צוות טיסות סודיות בסופיה

הקורונה מראה סימני דעיכה, המסכות והבידודים נשארו בעבר – וגם אנחנו בטיסות סודיות חזרנו לשגרה מלאה! אז כדי לחגוג את השגרה, הטסנו את כל הצוות של טיסות סודיות לטיול גיבוש של 48 שעות בסופיה, והופתענו לגלות עיר שוקקת עם המון אטרקציות, מסעדות שוות, וכמובן – שופינג זול.

טיסת הלוך מתל אביב לסופיה

כדי להגיע לסופיה, בחרנו לטוס בחברת הלואוקוסט וויז אייר. רכשנו את הכרטיס הבסיסי (כולל תיק גב בלבד) בעלות $23. אנו ממליצים מאוד לנסיעות קצרות של יומיים שלושה, להסתפק בתיק גב, זה מוזיל את עלות הטיסה ובהחלט אמור להספיק להכל (כולל שופינג), ועל כן כל הצוות ויתר על תוספות כמו טרולי או מזוודה והסתפקנו בתיקים האישיים שלנו בלבד.

מחפשים טיסה אחרת? לחצו כאן לטיסות לסופיה

טיסת וויזאייר W6 4428 לסופיה ממריאה בשעה האטרקטיבית יחסית לטיסות לואוקוסט – 09:30 בבוקר. שעה שבה מצד אחד לא קמים בחושך כדי להספיק להגיע לנתב"ג, ומצד השני נוחתים בצהריים כשיש עוד המון זמן לבלות ביעד ביום הראשון לחופשה.

הבורדינג שלנו התעכב קלות ובעקבות זאת גם שעת היציאה, אך עדיין הספקנו לנחות לפי השעה המתוכננת המקורית. הטיסה עברה יחסית בנעימים: כמובן שאת המושבים במטוס של וויז לא יכולנו להזיז אחורה, וגם אוכל או שתייה לא קיבלנו – אבל כשמדובר בטיסה של שעתיים וקצת זה גם לא ממש קריטי. נציין שלצערנו הצוות במטוס לא היה נחמד בלשון המעטה, מה שהעיב במעט על החוויה.

מטוס וויזאייר מתל אביב לסופיה

מה עשינו 48 שעות בסופיה?

בסופיה נחתנו בטרמינל 1, טרמינל ישן וקטן שבעיקר חברת וויזאייר פעילה ממנו. נעמדנו בתור לא קצר לביקורת הדרכונים אך מיד לאחר קבלת החותמת משוטרי ההגירה דילגנו על מסוע המזוודות ויצאנו החוצה לאולם קבלת הפנים, שם חיכה לנו צליל (ליצירת קשר לחצו כאן), מדריך ישראלי שמתגורר בסופיה.

צליל בנה עבורינו לו"ז ומסלול לטיול יום מחוץ לסופיה בהרים ובטבע הבולגרי. התחנה הראשונה שלנו הייתה טיול טרקטורונים בהרי הבלקן. לאחר כחצי שעה נסיעה הגענו למתחם הטרקטורונים בבעלותו – שם עברנו תדריך קצר ויצאנו לטיול טרקטורונים במשך כשעתיים, וזו היא ללא ספק חווית אקסטרים שווה במיוחד ופתיחה מהנה ביותר לטיול!

בדרך הספקנו לעבור בנופים מהממים וירוקים להפליא, כשהשיא של הטיול היה בתצפית הנהדרת אל עבר סופיה והר ויטושה המפורסם. לאחר הרכיבה, נסענו לאכול צהריים מול אגם איסקאר, ולאחר מכן יצאנו לראות אגמים נוספים באזור, גשר תלוי ומסלול הליכה קצרצר.

טיול טרקטורונים בסופיה
חווית אקסטרים בבולגריה!

בתחילת היום השני שלנו בטיול, פגשנו את ניסים – ישראלי שחי בבולגריה כבר חמש שנים ויש לו ידע נרחב מאוד על העיר (ליצירת קשר לחצו כאן). ניסים לקח אותנו לסיור רגלי של 4 שעות במרכז העיר הסברים וסיפורים בגובה העיניים שלא נשכח לעוד הרבה זמן.

בין האתרים בהם ביקרנו עם ניסים: שוק הנשים, בית הכנסת המפואר של סופיה, הכיכרות והרחובות המרכזיים של העיר, ותחנות המטרו השונות. הסיור גם לווה במטעמים מקומיים – ביניהם הגרסאות המקומיות (והטעימות במיוחד) לבורקס (בניצה) וסופגניה (מקיצי).

לאחר הסיור עם ניסים, יצאנו לקצת זמן חופשי בעיר, התפצלנו בין איזורים שונים במרכז העיר כמו מדרחוב ויטושה, ובתי קפה טרנדים. חלקנו נסענו למלא את המקום שנותר לנו בתיקי הגב בקניונים השונים.

בקניון Paradise, הקניון הגדול והחדש ביותר בעיר, תוכלו למצוא את כל הרשתות אהובות על ידי הישראלים, להשלמות תוכלו לקפוץ גם לקניון Serdika – שם גילינו חנויות עצומות וזולות של המותגים השווים ביותר בעולם – כמו טומי הילפיגר, סקוץ' אנד סודה, אוישו, וכמובן – סניף עצום של זארה. המחירים היו נוחים במיוחד מול המחירים היקרים בארץ כמובן, ואין ספק שמשתלם יותר לטוס לסופיה ליום יומיים של קניות מאשר לקפוץ לכל קניון בארץ (:

המלון: אינטרקונטיננטל סופיה החדש

את השהייה בסופיה העברנו במלון אינטרקונטיננטל סופיה החדש בחדרים מרווחים ומפנקים, הממוקם במרכז העניינים של העיר – מרחק נגיעה מכל הפאבים והאטרקציות השונות שיש לעיר להציע.

המלון מציע חדרים גדולים למדי במחירים זולים ביחס להיצע הרשת בשאר העולם – החל מ-140 יורו בלבד לליה כולל ארוחת בוקר מפנקת בחדר האוכל של המלון. לחברי מועדון המלונות IHG יש אופציה למימוש זול מאוד של נקודות לטובת שהייה במלון.

מלון אינטרקונטיננטל סופיה
אינטרקונטיננטל סופיה

טיסת חזור: סופיה לת"א עם אל על

בחרנו לחזור מסופיה עם אל על בעיקר בזכות טיסה הערב המאוחרת (LY 552) שממריאה מסופיה בשעה 21:30 21:30, שמאפשר ניצול של יום מלא בסופיה! הטיסה עלתה $83 (כיוון אחד סופיה – תל אביב) וכללה תיק גב וטרולי לכל נוסע. להפתעתנו דלפקי אל על היו מאוישים בהמון עובדים ולא היו תורים בתשאול הביטחוני ולא בצ'קאין.

המטוס בו טסנו היה מדגם בואינג 737-900 של החברה. מושבי מחלקת התיירים מעט מרווחים יותר ממטוס וויזאייר בטיסת ההלוך וניתן להטות אותם אחורה. בנוסף בכל שורה יש שקע חשמל וUSB לטעינה. הטיסות הקצרות של אל על כוללות שירות די מוגבל של חלוקת בקבוק מים קטן יחד עם כריך.

הטיסה יצאה כמה דקות לפני הזמן, הצוות היה נחמד ואנרגטי וזה ללא ספק הוסיף לאווירה החיובית שהייתה לאורך כל הטיסה. תוך שעתיים בדיוק כבר נחתנו חזרה בנמל התעופה בן גוריון.

בירוקרטיה לפני טיסה לבולגריה:

הנחיות קורונה – הכניסה למדינה חופשית ללא צורך בבדיקות, בידוד או טפסים. בנוסף למרבה השמחה שלנו גם בטיסות לבולגריה אין חובת לעטות מסכה.

גלישה בחו"ל – במסגרת שיתוף הפעולה שלנו עם חברת גלובל סים, כולנו השתמשנו בסימים של גלובל סים ומרגע הנחיתה בסופיה כבר היינו מחוברים. כמובן דאגנו לכם לקופון הנחה ואם אתם רוצים גם לגלוש עם גלובל סים בחו"ל, אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלהם ולמלא את קוד הקופון שלנו 102030.

ביטוח נסיעות – בחרנו בביטוח הנסיעות של הראל, ולא שכחנו לבטח יום אחד בביטוח אקסטרים על מנת לבטח את הרכיבה על הטרקטורונים.

צוות טיסות סודיות בסופיה

לסיכום

48 שעות בסופיה עברו במהרה, וחוץ מהגיבוש של הצוות שלנו שביום יום עובד מאוד קשה עבורכם – גילינו גם יעד מרתק ומפתיע. בסיום הטיול כולנו סיכמנו פה אחד שאנחנו צריכים לחזור ליעד הזה, בין אם זה לברים של העיר, לטבע המופלא שמסביב, או סתם לשופינג בקניונים.

נופים מדהימים יחכו לכם בבולגריה

יש לכם שאלות על טיסות או חופשות לסופיה? בואו לשאול בקהילת הפייסבוק שלנו.