אנחנו יודעים שאתם אוהבים לטוס, ואתם יודעים שגם אנחנו אוהבים לטוס, אבל בחודשים האחרונים כולנו על הקרקע.

בחודש שעבר ערכנו סקר בנושא טיסות בקורונה בקהילה כי סיקרן אותנו לגלות כמה מכם ביטלו חופשות, כמה מכם דרשו החזרים מחברות תעופה ולא קיבלו אותם, כמה מכם מאוכזבים מהשירות שקיבלתם מאתר הזמנות כזה או אחר וכיוצ״ב. בסקר השתתפו מעל ל-5,000 אנשים (תודה!).

סיכום סקר טיסות בקורונה:

כמחצית מהנשאלים נאלצו לבטל חופשה בחו״ל (41%) או לדחות אותה (9%). תוצאה מפתיעה לאור העובדה שהקורונה פגעה עד כה בעונת נסיעות פחות מבוקשת (למעט פסח).

אין ספק שאתם טסים וטסים הרבה, ממוצע הטיסות שלכם ב-2019 היה 3.1 טיסות בשנה אך הצפי שלכם לשנה הקרובה יורד ל2.4 טיסות בשנה. כמחצית מהנשאלים מאמינים שיטוסו פחות בשנה הקרובה (50%). באופן מפתיע ישנם לא מעט הרפתקנים שמאמינים שיטוסו יותר בשנה הקרובה (18%) ואולי משום שהתחזית היא לירידות מחירים בעקבות המשבר. סה״כ היקף הנסיעות לחו״ל צפוי לרדת בכ-30%.

סקר טיסות בתקופת הקורונה - צפי טיסות

רק 41% קיבלו החזר מלא על טיסה שבוטלה

לצערנו רבים מאלו שנאלצו לבטל את נסיעתם לא זכו למענה מהיר או הוגן מחברת התעופה, אתר ההזמנות או הסוכנות דרכה כרטסתם. רק 41% קיבלו את כל כספם חזרה, בעוד 41% לא קיבלו החזר או הצעה לפיצוי. חברות תעופה נמצאות כעת בחובות עצומים לציבור לקוחותיהן.
סקר טיסות בתקופת הקורונה - החזר כספי קורונה

שאלת מליון הדולר בסקר הקורונה

השאלה שעניינה אותנו יותר מכל היא מה תהיה תגובת הלקוחות לסוכני נסיעות, אתרי הזמנות וחברות תעופה שלא סיפקו מענה ראוי בתקופת הקורונה. ברור לנו שאף חברת תעופה או סוכנות נסיעות לא אמורה להיות ערוכה למבול ביטולי הטיסות הקיצוני שחווינו בחודשים האחרונים. אך היו כאלה שפעלו נכון יותר מאחרות, והמפתח לשירות טוב הוא תקשורת נכונה ושקיפות מול הלקוחות במיוחד כשמתעוררות בעיות. לצערנו היו חברות תעופה וסוכנויות נסיעות ש׳כיבו את האור׳ ופשוט לא סיפקו מענה ללקוחותיהן. הן צפויות לאבד רבים מאותם לקוחות לאחר המשבר. לעומתן היו אחרות שעשו מעל ומעבר עבור הלקוחות, החזירו כספים בהקדם ואף ויתרו על דמי הטיפול ועמלות. לצורך השאלה הזו חילקנו את ערוצי ההזמנה לחמישה ערוצים:

האם הלקוחות יחזרו להזמין מאותם ערוצים גם אחרי משבר הקורונה? ובכן, מסתבר שהנשאלים היו סלחנים בעיקר לחברות תעופה (86%) ולסוכני נסיעות עם היכרות אישית (80%) ובמידה רבה גם לאתרי הזמנות בינ״ל ומקומיים (63% ו-67% בהתאמה) אבל רק 27% מהנשאלים יסכימו לחזור לסוכן נסיעות ישראלי שאינם מכירים.

סקר טיסות בתקופת הקורונה - ערוצי הזמנה

טיסות בתקופת הקורונה: לטוס עם מסיכה?

ולסיום, שאלת המסכות בטיסה: סה״כ מעל 60% מהנשאלים יסכימו לטוס עם מסיכה בטיסה של עד חמש שעות, רק 15% מהנשאלים יסרבו לטוס עם מסכה לאורך כל הטיסה בעוד ש-35% מהנשאלים יסכימו לטוס כך אפילו לצפון אמריקה או לכל יעד רחוק אחר. נשמע קשוח אך אנו צופים הקפדה על מסיכות בטיסה בתקופה הנראת לעין.

תודה לכל מי שהשתתף בסקר! באמצעות סקרים כאלו אנחנו יכולים לייצר ערך נוסף לקהילה, ולהבין טוב יותר מה מעניין אתכם, מה מפריע לכם ומה אפשר וחשוב לתקן.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה