לפני מספר שנים, סיפרנו לכם על דרך מדהימה לחסוך עשרות אחוזים על טיסות בחגי תשרי – טריק יום כיפור. אם לא הכרתם את הטריק, למעשה מדובר ברכישת כרטיסים לטיסות הממריאות או נוחתות במהלך יום כיפור, כאשר נתב"ג סגור. על כן, טיסות אלו יוזזו או יבוטלו לחלוטין, וכתוצאה מכך תוכלו לשנות את הטיסה ללא עלות נוספת, לרוב ליעד שווה יותר או תאריכים יקרים יותר.

הבעיה עם טריק יום כיפור הוא שלרוב הוא מסייע בעיקר ברכישת כרטיסים לחגי תשרי או לכל היותר יולי-אוגוסט. למזלכם, יש לנו טריק סודי ובלעדי שיוכל לסדר לכם כרטיסים גמישים בזול בכל חודש בשנה. 

מתברר כי נתב"ג נסגר לנחיתות ולהמראות באופן סדיר בערך פעם בחודש בימי שישי בערב, על מנת לבצע עבודות תחזוקה שוטפות במסלולי ההמראה. על כן, טיסות המתוכננות להמריא או לנחות במהלך חלון זמן זה יבוטלו או יוזזו למועד אחר, ואתם תוכלו ליהנות משינוי גמיש של הכרטיסים, ממש כמו בטריק יום כיפור.

כל התאריכים שבהם מתקיים עוצר ליל שבת ממתינים לכם בסוף הכתבה.

עוצר ליל שבת בנתבג
נתב"ג ריק: חלומו של כל אוהד לואו-קוסט

איך משיגים כרטיסים גמישים בזול בכל עת?

כשאמרנו שיש יום אחד בשנה שבו נתב"ג סגור, אמנם לא שיקרנו, אך בהחלט לא דייקנו. נתב"ג, כמו כל שדה תעופה, צריך לבצע עבודות תחזוקה שוטפות על מנת לוודא את תקינות כלל הרכיבים והמשאבים החיוניים לפעילותו השוטפת ולביטחוננו. עבודות אלו מבוצעות באופן ריכוזי בערך אחת לחודש.

התאריכים שבהם מבוצעות עבודות אלו נקבעים באופן מסודר ונשלחים לחברות התעופה מספיק זמן מראש במסגרת מערכת התראות הנקראת NOTAM. כל התראות ה-NOTAM גלויות לעיני כל וזמינות לצפייה באינטרנט באתר הזה. מעט מסובך לקרוא ולהבין את ההודעות באתר הנ"ל, לכן הכנו עבורכם טבלה מסודרת עם כל התאריכים הרלוונטיים (בסוף הכתבה).

עבודות התחזוקה לרוב מבוצעות בימי שישי בערב בין השעות 18:00-23:00. במהלך השעות האלו נתב"ג נסגר לחלוטין להמראות ולנחיתות, וחברות התעופה נאלצות להזיז או לבטל את הטיסות המתוככנות לנחות או להמריא בטווח הנ"ל. במילים אחרות, אחת לכמה שבועות מתקיים "עוצר ליל שבת".

על פניו מדובר בטווח זמנים מצומצם יחסית, אך זוהי שעת השיא של חברת וויז אייר, חברת הלואו-קוסט הפעילה ביותר בישראל. בשעות אלו מתוכננות טיסות וויז אייר למגוון יעדים, למשל: רומא, לונדון, וינה, בודפשט, בוקרשט ועוד. יתרה מזאת, מכיוון שאלו טיסות היוצאות בשישי בערב, אלו טיסות פחות מבוקשות שמחירן לרוב נמוך במיוחד.

אם תזמינו כרטיסים לטיסות וויז אייר המתוכננות לצאת מנתב"ג או לנחות בנתב"ג בימי שישי בערב כאשר מתבצעות עבודות תחזוקה, אנו מעריכים שהכרטיסים יבוטלו במוקדם או במאוחר ושתוכלו ליהנות ממדיניות הביטולים הגמישה במיוחד של וויז אייר (שעליה נפרט בהמשך). 

עוצר ליל שבת
לוח הנחיתות כשמתקיים עוצר ליל שבת

איך ניתן לממש את הטריק?

כדי לממש את הטריק עליכם לבצע את השלבים הבאים באופן מסודר, ולשים לב בייחוד לשלב השני והקריטי במיוחד:

  1. השלב הראשון הוא להחליט באילו תאריכים אתם רוצים לטוס בפועל.
  2. עליכם להבין מהו טווח התאריכים שיאפשר לכם שינוי לתאריכים שבחרתם. בוויז אייר, לצורך העניין, מדובר על טווח של 30 ימים אחורה מתאריך ההמראה המבוקש או 14 ימים קדימה מתאריך החזרה המבוקש. בררו גם אם יש יעדים חלופיים וברי השוואה שתוכלו להמיר ליעד המבוקש שלכם.
  3. חפשו טיסות בתאריכים ובשעות שבהם מתקיים העוצר כך שתוכלו להמיר את הכרטיסים לתאריכים שאתם באמת רוצים.
  4. הזמינו כרטיסים לטיסות הרלוונטיות, רצוי באותה הזמנה וישירות דרך אתר חברת התעופה. נציין כי אם אתם מזמינים טיסות הלוך וחזור לאותו יעד תתת אותה הזמנה מאותה חברת תעופה, מספיק שאחת הטיסות תיפול על תאריכי עוצר ליל שבת, והשנייה בתוך הטווח הלגיטימי שחישבתם.
  5. המתינו להודעה מטעם חברת התעופה על ביטול/שינוי טיסותיכם.
  6. היכנסו לאתר החברה ושנו את הטיסה לתאריכים המבוקשים.

דוגמה: שרית רוצה לטוס בחופשת פסח 2024 עם משפחתה לנאפולי שבאיטליה. הם מעוניינים להמריא ב-19 באפריל, רגע לפני החג, ולחזור ב-28 באפריל. שרית בדקה את תאריכי "עוצר ליל שבת" הרלוונטיים ומצאה כי התאריך היחיד הרלוונטי עבורה הוא ה-12 באפריל. שרית בדקה וראתה כי אין טיסות וויז אייר לנאפולי ב-12 באפריל בערב, אך היא שמה לב כי אם היא תזמין טיסה לרומא, היא תוכל להמיר אותן בטיסות לנאפולי לאחר שיבוטלו.

שרית מצאה טיסה לרומא הממריאה ב-12 באפריל בשעה 21:55, ובחרה בטיסת חזור מרומא ב-21 באפריל, שכן זה היה התאריך הזול ביותר שיכלה למצוא. שרית וידאה כי שני התאריכים הללו יאפשרו לה לשנות את טיסותיה למועד המבוקש והזמינה אותן תחת הזמנה אחת מהאתר הרשמי של וויז אייר. כעת שרית ממתינה להודעת הביטול, ואחריה היא תיכנס לאתר וויז אייר ותשנה את התאריכים בלחיצת כפתור.

עוצר ליל שבת
זה דווקא מאוד נעים לראות מסלול המראה סגור

האותיות הקטנות של טריק עוצר ליל שבת

כמו כל טריק, גם כאן יש כמה אותיות קטנות שחשוב לנו שתכירו. ראשית, התאריכים שבהם נתב"ג נסגר בשישי בערב לצורך תחזוקה הם יחסית יציבים, אך במקרים חריגים ייתכנו בהם שינויים, ועל כן לא ניתן להבטיח במאת האחוזים כי הטריק יעבוד. נסתייג ונאמר שהסבירות לשינויים בתאריכים אלו נמוכה מאוד, שכן מדובר במידע הנשלח לחברות התעופה מראש על מנת שיוכלו לתכנן את לוח הטיסות שלהן.

כאמירה כללית, טריק זה הוא מעט יותר מסוכן בהשוואה לטריק כיפור, ועל כן נמליץ לכם בחום לשקול הוספת ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה, בתור כסת"ח על כל מקרה, או להוסיף את שירות WIZZ Flex. שירות זה מאפשר לכם להזיז את טיסתכם ללא קנסות (אלא רק תמורת ההפרש במחיר) או לבטל ולקבל ואוצ'ר למימוש עתידי על סך עלות הטיסה (ללא עלות WIZZ Flex).

כמו כן, חשוב לזכור כי חברות התעופה יכולות להקדים או לאחר את טיסותיהן על מנת למנוע את ביטולן. אם הטיסה הוזזה בפחות מ-5 שעות, לא תהיו זכאים לבצע כל שינוי בכרטיסכם. באיזיג'ט שמנו לב כי הדבר שגרתי, למשל: בטיסות ללונדון ולפריז, ועל כן נמליץ לכם להימנע משימוש בטריק זה בחברת איזיג'ט.

עם זאת, נראה כי WIZZ וריינאייר מעדיפות לבטל את טיסותיהן מאשר להגמיש את הלו"ז. זה גם די הגיוני, כי מדובר בכאב ראש תפעולי לא קטן הטומן בחובו כל מיני סיכונים. למעשה, שתי החברות כבר ביטלו כמעט את כל הטיסות שתוכננו לצאת במהלך עוצר ליל שבת עד אוקטובר.

עוצר ליל שבת וויז
נסו לנחש מתי מתקיים עוצר ליל שבת

אם וכאשר תתבטל טיסתכם, תהיו זכאים לקבל החזר מלא או טיסה חלופית בת השוואה על פי הגדרת חברת התעופה. החלק החשוב כאן הוא להבין מהי אותה טיסה בת השוואה:

  1. בריינאייר המדיניות לא כתובה מפורשות באתר החברה, ולעתים תלויה ברצונו הטוב של נציג השירות. הנציג המחמיר ביותר שפגשנו אפשר לנו להזיז לטיסה הבאה או הקודמת בלבד.
  2. בוויזאייר אם טיסתכם בוטלה או הוזזה במעל 5 שעות, תוכלו לבחור אם תעדיפו החזר מלא לכרטיס האשראי, שובר על סך 120% מהעלות המקורית או טיסה חדשה בטווח של 30 ימים קדימה או שבועיים 14 ימים אחורה ביחס לתאריכים המקוריים. תוכלו גם להמיר את יעדכם בכל יעד אחר שנמצא ברדיוס של 500 ק"מ מהיעד המקורי. ההטבות הללו ניתנות לכל הטיסות באותה הזמנה גם אם רק טיסה אחת בוטלה/הוזזה.

חשוב לנו מאוד לציין שכל האמור לעיל מתייחס למדיניות השינויים הנהוגה כיום בחברות התעופה וויז אייר וריינאייר, וייתכנו שינויים במדיניות זו בעתיד. יש לשים לב כי מדיניות ביטולי הטיסות של חברות התעופה יכולה להשתנות מעת לעת ולכן מומלץ לקרוא ולהתעדכן על מדיניות הביטולים באתרים הרשמיים של וויז אייר, ריינאייר וחברות התעופה האחרות.

נקודה אחרונה היא שלא ניתן לצפות מתי תגיע ההודעה על הביטול, שתאפשר לכם להזיז את טיסתכם. זה אומר שתצטרכו להתאפק ולהמתין עם תכנון הטיול ובחירת הטיסות החלופיות. לרוב הודעת הביטול תגיע לפחות 90 ימים לפני מועד ההמראה, אך ייתכן שהיא תגיע אף מאוחר יותר. בכל אופן, כל עוד התאריכים לא שונו, זה רק עניין של זמן עד שהודעת הביטול תגיע, וכמובן שתמיד תוכלו לראות אצלנו בטיסות סודיות את רשימת התאריכים המעודכנת.

וויז עוצר ליל שבת
וויז אייר: הבחירה האולטימטיבית לטריק עוצר ליל שבת

האם השימוש בטריק באמת שווה את הסיכון?

חשוב לנו לומר שהאותיות הקטנות שלעיל מתארות בעיקר את המקרים החריגים ביותר שסביר מאוד שלא תיתקלו בהם. עם זאת, עלינו לציין זאת בפניכם, שכן יש סיכוי כלשהו להתממשותם.

כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם נמליץ לכם לרכוש טיסות של וויז אייר ולכרטס באתר הרשמי שלהם. למיטב ידיעתנו התנהגותה היא הכי ניתנת לחיזוי, מה שמוריד את מקדם הסיכון בצורה מהותית.

בשורה התחתונה, ישנם סיכונים הכרוכים בשימוש בטריק הזה, אך לדידנו הם זניחים למדיי, ומנגד פוטנציאל החיסכון הוא פשוט אסטרונומי. 

ולסיום, קבלו את כל תאריכי "עוצר ליל שבת" בשנה הקרובה:

תאריך העוצרתאריכים שניתן לשנות אליהם
17/11/233/11/23-17/12/23 (שוקי כריסמס וחנוכה)
22/12/238/12/23-21/1/24 (שוקי כריסמס, חנוכה וסילבסטר)
19/1/245/1/24-18/2/24
16/2/242/2/24-17/3/24
15/3/241/3/24-14/4/24 (פורים ותחילת חופשת פסח)
12/4/2430/3/24-12/5/24 (פסח ויום העצמאות)
17/5/243/5/24-16/6/24 (יום העצמאות ושבועות)
21/6/247/6/24-21/7/24 (שבועות והחופש הגדול)
26/7/2412/7/24-25/8/24 (החופש הגדול)
6/9/2423/8/24-6/10/24 (סוף אוגוסט וראש השנה)
27/9/2413/9/24-27/10/24 (כל חגי תשרי)
25/10/2413/10/24-24/11/24 (סוכות)

הערה: לצד כל תאריך סגירה מופיע טווח התאריכים שאליו תוכלו להזיז את הטיסה שנרכשה עבור תאריך זה על פי מדיניות השינויים הנוכחית של חברת וויז אייר. אם רכשתם טיסות הלוך ושוב. את הטיסה הנוספת תוכלו להזיז ל-14 ימים לפני או 30 ימים אחרי התאריך המקורי.

יש לכם עוד שאלות על טריק עוצר ליל שבת? מוזמנים לשאול בקהילה שלנו בפייסבוק.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה