צילום: רועי אקרמן

חברות הלואו-קוסט נכנסו לישראל בסערה והפכו לחלק בלתי נפרד מהחופשות שלנו. בין אם אתם טסים בלואו-קוסט או בין אם לא, לחברות האלו יש חלק חשוב בהורדת מחירי הטיסות בישראל ובעולם. בשנים האחרונות אנחנו עדים לעוד ועוד חברות לואו קוסט שמגיעות לישראל, ולמרות שמדובר במוצר יחסית זהה: טיסות זולות, כשכל מרכיב לרבות כבודה, עלייה מהירה ועוד בתשלום נוסף. כל טיסה חמישית מנתב"ג היא טיסת לואו-קוסט, והמחיר הנמוך ביותר היה של אירו אחד בלבד לכיוון. למרות מחירי השפל, נראה כי ניתן למצוא לא מעט תעריפים בעלות של 10 דולרים לכיוון לאירופה, הן מנתב"ג והן משדה התעופה רמון. ברשימת חברות התעופה ניתן למצוא את איזיג׳ט, ריינאייר, וויזאייר, טראנסביה, ווילינג, ונורוויג'ן. אספנו כמה דברים שאתם חייבים להכיר על הטיסות ששינו את חיינו.

מתי טיסות לואו קוסט משתלמות?

טיסות לואו-קוסט משתלמות כשקונים אותן מראש. דווקא הספונטניים יגלו שברגע האחרון הטיסות האלו יהיו יקרות מאוד, ואף יקרות יותר מחברות רגילות, וזאת לעומת טיסות שכר שלרוב עדיף לרכוש טיסות ברגע האחרון. עוד הן הכי משתלמות כשאתם טסים ללא כבודה נלווית, מלבד תיק גב או יד וטרולי. אם תרכשו כבודה, המחיר יכול להתייקר בין 20 ל-50 אירו לכיוון, מה מצמצם את הפערים אל מול החברות "המסורתיות". קראו את מדיניות הכבודה של חברות הלואו קוסט.

מחירי טיסות לואו קוסט יקרות יותר באתרים ישראלים

מצאתם טיסה במנוע חיפוש ישראלי? תופתעו לגלות שדווקא במנועי חיפוש ישראלים, מחירי טיסות הלואו קוסט יהיו יקרים ב-99 אחוז מהפעמים, מאשר מאתר חברת התעופה. יתרה מכך, ישנם לא מעט מנועי חיפוש שלא מציגים טיסות לואו קוסט או שיציגו לכם טיסת לואו קוסט עם מקטע אחד, מה שעשוי להשפיע על מחיר הטיסה. לכן, אנחנו ממליצים לכם גם להשוות אל מול מערכת החיפוש טיסות הגמיש של טיסות סודיות וליהנות מהמחיר הזול ביותר. אך עדיין, תמיד בדקו באתר חברת התעופה.

חשוב לקחת בחשבון כי חברות הלואו קוסט אינן כפופות לחוק הישראלי, לרבות לחוק הגנת הצרכן המאפשר את ביטול הכרטיס בתוך 14 ימים. לכן רכשו ביטוח ביטול נסיעות או שחפשו סוכנות נסיעות ישראלית והזמינו את הכרטיס דרכה. זכרו שכך או כך, תאלצו לשלם יותר, הן אם מדובר על ביטוח או הן אם מדובר על העמלה שהאתר הישראלי יגבה מכם.

עמדו בחוקי חברות הלואו קוסט

המודל העסקי של החברות האלו נשען על יעילותן ואחוזי תפוסה גבוהים אך גם על חוקים קפדניים וקנסות גבוהים, וברגע שתפרו את אחד מהחוקים, תאלצו לשלם וביוקר. כך לדוגמה אם חרגתם עם כבודה בלואו קוסט בקילו אחד מעל המותר, תאלצו להפרד מעשרות אירו. טרולי שחורג ולו בסנטימטר אחד יכול לגרור קנס ויש חברות שגם קונסות במידה ולא עשיתם צ'ק אין מראש באתר או באפליקציה. החוקים משתנים כל כמה שנים אז תמיד מומלץ להתעדכן בחוקים לפני כל טיסה, מבאס מאד להתחיל או לסיים חופשה עם קנס אז הקפידו לעמוד בחוקי החברות: עשו צ'ק אין בבית, הדפיסו את כרטיסי העליה למטוס, הגיעו עם טרולי בגודל והמשקל המותרים.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה