פארק Motiongate

מוקדם יותר החודש נסעתי לדובאי כחלק מקבוצה של עיתונאים מובילים במטרה לסקור את הפארקים של דובאי. המתחם שהוקם ב-2016, ושמו הרשמי ״Dubai Parks and Resorts״, הוא הגדול מסוגו במזרח התיכון ואחד הגדולים בעולם. הוא כולל שלושה פארקים (Bollywood, Legoland ו-Motiongate), מתחם קניות ובילויים (Riverland) ומלון בדרגת ארבעה כוכבים מרשת מאריוט (Lapita).

גילוי נאות: הלינה במלון והסיורים בפארקים ניתנו לנו ללא תשלום על ידי חברת הפארקים של דובאי. יודגש כי לא התחייבנו לכתוב ביקורת חיובית על המתחם. פוסט זה נכתב ללא התערבות כלשהי מצד כל גורם חיצוני.

הפארקים נמצאים דרומית לדובאי, כחצי שעת נסיעה בלבד, ויחדיו מציעים מגוון רחב של אטרקציות ובילויים לכל המשפחה. זוהי חוויה נוספת ושונה לחלוטין לעומת ביקור בעיר עצמה, וכמובן חוויה שמתאימה במיוחד למשפחות עם ילדים צעירים. במהלך הביקור שוחחנו גם עם רון השחר, מנהל מוצר דובאי פארקס אנד ריזורט בישראל, שאמר לנו ״חלון הזדמנויות חדש נפתח לנוסע הישראלי שזוכה להגיע למקומות שלא יכול היה להגיע בעבר. כאן אנחנו נכנסים לתמונה – דובאי פארק'ס אנד ריזורטס הינו מתחם הפארקים הגדול ביותר במזרח התיכון המשלב חוויה שלא נראתה כמותה בדמות ארבעה פארקים מגוונים״.

מפת הפארקים של דובאי
מפת הפארקים

מלון Lapita

המלון שייך לרשת Autograph Collection מקבוצת מאריוט העולמית. החדרים מרווחים ובסטנדרט גבוה. משפחות יכולות לקבל חדרים-מקושרים או לבחור באחת הוילות הגדולות הכוללות גם בריכה פרטית (מתאים למשפחה גדולה או מספר משפחות קטנות). במלון שתי בריכות, נהר לאבובים, ספא, חדר כושר, שלוש מסעדות ומועדון לילדים.

היתרון הגדול של המלון הוא כמובן המיקום שלו בסמוך לפארקים. בכל מספר דקות במהלך היום יוצאת הסעה מהמלון למתחם הפארקים. תעריפי הלינה במלון מתחילים מכ-370 ש״ח ללילה בלבד ואורחיי המלון נכנסים בחינם לכל הפארקים. כן, קראתם נכון – הכניסה לפארקים היא חינמית לאורחיי המלון, ולכן משתלם במיוחד להתארח במלון אם המטרה היא לבקר בפארקים השונים ולחסוך את עלויות הכניסה. להערכתי שני לילות במלון יספיקו כי ניתן לבקר בשלושת הפארקים במסגרת יומיים מלאים. לבדיקת מחירי לינה לחצו כאן

מלון לפיטה
מלון לפיטה
מלון לפיטה
מלון לפיטה
מלון לפיטה
מלון לפיטה
מלון לפיטה
מלון לפיטה

הפארק השווה ביותר: Motiongate

זהו פארק מושקע מאוד שבעיניי מתקרב באיכותו לפארקים מפורסמים כמו דיסנילנד ויוניברסל. הפארק בנוי בצורת רחוב ראשי שממנו עוברים לארבעה מתחמים ממותגים הכוללים מתקנים, הופעות ומסעדות. המתחם הפופולרי ביותר הוא DreamWorks והוא כולל מתקנים המבוססים על סרטים כמו שרק, מדגסקר ואחרים. במתחם זה ישנם מתקנים המתאימים לילדים בכל הגילאים. המתחם סגור וממוזג כך שניתן להנות ממנו גם בחודשי הקיץ החמים. מתחם נוסף הוא Smurf Village (כפר הדרדסים) והוא מיועד בעיקר לילדים קטנים. מתחמים נוספים הם Columbia Pictures ו-Lionsgate הכוללים כמובן מתקנים ברוח סרטי האולפנים האלו כמו מכסחי השדים, דרקולה ואחרים. ישנן גם רכבות הרים ומתקנים לחובבי האקסטרים. הפארק פתוח בכל יום בשבוע החל מ-14:00 ועד 22:00 או 23:00.

מתחם הדרדסים
מתחם הדרדסים
Motiongate DreamWorks
הכניסה למתחם DreamWorks
רכבת הרים פארק motiongate
רכבת הרים פארק Motiongate

פארק לגולנד (Legoland)

הפארק מיועד לילדים בגילאי 12-2 ומחולק לשני אזורים: פארק מים ומתחם שעשועים של לגו. פארק המים כולל משחקיות, בריכות, נהר איטי, מגלשות מים, מגלשות אבובים ועוד. פארק מצוין לבלות בו בימים חמים. מתחם השעשועים כולל המון מתקנים לילדים, מסלולי לימוד נהיגה (מותאם לילדים כמובן), מתחם גדול ומרשים של מיני דובאי הסדנאות לפיתוח חשיבה ותכנות רובוטים של לגו, סיור במפעל הלגו של הפארק ועוד.

לגולנד דובאי
פארק המים לגולנד דובאי
לגולנד דובאי
לגולנד דובאי
מיני דובאי, פארק לגולנד

פארק בוליווד (Bollywood)

הפארק מבוסס כולו על טהרת הפקות הקולנוע ההודיות (כביכול המקבילה האסייתית להוליווד, ומכאן השם). מעל מחצית מתושבי דובאי הם הודים, אגב, וזה מסביר את הפופולריות הרבה של הפארק. התרשמתי מאוד מהתפאורה והאווירה בפארק אשר בהחלט מספקים תחושה של ביקור בהודו (טרם יצא לי…). בפארק ישנם מתקני שעשועים, סדנאות קולנוע וכמובן מסעדות הודיות. נהנתי מאוד לאכול במסעדת Namaste. בכל חצי שעה יש הופעת בוליווד עמוסת רקדנים מוכשרים באולם המרכזי שבבניין הטאג׳ מאהל. הביקור בפארק הזה הוא בהחלט חוויה תרבותית מעניינת ומהנה.

פארק Bollywood
פארק Bollywood
סדנאת קולנוע בפארק Bollywood
סדנאת קולנוע בפארק Bollywood

נהלי הקורונה בפארקים

חשוב להתייחס לפיל שבחדר: הממשל בדובאי קבע הנחיות ברורות בנוגע לריחוק חברתי ומאפשר לפארקים לפעול תחת מגבלת מבקרים עד שליש מהתפוסה המקסימלית. בפארקים מסתובבים אנשי צוות שתפקידם לאכוף את ההנחיות לרבות חובת עטיית מסכה. המתקנים בפארקים עוברים חיטוי לאחר כל שימוש ובעמדות התורים ישנם שלטים ברורים המורים על הנחיות שמירת המרחק. שמחתי לראות שבתקופת הקורונה ניתן לפעול על פי מתווה הגיוני, ולאכוף אותו בהצלחה, על מנת לאפשר לאנשים לצאת מהבית וליהנות תוך שמירה על בריאותם. יש לנו הרבה מה ללמוד מהפעילות בפארקים של דובאי.

לסיכום

אני בהחלט ממליץ על ביקור בפארקים של דובאי. בנוסף לביקור במרכז העיר, עם גורדי השחקים המפוארים והקניונים האינסופיים, תכננו יום או יומיים של ביקור בפארקים ואל תשכחו שמשתלם להתארח במלון לפיטה ובכך לחסוך את עלות הכניסה לשלושת הפארקים.

לקריאת חווית הטיסה לדובאי עם ארקיע לחצו כאן, וכאן לטיסות הזולות ביותר לדובאי

רוצים לראות עוד תמונות וסרטונים מהפארקים של דובאי? כנסו לסטורי שלנו

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה