לונדון היא אחת הערים השוות באירופה והמוני תיירים מבקרים בה מידי שנה. בדיוק בגלל זה יש ללונדון שישה נמלי תעופה שונים שבהם תוכלו לנחות בדרככם לעיר.

בכתבה זו נסקור חמישה נמלים שונים, וננסה להכריע בשאלה מהו נמל התעופה הטוב ביותר של לונדון. לשם כך נבחן כל נמל לפי מספר פרמטרים – זמינות הטיסות מהארץ אליו, דרכי ההגעה ממנו למרכז לונדון וחווית הנוסע בנמל.

לונדון הית'רו (LHR) – הגדול והמרכזי ביותר

נמל התעופה הית'רו, הוא נמל התעופה הגדול והמרכזי בלונדון שדרכו עוברים מידי שנה עשרות מיליוני נוסעים, כאשר לפני הקורונה המספרים חצו את רף ה-80 מיליון נוסעים בשנה! הית'רו משמש בעיקר את חברות התעופה הסדירות. חברות הלואו-קוסט לרוב נמנעות ממנו לאור המיסים הגבוהים על נחיתה בו.

להית'רו תוכלו לטוס ישירות מנתב"ג עם אל-על, וירג'ין ובריטיש או באמצעות קונקשן עם חברות כמו טורקיש, לופטנזה, אג'יאן ועוד. כלומר, ישנן מספר טיסות ישירות ביום להית'רו ובנוסף טיסות קונקשן זמינות. החיסרון המרכזי בהית'רו הוא מחירי הטיסות היקרים, שכן חברות לואו-קוסט אינן טסות אליו.

הית'רו או גטוויק
נמל התעופה הית'רו

מבחינת דרכי הגעה למרכז העיר, הית'רו מקושר היטב למרכז לונדון ויש הרבה אפשרויות להגיע אליו. האפשרות המהירה ביותר היא רכבת ההית'רו אקספרס לתחנת פדינגטון המרוחקת כ-15 דקות נסיעה ממרכז לונדון. טיפ חשוב הוא לרכוש את הכרטיסים כמה שיותר זמן מראש כדי ליהנות מהנחה משמעותית. כך למשל, אם תזמינו כרטיס 90 ימים מראש, תוכלו לשלם 5 ליש"ט בלבד במקום 25 ליש"ט, בתעריף ללא הזמנה מראש.

אם לא הצלחתם להשיג כרטיסים זולים להית'רו אקספרס, האפשרות הבאה היא קו פיקדילי בטיוב הלונדוני (הרכבת התחתית). נסיעה להית'רו תעלה פחות מ-7 ליש"ט, ותיקח קצת יותר משעה. אפשרות נוספת היא קו אליזבת החדש שנחנך לאחרונה ומגיע עד תחנת פדינגטון בלבד (חצי שעה נסיעה מהית'רו), שם תצטרכו להחליף רכבת או להתחבר לקווים אחרים. כלומר, מלבד הזמנה מראש של ההית'רו אקספרס, אין הרבה אפשרויות מהירות ונוחות להגעה מנמל התעופה למרכז לונדון

מבחינת חווית הנוסע, הית'רו הוא נמל התעופה הגדול והמגוון ביותר מבחינת טרקלינים, חנויות, מסעדות ובתי קפה, ואנו מאמינים שכל אחד יכול להעביר בהית'רו כמה שעות גם אם הטיסה מתעכבת. הגודל של הית'רו מהווה גם חסרון, כיוון שנמל התעופה מצריך הליכה רבה ועלול להיות עמוס במיוחד.

לסיכום, הית'רו הוא נמל תעופה גדול ומרשים, אך בהחלט לא ידידותי לכיס. יש הרבה טיסות זמינות אליו, אך מרביתן יקרות מאוד.

הית'רו ביקורות

מבט על טרמינל 5 בהית'רו

לונדון גטוויק (LGW) – עמק השווה

גטוויק הוא הנמל השני העמוס ביותר בלונדון, והוא מהווה את האמצע בין הית'רו השמור לחברות הסדירות, לבין נמלי הלואו-קוסט. הנמל ממוקם כשעה נסיעה דרומית ללונדון, ויש בו שני טרמינלים – צפוני ודרומי, אשר מקשרת ביניהם רכבת קלה (3 דקות נסיעה) והוא מהווה בסיס פעילות מרכזי עבור וויז אייר ואיזיג'ט.

ניתן להגיע ישירות לגטוויק מנתב"ג עם וויזאייר ואיזיג'ט, בטיסות קונקשן עם חברות סדירות, או בטיסות קונקשן עצמאי עם חברות הלואו-קוסט. חשוב מאוד לציין שהטיסות הישירות לגטוויק הן לרוב זולות במיוחד.

גטוויק ביקורות
מגוון של חברות תעופה מכל הסוגים

מבחינת דרכי הגעה ללב העיר, רכבת ה-Thameslink, הנוחה במיוחד מחברת את הטרמינל הדרומי של גטוויק למרכז לונדון בכ-30 דקות נסיעה. כרטיס עולה 13.2 ליש"ט, לא נדרשת הזמנה מראש ואפילו ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי contactless בשערי הכניסה לרציפים.

גטוויק נוח ונעים עם מגוון חנויות, מסעדות וטרקלינים והמעבר בין הטרמינלים נוח ומהיר. עם זאת, יש לא מעט הליכה בשני הטרמינלים.

לסיכום, על אף מיעוט הטיסות מישראל, המחירים לרוב אטרקטיביים, הטרמינלים נעימים ומקושרים היטב למרכז העיר.

 

גטוויק או לוטון
גטוויק – לטוס בזול לנמל תעופה גדול ומרשים

לונדון לוטון (LTN) – לואו-קוסט זה כאן

השם הנרדף של נמל התעופה לוטון הוא לואו-קוסט. מדובר בנמל תעופה המהווה בסיס פעילות משמעותי לאיזיג'ט ולוויז אייר, וזה בהחלט מורגש. הוא יחסית קטן במונחים של לונדון – עוברים דרכו רק 18 מיליון נוסעים בשנה, אך הוא צפוי לעבור הרחבה משמעותית וכמעט להכפיל את הקיבולת שלו.

לוטון גם מקושר היטב לישראל. תוכלו לטוס ישירות מהארץ ללוטון עם איזיג'ט, וויז אייר ואל-על המפעילות ביחד 4 טיסות יומיות ללוטון, או בקונקשן עצמאי עם חברות הלואו-קוסט.

לוטון ביקורות
מטוסי וויז בלוטון

מבחינת דרכי הגעה, אמנם אין תחנת רכבת בנמל התעופה עצמו, אך תחנת הרכבת הסמוכה Luton Airport Parkway היא תחנה פעילה עם הרבה רכבות, והנסיעה למרכז העיר לונדון לוקחת 22 דקות בלבד ומחירה מתחיל ב-3 ליש"ט לנוסע.

כדי להגיע לתחנה תוכלו לקחת את רכבת ה-DART החדשה שעלותה 4.9 ליש"ט לאדם והנסיעה בה נמשכת 2 דקות בלבד, או לקחת אוטובוס קצר לתחנה בעלות של 2.4 ליש"ט.

חווית הנוסע היא נקודת התורפה של לוטון, שנראה ומרגיש כמו האנגר בנמל, ללא מגוון של חנויות, מסעדות ובתי קפה. מאידך, הוא קטן ויעיל, לרוב לא עמוס במיוחד (המתנה ממוצעת של 7 דקות בלבד לביטחון).

בסה"כ לוטון הוא אפשרות מעולה למי שמחפש נמל תעופה קטן ויעיל המקושר היטב לעיר.

לוטון או גטוויק
לוטון – יעיל ומהיר

לונדון סטנסטד (STN) – נמל התעופה הגרוע בבריטניה

סטנדטד הוא בסיסה הראשי של חברת ריינאייר ומחזיק בתואר המפוקפק "נמל התעופה הגרוע בבריטניה". מבחינת דרכי הגעה, אפשרות התחבורה הסבירה היחידה היא רכבת הסטנסטד אקספרס היקרה והאיטית – נסיעה בה נמשכת 50 דקות ועלותה 22 ליש"ט.

מבחינת זמינות טיסות, לרוב אין טיסות ישירות מישראל, למעט טיסות ארקיע בעונה לעתים נדירות, אך יש לא מעט קונקשנים עצמאיים עם ריינאייר.

מבחינת חווית הנוסע, יש המון חנויות, מסעדות ובתי קפה, אך לא מעט חלקים בנמל התעופה פחות נעימים וייתכנו מרחקי הליכה גדולים מאוד.

לסיכום, ההמלצה שלנו – נסו להימנע ככל האפשר.

סטנסטד ביקורות
סטנסטד – נמל התעופה הגרוע בבריטניה

לונדון סיטי (LCY) – ממש בלב העיר

נמל תעופה פחות מוכר לישראלים אך די נוח, הוא נמל התעופה London City Airport, השוכן במזרח העיר סמוך לרובע העסקים Canary Wharf. ניתן להגיע אליו רק באמצעות טיסות קונקשן, והוא נמצא כ-20 דקות נסיעה ממרכז לונדון ברכבת ה-DLR (3 ליש"ט).

מבחינת חווית נוסע, אין בו מבחר רב של חנויות, אך מדובר בנמל תעופה קטן ויעיל שתוכלו להגיע אליו שעה וחצי לפני הטיסה ללא בעיות.

שדות תעופה בלונדון
לונדון סיטי – הכי קרוב שיש

אז מהו נמל התעופה הטוב ביותר?

ובכן, אם תשאלו אותנו, לוטון הוא הזוכה בתואר נמל התעופה הטוב ביותר בלונדון. זה אמנם יפתיע הרבה אנשים, אך לוטון הוא בהחלט נמל שבו תוכלו לחסוך זמן וכסף בכל אספקט אפשרי, גם אם זה בא על חשבון הנראות של הטרמינל, או הנסיעה הקצרה לתחנת הרכבת.

אולם, חשוב לנו להזכיר כי מלבד נמל התעופה סטנסטד, שאיננו ממליצים עליו כלל, כל הנמלים האחרים טובים גם כן. בחירת הנמל תלויה במחירי הטיסות ובסדרי העדיפויות שלכם כאשר גטוויק והית'רו הם נמלים גדולים ומרשימים עם אווירה בינלואמית, ולוטון וסיטי הם נמלי תעופה קטנים ויעילים עם מרחקי הליכה קצרים בהרבה.

את נמל התעופה השישי של לונדון (סאות'אנד) לא הזכרנו בכתבה זו, בשל מיעוט הטיסות אליו, הריחוק היחסי שלו ממרכז לונדון והקושי הרב להגיע אליו.

מחפשים טיסה ללונדון? כאן תוכלו להתרשם מהטיסות הזולות ביותר שמצאנו ללונדון

יש לכם עוד שאלות על טיסות ללונדון? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה