ממש מתחת לאף שלנו, שוכן חצי האי סיני, בו ניתן למצוא טבע מדהים, מקומות לינה מגוונים במחירים משתלמים והכנסת אורחים חמה. כבר שנים שהישראלים נוהגים לרדת לסיני עם רכב, אך לפני כשנה החלו הטיסות הישירות לשארם א' שייח' שבדרום סיני, וכך נוצרה אפשרות חדשה לחלוטין להגיע לחצי האי.

אז מה עדיף? לרדת לסיני ברכב או לעלות על טיסה לשארם? מיד נגלה.

הגעה לסיני ברכב פרטי

בהגיעכם לגבול, תוכלו לבחור אם להיכנס עם רכבכם לסיני או להשאיר אותו באילת. אם תבחרו להשאיר את הרכב באילת, תצטרכו לשלם על חנייה מוסדרת, על הגעה למעבר טאבה מהחנייה וגם על מונית שתאסוף אתכם ממעבר טאבה ליעדכם. מדובר בתהליך מסורבל שיכול לקחת זמן רב ולעלות הרבה כסף. אנחנו ממליצים לכם לשלם על חנייה מוסדרת באילת, שכן עיריית אילת עושה כל שביכולתה כדי להילחם במטיילים שחונים בניגוד לחוק, וחבל שרכבכם ייגרר ותסיימו את החופשה בטעם מר.

לעומת זאת, כניסה לסיני ברכב היא אפשרות נוחה על פניו, שכן היא חוסכת תיזוז בין אמצעי תחבורה שונים ומאפשרת לכם יותר חופש וגמישות, אך חשוב לציין כי רק 50 כלי רכב מורשים להיכנס לסיני דרך מעבר טאבה מידי יום. כדי להבטיח את מקומכם עליכם להירשם מראש ולשלם את האגרה בלינק הזה.

שימו לב: רכבים רבים אינם מורשים להיכנס לסיני, למשל: רכבים המונעים בדיזל, רכבים בהם קיימת מצלמה (גם אם היא פורקה ממקומה ונמצאת ברכב), רכבי 4X4, רכב שאינו בבעלותכם (אלא אם מצורף ייפוי כוח), רכבים המונעים בגז ועוד. בנוסף, ישנם חפצים שאסור להכניס לסיני, כמו סמים ומיכלי גז. כמו כן, במעבר הגבול תידרשו להציג רישיון רכב מתורגם (ניתן להנפיק בסניפי ממסי וכן במעבר טאבה).

סיני - רכב או טיסה
חוף קסום בנואיבה

חשוב לזכור – לאחר שאתם חוצים את הגבול, אינכם במדינת ישראל, ולכן חשוב במיוחד לדאוג לביטוח נסיעות לחו"ל ולביטוח רכב מקיף. את ביטוח הרכב ניתן לרכוש במעבר הגבול (בעלות של כמה מאות שקלים) או דרך אתרים בינ"ל באינטרנט (ודאו כי הביטוח מכסה אתכם גם בסיני).

במעבר הגבול עצמו היכונו לבדיקות קפדניות מאוד בהלוך ובחזור. המצרים נחושים להבטיח כי חפצים בלתי חוקיים אינם חומקים בין אצבעותיהם, ולכן תהליך החיפוש יכול להיות ארוך, מדוקדק ומייגע. התאזרו בסבלנות ודאגו לנקות את הרכב ואת הציוד שלכם מכל חפץ מיותר שאינכם זקוקים לו.

בין אם אתם נכנסים עם הרכב או לא, יש לקחת בחשבון שבסיני הכבישים יכולים להיות משובשים מאוד, גם המרכזיים שבהם. כמו כן, מצב הכבישים יכול להשתנות בן רגע מכביש אספלט מוסדר לדרך עפר. נסו להימנע מנסיעות בלילה, שכן מרבית הכבישים אינם מוארים ואין הבטחה שלרכבים האחרים בכביש יש פנסים תקינים. כמו כן, במקרה של תאונה, חס וחלילה, זכרו כי שירותי הבריאות ושירותי החילוץ וההצלה אינם ברמה שאליה אנו מורגלים בישראל.

לרדת לסיני עם רכב
סיני – פראית ומחוספסת, אך מרהיבה

האם זה משתלם?

מבחינת זמן, במקרה הטוב ביותר מצפה לתושבי המרכז נסיעה של כ-4 שעות לאילת, אחריה עוד שעה (לכל הפחות) במעבר הגבול, ומשם בין שעה לשלוש שעות נסיעה נוספות עד ליעד הסופי. מדובר ביום ארוך, מייגע ומתיש שעשוי להימשך אפילו 10 שעות.

מבחינת עלויות, תצטרכו לשלם 109 ש"ח לנוסע בצד הישראלי ועוד 405 לירה (כ-50 ש"ח) לנוסע בצד המצרי – סה"כ 159 ש"ח לנוסע. מי מכם שישאיר את הרכב באילת צפוי לשלם כ-25 ש"ח ליום על חנייה, בשדה התעופה הישן. אם אתם מתכננים להיכנס לסיני עם רכב, תצטרכו לשלם 23 ש"ח על תרגום רישיון הרכב בצד הישראלי, עוד 180 לירה (כ-20 ש"ח) על ביטוח חובה, 1516 לירה (כ-175 ש"ח) על רישיון הרכב המצרי ולוחית הרישוי המצרית ועוד 200 לירה (כ-25 ש"ח). כלומר, סה"כ עלות הכנסת הרכב היא בערך 250 ש"ח.

אמנם הכנסת הרכב לסיני אינה זולה, אך מחירי הדלק בסיני זולים במיוחד, וכך תוכלו להחזיר חלק מההשקעה בהכנסת הרכב לסיני. ליטר בנזין בסיני עולה כיום 1.26 ש"ח, בעוד שבארץ מחיר ליטר בנזין עומד על 6.81 ש"ח. במקרה הטוב ביותר ההוצאות על דלק יסתכמו ב-370 ש"ח לפחות.

(שיטת החישוב: ניקח רכב נפוץ מסוג טויוטה קורולה שצריכת הדלק שלו היא כ-13 ק"מ לליטר, כדי להעריך את עלות הדלק הנדרש לנסיעה. 27 ליטר בנזין יספיקו לנסיעה מת"א לאילת (185 ש"ח). נניח שמילאתם דלק בתחנה הראשונה שאתם רואים במצרים לאחר מעבר הגבול. 40 ליטרים יספיקו לנסיעה לנויאבה וגם עבור החזרה הביתה (כ-50 ש"ח))

בשורה התחתונה, הכנסת רכב משפחתי ממוצע לסיני תעלה כ-485 ש"ח, לפני ביטוח מקיף וללא האגרות לכל נוסע. סכום לא מבוטל, שנעשה יותר זניח ככל שהרכב מתמלא. מי שיבחר להשאיר את הרכב באילת, ישלם כ-370 ש"ח רק על דלק, וזה עוד לפני חנייה וכן העברות לגבול ומהגבול, וכנראה זו אחת האפשרויות הכי פחות משתלמות.

סיני עם רכב
סיני – בסוף הבירוקרטיה והנסיעה הארוכה בהחלט ישתלמו

הגעה לסיני בטיסה

כבר כמעט שנה, פועלות טיסות ישירות מנתב"ג לשארם. החברות הסדירות הטסות לשארם הן סאן דור, ארקיע וישראייר. משך הטיסה הרשמי לשארם הוא כשעה ועשרים אך בפועל לוקח כ-55 דקות בלבד. לא הרבה יותר מטיסה לאילת. כמו כן, שדה התעופה של שארם נמצא מרחק נסיעה קצר ממרכז שארם ומהריזורטים השונים. כך תוך פחות משעה מהרגע שהמטוס נחת, תוכלו להשתזף על כיסא נוח עם קוקטייל נחמד בידכם.

שארם עצמה היא עיר נופש שמחה עם הרבה תיירים מכל רחבי אירופה, מקומות בילוי, חופים ציוריים, מסעדות, ברים ואטרקציות שוות, ואנחנו מאמינים כי כל אחד ימצא בה את מבוקשו. חשוב לציין כי שארם היא העיר הרחוקה ביותר מישראל בחוף המזרחי של חצי האי סיני, ומשך הנסיעה מאילת עומד על שלוש שעות לכל הפחות, מה שהופך את הנסיעה אליה ברכב לפחות כדאית.

נקודה נוספת שחשוב לנו להבהיר היא ששארם היא עיר נופש הרבה יותר מודרנית מאשר מקומות מוכרים ואהובים בסיני כמו ראס אל שטן. לכן, שארם מתאימה בעיקר למי שרוצה להתאכסן במלונות מודרניים ומחפש את החוויה של חופשת בטן גב קלאסית, ופחות מתאימה למי שמחפש חוויה אותנטית של חושות על החוף.

סיני - טיסה או רכב
חוף ציורי בשארם – רק שעה ועשרים מנתב"ג

האם זה משתלם?

מבחינת זמן, אם נחשב נסיעה של שעה לנתב"ג, הגעה שלוש שעות לפני הטיסה, טיסה בת שעה ועוד 40 דקות ליציאה מהשדה והגעה למלון, נגיע למסקנה שההגעה למלון שלכם בשארם מפתח ביתכם תיקח כ-7 שעות פחות או יותר.

מחירי הטיסה לרוב נעים בין $100 ל-$200 (מחוץ לתאריכי הביקוש), ולמרבה המזל, בכל עונה תוכלו ליהנות ממזג אוויר נעים בסיני, כך שגם אם תבחרו את הטיסה הכי זולה, סביר להניח שמזג האוויר יהיה חם ונעים.

סיני - טיסה או רכב
שארם – כל הטוב שבסיני עם ריזורטים מדהימים ובמרחק טיסה קצרצר

אז מה עדיף?

קודם כל, נדגיש כי עליכם לצאת בדרך שבה נכנסתם. בעבר נוסעים שניסו להיכנס יבשתית ולצאת בטיסה ולהיפך נתקלו בסירוב במעבר הגבול או בשדה התעופה. כמו כן, לא תוכלו לעלות על הטיסה לשארם ללא כרטיס לטיסה היוצאת משם.

מבחינת מחיר, על אף כל העלויות הכרוכות בהכנסת רכב לסיני, מחיר הטיסה הוא גבוה יותר לכל הרכב נוסעים (חוץ מאדם הנוסע לבדו), בטח כאשר מחשבים גם את עלויות ההגעה לנתב"ג ולמלון בשארם. אבל, ולדעתנו זה אבל גדול, הנסיעה לסיני היא יום מתיש הרבה יותר מיום טיסה שעבורנו הוא חוויה חיובית למדיי (כן, גם אם יש תור ארוך לביטחון). הנסיעה לאילת היא ממילא נסיעה קשה, אך עבור אלו הממשיכים לסיני, לרוב היא מסמלת את חצי הדרך בלבד.

מעבר לכך, לרוב הבדיקות במעבר הגבול הן קפדניות במיוחד ויכולות להוות סיפתח חמוץ לחופשה, שבסופו תצטרכו לנסוע עד ליעדכם הסופי, וההכנות השונות שנדרשות הן כאב ראש שניתן לחסוך אם לוקחים טיסה. כמו כן, מי מכם שיבחר להשאיר את הרכב באילת צפוי להתמודד עם עוד סרבול כדי להגיע ממקום החנייה למעבר הגבול.

סיני עם רכב
לא משנה מה תבחרו – סיני מדהימה וחובה לבקר בה

מבחינת בטיחות, כפי שאמרנו מקודם, מצב הכבישים בסיני לא מושלם, ולכן נמליץ לכם לשקול בכובד ראש אם נסיעה ממושכת בכבישים כאלו מתאימה לכם במהלך חופשה. לאלו מכם שיבחרו לנהוג שם, הקפידו הקפדה יתרה על כל כללי הבטיחות ונסעו לאט ככל שנדרש. עדיף לאבד רגע בחיים מאשר את החיים ברגע, ובהחלט לא נעים להיקלע לתאונה במדינה זרה ולא מערבית.

מבחינת גמישות, יש יתרון גדול להכנסת רכב, שכן תוכלו לנסוע לאן שתרצו בכל עת, אך גם אם אין לכם רכב צמוד, תמיד תוכלו להיעזר בנהגי מונית ובסיורים מאורגנים.

בשורה התחתונה, לדעתנו, הבחירה העדיפה עבור מרבית האנשים היא להגיע בטיסה לשארם. האופציה השניה של כניסה לסיני עם רכב מתאימה בייחוד לצעירים ולאנשים עם רוח יותר הרפתקנית. האופציה השלישית, של השארת הרכב באילת היא האפשרות המסורבלת והמתישה ביותר, אשר מצריכה מעבר בין אמצעי תחבורה שונים, תשלום על חנייה והרבה תיזוז, ובעיננו הכי פחות כדאית.

גם אם עוד לא השתכנתעם, אתם מוזמנים להעיף מבט על המחירים הטובים ביותר שמצאנו עבוכם לשארם:

יש לכם עוד שאלות על טיסות לסיני? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה