חייבים לטוס להתאוורר? דמיינו לכם חופשה מדהימה לבנה – אתם קמים בבוקר בכפר המוקף כולו בפסגות אלפיניות מושלגות, מתארגנים בעצלתיים, תופסים רכבל לגובה 2000 או 3000 מטר, ומתחילים לגלוש בתוך חלום חורפי לבן. אכן, חופשות סקי באירופה הן חוויה מטורפת. אם ניסיתם, אתם בטוח מתכננים את החופשה הבאה, ואם לא, אתם פשוט חייבים לנסות.

תכנון וארגון חופשת סקי באופן עצמאי, יכולים להיראות כמשימה קשה גם עבור גולשים מנוסים. אך למען האמת, אנחנו חושבים שאין ממה לחשוש. בכתבה זו נסביר לכם כיצד תוכלו להרכיב חבילת סקי טובה ואיכותית במחיר נמוך בעשרות אחוזים, ביחס לחבילות המוכנות.

חופשת סקי בזול
סקי – חופשה כיפית לכל המשפחה

איך להזמין חופשת סקי עצמאית?

שלב ראשון: בחרו את אתר הסקי

יש מגוון רחב של אתרי סקי באירופה הנבדלים זה מזה בפרמטרים רבים. אלו הפרמטרים שחשוב לקחת בחשבון:

  1. אורך, מגוון, רמת קושי וסוגי המסלולים: אולי אחד הפרמטרים הכי חשובים בבחירת אתר סקי, הוא המסלולים עצמם. גולשים מתחילים ירצו לחפש אתרי סקי עם שפע מסלולים קלילים להתחלה רכה, וגולשים מנוסים ירצו לחפש מסלולים שמתאימים לרמתם.
  2. שירותים נלווים: ייתכן שבחופשת הסקי שלכם תצטרכו הדרכת סקי כדי ללמוד, לשפר סגנון או שהילדים ילמדו לגלוש. ייתכן שתצטרכו מעון יום להשאיר את הילדים הקטנים בזמן שאתם בסקי. אולי תרצו ספא כיפי לחזור אליו בסוף היום. חשוב לוודא שאתר הסקי שאתם בוחרים מכיל את כלל השירותים שתצטרכו.
  3. אווירה וסגנון: יש אתרים משפחתיים, יש אתרים רגועים ויש אתרים שיגרמו לכם להרגיש כאילו אתם חוגגים במועדון. חשוב שתבחרו אתר סקי שמתאים להעדפותיכם האישיות.
  4. מחיר: ישנם פערי מחיר דרמטיים בין אתרי סקי שונים בכל הפרמטרים – לינה, עלות סקי פס, עלות השכרת ציוד, עלויות מחייה ועוד. מרבית אתרי הסקי הזולים נמצאים במדינות מזרח אירופה, למשל: בולגריה, סלובקיה ופולין.
סקי בבולגריה
בנסקו: אתר סקי מושלם למשפחות ולמתחילים

שלב שני: הזמינו באינטרנט את כל השירותים

את כל ההזמנות לחופשה (טיסות, מלונות, השכרת רכב, השכרת ציוד, סקי פס, מסעדות) – ניתן לשריין דרך האינטרנט, ובחלק ניכר מהאתרים ניתן להוסיף אופציה לביטול או שינוי. בנושא ההעברות אל היעד – ניתן לשכור רכב או לקחת הסעות מאורגנות אל האתרים השונים. לרבים מאתרי הסקי הגדולים יש הסעות ישירות משדה התעופה לעיירה וחזרה. אם אין לכם ביגוד סקי, תוכלו להשכיר אותו כבר בארץ או באתר עצמו במקום לרכוש.

בגדול, אם אתם כבר רגילים להזמין חופשות לחו"ל בעצמכם דרך האפליקציות והאתרים השונים, הזמנת חופשת סקי אינה שונה מהותית, אך כן מגיעה עם כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם. אספנו עבורכם המלצות וטיפים שיעזרו לכם לתכנן ולהזמין את חופשת הסקי האידאלית עבורכם:

טיפים לטיסות, לינה ותחבורה:

  • השוו טיסות לואו-קוסט – חופשת סקי זולה מתחילה בטיסות, במקרים רבים תוכלו באמצעות חברות הלואו קוסט לחסוך מאות דולרים לאדם.
  • לא חייבים מזוודה לכל אדם – הזמנת מזוודות מייקרת מאד את הטיסה. כשטסים בקבוצה לחופשה ניתן להזמין מספר מזוודות מופחת ולארוז יחד. בנוסף, חשוב לזכור שרוב הזמן בחופשת סקי גם ככה תסתובבו עם אותו המעיל (שמומלץ לקחת עליכם לטיסה) ואותו המכנס. אין סיבה לארוז סתם ציוד! 
  • העדיפו השכרת דירה על הזמנת מלון – חוץ מהחיסכון הכספי במחיר הלינה עצמו, תוכלו לשלב בישול ארוחות בדירה לצד יציאה למסעדות.
  • תחבורה – ישנם אתרי סקי נהדרים אשר מרוחקים מאוד מנמלי התעופה וההעברות ביניהם יכולות לקחת הרבה זמן. אם אתם מזמינים הסעות הלוך וחזור, הקפידו לקחת מרווח ביטחון למקרה של עיכובים בטיסת ההלוך, או בהסעה לנמל התעופה בדרך לטיסה ארצה. ודאו כמובן, שבעת הזמנת הטיסה קיימת העברה נוחה לאתר הסקי, ובמידת האפשר נמליץ אף לקחת לילה בעיר שליד נמל התעופה כמרווח ביטחון. לחילופין, השכרת רכב עשויה להיות משתלמת למדיי.
טיסות לחופשת סקי - זוג מגלשיים על פסגה מושלגת
סקי באירופה. מי שסוגר לבד – חוסך יותר.

מבחינת השהות באתר עצמו:

  • שיעורי סקי – הזמנת חופשה מאורגנת שכוללת שיעורי סקי יומיים, מעלה את מחיר החופשה בצורה משמעותית. איך חוסכים? בכל אתר סקי ישנם בתי ספר לסקי, כשברובם ניתן להזמין שיעורים בקבוצות או שיעורים פרטיים (יקר יותר) באנגלית. במידה ויש לכם ניסיון על השלג, מומלץ להזמין שיעורי "רענון" ליום-יומיים הראשונים בלבד, ולאחר מכן לחקור ולקרוע את האתר בעצמכם.
  • בחירת סקי פס – שימו לב לסוגי הסקי פס השונים, למה כל אחד כולל ומה לא. לפעמים ייתכן שלקחת פס של 4 ימים מתוך 6 הוא בחירה נכונה יותר, כדי לנוח ולצבור כוחות באמצע החופשה. תוכלו לטייל באזור, להתפנק בספא או סתם להסתובב באתר הסקי ולספוג אווירה. כמו כן, לפעמים מוצעים פסים מצומצמים שיכולים להתאים לדרישותיכם, ולחסוך לכם הרבה כסף.
  • הזמינו ציוד מראש – השוו מחירים, חפשו קופונים ותוכלו להשכיר ציוד במחירים מוזלים.
  • ספא ובריכות – השוו מחירים ובדקו היכן יש הנחות.
  • לבליינים שביניכם – קחו בחשבון שהאלכוהול בברים ובמועדונים עלול להיות מאוד יקר. אתם כבר יודעים איך לחסוך פה.

חופשת סקי בצרפת

טיסות לג'נבה הן דרך מאוד נוחה להגיע לרוב אתרי הסקי בצרפת. ניתן לטוס לשם עם איזיג'ט או אל על. ואל טורנס (Val Thorens) תחכה לכם במרחק נסיעה של שלוש שעות, לה פלאן (La Plagne) במרחק של שעתיים וחצי, אבוריאז (Avoriaz) במרחק של בין שעה וחצי לשעתיים, ושאמוני המפורסמת (Chamonix-Mont-Blanc) במרחק של קצת מעל שעה משדה התעופה של ג'נבה.

השדה גדול ומודרני, ואם תשכרו רכב ממנו תגלו מבחר אדיר של חברות מהן ניתן לעשות זאת (טיפ קטן: בג'נבה ניתן להשכיר רכב הן בצד בשוויצרי והן בצד הצרפתי, שלרוב יהיה זול יותר בכמה עשרות עד מאות אירו).

יעד לואו קוסט נוסף שממנו ניתן להגיע למגוון אתרי סקי בצרפת, ובייחוד האתרים הדרומיים יותר, הוא העיר ליון, בירת הקולינריה של צרפת. יתרון נוסף של ליון היא שמדובר באחד היעדים השווים בצרפת עם מרכז עתיק ציורי, מגוון אטרקציות והאוכל הכי טעים בכל צרפת – אז חשוב שתשאירו לילה או שניים לביקור בעיר.

מחפשים תאריך אחר? לכל הטיסות לצרפת

חופשת סקי
אבוריאז. אחד מאתרי הסקי הקסומים בצרפת

חופשת סקי באיטליה

מחפשים חופשת סקי זולה בניחוח איטלקי? הגעתם למקום הנכון! במרחק טיסה קצר יחסית מהארץ, תוכלו לנחות בצפון איטליה ולבחור מעשרות אתרים שווים באיזור. אתר הסקי שנחשב למרשים ביותר באיטליה, המקיף את פסגות הסלה הדרמטיות (עם מסלול סקי עליו כמובן) – הוא ה"סלה רונדה" (Sella Ronda), אליו ניתן להגיע משדות התעופה של ונציה או מילאנו בשלוש שעות בלבד.

אתרים נוספים אליהם ניתן להגיע במרחק זהה הם "פאסו טונלה" (Passo Tonale) ו"מדונה די קמפליו" (Madonna di Campiglio). טיפ קטן: שימו לב שיש טיסות גם למילנו מלפנסה (MXP) וגם לברגמו (BGY) שווה להשוות גם מחירים וגם מרחקים. נציין כי עבור האתרים הנ"ל מומלץ לנחות בברגאמו.

מחפשים תאריך אחר? לכל הטיסות לאיטליה

סקי באיטליה
הדולומיטים בחורף

חופשת סקי באוסטריה

חופשת סקי באוסטריה זאת החופשה בה החיוך שלכם לא ירד מהפנים. אז אם אתם צעירים (או צעירים ברוחכם), הגעתם למקום הנכון. באתרים השונים של אוסטריה מקפידים לשלב בין מסלולי סקי וסנובורד, לסנואו פארקים מרהיבים, מסיבות מטורפות, והרבה הרבה אלכוהול.

לאור העובדה שאתרי הסקי המוכרים באוסטריה נמצאים בחלק המערבי של המדינה, מומלץ לטוס דווקא לדרום גרמניה ולא לוינה. ראינאייר טסים לממינגן במחירים נוחים מאד, למינכן אפשר לטוס ישירות עם אל על או לופטהנזה.

אישגל (Ischgl), אתר הסקי שנחשב בעיני צעירים רבים לאטרקטיבי ביותר באירופה, עם חיי לילה פשוט משוגעים, יחכה לכם במרחק שעתיים ורבע נסיעה ממינגן ובמרחק שלוש שעות ממינכן. לסן אנטון (St. Anton am Arlberg), תצטרכו לנסוע שלוש שעות ממינכן ושעה ו-45 דקות בלבד ממינגן. אם תרצו לשלב חופשת סקי זולה עם חופשת ספא יוקרתית – כנראה שמאיירהופן (Mayrhofen) זה המקום בשבילכם, הנסיעה ליעד זה תימשך כשעתיים ממינכן, או שעתיים ו-40 דקות ממינגן.

מחפשים תאריך אחר? לכל הטיסות לגרמניה

חופשת סקי
סנואופארק. יש חובבי אקסטרים בקהל?

חופשת סקי בבולגריה

כמו שכבר לא מעט ישראלים הספיקו להבין, לא צריך לשבור קופות חיסכון כדי לטוס לחופשת סקי. אתר הסקי של בנסקו (Bansko) יכול לספק חופשת סקי נהדרת, כולל מלונות מעולים וחיי לילה טובים, במחיר משתלם מאוד.

כדי להגיע לבנסקו תצטרכו תחילה לטוס אל סופיה עם ראינאייר, וויז אייר או אל על – ומשם להמשיך בשעתיים ורבע של נסיעה אל עבר האתר עצמו.

מחפשים תאריך אחר? לכל הטיסות לסופיה

יש לכם שאלות נוספות על כיצד ניתן להזמין חופשת סקי זולה? בואו לכתוב על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה