כשזה נוגע למחירי הטיסות – כולנו מרגישים שקיץ 2022 לא דומה לאף קיץ שראינו קודם לכן, מחירי הטיסות לקיץ 2022 יקרים יותר, וזו לא רק תחושת בטן או שיח מסדרון חסר בסיס. אפילו חודש יולי, התמים ורווי קייטנות בדרך כלל, מערים קשיים רבים מאוד השנה, ועל אוגוסט כבר מורכב הרבה יותר לתלות את התקוות לחופשת הקיץ השנתית. אז עד כמה המחירים באמת עלו השנה ביעדים הפופולריים לעומת התקופה המקבילה לפני הקורונה ומהם בעצם הגורמים לכך? יצאנו לבדוק.

נדגיש לפני כי את עליות המחירים לקיץ צפינו מראש ועל כן פרסמנו את מחירים זולים לקיץ עוד בתחילת 2022. אנחנו מאוד ממליצים לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות כדי לא לפספס את המחירים השווים שיעלו לקיץ הבא.

עליות המחירים בטיסות לאירופה

עליית המחירים לטיסות לפריז
בעוד שביולי 2019 תומחרה טיסה ישירה לפריז ב-290$, ביולי הקרוב התמחור מזנק ל-390$ עלייה של 34% בטיסות לבירה הצרפתית המבוקשת.

לונדון כבר לא מחכה לנו בזול
ביולי 2019 ניתן היה להגיע לבירת הממלכה המאוחדת ב-225$, אך ביולי הקרוב נצטרך להוסיף עוד 21% ולשלם 272$ בעבור טיסות ישירות ללונדון.

עלייה של 36% במחירי הטיסות לרומא
טיסה ישירה לבירת איטליה תומחרה ביולי 2019, לפני הקורונה, ב-171$ בזכות הגברת התחרות על הקו (כמו הצטרפות רינאייר). ביולי הקרוב נתבקש לשלם $233 דולרים, עלייה של 36%.

טיסות לרומא - הקולוסיאום ברומא
רומא, הקיץ הזה תשלמו ביוקר

כמה תעלה חופשה באמסטרדם הקיץ? הרבה
הטיסות לאמסטרדם מעולם לא נחשבו לזולות במיוחד. ובכל זאת, בעוד שביולי 2019 המחיר לכרטוס בעבור טיסה ישירה לבירת הולנד עמד על $290, השנה המחיר עומד על לא פחות מ-$382, ביטוי לעלייה של 32%.

עלייה גדולה מאוד במחיר לברלין
ברלין נחשבת ליעד מבוקש במיוחד לחופשות עירוניות ולנקודת מוצא לטיולים ברחבי גרמניה והמדינות השכנות. התחרות גברה בזכות כניסת חברות נוספות לפעילות בקו ת"א-ברלין וסייעה בהוזלת מחירי הטיסות, ולראייה ביולי 2019 המחיר לכרטוס עמד על $213 בעבור טיסה ישירה. השנה המחירים מזנקים בשיעור בלתי נתפס של 74% עד לכדי $371.

טיסות לברלין - שער ברנדנבורג בברלין
ברלין, גרמניה.

מהן בעצם הסיבות לעליות החדות במחירי הטיסות הקיץ?

לאחר שהבנו את ממדי עליות המחירים, נרצה להבין מה מסביר אותן והאם מדובר בבעיות נקודתיות וזמניות. ראשית כל, המלחמה באוקראינה משפיעה על מחירי הנפט ומובילה לעלייה חדה של הדלק בכל העולם, אותה כולנו מכירים היטב וחווים כאשר אנו מתדלקים את הרכב במחיר של לא פחות מ-8 ש"ח לליטר. לא רק הרכבים שלנו זקוקים לדלק, והעלייה במחירי הדלק בעולם מתגלגלת בסופו של דבר על-ידי חברות התעופה גם אל מחירי כרטיסי הטיסה שלנו.

יתר הגורמים לעליות החדות במחירי כרטיסי הטיסה הקיץ קשורים בקשר ישיר אל הקורונה. למרות שבמדינות רבות כבר מדברים על הקורונה בלשון עבר, היא עדיין נוכחת, ובגדול, לפחות בכל הקשור למחירים המנופחים הקיץ. מאחר שבמשך שנתיים מיליארדים בכל רחבי העולם נאלצו לוותר על חופשות הקיץ שלהם בחו"ל, נוצר חסך רב שאותה כמות מסיבית של נוסעים מבקשת להשלים הקיץ. בעוד שהביקוש לטיסות עלה בצורה חדה מאוד הקיץ, שוק התעופה לא חזר לפעילות במתכונת מלאה ורגילה. קווים רבים שהוקפאו טרם חודשו ותדירות טיסות שהופחתה בשנתיים האחרונות עדיין לא שבה לתדירויות שהכרנו בעבר. במילים אחרות, ההיצע נותר נמוך בעוד שהביקושים השנה שוברים שיאים.

לתוך המאזן הבעייתי בין הביקוש לבין ההיצע נוסיף שלאור ביטולי קווים, הפחתות תדירויות, סגרים שהובילו לנעילת שדות תעופה ברחבי העולם ומענק דמי אבטלה לעובדים שנפגעו, רבים מהם בענף התעופה נשלחו הביתה ופשוט לא חזרו. מדובר בתופעה חובקת עולם, והתורים הארוכים בנתב"ג הם מחזה שניתן להבחין בו בשדות תעופה גדולים כקטנים ברחבי הגלובוס. צרה בעייתית יותר באה לידי ביטוי בביטולי טיסות ברגע האחרון. אותם ביטולים מאלצים את הנוסעים לחפש חלופות מתוך מבחר מצומצם הרבה יותר, וכולנו משלמים על כך ביוקר.

יש לכם שאלות נוספות על מחירי הטיסות? בואו לדבר על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה