טרקלין

טרקלינים בשדות תעופה אינם נחלתם הבלעדית של נוסעי מחלקות הפרימיום. ניתן להיכנס לטרקלינים גם בזכות סטטוס גבוה, כרטיס אשראי מתאים, מנוי לתוכנית טרקלינים או אפילו בתשלום בכניסה. כל טרקלין ותנאיו.

עבור רבים טרקלין הוא בגדר מותרות, אך למעשה כניסה לטרקלין יכולה להיות הדבר הפרקטי והחסכוני לעשות במהלך קונקשיין. מעבר לנוחות נוספת – טרקלינים מציעים שירותים ומתקנים שבפועל יכולים לחסוך בהוצאות. קל וחומר בקונקשיין ארוך בשדה תעופה מערבי. הרי כולנו מכירים את המחירים המנופחים הנהוגים בשדות תעופה, משום שנוסעים הם בגדר קהל שבוי, כך שארוחה קלה במסעדה בינונית יכולה לעלות $20 לאדם, בקבוק משקה קל יכול לעלות $5 ולפעמים אפילו אינטרנט אלחוטי מהיר לעיתים מוגבל לשעה חינם בלבד. בקונקשיין קצרצר של שעה כל זה כנראה לא משנה – אבל מה לגבי קונקשיין של 5-3 שעות? האם לא יהיה זה כדאי לשלם סכום מסוים כדי לבלות את הזמן בטרקלין נוח עם מגוון רחב של מזון ומשקאות, אינטרנט מהיר, אזורי מנוחה ואולי אפילו מקלחות?

טרקלין "סטאר אלייאנס" בפריז
טרקלין "סטאר אלייאנס" בפריז

תוכנית הטרקלינים של פריורטי-פאס (Priority Pass)

כדי להנגיש את הטרקלינים לקהל הרחב – כן, ממש לכל נוסע, גם לנוסעי לואו קוסט – מציעה חברת פריוריטי-פאס תוכניות מנויים שונות שתכליתן לאפשר גישה ללמעלה מ-1,300 טרקלינים ברחבי העולם. כלומר, בפועל, כמעט בכל שדה תעופה שתגיעו אליו, אפילו מהקטנים ביותר, תוכלו למצוא לפחות טרקלין אחד אליו תוכלו להיכנס עם כרטיס פריוריטי-פאס. פריוריטי-פאס אינה מנהלת את הטרקלינים עצמם. את רובם מנהלות חברות מקומיות ובינ״ל, ואת מקצתם מנהלות חברות תעופה. באתר החברה ניתן לחפש טרקלינים בקלות, לפי השדה והטרמינל, ואף לראות בדיוק אילו שירותים ומתקנים מוצעים בכל טרקלין. לחיפוש לחצו כאן. פריוריטי פאס

בין הטרקלינים האיכותיים שניתן להיכנס אליהן אפשר למצוא את הטרקלין של ברית התעופה "סטאר אלייאנס" בנמל התעופה שארל דה גול בפריז, הלאונג' "מרקו פולו קלאב" בונציה, טרקלין "סאלה" (הגדול והמרווח מאוד!) בברצלונה, והטרקלין של חברת לופטהנזה בנמל התעופה JFK בניו יורק. אם אתם עוברים ברפובליקה הדומיניקנית אל תשכחו לעבור בטרקלין הכולל בריכת אינפיניטי עם נוף למסלול ולמטוסים. גם טרקלין דן בנתב"ג מכבד פריוריטי פס, אך יש לא מעט דרכים זולות יותר להכנס (בעיקר מועדוני אשראי וצרכנות ישראלים) ובכל מקרה נמליץ שלא להשקיע $32 בשביל להכנס אליו.

בריכה בטרקלין פונטה קאנה

כמה עולה כל הטוב הזה?

ובכן, יש מספר כרטיסי אשראי ישראלים שמגיעים עם מנוי Priority Pass Standard, לעיתים המנוי לא מגיע בצורה אוטומתית ויש לפנות לחברת האשראי על מנת שינפיקו לכם אותה. כל כניסה לטרקלין תעלה לכם $32 בלבד. תוכלו גם להכניס אורחים באותו המחיר, וברוב הטרקלינים ילדים מתחת לגיל מסוים נכנסים בחינם בליווי מבוגר. האם זה משתלם? תלוי באורך הקונקשיין שלכם, בחלופות הקיימות בשדה, בצרכים שלכם באותה נקודת זמן ועוד. אם למשל מדובר בקונקשיין ארוך ואתם רעבים מאוד – כניסה לטרקלין, במחיר של $32, יכולה להיות פתרון מצוין לאור החלופות בשדה. במידה ואתם לא מחזיקי כרטיס אשראי שמזכה אתכם במנוי חינם, ניתן לרכוש מנוי פריוריטי פס בעלות של $99 לשנה, מידי פעם יש מבצעי הצטרפות מוזלים יותר, בתקופה הזו ניתן לרכוש גם ב-$69. לאחר רכישת המנוי כל כניסה לטרקלין תעלה $32.

והנה עוד טיפ של אלופים: הורידו את אפליקציית LoungeBuddy, פתחו חשבון חדש, היכנסו לפרופיל וסמנו שאתם מחזיקים בכרטיס פריוריטי-פאס. כך תוכלו לגלות בקלות אילו טרקלינים זמינים לכם בכל קונקשיין, איפה הם ממוקמים בדיוק, מה הם מציעים, איך הם נראים ומה משתמשים אחרים חשבו עליהם. בשדות תעופה גדולים, כשיש מבחר, הסינון הזה הוא הכרחי.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה