השכרת רכב

חולמים לקפוץ בין עיירות חוף ציוריות בחוף אמאלפי, איטליה? מתכננים טיול משפחתי ליער השחור? או שאולי בכלל אתם רוצים לטוס לאיסלנד לראות את כל פלאי הטבע שם במו עיניכם? ובכן, בכל היעדים האלה, ובעוד הרבה אחרים, השכרת רכב בחו"ל היא פתרון תחבורתי נוח, פשוט ומשתלם שיאפשר לכם חופש מירבי ויעזור לחסוך המון זמן וכסף.

השכרת רכב בחו"ל עשויה להיות מלחיצה עבור הרבה אנשים, בעיקר מכיוון שצריך לדעת ולהבין הרבה דברים וכן לשים לב ללא מעט פרטים קטנים. כדי להקל עליכם, אספנו עבורכם את כל הטיפים וההמלצות שיעזרו לכם לשכור את הרכב האידיאלי במחיר הטוב ביותר.

השכרת רכב - חוף אמאלפי
 זה רק אחד מהנופים המטורפים שתוכלו ליהנות מהם במהלך הנסיעה ברכב בדרך אמאלפי

הטבה שווה במיוחד לעוקבי טיסות סודיות

לפני שנתחיל במדריך, שימו לב שיש לנו הצעה שווה מאוד עבורכם!

אז לא משנה אם אתם טסים עכשיו, בפסח או בקיץ, השגנו עבורכם הנחה מיוחדת של 18% לכל הזמנות הרכב לכל היעדים בעולם בשלמה SIXT (שימו לב – ההנחה רק דרך הלינק שלנו כאן)!

אז פשוט היכנסו לקישור, הזינו את התאריכים והיעד שלכם – ותקבלו מיד רשימת הצעות משתלמות במיוחד, חשוב לציין שרק באמצעות הלינק ניתן להנות מההנחה.

אז למה כדאי לסגור דווקא עם שלמה SIXT?

  • ביטול השתתפות עצמית כלול במחיר (במרבית היעדים, יש להתעדכן בתנאי המדינות)
  • נהג נוסף כלול במחיר (במספר יעדים, יש להתעדכן בתנאי המדינות) 
  • ספק רכב בינלאומי אמין (חברת SIXT מהגדולות והמובילות בעולם )
  • מגוון רחב של דגמי רכבים חדישים 
  • פריסה רחבה של תחנות השכרה ברחבי העולם – כ 4,000 
  • וכמובן, סידרנו לכם 18% הנחה ממחיר "אתר מלא" כפי שמופיע באתר הרשמי של שלמה SIXT

שלב ראשון: להבין את הצרכים שלכם

ועכשיו, בואו נתחיל בשלב הראשון בדרך להזמנה המדויקת ביותר: לפני שיוצאים לדרך בחיפוש, כדאי להבין מה הם הצרכים שלכם, שכן הדבר משפיע רבות על סוג הרכב שתרצו לקחת. כדי לדעת מהו הרכב האידיאלי עבורכם.

עליכם להתחשב בכמות הנוסעים, בגילם של הנוסעים, בכמות הכבודה שאתם מתכננים לקחת ובכמות הזמן שאתם מתכננים לבלות בנסיעה.

נתחיל בכך שלא כל רכב שיכול להושיב 4-5 נוסעים מתאים לכל קבוצה של 4-5 נוסעים. משפחה עם שני ילדים קטנים כנראה תסתדר עם רכב מסוג "Compact" כמו טויוטה קורולה ודומיה , אך משפחה עם שני מתבגרים או קבוצה של 4 צעירים, כנראה תתקשה להעביר שעות ארוכות ברכב שבו שניים מהנוסעים יהיו דחוסים במושב האחורי. כמו כן, אם אתם לוקחים עמכם הרבה כבודה, עליכם לבחור רכב עם תא מטען מספיק גדול.

אנו ממליצים בחום לקחת רכב גדול יותר מהמינימום ההכרחי, בייחוד אם אתם מתכננים מספר נסיעות של יותר משעה ברצף. 

הנה ההמלצות שלנו לקטגוריות רכב בהתאם לכמות הנוסעים:

  • 1-2 נוסעים: כלל קטגוריות הרכב יתאימו
  • 3-4 נוסעים: רכב Compact Station Wagon ומעלה (דגם מייצג: Fiat Tipo , Peugeot 308 STW)
  • 5 נוסעים: מיני-ואן מסוג "5+2" (דגם מייצג: Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail) – מיניואן שבו קיים מושב אחורי בתא המטען, וניתן להשתמש בו כאשר לא זקוקים לו.
  • 6-7 נוסעים: מיני-ואן ל-7 נוסעים שאינו 5+2 (דגם מייצג: Ford Galaxy, Seat Alhambra) – חשוב לבדוק היטב כי לא מדובר ברכב של 5+2, שכן ברכבים מהסוג הזה פתיחת המושב האחורי היא על חשבון רוב המקום בתא המטען. כמו כן, אם אתם מביאים הרבה כבודה, גם ברכבים שאינם 5+2, יהיה לכם קשה להכניס הכל, ולכן מומלץ לשדרג לרכב של 9 נוסעים .
  • 8-9 נוסעים: מיני-ואן ל-9 נוסעים (דגם מייצג: Fiat Talento, Opel Vivaro)
  • חשוב לציין שזמינות רכבים של 7-9 מקומות, נמוכה באופן חריג ולכן כל הקודם זוכה!
השכרת רכב בחו"ל
יש המון סוגי רכבים – ודאו כי אתם בוחרים רכב נוח ומרווח

שלב שני: לבחון את ההצעות השונות עבור השכרת רכב בחו"ל

במהלך החיפוש שלכם, תיתקלו באתרי אינטרנט ממקורות שונים שיציגו לכם הצעות להשכרת רכב בחו"ל. בכל אתרי האינטרנט הללו עליכם לשים לב לכמה פרמטרים עיקריים ברכב שתבחרו:

  1. הגבלת קילומטראז': שימו לב אם הרכב שאתם מעוניינים לשכור מגיע עם הגבלת קילמוטראז' ובדקו אם אתם צפויים לחרוג ממנה. אם החיסכון משמעותי ואינכם צפויים לחרוג מהמגבלה, אין סיבה להימנע מהצעות עם הגבלת קילומטראז'. אולם, ככלל אצבע לרוב עדיף לבחור השכרת רכב ללא הגבלת קילומטראז' על כל מקרה.
  2. סוג והיקף הכיסויים: אם חס וחלילה חווים תקלה או תאונה במהלך השכרת רכב בחו"ל, הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא להיתפס לא מוכנים מבחינת הכיסויים שרכשנו. במקרה זה נבחין בין מספר סוגי כיסויים (זו רשימה חלקית בלבד):
    1. כיסוי החזר השתתפות עצמית: כיסוי זה שלרוב ניתן על ידי צד ג' (חברת ביטוח ישראלית/בחו"ל) ודואג להחזיר את ההשתתפות העצמית שלכם במקרה של תאונה עד תקרה מסוימת. אם חלילה קרתה תאונה, תצטרכו לשלם את ההשתתפות העצמית לחברת ההשכרה ואז לתבוע את הכסף מחברת הביטוח. (אופציה זו אינה מומלצת) 
    2. ביטול השתתפות עצמית: כיסוי זה ניתן כמעט בלעדית על ידי חברת ההשכרה עצמה, והוא מבטל את ההשתתפות העצמית עד לאפס (או לתקרה מאוד נמוכה) במקרה של תאונה. כיסוי זה חוסך לכם זמן, כאב ראש, וסיכון אם חלילה חווים תאונה, והמלצתנו היא, לבחור באופציה הזאת אם קיימת. כיסוי זה כלול במחיר ההשכרה אם סוגרים דרך חלק מחברות ההשכרה בארץ (למשל: שלמה SIXT).
  3. חציית גבול מדיני ושינוע ימי: אם בכוונתכם לחצות גבול למדינה אחרת או לעלות עם הרכב שלכם למעבורת, בדקו אם חוזה ההשכרה מאפשר לכם לעשות כן ובדקו לאילו מדינות בדיוק מותר לכם לנסוע. אם חציית הגבול אינה מותרת, לעתים תוכלו לרכוש את הזכות לחצות את הגבול תמורת תוספת, אך חלק מהחברות אינן מסוגלות לספק סיוע במדינות זרות, ולכן נמליץ לכם לפעול לפי חוזה ההשכרה ולא להסתכן.
טיפים להשכרת רכב בחו"ל
אל תיתפסו לא מוכנים – ודאו כי יש לכם את כל הביטוחים

כמו כן, חשוב לדעת שהדגם המוצג לכם באתרים השונים הוא דגם מייצג בלבד, והדגם שתקבלו בפועל יהיה זה שהוזמן או מקביל אליו, בהתאם להחלטת חברת ההשכרה. 

שלב שלישי: לבחור את הספק המתאים עבורכם

השכרת רכב בחו"ל ניתן לסגור דרך האתר הבינלאומי של חברת ההשכרה, סוכנות נסיעות אינטרנטית או דרך נציגות מקומית של חברת ההשכרה. האתרים הבינלאומיים של חברות ההשכרה הן אופציה בטוחה מאוד, אך פעמים רבות המחירים שהן מציגות יחסית גבוהים, ולא כוללים בתוכם אף תוספת (כיסויים, נהג נוסף וכו'). המלצתנו היא לבצע הזמנה באמצעות אחד מאתרי השכרת הרכב הישראליים של חברות ההשכרה הבינלאומית.

סוכנויות הנסיעות האינטרנטיות, ממש כמו בטיסות או בתי מלון, משמשות כמתווך בלבד, ואף שהתיווך יכול לחסוך לכם כסף ביחס למחיר של האתר הבינלאומי של חברת ההשכרה, זה בהחלט יכול לבוא על חשבון שירות הלקוחות. כמו כן, שימו לב שלרוב הסוכנויות האינטרנטיות יציעו לכם ביטוח החזר השתתפות עצמית במחיר מנופח, ולכן נמליץ לכם לדחות את ההצעה. 

הנציגויות המקומיות של חברות ההשכרה הבינלאומיות, בעינינו, נותנות לרוב את התמורה המיטבית לכסף. החברות הללו מתמקחות עם חברות ההשכרה הגדולות בעולם כדי להשיג מחירים ותנאים בלעדיים לציבור הישראלי, שלרוב כוללים כבר בתוך המחיר ביטול השתתפות עצמית ונהג נוסף חינם. לכן, גם אם הצעה של חברה ישראלית היא יקרה יותר מהצעות מחו"ל, כנראה עדיין מדובר בעסקה משתלמת בגלל ההטבות הכלולות במחיר הבסיס של החברות הישראליות.

לא משנה מה תבחרו, נמליץ לכם לסגור השכרת רכב מוקדם ככל הניתן, בייחוד אם אתם יותר מזוג מטיילים. מאז הקורונה יש מחסור משמעותי ברכבים להשכרה, והדבר הוביל להתייקרות רוחבית בענף, וגרוע מכך למחסור בהמון דגמי רכבים. במצב כזה, הזמנה מראש יכולה לחסוך לכם הרבה כסף ולהבטיח כי יש בידכם רכב מתאים.

שלב רביעי: לפני השכרת הרכב בחו"ל ובמהלכה

לפני ההשכרה ודאו כי ברשתוכם רישיון נהיגה ישראלי ודרכון בתוקף. בדקו אם מדינת היעד דורשת מכם רישיון בינלאומי, אך אנחנו ממליצים להוציא רישיון בינלאומי ליתר ביטחון בכל מקרה (בעלות שקלים בודדים). עליכם להגיע עם כרטיס אשראי בינלאומי ופתוח לשימוש בחו"ל על שם הנהג בלבד. כמו כן, ודאו כי אתם זוכרים את הקוד הסודי כדי להימנע מאי-נעימויות.

אנו ממליצים לכם לקרוא על כללי הנהיגה במדינת היעד כדי שתהיו מוכנים ככל האפשר ולא תבצעו עבירות תנועה בשוגג. בתוך כך עליכם לוודא עד איזה גיל נדרש שימוש בבוסטר ובאילו אזורים יש חובת שימוש בשרשראות שלג בחודשי החורף (ובדיוק באילו תאריכים). אם תצטרכו בוסטר או שרשראות, ודאו לבקש אותם מראש מחברת ההשכרה.

הקפידו גם לשמור על רמת ניקיון סבירה ברכב, גם כי זה הדבר הנכון לעשות, וגם כי חבל לשלם על זה קנס לחברת ההשכרה. ולבסוף, הכי חשוב – במהלך ההשכרה הקפידו עד כמה שאפשר על נהיגה זהירה והתנהגות אדיבה על הכביש, כי עדיף ללכת על בטוח ולהימנע מסיכונים מיותרים. כמו כן, הקנסות אמנם יאחרו לבוא, אך אם עשיתם עבירות תנועה, במוקדם או במאוחר תקבלו אותם בדואר ותצטרכו לשלם.

הטבה שווה במיוחד לעוקבי טיסות סודיות

טסים בפסח או בקיץ ורוצים לחסוך בגדול? השגנו עבורכם הנחה מיוחדת של 18% לכל הזמנות הרכב לכל היעדים בעולם דרך הלינק שלנו! אז פשוט היכנסו לקישור, הזינו את התאריכים והיעד שלכם – ותקבלו מיד רשימת הצעות משתלמות במיוחד.

גילוי נאות: חברת שלמה SIXT מציעה לנו תגמול על שיתוף הפעולה. נודה לכם אם תבחרו להפיץ את ההטבה המשמעותית שיצרנו יחד איתם לקהילה שלנו. התוכן בפוסט זה נכתב על ידינו בלבד ללא התערבות של חברת שלמה SIXT.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה