מושבי הפרימיום של אל על

אם יש דבר שישראלים כנראה אוהבים זה להתפנק, אך אם יש דבר שישראלים אוהבים אפילו יותר מזה – זה כמובן להתפנק ולעשות את זה בזול. מחלקות הפרימיום אקונומי שצברו תאוצה בעולם בעשרות חברות תעופה מאפשרות לנוסעים גם להתפנק – וגם לא לשלם על כך מחיר מוגזם. מוצר הפרימיום אקונומי לעיתים מתחרה ואף מתעלה על חווית הטיסה מול מחלקות ביזנס של חברות תעופה מסוימות.

מחלקות הפרימיום אקונומי ממוקמות בין מחלקת התיירים לבין מחלקת העסקים. גם מבחינת המחיר, התעריף נמצא באמצע: אם לדוגמה טיסות ישירות לניו יורק במחלקת התיירים יעלו כ-$500, וטיסות במחלקת העסקים יעלו $2400 ומעלה, אז על טיסות במחלקת הפרימיום הנוחה תשלמו בין $800-$1500. אז נכון, הכרטיס יקר יותר מתיירים – אך הרבה פעמים מדובר על תמורה טובה יחסית למחיר, במיוחד לנוסעים בטיסות שמעוניינים לטוס במחלקה נוחה ופחות צפופה זה יכול להיות מאוד משתלם.

פרימיום אקונומי באל על
מושבי הפרימיום של אל על

אז למה לטוס בפרימיום אקונומי?

מושב פרימיום

המושבים במחלקת הפרימיום מרווחים יותר ממחלקות התיירים. המושבים רחבים יותר, עם מרחק גדול יותר מהמושב שלפניו וגם זוית הנטייה לאחור שלהם נדיבה יותר, אך חשוב לציין שלא מדובר במושבים שמגיעים למצב של "מיטה מלאה" כמו במושבי מחלקת עסקים רבים. בחברת יונייטד האמריקאית לדוגמה, מרווח הרגליים מגיע ל-97 ס"מ (לעומת 86 ס"מ) באקונומי) ורוחב המושב הינו 48 ס"מ (לעומת 43 ס"מ בתיירים). 

בנוסף, בחלק מחברות התעופה תוכלו למצוא במושבי הפרימיום אקונומי הדום רגליים שמוסיף מאוד לנוחות, כמו בפרימיום אקונומי של חברת התעופה בריטיש איירוויז (בתמונה), השילוב של מרווח רגליים רחב, יחד עם ההדום, והטיית המושב הגדולה יותר כמובן, יאפשרו לכם טיסה נוחה, נעימה ויסייעו להירדם בקלות יותר.

גם צורת המחלקה שונה, ולרוב קונפיגורציית ההושבה תהיה 2-3-2 או 2-2-2, אופטימלי במיוחד לזוגות שיכולים לשבת יחד בזוג מושבים. במידה ואתם יושבים ליד החלון ורוצים לקום לשירותים – לא תצטרכו לדלג במחלקת הפרימיום מעל כמה אנשים ביחד.

כבודה וקדימות בפרימיום

כפי שציינו בהתחלה, את מחלקות הפרימיום אקונומי תוכלו למצוא כמעט בלעדית במטוסים רחבי גוף. על כן, את רוב הטיסות במחלקות הנ"ל תוכלו לבצע בעיקר בקווים ארוכים ליעדי צפון אמריקה, אסיה וגם מערב אירופה. ומה יותר חשוב מזכאות כבודה נוספת לשופינג שתעשו ברחבי העולם? מזל שלנוסעי הפרימיום אקונומי יש הטבות שוות כשזה מגיע לכבודה.

במחלקת הפרימיום של אל על לדוגמה, נוסעי הפרימיום זכאים לשלוח שתי מזוודות של 23 ק"ג כל אחת, ביחד עם שני תיקי יד למטוס. במחלקת הפרימיום של קתאי פסיפיק, תוכלו להעלות בטיסות להונג קונג גם שתי מזוודות 23 ק"ג כל אחת, גם תיק קטן, וגם טרולי. 

חשבתם שרק בכבודה נוסעי הפרימיום מתפנקים? תחשבו שוב. בלא מעט מהחברות נוסעי הפרימיום זכאים לעשות את הליך הצ'קאין בתור מזורז (לפעמים ביחד עם נוסעי מחלקות היוקרה), וגם בעלייה למטוס בחלק מהחברות יש קדימות.

חווית הטיסה בפרימיום אקונומי

אז כבר הבנתם שבתור נוסעי פרימיום המושב שלכם יהיה טוב יותר, תוכלו להביא עמכם יותר מזוודות, וגם תעמדו פחות בתורים – אך מה עם הטיסה עצמה? גם כאן תצפו לפינוקים רבים.

מסכי המגע של מערכת הבידור האישית ברוב החברות גדולים יותר במחלקת הפרימיום מאשר באקונומי. ביונייטד לדוגמה, המסך הוא בגודל של 13 אינץ' ומעניק חווית צפייה נהדרת שתעביר לכם את הדרך לארה"ב.

גם בגזרת האוכל נוסעי הפרימיום נהנים יותר: ברוב החברות התפריטים יהיו משודרגים ואיכותיים יותר לנוסעים בפרימיום מאשר לנוסעים בתיירים, כאשר הארוחה עצמה תוגש עם כלי מתכת ולא פלסטיק, ועל צלחות חרסינה. בנוסף לכך – תפריט המשקאות לנוסעי הפרימיום נרחב יותר, ולרוב יכלול גם משקה מרענן עם ההגעה למטוס, וכן תפריט אלכוהול מגוון.

הפרימיום של בריטיש
מחלקת הפרימיום של בריטיש

איך טסים בפרימיום אקונומי בזול?

דבר ראשון, עוקבים אחרי טיסות סודיות בשלל הפלטפורמות שלנו. אנחנו אמנם מעלים לרוב טיסות מחלקות תיירים זולות, אך הצוות שלנו עוקב גם אחרי מחירים משתלמים למחלקות הפרימיום ומשתדל להעלות תעריפים כאלה מעת לעת כמו כרטיסי פרימיום אקונומי של וירג'ין אטלנטיק לניו יורק ב$750, וטיסות פרימיום אקונומי של אמריקן איירליינס ללוס אנג'לס ב-$850 ומבצע ה1+1 שהוזיל את הטיסות בפרימיום אקונומי לפריז למחיר של $372 ברכישת זוג מושבים.

ההמלצה השנייה שלנו היא לשים לב למבצעים והצעות מטעם חברות התעופה עצמן: באל על לדוגמה מבצע 1+1 שפורסם לאחרונה כלל בתוכו גם את מחלקת הפרימיום, ובחברות רבות ניתן להציע במסגרת מכרז הרגע האחרון סכום כספי מסוים עבור השדרוג שלכם. במקרים כאלה, אמנם לא תוכלו להבטיח שדרוג מראש – אך כן תוכלו לשלם כמה שעות לפני הטיסה סכום קטן יחסית עבור השדרוג.

ההמלצה השלישית שלנו היא לשים לב לתעריפים בנקודות. המחירים אינם גבוהים בצורה חריגה בנקודות כמו מחלקת הביזנס, אז לאלה מכם שצוברים נקודות דרך טיסות או דרך כרטיסי האשראי השונים – כרטיסי בונוס בפרימיום יכולים להיות מימוש נהדר. 

יש לכם עוד שאלות על מחלקת הפרימיום אקונומי? בואו לשאול על כך בטיסות סודיות – הקהילה.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה