מבט על העיר העתיקה של איסטנבול

עם מלונות ברמה עולמית, אוכל מצוין, טבע מרהיב, היסטוריה עשירה ומחירים זולים במיוחד, לא מפליא שטורקיה היא אחד היעדים הפופולריים ביותר בקרב התייר הישראלי, ואיסטנבול היא הלב הפועם שלה. טיסות לאיסטנבול יביאו אתכם לעיר ענקית בגודלה שמציעה פעילויות לכל גיל ולכל סגנון טיול – מסיבוב מקיף בין אתריה ההיסטוריים, דרך שופינג פרוע בין השווקים והקניונים שבעיר ועד לסיור טעימות ממטעמי המטבח הטורקי.

רוצים לדעת מה שווה לעשות באיסטנבול? הכנו עבורכם רשימה של כל האטרקציות שאסור לכם להחמיץ, המקומות הכי שווים לשופינג והמאכלים הטורקיים שאתם חייבים לטעום.

אתרים מומלצים באיסטנבול

ארמון טופקאפי: ארמון טופקאפי הוא הארמון המרכזי שממנו שלטו הסולטנים הגדולים של האימפריה העות'מאנית, וכשתיכנסו לתוכו תוכלו להרגיש את העוצמה ואת העושר של האימפריה בשיאה. במסגרת הביקור תוכלו לטייל בחצרות הארמון המחברות בין חלקיו השונים, להיכנס לאזורים שהיו בעבר ממודרים לציבור ולהתרשם מההוד וההדר – עם ויטראז'ים מרהיבים, קירות מכוסים באמנות מוסלמית ועוד.

איסטנבול
מגורי הסולטן בארמון טופקאפי המרשים

המסגד הכחול: המסגד הכחול הוא אחד המסגדים הגדולים והמרשימים ביותר בכל העולם. ברגע שתיכנסו לחלקו הפנימי של המסגד תהיו מוקפים באינספור אריחים צבעוניים צבועים בשלל צבעים, ובראשם – הכחול, שנחשב לצבע יוקרתי בעולמות האסלאם (פאן פאקט: הצבע טורקיז קרוי על שם טורקיה). מומלץ בחום להגיע ולהתרשם בעצמכם מהמבנה הגדול והמרשים ומהאמנות המרהיבה המעטרת אותו.

חופשה באיסטנבול
מרשים לא פחות גם מבפנים – המסגד הכחול

איה סופיה: האיה סופיה היא אחד המבנים היחידים בעולם שהחלו את חייהם ככנסייה והפכו למסגד. מדובר ביצירת פאר ארכיטקטונית שמושכת תיירים מכל רחבי העולם בהמוניהם. כל ניסיון להסביר במילים את העוצמה של המבנה הזה, לא יעשה חסד עם המקום, אז פשוט לכו להתרשם בעצמכם.

איסטנבול
אייקון אדריכלי מרהיב ושומט לסתות – איה סופיה

האזורים המומלצים לשוטטות ולשופינג

אורטאקוי: אזור אורטאקוי התוסס, נמצא על המים ליד גשר הבוספורוס, המחבר בין שני חלקי-העיר. מדובר באזור בילוי פופולרי המלא במסעדות, בתי קפה וחיי לילה תוססים. אם אתם באזור אל תחמיצו את כיכר אורטאקוי ההומה, הנמצאת ממש על קו המים. מדובר בלוקיישן המושלם לתמונות וסביב הכיכר תכלו למצוא דוכנים של מלאכת יד.

חופשה איסטנבול
אזור אורטאקוי התוסס בלילה

כיכר טקסים ושדרות איסתיקלאל: כיכר טקסים, הלב הפועם של איסטנבול המודרנית, היא צומת הדרכים התחבורתית של איסטנבול. שדרות איסתיקלאל, המובילות לכיכר, הן אזור השופינג המרכזי של איסטנבול. מעבר לשלל החנויות, בתי-הקפה והמסעדות, המדרחוב ההומה מתאפיין בארכיטקטורה מרשימה, מה שהופך את המקום ביקור חובה – גם אם אתם לא בהכרח מחובבי השופינג.

איסטנבול
שדרות איסטיקלאל – הלב הפועם של איסטנבול

הבזאר הגדול: כצומת דרכים בין יבשות, מדינות ותרבויות, אין זה פלא שאחד השווקים המרשימים והגדולים באזור הים התיכון נמצא דווקא באיסטנבול. הבזאר הגדול, הוא עולם שלם של מסחר תחת קורת גג אחת. זה נכון שהיום השדרות המרכזיות בשוק הפכו תיירותיות למדיי, אבל אין ספק שזה בהחלט כיף להשתעשע עם המוכרים הממולחים ואולי לקנות קצת מזכרות. אם אתם מחפשים חוויה יותר אותנטית, אנו ממליצים לצאת מהשדרות הרחבות אל אזורים יותר פריפריאליים של השוק – שם תמצאו הרבה פחות תיירים וכנראה שגם מחירים טובים יותר.

שוק באיסטנבול
היסטורי ומלא חן – הבזאר הגדול באיסטנבול

האוכל הטורקי שאתם חייבים לנסות

עם מנות מדהימות מפוצצות בטעמים מכל רחבי המזרח התיכון, יד מתבלת שיודעת בדיוק מה היא עושה, בשרים עסיסיים ומאפים ומתוקים מחרבי דיאטות, אין ספק שהמטבח הטורקי הוא אחד המטבחים הכי אנדרייטד בעולם. המטבח הישראלי הושפע רבות מהמטבח הטורקי בעקבות הנוכחות של האימפריה העות'מאנית, ולכן תוכלו לטעום באיסטנבול את גרסאות המקור של כמה מהמאכלים הפופולריים ביותר בישראל, כמו שווארמת הדונר, הבורקס הטורקי המפורסם, השיש-קבב הטורקי ועוד.

איסטנבול
הדונר – אוכל הרחוב האולטימטיבי של איסטנבול
בורקס טורקי
אין כמו בורקס טורקי חם מהתנור

הנה כמה מנות פחות מוכרות שאתם מוכרחים לנסות כשאתם מגיעים לאיסטנבול:

  1. פידה: מאפה קריספי בצורת סירה שלעתים זוכה לשם "פיצה טורקית". הפידה ממולא לרוב בבשר או בגבינות וירקות ונאפה בטאבון לוהט. התוצאה היא ביס מושלם המשלב בצק קריספי עם מלית ממכרת – בין אם זה בשר מתובל בשלל תבלינים או בגבינה טורקית נימוחה.
  2. גוזלמה: סוג של לחם שטוח ממולא במגוון מילויים, למשל תרד ופטה, בשר בקר, פטריות, ועוד. פשוט שילוב חלומי בין שכבת בצק קריספית למילוי מענג.
  3. קופטה: הגרסה הטורקית לקציצות בקר או כבש, אשר תוכלו למצוא בהרבה וריאציות – עטופות בחציל, בביצה, עם סלט, בתוך תבשיל ועוד. המלצה שלנו – לכו על קציצות צלויות על הגריל ולא תתחרטו.
  4. כריך דגים (בליק אקמק): אחד המאכלים האייקוניים באיסטנבול, מוגש טרי הישר מסירות הדיג. הכריך מכיל דגים טריים שנתפסו זה עתה, צלויים על הגריל לצד ירקות בתוך לחם טורקי.
  5. גלידה טורקית: כל מי שהיה באיסטנבול וניסה לקנות גלידה במקום תיירותי, יודע שזו לא משימה פשוטה. זו מסורת מקובלת שמוכרי הגלידה משחקים משחק תעתועים עם הקונים, מושיטים ללקוחות את הגלידה שלהם, ומיד חוטפים אותה מידיהם ומותירים אותם רק עם גביע בידם. מובטח לכם שבסוף תקבלו את הגלידה, אבל רק אחרי המשחק עם המוכרים – אנחנו יכולים להגיד שהגלידה עצמה נהדרת ושווה את ההמתנה, בטח ביום קיץ חם.

האזורים המומלצים ביותר לדגום את המטבח הטורקי הם אזור איסתיקלאל ואזור הבזאר הגדול. כמו כן, נמליץ לכם לבקר בבאזר התבלינים ולהזמין סיור טעימות מודרך באיסטנבול.

איסטנבול מאכלים
טעים באופן פלילי – גוזלמה
מאכל טורקי
סירת דיג שמוכרת בליק אקמק – אין טרי מזה
גלידה טורקית
מוכר גלידה טורקי משחק את המשחק המסורתי עם התיירים

איך טסים לאיסטנבול?

עד לא מזמן לחברות הטורקיות פגסוס וטורקיש אייליינס היה בלעדיות על הקו, אך בנוסף אליהן בקרוב נראה טיסות ישראייר, ארקיע ואל על (סאן דור) על הקו הפופולרי ואנו צופים לראות ירידות מחיר אטרקטיביות בקרוב! אנו מצרפים לכם כאן את הטיסות הזולות ביותר שאיתרנו לאיסטנבול:

אוי, איזה באסה. האתר שלנו עמוס נא לנסות שוב בעוד מספר דקות או לבדוק את החיפוש הגמיש

יש לכם עוד שאלות על איסטנבול? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה