ה-מומחית טליה קליין פרז מהקבוצה המצוינת מטיילים בחו"ל עם ילדים חושפת את הטיפים החשובים וממה להמנע בטיסה עם ילדים:

הרבה הורים נלחצים מטיסות עם ילדים – ובצדק. במקרה הטוב, אי אפשר לדעת מה יגידו ואיך יתנהגו. אנחנו מטיילים הרבה עם הילדים שלנו (בת 7 ובני 5) ולמזלנו למדנו הרבה טיפים וקיצורי דרך שעוזרים לנו לעבור את הטיסות בקלות, שאותן אני משתפת בקבוצה שלי מטיילים בחו״ל עם ילדים. הנה כמה טיפים שלנו לטיסות קלות עם ילדים:

1. שעות טיסה נוחות

הימנעו עד כמה שניתן מטיסות שיוצאות לפני 10 בבוקר או שנוחתות אחרי 7 בערב. אנחנו משתדלים לא לטוס בטיסות אליהן אנחנו צריכים לקום לפנות בוקר או שההגעה למלון/איירבנב יהיה שעות רבות אחרי שעת השינה של הילדים. שבירת שיגרת השינה של הילדים קשה יותר משלנו ולהם הרבה יותר קשה להתאפס אחרי לילה בלי שינה. לפעמים אין לנו ברירה, כמו טיסת החזור מדברצן – זאת הטיסה הישירה היחידה אז מתמודדים. אגב, פחות קריטי לנו אם הטיסה עם ילדים לפנות בוקר היא בחזור כי מגיעים הביתה, אבל כשמתחילים טיול לפנות בוקר, לרוב מאבדים את רוב היום הראשון כי הילדים הפוכים.

2. תיק העלייה למטוס

ארזו יומיים של בגדים לילדים קטנים בתיק העלייה למטוס – יותר אם הטיסה מעל 4 שעות. כמו כן, הכפילו את כמות החיתולים שאתם מחשבים שתצטרכו, וגם יותר תמ״ל מהמתוכנן. לגבי תמ״ל, ובמיוחד עם תינוקות קטנים שניזונים בעיקר מתמ״ל, קחו את כל התמ״ל איתכם במטוס – אל תשלחו אותו עם הכבודה. הדבר האחרון שאתם רוצים זה שהמזוודה תאבד ולא יהיה לכם אוכל לתינוק.

3. עליה מוקדמת למטוס

אם יש אפשרות לעלות למטוס ראשונים – עשו זאת. אמנם אנחנו טכנית מעדיפים לעלות אחרונים לטיסות כדי לקצר את השהות של הילדים במטוס, בפועל, במיוחד בטיסות לואו קוסט, האחרונים שעולים בדרך כלל צריכים למסור את הטרולי שלהם בשער – וזה הדבר האחרון שאתם רוצים שיקרה כשדחפתם בטרולי המון צעצועים וחטיפים בשביל הילדים. בנוסף, אם אתם עולים בין הראשונים, הסיכוי שתוכלו לאכסן את הכבודה שלכם ממש לידכם גבוה יותר מאשר אם תגידו בסוף.

4. אם הילדים רגועים – אנחנו רגועים

החוק העיקרי אצלנו בטיסות הוא שהכל כשר כל עוד הילדים שקטים ורגועים. המטרה שלנו היא להגיע ליעד עם מינימום עצבים – שלנו ושל הנוסעים האחרים. מבחינתנו זה אומר שאם הם רוצים לראות סרטים או לשחק משחקים בטאבלט כל הטיסה – שיבושם להם. אם הם רגועים – אנחנו רגועים. רכשנו טאבלטים פשוטים וזולים שהילדים משתמשים בהם אך ורק לטיסות. הם יכולים לשחק איתם 5 שעות ברצף בטיסה ואז לא לגעת בהם עד הטיסה הבאה.

5. טיפ אחרון לקטנים:

לילדים קטנים יותר שעוד לא יכולים לשחק בטאבלט, קפצו לחנות הסטוק הקרובה לביתכם והצטיידו במגוון משחקים ובובות חדשים. חשוב: אל תקנו משהו שעושה רעש, זה יעצבן גם את הנוסעים האחרים וגם יחרפן אתכם.

טיפים לטיסה עם ילדים
צילום עצמי: טליה קליין פרז

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה