מחלקת תיירים אייר אירופה

אין אחד שלא אוהב לטוס בזול. בין אם אתם מטיילים ותיקים או חובבי טיולים חדשים, תמיד טוב להכיר כמה טריקים שיכולים להוזיל את מחירי הטיסות. ניצול הזמדנויות ושימוש בטריקים הללו יכולים להביא לחסכון גדול במחירי הטיסות! בכתבה זו נסקור עבורכם חמישים טריקים אהובים עלינו במיוחד, ונציין את העיתוי בו ניתן להשתמש בכל אחת מהשיטות.

טריק יום כיפור

בשונה מאשר מדינות העולם, נתב"ג, שער הכניסה הראשי למדינת ישראל – נסגר מדי שנה ל-30 שעות ביום כיפור (מספר שעות לפני ואחרי צאת החג). על אף הסגירה המתוכננת והידועה מראש, חלק מחברות התעופה אינן נערכות לכך מבעוד מועד. בשל כך, אותן חברות תעופה ממשיכות במכירת כרטיסי טיסה, למרות שטיסות אלו כמובן לא יקבלו אישור מרשות שדות התעופה האזרחית, ויבוטלו במועד מאוחר יותר.

כמובן שלאחר קבלת ההודעה על ביטול הטיסה, ניתן לבחור בהחזר כספי ולקבל את מלוא הסכום ששולם בעבור הטיסה. אך בנוסף לכך, חלק מחברות התעופה מאפשרות להזיז את הטיסות לתאריכים אחרים או ליעדים סמוכים. כאמור, מחירי הטיסות ביום כיפור יהיו נמוכים יותר מאשר חופשת ראש השנה או חול המועד סוכות – ועל כן בשל קרבתו של יום כיפור לחול המועד סוכות, ניתן יהיה להזיז את הטיסות לתקופה זו, ובכך לחסוך בעלויות הכרטיס. למידע נוסף על טריק יום כיפור.

נתב"ג שומם.

טריק עוצר שבת

טריק עוצר השבת מזכיר מאוד את טריק יום כיפור. מתברר כי נתב"ג נסגר לנחיתות ולהמראות באופן סדיר בערך פעם בחודש בימי שישי בערב, על מנת לבצע עבודות תחזוקה שוטפות במסלולי ההמראה. על כן, טיסות המתוכננות להמריא או לנחות במהלך חלון זמן זה יבוטלו או יוזזו למועד אחר, ואתם תוכלו ליהנות משינוי גמיש של הכרטיסים, ממש כמו בטריק יום כיפור. לכן, לטריק השבת יש יתרון בכך שהוא קורה מידי חודש. דרך שיטה זו, ניתן להמר שהכרטיס שנרכוש יהפוך לגמיש!

למרות שניתן לחזות מראש את התאריכים בהם נתב"ג ייסגר למספר שעות בימי שישי, עדיין קיים סיכון בכך שאותם תאריכים ישתנו או יתבטלו. לכן, בעת קניית טיסות וויז אייר, נמליץ להוסיף את שירות Wizz Flex. במסגרת השירות, תוכלו לשנות את מועד הטיסה ללא קנס (רק בתוספת הפרשים). בנוסף, תוכלו לבטל את הטיסה ולקבל את כספכם בחזרה לחשבון Wizz , בניכוי עלות שירות ה-Wizz Flex. למידע נוסף אודות טריק עוצר שבת.

טריק החזרה הפיקטיבית

הטריק הזה מותאם בעיקר לתרמילאים צעירים (או צעירים בנפשם) שטסים לחופשה ארוכה מבלי לדעת במדויק את מועד הטיסה חזור לישראל. היתרון בקניית כרטיס עם טיסת חזור פיקטיבית היא היכולת להציג כרטיס יציאה מהמדינה אליה אתם טסים, מבלי להתחייב לתאריך מדויק; את עלות שינוי טיסת החזור ניתן לשנות בהתאם לתנאי הכרטיס, ועד כשנה ממועד היציאה מהארץ.

קיימים מקרים בהם רכישת כרטיס טיסה הלוך-חזור זולה מאשר רכישת כרטיס בכיוון אחד, ובעיקר ביעדים רחוקים. לדוגמה, רכישת כרטיס טיסה בכיוון אחד מתל אביב לקנקון עם אמריקן איירליינס תעלה כ-$1,163. במידה ונבדוק כרטיס הלוך ושוב, עם חזרה מספר שבועות לאחר מכן – המחיר ירד ל-$928 בלבד. מדובר בחסכון של 235$! בנוסף, אין דמי שינוי במסגרת הכרטיס, ולכן תוכלו לבצע שינויים בתאריכים ללא הגבלה (יש לשלם הפרשים בלבד, אם קיימים).

הערה: חברת אמריקן צפויה לחזור לפעילות בישראל ב-28.10. אנו מקווים שלאור חזרתן של חברות התעופה האמריקניות דלתא ויונייטד, אמריקן איירליינס תקדים את חזרתה המתוכננת לישראל. במידה וטיסות אמריקן יבוטלו, יוצע החזר כספי מלא על סכום הכרטיס וניתנת האפשרות לבדוק טיסות חלופיות עם חברות תעופה שותפות.

טריק החזרה הפיקטיבית בטיסות לקנקון
טריק החזרה הפיקטיבית בטיסות לקנקון

טריק "מחיר טעות"

מחיר טעות הינו הדבר האהוב ביותר כנראה על חובבי תעופה: מדובר במחיר נמוך שמוצג בטעות בהזמנת כרטיס, במקום המחיר האמיתי שאמור להיות מופיע. מחירי טעות לרוב אינם נפוצים וקשה להשיגם. במידה ומצאתם מחיר נמוך מהרגיל – כמו $150 לטיסות ישירות לקנדה, אנו ממליצים לא לחשוב פעמיים ולכרטס ישר את הכרטיסים. במקרה הכי גרוע, חברת התעופה תודיע על אי כיבוד העסקה, ותשיב את כספכם. מעבר לכך, במידה וכרטסתם טיסה במחיר טעות, חשוב להזמין שירותים נלווים כמו רכב או לינה, עם ביטול חינם, על אחת כמה וכמה בימים אלו. לעוד מידע על מחיר טעות.

מחיר טעות באייר קנדה
מחיר טעות באייר קנדה

טריק הנחה בכבודה בטלפון

חברת הלואו קוסט הפופולרית וויז אייר מציעה מחירי טיסות נמוכים, אך הכבודה עשויה להוסיף עלויות גבוהות מאוד. לדוגמה, בעונת החורף האחרונה, בדיקה שלנו העלתה שתוספת מזוודה של 20 ק"ג בטיסה מבודפשט לתל אביב עולה 90 אירו (לכיוון אחד), ותוספת טרולי תעלה לכם 75 אירו.

עם זאת, יש דרך לחסוך עלויות כבודה: מוקד ההזמנות הטלפוני של וויז אייר. גילינו שמוקד ההזמנות הטלפוני יכול להיות זול משמעותית ממחירי הכבודה המוצעים באתר ובאפליקציה. לדוגמה, עבור טיסה משפחתית עם שש מזוודות טרולי לטיסות הלוך ושוב מת"א לרומא, המחיר באפליקציה הוא מעל 2,000 ש"ח, בעוד שבמוקד הטלפוני המחיר הוא קצת יותר מ-500 ש"ח בלבד. כדי לרכוש שירותים דרך הטלפון, יש לחייג לקו ההזמנות של וויז אייר ולא לקו התמיכה. ניתן להתקשר גם למוקדים במדינות אחרות בעלות שיחה מקומית לחו"ל דרך אפליקציות כמו סקייפ. לכל הזמנה טלפונית מתווספת עמלת שירות טלפוני על סך 15 אירו (55 ש"ח) ולרוב זה עדיין משתלם, אך מומלץ לרכז את הרכישות בשיחה אחת. לחצו לעוד מידע על טריק הכבודה בוויז.

יצא לכם להשתמש באחד מהטריקים שהזכרנו לקניית כרטיסי טיסה? בואו לדבר על זה בקהילת הפייסבוק של 'טיסות סודיות'!

 

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה