שקיעה יורדת על בוקרשט

כאשר אנחנו הישראלים חושבים על בוקרשט, ישר עולה לראש השיר הנודע של עומר אדם ורצות המחשבות על מסיבות פרועות והימורים בקזינו. בזמן שמספר לא מבוטל של תיירים אכן נוהרים לבוקרשט בשביל לחוות אותה בצורה הזו, לבוקרשט יש גם צד אחר ושונה בתכלית. בוקרשט היא עיר אירופאית מקסימה עם אטרקציות שוות, אוכל מעולה, עיר עתיקה נאה, שופינג מצוין ומחירים זולים במיוחד.

בכתבה זו נציג מסלול חד וממצה העובר בין כל אתרי החובה ומיטב האטרקציות בבוקרשט ב-72 שעות, ומותאם לכל קהלי היעד שמחפשים טיול סולידי ומהנה לבוקרשט. מסלול זה מתאים לכל עונה, אך הביקור בעיר מומלץ בייחוד בין יוני לספטמבר, כשמזג האוויר הקיצי מגיע לבקר.

המלצות בוקרשט
שדרות הניצחון בבוקרשט

טיסות לבוקרשט

לפני שנצלול לתוך המסלול, חשוב לדעת איך הכי נכון וזול להגיע לבירת רומניה. לבוקרשט טסות חברות תעופה רבות ישראליות וזרות כאחד – אל על, ישראייר, ארקיע, וויזאייר, היי סקיי וטארום. החברה הזולה ביותר לרוב תהיה וויזאייר, עם מחירים המתחילים בכ-$40 לכרטיס הלוך ושוב, ואף פחות מכך לחברי מועדון וויז. וויז מפעילה מספר טיסות ביום, ותוכלו לבחור את השעה הנוחה ביותר עבורכם. מניסיוננו המחירים הזולים של וויז לרוב מתפרסמים בין חודש לשלושה חודשים לפני הטיסה.

אם אתם רוצים להזמין לתאריכי ביקוש (אוגוסט, פסח וחגי תשרי), נמליץ לכם להזמין טיסות כשנה מראש בחברת טארום. הכרטיסים מתחילים בכ-$100 הלוך ושוב, כוללים טרולי ותיק גב קטן, והמחיר ההתחלתי של הטיסות נשאר קבוע.

הנה הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לבוקרשט:

מחפשים טיסות אחרות לבוקרשט? לחצו כאן

לינה ותחבורה בבוקרשט

מבחינת לינה, בבוקרשט תוכלו למצוא מלונות מצוינים במחירים זולים מאוד, אז מומלץ מאוד להתפנק. המיקום המומלץ לבחירת בית מלון הוא באזור העיר העתיקה בין כיכר אונירי לכיכר האוניברסיטה. בחירה מוצלחת של בית מלון תאפשר לכם להתנייד ברגל לכל האתרים המרכזיים או סתם לקפוץ למלון בכל עת בלי יותר מידי סרבול.

מבחינת תחבורה, המטרו בעיר מודרני, נוח, זול ותדיר מאוד. וניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי תומך מגע (contactless) או באמצעות הצמדת נייד עם Apple Pay \ Google Pay. אולם, המוניות בעיר גם זולות מאוד, ולמעשה מייתרות את השימוש בתחבורה ציבורית, אלא אם מדובר בנסיעה ישירה במטרו ללא החלפות.  מומלץ מאד להשתמש באפליקציות המוניות בולט ומיי טקסי, שם תוכלו להסכים מראש על מחיר, לבחור כיצד לשלם ולהימנע מעקיצות.

המלצות לבוקרשט
מוניות הן דרך זולה ומשתלמת להתנייד בעיר

היום הראשון

את היום הראשון נקדיש להיכרות עם העיר בוקרשט. לבוקרשט יש מרכז לא קטן שלוקח זמן לראות את כולו, או אפילו את רובו. לטעמנו הדרך הטובה ביותר לראות את העיר כמו שצריך היא באמצעות סיור הליכה חינמי. סיורים אלו נערכים בשפה האנגלית, נמשכים בין שעתיים לשלוש שעות, ומכסים את האטרקציות בבוקרשט שכל מטייל חייב לראות.

יש הרבה חברות המציעות את הסיורים האלה, אך ההמלצה החד משמעית שלנו היא על אתר guruwalk, המאפשר להזמין סיורים חינמיים בקלות ובפשטות. הייחוד של האתר הוא בכך שלצד חברות מאורגנות, הוא מציג גם מדריכים עצמאיים. אם אתם בוחרים מדריך עצמאי, תוכלו להיות בטוחים כי הביקורות נכתבו ספציפית עליו ולקרוא על אודותיו בעמוד שלו באתר. כך תוכלו לבחור מדריך ספציפי או מדריכה ספציפית שנשמעים מעניינים ויש להם ביקורות חיוביות, מה שמגדיל משמעותית את הסיכוי למצוא את הסיור הטוב ביותר עבורכם.

אנחנו בחרנו לצאת לסיור עם אדריאן המדהים שקיבל ציון מושלם של 5/5 ממעל 200 מטיילים. הסיור של אדריאן הוא יחסית ארוך, אך מאוד מעניין ומכסה את כל האתרים החשובים במרכז העיר. אנחנו נהננו מאוד, וממליצים עליו באופן חד משמעי, אז השארנו לכם לינק להזמנת הסיור החינמי עם אדריאן.

בוקרשט טיפים
יום שמשי בעיר העתיקה של בוקרשט
בוקרשט טיפים
המועדון של אנשי הצבא הבכירים

לאחר הסיור המשיכו לארוחת צהריים טובה, וזו בהחלט הזדמנות מצוינת להכיר את המטבח הרומני. אם אתם מחפשים ארוחת צהריים זריזה, זולה וטעימה, לכו למסעדת קארו קו ברה. זו מבשלת בירה בת מעל 100 שנים המגישה אוכל רומני מסורתי ומגוון בירות במחירים שווים לכל נפש.

לאחר ארוחת הצהריים צאו לסיבוב עצמאי בעיר העתיקה וספגו את האווירה שלה בעצלתיים. נמליץ לכם לבקר בכמה מוקדי עניין בעיר העתיקה:

  1. האתנאום הרומני: זה אולם קונצרטים ססגוני הנחשב לאחד מסמליה של העיר, ובהחלט שווה להציץ לתוכו כדי להתרשם מעיצובו יוצא הדופן.
  2. מנזר-כנסיית Stavropoleos: ממש בלב העיר שוכן לו המבנה הציורי הזה המעוצב בסגנון ארכיטקטוני ייחודי המשלב בין הסגנון הבזינטי לאדריכלות הרנסאנס. אל תפספסו ביקור בחצר הפנימית האלגנטית שלו.
  3. חנות השוקולדים של מלון קאסה קאפסה: מלון קאסה קאפסה הוא אחד המלונות הוותיקים בעיר, ויש לו חנות שוקולד מפורסמת שבה מוכרים שוקולדים מצוינים כבר מעל 100 שנים.
  4. רחוב המטריות הססגוני
טיפים לבוקרשט
האתנאום הרומני המרשים

חזרו למלון לנוח ובערב צאו לסיור באתרים חדשים באזור העיר העתיקה. נמליץ לכם להתחיל בגן צ'ישמיג'יו שמהווה מקום מפגש עבור התושבים אשר מבלים בו את שעות בין הערביים עם הילדים במגרש המשחקים או נפגשים עם חברים על כוס משקה טוב בלב הפארק. האווירה בשעות הערב המוקדמות כיפית, והגנים המטופחים בהחלט שווים סיבוב בקיץ כשהפריחה בשיאה. משם נמליץ לכם ללכת בעצלתיים דרך העיר העתיקה שמתמלאת ונעשית עמוסה לעת ערב עד שתגיעו לכיכר אונירי. נזהיר מראש שבעיר העתיקה תוכלו לראות את הסטראוטיפים של בוקרשט קורמים עור וגידים, אך השתדלו לשים את זה בצד וליהנות מהארכיטקטורה ומהאווירה ההומה.

המלצות בוקרשט
פארק צ'ישמיג'יו השלו

צפו במופע המזרקות החביב בכיכר אונירי, ומשם המשיכו לארוחת ערב טובה באחת מהמסעדות שבעיר. אם בצהריים בחרתם ללכת על מטבח מקומי, בערב נמליץ לכם לגוון עם מטבח בינלאומי. יש הרבה מסעדות כיפיות על שדרות אונירי המחברות בין כיכר אונירי לבית הפרלמנט האימתני. אם אתם מחפשים לצאת אחרי הארוחה, נמליץ לכם להימנע מאזור העיר העתיקה שהופך מאוד לא נעים בשעות הלילה, ובמקום לשבת באחד הברים שנמצאים בשדרות אונריי על גדות הנהר.

המלצות בוקרשט
מופע המזרקות הצבעוני בכיכר אונירי

היום השני

את היום נקדיש לאטרקציות בבוקרשט שנמצאות הרחק ממרכז העיר. נתחיל מארמון פרימוורי, ביתו הראוותני של צ'אוצ'סקו, הדיקטטור המפורסם. הביקור בביתו מתבצע בסיורים מודרכים בלבד, ויש להזמין כרטיסים מראש. הסיור אורך כשעה ובמהלכו תבקרו במרבית חלקי הבית, ותשמעו סיפורים עסיסיים על צ'אוצ'סקו ועל משפחתו. הבית עצמו ראוותני, ססגוני ומרשים במיוחד ולכן שווה לבקר בו גם אם אינכם מתעניינים בהיסטוריה של רומניה או בהיסטוריה של צ'אוצ'סקו.

טיפים לבוקרשט
אחד מהחדרים המפוארים בארמון פרימוורי

משם תוכלו לבחור בין סיבוב בקניון פרומנדה לבין סיור בפארק הרסטראו המרשים. בפארק תוכלו לראות גנים יפניים, אגם טבעי גדול ואת מוזיאון הכפר הלאומי. בפארק ובקניון תוכלו ליהנות מארוחת צהריים טובה באחת ממגוון רחב של מסעדות. לאחר ארוחת הצהריים המשיכו במונית לטרמה.

הטרמה הוא מתחם מודרני, חדיש ורחב ידיים המשלב מרחצאות חמים, פארק מים, סאונות, ועוד. המתחם, אשר עומד בראש כל האטרקציות בבוקרשט, נפתח בהשקעה אדירה של כ-200 מיליון אירו, והוא כולל שלושה אזורים שונים:

  • אזור גלקסי: אזור הכולל פארק מים מוצלח עם מגלשות לכל גיל ורמת אקסטרים וכן בריכות לכל המשפחה.
  • אזור דה פאלם: אזור המוגבל מגיל 14 ומעלה וכולל בריכות חיצוניות ופנימיות, ג'קוזים, סאונה ארומטית (לא חמה), בר על שפת הבריכה, חוף ים מלאכותי, גנים ועוד.
  • אזור אליסיום: אזור הכולל את כל הסאונות החמות ומוגבל מגיל 14 ומעלה. באליסיום תוכלו למצוא חדר סאונה הוליווד שבו מוקרנים סרטים, חדרי סאונה בעיצוב ברזילאי, פיני, הימלאיה ועוד.

מומלץ לתכנן את הביקור בטרמה לאמצע שבוע, וכן לרכוש כרטיס הכולל כניסה לכל 3 האזורים. משך הביקור תלוי בכם. לטעמנו 3 שעות זה המינימום, וכמובן אפשר גם לשהות שם יום שלם מבלי להשתעמם.

אטרקציות בבוקרשט
פארק המים המוצלח שבמתחם הטרמה
בוקרשט אטרקציות
בריכה מזמינה במתחם הטרמה
אטרקציות מומלצות בבוקרשט
הסאונה הברזילאית שבאזור האליסיום

בערב נמליץ לכם לבקר במסעדה המצוינת Caju של השף הישראלי ג'וזף חדד. המסעדה מציעה מנות גורמה בסגנון ים תיכוני עדכני בהשראת טעמי הילדות שלו. התפריט של המסעדה מספיק רחב כדי לקלוע לטעם של רוב האנשים, המנות נדיבות ועשויות לעילא, השירות חברותי והאווירה במקום כיפית מאוד.

טיפים לבוקרשט
מסעדת Caju: מטבח ים תיכוני חדשני וטעים בטירוף

היום השלישי

את הום האחרון בטיול נקדיש לביקור בבית הפרלמנט המרשים של בוקרשט ולקניות (כי איך אפשר שלא?). בניין הפרלמנט הוא הבניין השני בגודלו בעולם (לאחר הפנטגון), ובנייתו החלה בתקופת צ'אוצ'סקו, הרודן הידוע לשמצה. במסגרת שאיפה מגלומנית האופיינית לצ'אוצ'סקו, הוא בחר להרוס שטח ניכר מהעיר העתיקה של בוקרשט לטובת בניית בית הפרלמנט הגדול בעולם שימחיש לכל מבקר ועובר אורח את עוצמתה של רומניה ואת נחת זרועו של צ'אוצסקו.

המבנה כולל 12 קומות, שמחציתן מתחת לאדמה, שלל נתיבי בריחה לעת צרה ויותר חדרים משאי פעם הפרלמנט הרומני יצטרך. למרבה האירוניה, צ'אוצ'סקו מת שנים ספורות לפני השלמת הבנייה ולא זכה לראות את הפרלמנט שלו מוכן. מחד מדובר במבנה גרנדיוזי, מפואר, שומט לסתות ומרהיב, אך מאידך חשוב לזכור כי בניית הפרלמנט גרמה במישרין ובעקיפין לסבל רב, לנטל כלכלי כבד ולהרס עצום. מסיבות אלו, לדעתנו מדובר באתר חובה לכל מטייל מכל בחינה אפשרית.

מסלול בבוקרשט
בניין הפרלמנט המרשים של רומניה

נאמר מראש שניתן לבקר בבתי הפרמלמנט רק באמצעות סיור מודרך. רצוי לשריין מקום באופן טלפוני יום אחד בדיוק מראש (בקשו מהקבלה בבית המלון שיבצעו עבורכם את ההזמנה). יש להגיע לנקודת היציאה של הסיורים (הממוקמת בצלע הצפונית של המבנה) כרבע שעה לפני שעת היציאה המתוכננת כדי להירשם ולשלם. מומלץ להגיע במונית, ולמי שיזמין באפליקציה חשוב להזין את המיקום הזה, כי המבנה פשוט ענק, וייתכן שיורידו אתכם בצד אחר של המבנה.

במסגרת הסיור המודרך תשמעו על ההיסטוריה של המבנה, תראו היכן יושבים חברי הפרלמנט, תבקרו בחדרים שונים בעלי מטרות שונות ומשונות, תראו הרבה שנדלירים בכל מיני גדלים וצורות ושיש רומני בצבעים שונים ותסיימו עם תצפית מלכותית לעבר שדרות אונירי. הסיור נמשך קצת מעל שעה והוא קצר ותמציתי אך עדיין מאפשר מספיק זמן להתרשם מהחדרים השונים.

בוקרשט טיפים
בתוך הפרלמנט הרומני המרשים

לאחר שתסיימו את הביקור בבית הפרלמנט, יגיע הזמן לאחת האטרקציות בבוקרשט שהישראלים אוהבים הכי הרבה – השופינג. יש בבוקרשט המון קניונים שונים, וכל אחד מציע משהו קצת אחר. נתמקד בשלושה קניונים מרכזיים:

  1. קניון בניאסה: קניון זה הוא אחד הגדולים, הפופולריים והמתוירים בעיר. תוכלו למצוא כאן סופרמרקט ענק, משחקיות לילדים, בית קולנוע ואת המבחר הגדול ביותר של הרשתות האהובות.
  2. קניון AFI: זהו קניון גדול ומרשים שמציע את כל מותגים האהובים, סופרמרקט ענק, בית קולנוע 4D, משחקייה ואפילו זירת החלקה על הקרח. הקניון מעוצב בצורה נעימה עם הרבה זכוכית שמאפשרת לאור השמש לחדור פנימה.
  3. קניון ParkLake: מדובר בקניון חדש ונוצץ היושב ממש בתוך פארק טיטאן. הקניון משכיל לנצל את הקרבה הזו, ובימים שבהם מזג האוויר נעים תוכלו לשבת במרפסת הענקית של מתחם המזון המהיר הצופה לפארק, או לצאת לנשום אוויר בגנים המטופחים. אמנם אין כאן אטרקציות מיוחדות, אך תוכלו למצוא כאן את כל הרשתות המוכרות, סופרמרקט ענק ואת סניף הפריימארק היחיד בעיר.
אטרקציות בוקרשט
זירת ההחלקה בקניון AFI

העבירו את הזמן בקניון עד הטיסה, ואם יש לכם עוד ערב לבלות בעיר, לכו למסעדת Hanu' lui Manuc. זו מסעדה עתיקה שבה יושבים בחצר פנימית ציורית וקסומה. המסעדה מציעה תפריט רחב של אוכל רומני מסורתי, ובערבים לרוב תוכלו ליהנות מהופעה חיה של להקת פולק מקומית.

המלצות בוקרשט
בחצר הפנימית של מסעדת Hanu' lui Manuc

המלצות להמשך הטיול

לטעמנו פרק הזמן המומלץ לטיול ראשון בבוקרשט הוא שלושה ימים, ואם יש לכם ימים נוספים נעודד אתכם לצאת מחוץ לעיר לטיולי יום או אפילו לשקול גיחה של לילה או שניים לבראשוב. טיול היום המומלץ ביותר משלב בין טירת דרקולה, בראשוב וטירת פלש. זה אמנם מעט דחוס, אך יאפשר לכם לראות כמה מהאטרקציות המובילות ברומניה בזמן קצר.

אם אתם בכל זאת לא רוצים לצאת מהעיר, תוכלו לרווח את הלו"ז שהצגנו, להוסיף זמן שופינג, לבקר בבית הכנסת הכוראלי או לבקר בעוד אטרקציות בבוקרשט (אנחנו ממליצים במיוחד על מוזיאון האמנות הלאומי).

יש לכם עוד שאלות על טיסות לבוקרשט? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה