פראג, בירת צ'כיה, היא אחת הערים היפות והמהנות באירופה, ובהחלט לא חסרות סיבות להגיע אליה. יש לה מרכז עתיק יפהפה, אטרקציות מגוונות, סצנה קולינרית מרשימה והכי חשוב – מחירים זולים. אפשר לומר שפראג היא העיר שיש לה הכל, ובכן, כמעט הכל. הטיסות לפראג הן כמעט תמיד יקרות מאוד ביחס לערים שכנות, ועולות לרוב מעל $200 הלוך ושוב.

למה זה ככה? מה ניתן לעשות כדי להוזיל את מחיר הטיסות לפראג? כל התשובות בהמשך הכתבה.

טיסות לפראג
הכיכר המרכזית של העיר העתיקה – קסם ימי-ביניימי

למה הטיסות לפראג כל-כך יקרות?

אולי תתפתו לחשוב שהגורם הוא היעדר תחרות, אך למעשה ישנן ארבע חברות תעופה שונות על הקו – אל-על, ישראייר, בלו בירד וסמארט ווינגס הצ'כית, המפעילות סה"כ 18 טיסות שבועיות. סביר להניח כי גם 18 טיסות שבועיות אינן מספיקות עבור הציבור הישראלי, אך זה לבד לא מסביר את פערי המחיר הדרמטיים.

אנחנו רואים שתי סיבות עיקריות לטיסות היקרות לפראג:

אנחנו לא הלקוח העיקרי: התרגלנו לחשוב כי חברות התעופה מתחרות על הכיס שלנו, הצרכן הממוצע, אך זה לא תמיד נכון. חבילות הנופש, אותו קונספט שפעם שלט בעולם התיירות וכיום הולך ומתמעט, עדיין קיימות, ופראג הוא אחד היעדים הפופולריים עבור חבילות נופש. למעשה קמעונאי תיירות רוכשים כמות מושבים מחברות התעופה, ומשווקים אותם לצרכן כחבילה עם לינה בבית מלון. למיטב ידיעתנו, טיסותיהן של כל ארבע החברות שלעיל משווקות גם במסגרת חבילות נופש.

אמנם אותם מושבים עדיין זמינים לרכישה, אך רק כחבילה, ולא מדובר באותו המוצר. רוב האנשים יעדיפו לבחור את הטיסה ואת המלון בעצמם, ולא מתוך רשימה מוגבלת, ולכן אותם אנשים מתחרים על כמות מצומצמת של מושבים, מה שכמובן גורם למחירים לעלות.

היעדר חברות לואו-קוסט על הקו: בין אם אתם חסידי לואו-קוסט או לא, קשה להתעלם מהתפקיד הקריטי שלהם בהוזלת מחירי הטיסות. אם פעם טיסות ללונדון עלו מעל $200 בקלות, כיום טיסה דומה יכולה לעלות גם פחות מ-$100.

בעבר וויז אייר טסו מפראג לנתב"ג ולרמון, והמחירים היו נמוכים בעשרות אחוזים מהמחירים כיום. אולם, מאז שבסיס הפעילות של וויז אייר בפראג נסגר (בשל חוסר כדאיות כלכלית), המחירים הללו נותרו זיכרון בלבד, ואנחנו נותרנו רק עם טיסות יקרות לפראג.

חשוב לציין, שהפעילות של וויז אייר וריינאייר משפיעה רבות גם על חברות התעופה המתחרות. כך למשל: המחירים של חברות כמו אל-על וארקיע בקווים לבוקרשט ואתונה, שבהם הן מתחרות עם וויז וריינאייר, זולים יותר מאשר יעדים דומים, כמו בלגרד וטביליסי, שאין אליהם טיסות לואו-קוסט. לכן, גם אם אינכם חובבים גדולים של לאו קוסט, הטיסות הללו גורמות לירידת מחירים כללית בשאר חברות התעופה.

טיסות זולות לפראג
פעם היה ניתן להגיע לכל היופי הזה בזול

איך ניתן להוזיל את הטיסות לפראג?

למרות המחירים היקרים, חשוב לזכור כי שעות הטיסה לפראג לרוב מוצלחות יותר בהשוואה לטיסות לואו-קוסט והן כוללות טרולי ברוב המקרים – שני יתרונות ששווים לבדם כמה עשרות אירו. אך אם המחיר עדיין יקר לכם, יש לנו כמה פתרונות עבורכם:

  1. עקבו אחר טיסות סודיות: אנחנו שולחים לעוקבים שלנו התראות כאשר יש ירידת מחיר לפראג (מומלץ במיוחד להירשם לקהילות הווטסאפ של טיסות סודיות שמקבלות את הדילים הכי חמים לפני כולם) ותוכלו להירשם להתראות ייעודיות דרך הצ'אט-בוט. בחודש פברואר התראנו על מבצע מצוין באל-על שבמסגרתו נמכרו כרטיסי טיסה לפראג ב-$125 הלוך-חזור, כחצי מהמחיר הסנטדרטי לטיסות הלוך-חזור לפראג.
  2. היו גמישים בתאריכי הנסיעה שלכם: מחירי הטיסות משתנים ללא חוקיות קבועה ומוגדרת מראש, לכן אם תסכימו להתגמש בתאריכי הנסיעה, תוכלו לחסוך עשרות אחוזים.
  3. המתינו כאשר המחירים גבוהים: מעת לעת מתפרסמים מבצעים לטיסות לפראג, ולכן אם ביכולתכם להמתין, עשו זאת, וכך תוכלו ליהנות מהנחות משמעותיות.
  4. בדקו אפשרות לכרטיסי בונוס: אם יש לכם חשבון הנוסע המתמיד של אל-על, תוכלו לממש נקודות על טיסות לפראג, ולפעמים זו יכולה להיות עסקה לא רעה בכלל, בפרט במבצעי ה50% בימי שלישי או דרך המכירות הפומביות (Bid2Fly).
  5. שקלו לקחת חבילת נופש: לעתים חבילות הנופש יכולות להיות משתלמות, בייחוד במצבים שבהם כרטיס הטיסה עצמו יקר. בחלק מהחבילות תקבלו מזוודה במשקל 23 ק"ג כלולה במחיר ובחלקן תוכלו למצוא מלונות יוקרתיים במחיר אטרקטיבי.
  6. בחרו בטיסות עם ימים מלאים: זה נכון שהטיסות לפראג אינן זולות, אך טיסות המאפשרות ניצול מלא של ימי הטיול ביעד יכולות להיות משתלמות. כך תחסכו גם בעלות הלינה וגם ימי חופש יקרים.
  7. אם ממש יקר לכם: תמיד תוכלו להגיע באמצעות טיסת קונקשן עצמאי דרך יעד ביניים כמו בוקרשט או מילאנו, או לטוס ליעד קרוב כמו ברלין, וינה או קרקוב ולתפוס משם אוטובוס או רכבת לפראג. מהניסיון שלנו, אם לא תפסתם טיסות במחיר רצפה, החיסכון באפשרות זו יהיה שולי למדיי, ולכן אנחנו ממליצים עליה אך ורק אם אתם משלבים טיול גם ביעד הביניים.
למה הטיסות לפראג יקרות
יש דרכים להוזיל את ההגעה לפראג

כדי לעזור לכם בתהליך החיפוש, אנו מצרפים לכם כאן את הטיסות הזולות ביותר שאיתרנו לפראג:

יש לכם עוד שאלות על טיסות לפראג? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה