יוון, היא אחת המדינות האהובות על הישראלים, ולא סתם. יש בה הכל  – ערים תוססת, אוכל מעולה, טבע מדהים, כפרים אותנטיים וחופים עוצרי נשימה. תוסיפו לזה מרחק טיסה של שעתיים בלבד, וקיבלתם את האסקפיזם המושלם.

אלו מכם שביקרו במקומות כמו מיקונוס, סנטוריני, או אפילו כרתים אולי ירימו גבה, ואכן, המקומות הללו יכולים להרגיש תיירותיים מאוד. אולם, בכתבה זו נתמקד בחמישה איים מדהימים ופחות מוכרים ביוון, שמעניקים חוויה אותנטית ומיוחדת ביחס לאיים המוכרים.

האיים השווים ביוון
חוף פורטו קציקי המדהים שבלפקדה

קצת על איי יוון

ביוון יש בערך 3000 איים, המחולקים לחמש קבוצות שונות. כל קבוצת איים נמצאת באזור קצת אחר ומציעה טבע ונופים אחרים. אנחנו נתמקד בארבעה איים בקבוצת האיים הציקלאדים, שאליה שייכים מיקונוס וסנטוריני הפופולריים, ובלפקדה, השייכת לקבוצת האיים היוניים.

לכל אי אופי משלו והוא מתאים לסוג טיול אחר. בכל אי נציג את שלושת החופים המומלצים ביותר, שתי אטרקציות חובה ומה כדאי לעשות בערב.

העונה המומלצת לאיי יוון היא יוני עד ספטמבר, בדגש על יוני וספטמבר שבהם מזג האוויר מעולה, המחירים יורדים והעומס פוחת. ההתניידות בין האיים מתבצעת במעבורות (יש לרכוש כרטיסים מראש), ובתוך האיים ישנם אוטובוסים זולים וניתן גם לשכור רכב. תוכלו לבחור בין לטייל עצמאית עם רכב לבין טיולי יום מאורגנים שיכולים להיות נוחים ומשתלמים מאוד. נמליץ לכם לשלב גם מזה וגם מזה בשביל מקסימום הנאה.

האיים הסודיים של יוון
רחוב ציורי באי פארוס

נאקסוס – הכי גדול ועוצמתי

נאקסוס הוא אי יחסית גדול השוכן דרומית למיקונוס. תוכלו למצוא בו מגוון רחב של אטרקציות  – כפרים ציוריים, עיר עתיקה תוססת, חופים מדהימים, מסלולי הליכה ועוד. האי מתאים בעיקר למטיילים המחפשים חופשה בסגנון נופש פעיל, המשלבת בין בטן גב לאטרקציות. בשל המגוון האדיר שבו, לדעתנו הוא אחד האיים הכי שווים שיש ביוון ובים התיכון בכלל. מומלץ להגיע לנאקסוס באמצעות מעבורת ישירה ממיקונוס, הלוקחת כשעה ורבע.

נאקסוס יוון
העיר העתיקה של נאקסוס

שלושה חופים מומלצים:

  1. חוף Apollonas – חוף כיפי ושקט הכלוא בתוך מפרץ קטן מוקף טבע ונופים על רקע כפר יווני קטן.
  2. חוף Agia Anna – חוף קטן ושוקק שנמצא בעיירת הנופש Agia Anna, יש בו אווירה כיפית של חופשה ושקיעות מרהיבות.
  3. חוף Lionas – חוף ציורי ועוצר נשימה על רקע נופים דרמטיים וכפר דייגים קטן. ההגעה לחוף דורשת מאמץ רב אך מתגמלת בהתאם.
איים שווים ביוון
שקיעה חלומית בחוף Agia Anna

שתי אטרקציות חובה:

יום טיול בכפרי האי:

יום הטיול הקלאסי ביותר של נאקסוס הוא גם אחד המוצלחים ביותר. תוכלו לצאת באופן עצמאי עם רכב שכור או בסיור מאורגן עם מדריך מטעם לשכת התיירות של האי. הסיור המאורגן הוא נוח מאוד ויש אפשרות לאיסוף מהמלון ללא תוספת תשלום (למי שלן בצד המערבי).

במסלול יש אתר ארכיאולוגי קטן ו-4 כפרים אותנטיים מקסימים שלכל אחד יש את הייחוד שלו ובכולם נדמה כאילו הזמן עצר מלכת. בכל אתר מקבלים קצת זמן חופשי ללכת לאיבוד בסמטאות, ומיד ממשיכים לאתר הבא. בדרך תוכלו ליהנות מנופים מרהיבים מכל כיוון, ותוכלו אף להתרחץ בחוף Apollonas במהלך הפסקת הצהריים.

נאקסוס יוון
כפר חלקי: הישר מתוך סרט יווני

הפלגה לאיי קופוניסי:

איי קופוניסי הם שני איים קטנים הנמצאים מדרום לנאקסוס – אחד מיושב ואחד פראי. ניתן להגיע במעבורת או באמצעות טיול יום מאורגן. כשתגיעו לנמל המרכזי של קופוניסיה (האי המיושב), יחכו לכם סירות קטנות יותר שייקחו אתכם לחופים השונים של שני האיים, שם תוכלו להתרחץ בים, לשנרקל להנאתכם או סתם לתפוס צבע.

החופים באיי קופוניסי הם מהיפים שראינו בכל רחבי יוון, ומומלץ במיוחד חוף Pori שבו יש נופים דרמטיים במיוחד לעבר מערות ימיות מרהיבות. גם חוף Ammos מומלץ מאוד בזכות צבע המים והרקע הציורי שלו. נמליץ לכם גם לעשות סיבוב בכפר המרכזי של קופוניסה, שיש בו סמטאות ציוריות והמון שקט ושלווה.

קופוניסיה יוון
המים התכולים של חוף Ammos

מה לעשות בערב:

בנאקסוס יש מקום אחד עיקרי שמומלץ לצאת אליו בערב והוא העיר המרכזית – Chora. בעיר המרכזית של נאקסוס תוכלו למצוא טיילת כיפית על הים, מבוך ענקי של סמטאות קטנות ומטריפות, בוטיקים מיוחדים, מסעדות אותנטיות, אווירה כיפית ואת מקדש אפולו המיוחד. מומלץ בחום לבקר בעיר גם ביום וגם בלילה, וניתן להעביר בה חצי יום בכיף בלי להשתעמם.

איים מומלצים ביוון
הטיילת בנאקסוס

פארוס – הערים הכי ציוריות ואינסטגרמיות

פארוס הוא כבר לא אי סודי ולא מעט ישראלים מכירים אותו, אך הוא עדיין לא עמוס מאוד, לא ממוסחר מידי ומצליח לשמור על מידה בריאה של אותנטיות. פארוס מתאים למי שאוהב לשלב כפרים חמודים ועיירות ציוריות עם חופשת בטן גב, וכמובן למי שאוהב לצלם תמונות יפות לאינסטגרם. ניתן להגיע לפארוס באמצעות מעבורת ישירה ממיקונוס הלוקחת כשעה ורבע, או במעברות של כשלוש שעות מנמל פיראוס באתונה.

פארוס יוון
יותר יפה ממיקונוס וסנטוריני: מבט עילי על Naoussa

שלושה חופים מומלצים:

  1. חוף Kolimbithres – חוף נאה השוכן בקרבת Naousa. החוף, השוכן במפרץ Naousa מוקף בתצורות סלעיות מרהיבות ויש בו מים תכולים מדהימים.
  2. חוף Monastiri – חוף פופולרי הכלוא בתוך מפרץ. החוף סמוך לפארק פארוס ויש טאברנות ומסעדות בקרבת מקום.
  3. חוף Aliki – חוף כיפי השוכן בליבו של כפר הדייגים Aliki, על רקע בתי הכפר האותנטיים.
פארוס יוון
חוף Kolimbithres – סלעים מיוחדים וצבע מים סוריאליסטי

שתי אטרקציות חובה:

בעיננו בפארוס אטרקציות החובה הם שתי הערים המרכזיות – Naousa ו-Parikia, שהופכות את פארוס לאחד האיים השווים והכיפיים ביוון. Naousa היא העיר התיירותית יותר ובעיננו גם היפה יותר. יש לה טיילת מושלמת עם בתי קפה, ברים, מסעדות, מרינה ציורית ושקיעות מדהימות. הסמטאות הקטנות גם הן לא מאכזבות. יש בהן חנויות קטנות, בוטיקים, בתים יווניים לבנים עם פרחים בצבעי ורוד-סגול והרבה פינות חמד אינסטגרמיות במיוחד.

Parikia היא פחות תיירותית, אך לא פחות יפה. העיר בנויה על גבעה, והסמטאות בה מתפתלות מעלה מטה באופן אקראי. בתוך מבוך הסמטאות ברגע אחד תוכלו למצוא את עצמכם על רחוב תיירותי עם חנויות, ברים ומסעדות, רגע אחר כך בלב אזור מגורים ומיד אחר כך נהנים מתצפית נאה לעבר הים.

כמובן, אלו גם המקומות המומלצים ביותר ליציאה בערבים, ולמעשה השעות הכי יפות בערים הללו הן שעות בין הערביים והשקיעה.

פארוס יוון
Naousa המדהימה בשיא השקיעה
האיים הכי שווים ביוון
בית טיפוסי בסמטאות Parikia

טיסות זולות לפארוס ונאקסוס:

כפי שאמרנו קודם, נמל התעופה הכי קרוב לאיים אלו הוא מיקונוס, וממנו תוכלו להגיע בקלות ובמהירות לפארוס ולנאקסוס באמצעות מעבורות. ישנן מספר מעבורות ביום ומשך ההפלגה הוא כשעה ורבע. נוסיף גם ששילוב של נאקסוס ופארוס בטיול אחד הוא מאוד הגיוני, כי הן מרוחקות כשעה הפלגה במעבורת זו מזו. הנה הטיסות הכי זולות שאיתרנו למיקונוס:

אנדרוס – הכי מגוון והכי בתולי

אנדרוס הוא כנראה האי הכי סודי שיש לנו ברשימה, ובקלות אחד האיים השווים ביוון. הוא פופולרי בעיקר בקרב היוונים והוא מציע שילוב מגניב בין טבע מרהיב וירוק לבין חופים ומרהיבים, ויתאים במיוחד למי שאוהב טיולים בטבע או לחובבי נופש פעיל. מומלץ להגיע באמצעות מעבורת מנמל ראפינה (ליד נמל התעופה של אתונה) – כשעתיים הפלגה.

אנדרוס יוון
אנדרוס: ירוק שטובל בכחול

שלושה חופים מומלצים:

  1. חוף Golden Sand – בחוף זה תוכלו למצוא חול זהוב מוקף בטבע ובעצים ירוקים. אל תחמיצו את השקיעות היפות.
  2. חוף Tis Grias To Pidima – חוף מרהיב המוקף בנוף דרמטי מכל עבר ומציג תצורות סלעיות מרשימות.
  3. חוף Vitali – חוף ציורי מוקף מים צלולים, טבע מרהיב ומערות ימיות שתענוג לחקור.
חופים באנדרוס יוון
חוף Grias Pidima וה-"גברת הזקנה"

שתי אטרקציות חובה:

צאו למסלול הליכה:

באנדרוס יש מגוון מסלולי הליכה העוברים בנופים מדהימים. בין המסלולים המומלצים תוכלו למצוא את מסלול מספר 1 המתחיל בעיר המרכזית ומפלס את דרכו בין כפרים ציוריים, נוף ירוק ונחלים זורמים למנזר Panachrantou המדהים. מסלול מומלץ נוסף הוא מסלול 2a מהעיר המרכזית לכפר Vourkoti דרך מפלי Pithara. פרטים מלאים על המסלולים השונים תוכלו למצוא באתר הזה.

אנדרוס יוון
הנוף במסלולי ההליכה באנדרוס

צאו לסיבוב בעיר המרכזית:

העיר המרכזית של אנדרוס, או Chora, היא עיר מדהימה ולא מתויירת כלל המציעה סמטאות ציוריות, חנויות קטנות עם סחורה ייחודית, מסעדות מעולות, שרידים של מצודה עתיקה, נוף לים והרבה מוזיאונים מעניינים. יחד עם ביקור באחד החופים הסמוכים תקבלו טיול יום כיפי במיוחד.

האיים הכי שווים ביוון
הרחוב הראשי של העיר המרכזית של אנדרוס

מה לעשות בערב:

אנדרוס הוא אי יותר רגוע, ולכן פחות מתאים למי שמחפש חיי לילה סוערים. עם זאת, בריכוזי התיירים המשמעותיים (למשל: העיר המרכזית ו-Batsi) תוכלו למצוא ברים, מסעדות ואווירה כיפית.

האיים הסודיים של יוון
ערב יורד על Batsi

מילוס – החופים הכי מיוחדים

מילוס הוא אחד האיים השווים והמדהימים בכל יוון, בעיקר בזכות החופים המיוחדים שלו, שהם בין היפים ביותר בכל יוון. התיירים כבר מתחילים לגלות את מילוס, ואמנם הוא לא עמוס ברמה של מיקונוס או סנטוריני, אבל תשתיות התיירות הצנועות שלו כבר מתקשות לעמוד בקצב. אולם, מכיוון שהוא כל כך מיוחד, זה בהחלט שווה את זה, ואנחנו גם חושבים שזה בדיוק הצ'אנס שלכם ללכת לבקר בו לפני שיהיה מאוחר מידי.

מילוס הוא אחד האיים היותר קרובים לאתונה, ולכן דרך ההגעה המומלצת היא באמצעות מעבורת מהירה מנמל פיראוס (כשעתיים וחצי). בנוסף לחופים, תוכלו למצוא באי גם אתרים ארכיאולוגים, ולכן הביקור באי מומלץ במיוחד לחובבי טבע, למי שאוהב חופים מיוחדים וגם לחובבי ארכיאולוגיה.

מילוס יוון
חוף Tsigrado המדהים, מילוס

שלושה חופים מומלצים:

מראש נזהיר שבמילוס יש חופים שיחסית מאתגר להגיע אליהם ודורשים הליכה מרובה או ירידה במדרגות או סולמות, אז מומלץ לחקור היטב את הנושא ולהימנע מלסחוב הרבה ציוד.

  1. חוף Sarakiniko – אחד החופים המפורסמים והכי אינסטגרמים באי, מוקף כולו בסלעים לבנים מדהימים.
  2. חוף Tsigrado – חוף שההגעה אליו מעט טריקית, אבל הוא בהחלט שווה את המאמץ. החוף חולי והוא מוקף צוקים וטבע.
  3. חוף Papafragas – חוף קסום עם הרבה מערות ימיות שניתן לשחות בתוכן.
האיים הכי מיוחדים ביוון
חוף Sarakiniko – סנסציית אינסטגרם

שתי אטרקציות חובה:

הפליגו למערות הימיות של מילוס:

במילוס יש הרבה סיורים למערות ימיות שונות. אלו סיורים כיפים מאוד המתבצעים בסירות שמהן ניתן לקפוץ לשחייה במערות הימיות או אפילו לשנרקל. ניתן גם לקחת סיור ארוך יותר המקיף את האי ומבקר בכל מיני אתרים. המערות הימיות הכי מרשימות לטעמנו הן Kleftiko ו-Sikia.

מילוס יוון
מערות Kleftiko – פשוט מדהים

בקרו באתרים הארכיאולוגים של מילוס:

למרות שמילוס מפורסמת בעיקר בזכות החופים שלה, מסתבר שיש בה גם היצע לא רע של אתרים היסטוריים וארכיאולוגיים. תוכלו לבקר בתיאטרון העתיק המרשים  של האי, באתר שבו נמצא הפסל המפורסם "ונוס ממילוס" וגם בקטקומבות העתיקות של מילוס.

מילוס יוון
התאטרון הרומי של מילוס

מה לעשות בערב:

במילוס תוכלו למצוא שני מוקדים עיקריים של חיי לילה – אחד בעיר הנמל Adamas ואחד בעיר העתיקה Plaka את רוב המקומות הרועשים תוכלו למצוא באזור הנמל, ואילו ב-Plaka תוכלו למצוא מקומות באווירה יותר רגועה.

האיים המיוחדים ביוון
ה-Plaka של מילוס בערב

טיסות זולות למילוס ולאנדרוס:

כדי להגיע למילוס ולאנדרוס מומלץ לטוס לאתונה ומשם לקחת מעבורת. שימו לב שיש באתונה שני נמלי מעבורות. נמל פיראוס הגדול והמרכזי ונמל ראפינה, הסמוך לנמל התעופה של אתונה. המעבורות למילוס יוצאות מפיראוס, והמעבורות לאנדרוס יוצאות מראפינה. משך ההפלגה הוא כשעתיים עד שעתיים וחצי. הנה הטיסות הזולות ביותר שמצאנו לאתונה:

לפקדה – הכי ירוק והכי מיוחד

לפקדה הוא אי מיוחד במינו, ושונה דרמטית מהאיים הקודמים ברשימה. כאן האדמה השחורה והמאפיינים הוולקניים מתחלפים במרחבים מוריקים ותצורות קראסט שמזכירות מעט את תאילנד. האי שוכן מרחק נגיעה מהיבשת ואף מחובר אליה באמצעות גשר, וניכר כי התיירים עוד רחוקים מלגלות אותו.

בלפקדה תוכלו למצוא חופים מרהיבים, נופים דרמטיים, כפרים ציוריים ועוד, והוא יתאים למי שמחפש נופש פעיל. שדה התעופה הקרוב ביותר ללפקדה שוכן בפרבזה, וקיימות אליו טיסות ישירות בחודשי הקיץ. ניתן גם להגיע לאי דרך שדה התעופה באיואנינה, הנמצא במרחק של כשעתיים נסיעה, אשר גם אליו יש טיסות ישירות בחודשי הקיץ.

לפקדה יוון
חוף פורטו קציקי – אחד היפים והשווים ביוון

שלושה חופים מומלצים:

  1. חוף Porto Katsiki – אחד החופים הכי מפורסמים באי וביוון, ובצדק. החוף משלב בין עצים ירוקים, סלעי קראסט לבנים ומים תכולים באופן עוצר נשימה. רק החוף הזה לבדו הופך את לפקדה לאחד האיים השווים ביוון.
  2. חוף Desimi – חוף קטן השוכן במפרץ ציורי עם מים תכולים, וסלעי קראסט מכוסים בצמחייה ירוקה.
  3. חוף Agios Nikitas – חוף מוקף בירוק שטובל בכחול עם צבע מים מרהיב.
החופים השווים ביוון
חוף Agios Nikitas המדהים

שתי אטרקציות חובה:

צאו לגלות איים אבודים:

מידי יום יוצאות מלפקדה סירות הלוקחות את התיירים לגלות איים אבודים, מערות ימיות וכפרים זעירים. ביום חוויתי שכזה תוכלו לקפוץ הישר למי קריסטל תכולים המוקפים טבע מטורף כמו שלפקדה יודעת להציע, לראות נופים מדהימים במהלך ההפלגה, ליהנות מארוחת צהריים מקומית על גבי הסיפון ואפילו לשנרקל להנאתכם.

האיים השווים ביוון
האי Madouri – אחד האיים האבודים שתוכלו לגלות

השקיפו על לפקדה ממעוף הציפור:

אחת הפעילויות הכי מיוחדות שיש ללפקדה להציע היא טיסה במצנח רחיפה מגובה של 800 מטרים עד לחוף. טיסה כזו נמשכת בין 20 ל-30 דקות ותאפשר לכם להביט על לפקדה כמו שמעטים זוכים. לטעמנו השעה המומלצת ביותר היא בין ערביים על רקע שקיעה עוצמתית.

האיים הכי יפים ביוון
דמיינו כמה מטורף לעוף בתוך כל הנוף הזה

מה לעשות בערב:

בלפקדה יש עיר מרכזית ציורית שיש בה מסעדות, חנויות וברים, וזה בהחלט המקום המומלץ ביותר לפעילות ערב. מוקד תיירותי נוסף נמצא בעיירת הנופש נידרי, השוכנת בצדו המזרחי של האי, שם תוכלו למצוא כמה מועדונים.

לפקדה יוון
שקיעה יורדת על העיר המרכזית של לפקדה

יש לכם עוד שאלות על טיסות ליוון? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה