אנו מסכמים את השבוע הראשון של מתווה המדינות הירוקות. המתווה כולל בתוכו 3 מדינות (יוון, בולגריה וקרואטיה) אליהם אזרחים ישראלים מורשים להיכנס ללא בידוד, ולשוב מהם ארצה ללא בידוד. עד כה שמענו בעיקר על חוויות די חיוביות מאלו שנסעו ואנו מקווים לשמוע השבוע על מדינות נוספות אשר יצטרפו לרשימה.

אייל מטיסות סודיות – הקהילה היה מהישראלים הראשונים שניצלו את ההזדמנות לחופשה בחו"ל וטס לקרואטיה! שוחחנו איתו ואנחנו שמחים לשתף איתכם קצת מהתובנות והטיפים שלו בנושא בדיקות קורונה, ביטוח נסיעות לחו"ל, הגעה לנתב"ג והטיסה עצמה.

בדיקת קורונה במכבי

לאחר רכישת כרטיס הטיסה אייל קבע תור לבדיקת קורונה בקופת החולים שלו (מכבי). כל קופות החולים הונחו לבצע בדיקות קורונה בחינם למבוטחים אשר מחזיקים כרטיס טיסה. את בדיקת הקורונה בקופת חולים מכבי אייל עשה בשני בערב, וכבר בשלישי בצהריים קיבל את התוצאה. באתר מכבי ניתן להנפיק את האישור הרפואי באנגלית מיד אחרי קבלת התוצאה. הבדיקת קורונה ללא עלות אך מותנה בהצגת כרטיס טיסה. את התור הוא הזמין יום לפני.
הערה: גם אנחנו קראנו את הכותרות לגבי בדיקות הקורונה בקופות החולים, טרם ראינו הודעה רשמית ממשרד הבריאות על שינוי בנוהל ועל פי המידע שיש בידינו הבדיקות ימשיכו כרגיל בחינם לפחות עד סוף אוגוסט, נעדכן כאשר הודעה רשמית תצא בנושא.

בדיקת קורונה מכבי
בדיקת קורונה שלילית

ביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח נסיעות הוא מרכיב חשוב וקריטי לחופשה בעידן הקורונה ואנו ממליצים בתוקף לוודא כי אתם רוכשים פוליסה מתאימה. חולי קורונה עלולים לגרור הוצאות רפואיות כבדות מאד בחו"ל וחשוב מאד להצטייד בפוליסה שמבטחת לא רק את הוצאות אלו אך גם הוצאות שיכולות להיגרם מתחלואה טרם היציאה לחו"ל, הוצאות בגין בידוד או שינוי\ביטול הנסיעה. חברות הביטוח נמצאות כרגע בתהליך אישור פוליסות מותאמות לתקופת הקורונה ונכון להיום ידוע לנו רק על חברת פספורטכארד שקיבלה אישור לשווק פוליסות מותאמות. ניתן גם לרכוש ביטוח נסיעות בחברות הראל וכלל אך פוליסות אלו טרם הותאמו למצב.

כמה זמן מראש הגעתם לנתב"ג?

“הגענו לנתב"ג שעתיים לפני הטיסה ונותר מלא זמן פנוי להעביר בדיוטי הסגור. לא שלחנו כבודה ולכן לא ראינו טעם להגיע 4 שעות לפני, היו מעט מאד טיסות ונוסעים."

מסמכים חשובים לצ'ק אין בנתב"ג

  • דרכון בתוקף
  • כרטיסי טיסה \ אישור הזמנה
  • תוצאות בדיקת קורונה עדכניות (עדיף באנגלית), חובה שהבדיקה תהיה עדכנית, 48-72 שעות על פי הנחיות מדינת היעד.
  • אישור שמילאתם את טופס "דיווח יציאה מישראל" של משרד הבריאות (תקבלו אישור למייל בסיום התהליך)
טופס דווח יציאה מישראל
אישור דווח יציאה מישראל

טיסה למדינה ירוקה: זאגרב (קרואטיה)

"הטיסה הייתה מלאה עד 0 מקום, הייתה הקפדה על חבישת מסיכות במהלך כל הטיסה. תא השירותים הקדמי היה שמור לצוות, התאים מאחורה שמשו את הנוסעים. הירידה מהמטוס הייתה מסודרת על פי שורות הישיבה, מתחילים מקדימה."

טיסת ישראייר בקורונה דייל חליפת מגן
צילום: מוני שפיר

הכניסה לקרואטיה

תהליך ההגעה בקרואטיה מאד פשוט, תתבקשו להציג את בדיקת הקורונה, הם כמובן בודקים את התאריך, מצלמים את האישור ומאשרים לכם להיכנס למדינה. בקרואטיה האוכלוסיה לא מסתובבת עם מסיכות בחוץ אך כן יש הקפדה במקומות סגורים. את ארוחת הבוקר במלון מגיש מלצר, במקום בופה. בכל ערב לאחר שהחדר עובר ניקוי צוות המלון משאיר מדבקה על הדלת שהחדר חוטא.

מחפשים טיסות למדינות ירוקות?

לחצו כאן לטיסות הזולות ביותר לקרואטיה (עדכון: קרואטיה היא מדינה אדומה)
לחצו כאן לטיסות הזולות ביותר ליוון
לחצו כאן לטיסות הזולות ביותר לבולגריה

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה