקיץ המחוז עדיין לא מאוד עמוס (אך כן יכול להיות מאוד חם).

לפוליה ניתן להגיע בטיסות ריינאייר ישירות מתל אביב לבארי, בירת המחוז. כאן רכב שכור הוא בגדר חובה, ובלעדיו יהיה כמעט בלתי אפשרי להתנייד באזור, בטח כשמדובר בכפרים הקטנים. נציין שפוליה הוא חבל ארץ פשוט ענק שקשה מאוד לכסות בטיול אחד וההמלצה שלנו כאן היא ללכת על טיול מתגלגל (או כוכב כפול אם מטיילים שבוע או יותר).

פוליה המלצות
שונה ומיוחדת: בתי הטרולי באופיניים לפוליה

הנה הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לפוליה:

מחפשים טיסות אחרות לפוליה? לחצו כאן

היום הראשון:

התחילו את יומכם עם ביקור באלטמורה – עיר הלחם. העיר העתיקה ציורית וכיף לשוטט בה, אל תפספסו ביקור באחת הקשתות הנמוכות באירופה וכמובן את ההזדמנות לדגום את הלחם המקומי באחת המאפיות.

משם המשיכו לכיוון העיר מאטרה – עיר המערות הססגונית. אותן מערות שהפכו כיום ללהיט תיירותי היו משך שנים מקום מגוריהם של מרבית תושבי העיר. בשנות החמישים, בצל גדילת אוכלוסיית העיר והקושי במודרניזציה של מערות אלו, הפכו בתי המערות סמל להזנחה ולחיים בתת תנאים. אז זכתה מאטרה לכינוי "הבושה של איטליה", וכל תושבי העיר פונו מהמערות לעיר החדשה, שם הם שוכנו בבתים מודרניים.

מאז חזרו תושבי העיר למערות והפיחו בהן חיים מחדש. כיום, תוכלו למצוא סדנאות מגוונות של מלאכת יד, מוזיאון עם דגמים של מאטרה, בתי מערה עתיקים לדוגמה, בתי קפה ומסעדות בתוך בתי מערה. לדעתנו שווה להשקיע זמן גם בעיר החדשה האלגנטית של מאטרה. תוכלו למצוא בה כמה מוזיאונים, הרבה חנויות, מרפסות תצפית לעבר המערות, ואווירת חופש משכרת. שוטטו בעצלתיים לאורך הרחוב הראשי עד שתמצו.

אטרקציות בפוליה
מאטרה: ייחודית, היסטורית ומודרנית בו זמנית
פוליה אטרקציות
בתי המערות של מאטרה

ממאטרה המשיכו בנסיעה לעמק איטריה (Valle d’Itria). זהו האזור הציורי והקסום ביותר בפוליה עם כפרים לבנים הניצבים על גבעות נישאות, יקבים, כרמים, חוות חקלאיות והמון שקט ושלווה. אזור זה הוא אזור מומלץ במיוחד ללינה בשל קרבתו הרבה לאתרי תיירות רבים וכן מיקומו האסטרטגי בין צפון החבל לדרומו.

אנחנו ממליצים במיוחד להתנסות בלינה ב-Agritourismo. אלו הן חוות חקלאיות פעילות המציעות חדרי אירוח בחווה, ולעתים גם מסעדה, תוצרת חקלאית ואטרקציות שונות. חשוב לנו להבהיר שעולם האגריזטוריזמו מפותח מאוד, וישנם נכסים שונים ברמות מגוונות החל מחדרים פשוטים תמורת כמה עשרות אירו ללילה ועד אירוח יוקרתי עם כל הפינוקים שעולה בהתאם.

אם אתם עדיין מעדיפים מלון, אנחנו ממליצים מאוד על Villa San Martino – מלון 5 כוכבים יוקרתי עם חדרים אריסטוקרטים, אזור בריכה רגוע ומהמם, שירות מופתי ומיקום מצוין. נציין רק שהמלון מתאים בעיקר לזוגות ופחות למשפחות. בכל אופן, נמליץ לכם להשקיע ולבחור מקום לינה עם בריכה, כדי שתוכלו להתרענן בחום של דרום איטליה.

טיפים פוליה
אזור הבריכה של Villa San Martino

נצלו את שעות אחה"צ כדי לנוח במלון ובערב צאו לסיבוב ב-Giardini Pistola, גנים השייכים למשפחה מקומית שיש לה חווה ויקב. סיימו את ביקורכם עם טעימה של יין מקומי בבר הצמוד לגנים על רקע השקיעה. משם המשיכו למרטינה פרנקה – העיר המרכזית במחוז. שוטטו בין הפיאצות והמבנים המרשימים והזמינו מראש שולחן במסעדה מקומית.

טיפים פוליה

מרטינה פרנקה האלגטית

היום השני:

היום נמליץ להרחיק עד מערת הנטיפים המפורסמת Grotte di Castellana. מדובר באחת ממערות הנטיפים הארוכות והמרשימות באירופה. ישנם 3 ק"מ של נטיפים הפתוחים לציבור, ולאורך הדרך תראו נטיפים מכל הגדלים ומכל הצורות.

לאחר הביקור במערה המשיכו לעיירה אלברובלו, המזוהה יותר מכל עם בתי הטרולי. בתי הטרולי הם בתים אופייניים לאזור שנוצרו על מנת להתחמק מתשלום מסים. אלברובלו מכילה את הריכוז הגדול ביותר של בתי הטרולי באזור, והשיטוט ברחובות העיר העתיקה הוא קסום. מדובר במקום מעט תיירותי, אך עדיין תוכלו למצוא בו אוכל טוב וחנויות מקומיות עם סחורה איכותית.

פוליה אטרקציות
הנטיפים המרשימים שבמערה
פוליה טיסות זולות
סמטה שקטה באלברובלו – בירת בתי הטרולי

חזרו למלון לנוח, ולקראת הערב צאו לכיוון אוסטוני – העיר הלבנה. בעינינו אוסטוני מסמלת את כל מה שיפה בפוליה. תוכלו למצוא באוסטוני מרכז מטופח עם פיאצה מזמינה, רחוב ראשי ססגוני, בתי קפה, מסעדות וחנויות. לצד כל אלה תמצאו גם רחובות צדדיים מחוספסים שמזכירים את איטליה של פעם – נשים תולות כביסה מחוץ לחלון, סבתות מבשלות מנות מקומיות למשפחה, ילדים משחקים בכדור, עסקים מקומיים וקצב חיים איטי ורגוע.

המלצות פוליה
אוסטוני – אותנטית ואלגנטית

אל תפספסו את הטיילת הפנורמית של אוסטוני המקיפה את חומות העיר. בחודשי הקיץ יש דוכנים רבים לאורכה של הטיילת. סכמו את הביקור עם ארוחת ערב טובה במסעדה מקומית.

בהזדמנות זו נזכיר את המאכלים הפופולריים של האזור. בגזרת הפסטות, בפוליה אוכלים אורקייטה (פסטה בצורת קונכייה פתוחה) לרוב ברוטב של עגבניות שרי ועשבי תיבול. כמו כן, פוליה מתמחה בייצור של שתיים מהגבינות הכי טעימות באיטליה – הבוראטה האלוהית וגבינת הסטרצ'יאטלה (המילוי של הבוראטה). בגזרת הקינוחים פוליה מתמחה בעוגיות דמויות עבאדי בשם טראלי ובמאפה פריך וטעים בטירוף בשם פסטיצ'וטו.

טיפים לפוליה
אין על סלט בוראטה!
טיפים לפוליה
אורקייטה – הפסטה של פוליה

היום השלישי:

נתחיל את הבוקר בלוקורוטונדו – כפר ציורי על ראש גבעה הצבוע כולו לבן. הכפר מציע רחובות קטנים ומזמינים עם חנויות קטנות ובוטיקים, מרפסת תצפית המציעה נוף נהדר לכל האזור ואווירה כיפית.

משם המשיכו לעיירת החוף הציורית "פוליניאנו אה מארה", התחילו את ביקורכם בגשר המחבר בין שני חלקי העיירה. התמקדו במרכז ההיסטורי, אליו מומלץ להיכנס דרך הרחוב הראשי. מצאו מקום חמוד לארוחת צוהריים טובה, ואז לכו לאיבוד בסמטאות המטופחות של העיר העתיקה. גם כאן תוכלו למצוא מגוון חנויות ובוטיקים וחצרות פנימיות מטופחות של תושבי המקום. מידי פעם תזכו לתצפית חטופה לעבר הים הכחול.

פוליה טיפים שווים
בסמטאות הצבעוניות של לוקורוטונדו
פוליה טיסות זולות
פוליניאנו א מארה – עיירת חוף קטנה ומטריפה

כשתמצו, סעו לבארי, ובקרו בעיר העתיקה שלה. הביקור בעיר העתיקה של בארי הוא ממש כמו מסע בזמן לעידן אחר. גם כאן, בדומה לאוסטוני, המסורות העתיקות שורדות כנגד כל הסיכויים. בעיר העתיקה תוכלו למצוא הרבה מבנים היסטוריים, פסטה עבודת יד וטיילת לאורך חומות העיר העתיקה שממנה נשקף נוף לים.

פוליה אטרקציות
העיר העתיקה של בארי: כמו בתוך סרט איטלקי ישן

סיציליה

אומרים שככל שיורדים יותר דרומה באיטליה, כך הכל נהיה מחוספס יות ואותנטי יותר. התפאורה בסיציליה תרגיש לכם כמו סרט איטלקי ישן – בין רוכלים בשוק שצועקים בקול רם לעבר הקונים, סבתות שמבשלות ברחוב ופרלמנטים של זקנים בבתי הקפה. למרבה המזל, כיום ניתן להגיע לסיציליה בטיסות לואו-קוסט ישירות של וויזאייר לקטאניה.

מזג האוויר בסיציליה הוא בדיוק כמו בארץ ולכן התקופה המומלצת היא אפריל-יוני וכן ספטמבר-אוקטובר. יולי-אוגוסט הם חודשים חמים מאוד, אך אם אתם פחות רגישים לחום, מדובר בתקופה הכי כיפית ותוססת על האי. בחודשי הקיץ עיירות הנופש לא הולכות לישון לפני חצות הלילה ומזג האוויר פשוט דורש שתקפצו למים. בסיציליה מומלץ לעשות טיול כוכב או כוכב כפול עם לינות באזור קטאניה ופלרמו. גם כאן, רכב שכור הוא בגדר חובה, שכן התחבורה הציבורית לא מאוד מקיפה.

דרום איטליה טיפים
סיציליה – הכי דרומי מכל המחוזות באיטליה

הנה הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לסיציליה:

מחפשים טיסות אחרות לסיציליה? לחצו כאן

היום הראשון:

התחילו את יומכם עם סיור בעיר העתיקה של קטאניה. קטאניה היא כיפית מאוד ומשלבת בחינניות אווירה סיציליאנית קלאסית ומחסופסת. העיר קלה לניווט ומציעה מגוון פיאצות חמודות, שוקים מזמינים וחנויות שיקרצו כל מטייל.

בסיורכם נמליץ לכם להתמקד ברחוב Etnea המרכזי אשר מחבר בין כל אתרי החובה של העיר. נמליץ לבקר בשוק הדגים של העיר, בכיכר הדואומו, בכיכר סטסיקורו, בגני בליני ובשוק Fera O Luni. סכמו את הביקור עם קצת שופינג ברחוב הראשי וארוחת צוהריים טעימה בדוכן המדהים Scirocco שבשוק הדגים.

סיציליה טיפים
האמפיתאטרון העתיק של קטאניה
טיפים לסיציליה
הרחוב הראשי המהנה של קטאניה

משם המשיכו לפארק הלאומי אתנה. תחנת העצירה המומלצת ביותר היא מכתשי סילבסטרי שנוצרו כתוצאה מהתפרצויות אחרונות של הר הגעש. נמליץ לכם לחוות גם את הר הגעש עצמו, בטיפוס לפסגה, בביקור ביקב במקומי, בבילוי בפארק החבלים או ברכיבה על חמורים.

סיציליה טיפים
הר אתנה האימתני
אטרקצות בסיציליה
פארק החבלים של אתנה: בילוי לכל המשפחה

למי שהביקור בהר לא מדבר אליו, נמליץ לבקר באחד ממרכזי הקניות הרבים בנמצאים בפאתי קטאניה. אלו מרכזי קניות מודרניים ואיכותיים עם כל הרשתות המוכרות.

בשעות הערב צאו לסיור נוסף בקטאניה שמקבלת נופך אחר ושקט יותר לעת ערב. שבו לארוחת ערב מקומית באחת מהמסעדות הפזורות ברחבי העיר.

סיציליה טיפים
פיאצה דואומו בקטאניה לעת ערב

היום השני:

התחילו את היום בנסיעה לכיוון ערוץ הנחל גולה אלקנטרה. תוכלו לבחור בין הירידה הציבורית שבה תשלמו סכום סמלי ותוכלו ליהנות מרחצה במים הקרירים של ערוץ הנחל, לבין הפארק הפרטי המציע שלל אטרקציות כמו קניונינג, בודי רפטינג ופארק מים לקטנטנים. מהפארק הפרטי יש מעלית המובילה לערוץ הנחל.

משם המשיכו לחוף איזולה בלה , בו תוכלו לבלות שעות ארוכות בים אל מול נוף מדהים. חוף איזולה בלה קרוי על שם האי שנמצא במרכזו, ולמעשה ניתן לבקר בוילה שנמצאת על האי. בחוף יש גם מסעדות וברים, ואפילו פיצרייה מצוינת. העבירו את השעות החמות של היום על החוף, ותהנו מכל מה שיש לו להציע.

סיציליה טיפים
חוף איזולה בלה: אחד היפים בסיציליה

בשעות אחה"צ קחו את הרכבל מעלה לטאורמינה הקסומה. לטעמנו, טאורמינה היא אחת העיירות הציוריות והיפות ביותר בכל איטליה.

מקום נוסף שפשוט אסור להחמיץ הוא כיכר ה-9 באפריל. הזמינו מראש שולחן במסעדה שווה, ואל תופתעו אם כל החנויות עדיין יהיו פתוחות לאחר שתסיימו לאכול. בסיציליה כמו בסיציליה, בקיץ אף אחד לא הולך לישון כל כך מהר.

אטרקציות בסיציליה
הרחוב הראשי התוסס של טאורמינה
סיציליה המלצות
כיכר התשעה באפריל: אחד המקומות הקסומים באי

היום השלישי:

היום נצא לביקור בערי הבארוק של דרום סיציליה. נתחיל בראגוזה, עיר בארוקית ששיאה עבר מזמן. התחילו את הסיור בכיכר השעון, ומשם פשוט הרשו לעצמכם ללכת לאיבוד באופן אקראי ללא מטרה.

בעיר העתיקה תוכלו למצוא מבנים מרשימים, חנויות קטנות ומקומיות, בוטיקים, מדרחוב מזמין ומסעדות מצוינות. ראגוזה יכולה להרגיש מעט מנומנמת, אבל זה בהחלט חלק מהקסם שלה. קחו את הזמן להעריך את המקום ולספוג את האווירה הקסומה ואת קצב החיים האיטי.

טיפים לסיציליה
רגוזה: יפה מבחוץ אך גם מבפנים

מראגוזה המשיכו לעיירה נוטו שהתפרסמה בזכות בית הקפה "קפה סיציליה" שהופיע בתוכנית "שולחן השף". גם בנוטו תוכלו למצוא את אותה ארכיטקטורת בארוק עם כנסיות, ארמונות ופיאצות מזמינות, וכמובן אל תשכחו לדגום את הקינוחים המושקעים של קפה סיציליה בדגש על הג'לטו ועל הגרניטה. לחילופין, בסמוך לנוטו יש מגוון חופי ים מזמינים. אנחנו ממליצים בחום על חוף Calamosche.

מסלול בסיציליה
מבט על הקתדרלה המרשימה של נוטו

משפחות עם ילדים קטנים יכולות להמיר את הביקור בראגוזה ובנוטו בביקור בפארק המים המהנה Parco Aretusa השוכן בסמוך לסירקוזה – היעד הבא במסלול.

סירקוזה היא בהחלט הדובדבן שבקצפת, בייחוד חצי האי אורטיג'יה – האזור העתיק והציורי ביותר בעיר. היא מציעה שילוב בין היסטוריה עשירה שהחלה בימי יוון העתיקה, לבין אווירת נופש מוחלטת מסביב לשעון בחסות הנופשים האיטלקים שאינם ממהרים ללכת לישון.

כמה מקומות שאסור לכם להחמיץ הם הטיילת של אורטיג'יה, שלאורכה יש דוכנים מצד אחד ויאכטות יקרות מהצד השני. אל תחמיצו גם את כיכר הדואומו רחבת הידיים והמרשימה עם אפרטיבו טוב לאור השמש השוקעת.

טיפים לסיציליה
מבט עילי על אורטיג'יה
מסלול בסיציליה
רחוב צדדי באורטיג'יה

בערב חפשו מסעדה סיציליאנית אותנטית. כשמדובר באוכל, היד המתבלת של סיציליה היא נועזת ומדויקת, ויודעת להפיח חיים וטעם בכל חומר גלם מהפשוט ביותר ועד למובחר ביותר. המטבח הסיציליאני הוא רחב ומגוון וכולל מנות אייקוניות רבות כמו ארנצ'יני (כדורי ריזוטו), קנולי (גלילות בצק פריך במילוי קרם ריקוטה) ופרמיג'נה (מגדל העשוי מפרוסות חציל מכוסות ברוטב עגבניות).

בנוסף לאלה, סיציליה מצטיינת גם בדגים, ונמליץ לכם לנסות את הפריטו מיסטו (דגים מטוגנים), המטאלוטה (דג לבן בתיבול סיציליאני), סטייק טונה טרי מהים (לרוב יוגש בתיבול פשוט של לימון ועשבי תיבול או בציפוי פיסטוק) ופסטה עם סרדינים.

אם עוד נשאר לכם כוח לאחר ארוחת הערב, תוכלו להמשיך את הערב בשיטוט כיפי ברחובות העיר ובטיילת או לקפוץ לדרינק בבר מקומי.

יש לכם עוד שאלות על טיסות לדרום איטליה? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה