כבר ארבעה חודשים שאנחנו בתקופת משבר המהווה אתגר ניהולי וכלכלי לכל חברת תעופה בעולם. רבות מהן נקלעו לקשיים כלכליים והחלו בצעדים חריגים של התייעלות, פיטורים וסגירת קווים. אך חלק גם חושבות מחוץ לקופסה ומנצלות את המשבר לפתיחת קווי תעופה חדשים. גם במחיר של תחרות ישירה מול חברות אחרות. בחודש האחרון הוכרזו מספר קווים חדשים ומעניינים על ידי שלוש חברות תעופה.

יונייטד איירליינס: קו ישיר מת"א לשיקגו

מחירי הקו חדש של יונייטד משיקגו לתל אביב
מתוך אתר סקייסקנר

בדיוק לפני שנה חברת אל על הכריזה על כוונתה לפתוח קו לשיקגו כשההשקה תוכננה לתחילת 2020. כמובן שבעקבות המצב הושהתה השקת הקו (יחד עם הקו לטוקיו). חברת יונייטד זיהתה את הזדמנות והחליטה להשיק את הקו בעצמה. הקו יחל לפעול בספטמבר בתדירות של שלוש טיסות שבועיות במטוסי הדימליינר של החברה. ניתן למצוא כרטיסים במחירי השקה של $718 בלבד.

אמריקן איירליינס: קו תעופה ישיר מת"א לניו-יורק (JFK)

אמריקן, הנעדרת מנתב"ג מאז 2016, הכריזה השבוע על כוונתה להפעיל טיסות ישירות לישראל משדה התעופה קנדי שבניו יורק. אמריקן תהיה החברה הרביעית שתפעיל טיסות על קו ניו יורק – תל אביב בנוסף ליונייטד, דלתא ואל על. זהו מהלך מעניין במיוחד לאור התחרות על הקו. אמריקן הייתה אמורה להשיק בספטמבר הקרוב קו ישיר מדאלאס (טקסס) אך לאור המצב דחתה את ההשקה לספטמבר 2021.

קו תעופה חדש - מטוס אמריקן אירליינס
צילום: מיכאל קפחייב

וויז אייר: קו תעופה חדש מישראל ועשרות קווי תעופה חדשים בתוך אירופה

החל מסוף אוקטובר תפעיל החברה ארבע טיסות שבועיות בין ת״א לשדה התעופה מלפנסה (MXP) המשמש כשדה הראשי של מילאנו. וויז אייר תתחרה ישירות באיזיג'ט ובאל על. למילאנו ניתן לטוס גם עם ריינאייר – אם כי הטיסות הן לשדה של העיר ברגמו הסמוכה. מחירי ההשקה של וויז אייר עומדים על 79 ש"ח לכיוון לחברי מועדון, ו119 ש"ח לכיוון ללא חברי מועדון.

מחירי הקו חדש של וויזאייר למילאנו
מחירי ההשקה למילאנו מאתר וויז אייר

אין ספק שוויז אייר מהמרת ובגדול על חזרתינו לשמיים ופותחת מספר בסיסים ועשרות קווים לאורכה ולרוחבה של אירופה. לאחרונה צוטט ג'וזף ואראדי, מנכ"ל החברה, שדיבר על יכולתם לשרוד גם שנתיים ללא פעילות מה שמאפשר להם לא רק לשרוד את המשבר הנוכחי אלא גם להשקיע בהזדמנויות שיגיעו בעקבותיה. הוא מעריך ששליש מחברות התעופה יפשטו רגל וכבר היום נערך למלא את החלל שישאירו מאחוריהן.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה