כשזה נוגע להזמנת כרטיסים, אימצנו לעצמנו מספר מיתוסים בהזמנת טיסות מבלי לדעת לגמרי עד כמה הם נכונים. אנחנו משתדלים לגלוש בסתר מתוך כוונה לא להשאיר עקבות, חלקנו מתאמצים להגדיר את ה-VPN כדי לקבל עדכון תעריפים של מדינות לכאורה זולות יותר, לרבים מאיתנו יש הנחה שכשזה נוגע לחברות לואו-קוסט עדיף להמתין לרגע האחרון, ובינינו גם חיים מי שסבורים שיום שלישי הוא היום הנכון לכרטס את הטיסות. בדקנו עבורכם עד כמה המיתוסים האלה באמת נכונים, והאם אתם מתאמצים לחינם.

הזמנת כרטיס טיסה בגלישה בסתר

זה נכון שאתרי חברות התעופה אוספים עוגיות ולמעשה עוקבים אחרי הפעילות הדיגיטלית שלנו אצלם, אך קיים מיתוס שחברות התעופה עוקבות אחר פעילות זו במטרה להעלות את מחירי הכרטיסים עבור הטיסות שאנו מחפשים שוב ושוב.

עם זאת, אין שום ראיה מוכחת לכך שחברות התעופה אכן פועלות כך, ומחקרים שונים שבוצעו לא מצאו הבדלים באופני התמחור כאשר בוצעה השוואה בין גלישה בסתר לבין גלישה רגילה כשמדובר בטיסות. להמשיך להתמיד לגלוש בסתר וודאי לא יזיק וודאי יתרום לפרטיותכם באופן כללי, אבל גם לא ממש ישפיע כשמדובר בכרטיסי הטיסה שלכם.

הזמנת טיסה בימי שלישי

מנגנון התמחור באתרי חברות התעופה בעבר נהג לבצע את הורדות המחירים מדי ימי שלישי, אך הרבה מים עברו מאז בנהר (וגם לא מעט אלגוריתמים). כיום האתרים מבססים את התמחור באופן המשתנה כל העת באמצעות בינה מלאכותית.

לסיכום, המיתוס הזה אומץ בעבר מכיוון שאכן היה נכון, אך מאז נכנסו האלגוריתמים למערכות הכרטוס של חברות התעופה וכיום ניתן להיתקל בעליות ובירידות מחירים כל העת בעקבות גורמים שונים כמו ביקוש לצד ההיצע הקיים.

טורקיש איירליינס
טורקיש איירליינס בדרך לאיסטנבול. בימי שלישי זה לא יהיה זול יותר

הזמנת לואו-קוסט ברגע האחרון

הזמנת טיסה בדקה ה-90 היא עולם שלם של מיתוסים, אבל כרגע ננפץ מיתוס הנוגע נקודתית לחברות הלואו-קוסט. התשובה הקצרה היא שאין תשובה אחידה הנכונה לכל החברות. בדרך כלל התעריפים של איזי-ג'ט דווקא יהיו הנמוכים ביותר כאשר הם מתפרסמים לראשונה.

עם זאת, בחברות הלואו-קוסט האחרות, וויזאייר וריינאייר, המחירים הם לא בהכרח הזולים ביותר בעת הפרסום לראשונה, ומנגד חיפוש ברגע האחרון במועדי שיא כמו הקיץ והחגים הוא רגע שאתם תעדיפו לא להגיע אליו. בתקופת הקורונה התעריפים ירדו כל העת בהתאם לסגרים, ולכן באוגוסט 2021 ניתן היה להזמין ברגע האחרון טיסות הלוך ושוב ישירות מנתב"ג למילאנו ב-200 שקלים בלבד לאדם, הרבה יותר זול ממחיר הפרסום הראשוני שבו לא ניתן היה להעריך מה יהיה מצב התחלואה לבסוף.

מטוס וויזאייר
מטוס וויזאייר. אל תצפו לירידת מחיר ברגע האחרון.

גם כאשר עלתה אזהרת המסע לאיסטנבול לאחרונה ניתן היה להבחין בירידת מחירי הטיסות של חברת פגסוס הטורקית. אלו אירועים יוצאים מן הכלל שעשויים להוביל למחירים זולים יותר ברגע האחרון, אך בשורה התחתונה כדאי לא לבנות על זה ולעקוב באופן קבוע.

VPN להורדת מחירי טיסה

השימוש ב-VPN יכול לאפשר להסוות את המיקום האמיתי שלנו ולהציג את הגלישה ככזו שמתבצעת ממדינה אחרת. בעוד שבנטפליקס, ביוטיוב ובשירותים אחרים ניתן בבירור לחתוך את המחירים בצורה דרמטית, כאשר מדובר בהזמנת כרטיסי טיסה אכן ניתן בהרבה מקרים לחסוך כסף כאשר משתמשים ב-VPN. עם זאת, זה כרוך בנסייה וטעייה שעשויים לגזול לא מעט זמן, לעתים לא מוצדק, משום שממש לא בטוח האם ההנחה תהיה דרמטית או שיהיה מדובר בדולרים בודדים בלבד. מקורם של הפרשי המחירים בין המדינות קשור לעיתים בהמרת המטבע ולעיתים בהסכמי עמלות ייחודיים שיש לסוכנויות מול חברות התעופה, הסכמים המשתנים ממדינה למדינה.

יש לכם עוד שאלות על מיתוסים בהזמנת טיסות? בואו לדבר על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה