לפני שלושה שבועות היינו הראשונים לפרסם שסיישל תקבל ישראלים ללא צורך בבידוד. באותו היום גם התחלנו בהכנות לנסיעה לאיים האקזוטיים. בפוסט זה נסקור בקצרה את דרכי ההגעה לסיישל, את הבירוקרטיה הכרוכה בנסיעה ואת חוויית הטיסה שלנו אל היעד.

נכון להיום סיישל היא אחת משלוש מדינות ירוקות בלבד המקבלות ישראלים ללא צורך בבידוד. סיישל נפתחה לאחרונה רק למספר מועט של מדינות, וישראל ביניהן, וכעת ניתן לטייל במדינה כמעט ללא מגבלה. לכן היה חשוב לנו לסקור את היעד האקזוטי הזה בעצמו.

גילוי נאות לפני שנמשיך: את כרטיסי הטיסה קיבלנו במתנה מחברת התעופה. נדגיש כי לא התחייבנו לכתוב ביקורת חיובית על הטיסות והפוסט הזה נכתב ללא התערבות מצד חברת התעופה.

איך לטוס לסיישל?

שדה התעופה הבינ״ל של סיישל נמצא באי מאהה (האי הגדול ביותר) בסמוך לעיר הבירה ויקטוריה.
אייר סיישל מפעילה 5 טיסות שבועיות בין ת״א למאהה. מחיר ההשקה הרשמי הוא $499 לכרטיס במחלקת התיירים כולל כבודה של 30 ק"ג, טרולי וארוחה.
אל על תפעיל בקרוב 3 טיסות שבועיות במטוס הדרימליינר 787 במחיר החל מ-$499, כולל כבודה של 23 ק"ג והושבה.
ארקיע מפעילה 3 טיסות שבועיות בין ת״א למאהה. מחיר ההשקה היה 480$ לכרטיס במחלקת התיירים ללא כבודה או ארוחה (תוספת כבודה תעלה $90)

הכנות בירוקרטיות לסיישל

לפניכם ההכנות הדרושות לנסיעה, וחשוב מאוד להקפיד על סדר הדברים:

  1. רוכשים את כרטיסי הטיסה (טיסות זולות לסיישל כאן)
  2. מזמינים מלון (מתוך רשימת המלונות המאושרים), ניתן ללון בעד 2 מלונות בשבוע הראשון לשהייה.
  3. מבצעים בדיקת קורונה 72 שעות לפני הנחיתה
  4. רוכשים ביטוח נסיעות
  5. ממלאים טופס בקשת כניסה לסיישל בעלות של 45 אירו למבוגר. (רק לאחר קבלת תוצאות בדיקת הקורונה והשלבים לעיל), לאחר 6 שעות מקבלים אישור עם קוד QR.
  6. ממלאים הצהרת נוסע יוצא מישראל לפני טיסה
  7. מומלץ להדפיס את כל המסמכים הנ״ל ולתייק בצורה מסודרת. אני תמיד מעדיף לשמור את המסמכים במכשיר הנייד אך אם הוא נכבה או שאין רשת כדאי שיהיה גיבוי.
  8. בחזרה לארץ תתבקשו להציג אישור שמילאתם הצהרת נוסע נכנס לישראל
  9. ישראלים לא מתבקשים לעשות בדיקת קורונה נוספת בסיישל גם לא לשהיות ארוכות יותר מ6 ימים.

חווית הטיסה באייר סיישל

🌍 נתיב: ת"א – מאהה – ת"א
✈️ דגם מטוס: Airbus A320neo
💺 מושב: 3A (עסקים)

אייר סיישל היא חברת התעופה הלאומית של סיישל. היא מפעילה שני מטוסי איירבאס חדישים מדגם A320neo המשרתים בקוים הבינ״ל של החברה (כיום בעיקר ת״א אך גם דובאי, מאוריציוס ויוהנסבורג) וכמו כן שבעה מטוסים קלים מדגם DHC-6-400 המשרתים בעיקר בקו של החברה לאי פרלין וטיסות שכר לאיים נוספים.

אייר סיישל תל אביב
צילום: ארז ורבר

למה לבחור באייר סיישל?

כרטיסי הטיסה כוללים כבודה, ארוחה והושבה (מתחילים מ-$450)
שעות הטיסה מצויינות: נחיתה בסיישל ב-8:00 בבוקר, המראה חזרה ב-17:30 אחה״צ. השירות מלא וכולל ארוחות, שתיה ואף יין. הדיילים ידידותיים, קשובים ושמחים לחזור לעבוד. הטיסות לא מלאות לחלוטין. בעקבות מגבלת משקל החברה לא יכולה למכור את כל המושבים ולכן הרבה מהמושבים האמצעיים נותרים ריקים וזה מאפשר טיסה הרבה יותר נוחה. בתקופת הקורונה, מי רוצה מטוס מלא?

הכנות לטיסת אייר סיישל
הכנות להמראה

במטוס מחלקת עסקים עם 12 מושבים מרווחים בקונפוגורציה של 2-2, המושבים נוחים ובעלי זווית הטייה מוגדלת. כמו כן הנוסעים מקבלים שמיכה, כרית מפנקת, ארוחות משודרגות, שקעי USB לטעינה וגם שקע חשמלי נוסף בכל מושב. בהינתן זמינות, השדרוג עולה כ-450$ לכיוון, ניתן גם להגיש הצעה (ביד) לשדרוג בניהול ההזמנה באתר חברת התעופה.

מחלקת עסקים אייר סיישל
מחלקת העסקים של אייר סיישל

במחלקת התיירים קונפיגורציית המושבים הינה 3-3 כאשר הרבה מושבים אמצעיים היו ריקים. גם שם חיכו כריות ושמיכות לנוסעים ויש שקע USB בגב כל מושב להטענה.

הטיסה הייתה טיסת לילה שהמריאה בסביבות 23:30  ונחתה למחרת קצת אחרי 7:00 בבוקר. קצת יותר משש שעות טיסה סה״כ. מצד אחד זהו לילה עם מעט מאוד זמן שינה, ומצד שני זה מאפשר למקסם את הזמן ביעד. בכניסה למטוס עמדה דיילת וביקשה שכל אחד יחטא ידיים עם אלכוג'ל. התבקשנו לעטות את המסכות לכל אורך הטיסה. במהלך הטיסה הוגשו קינוחים ושתיה לאחר ההמראה, כשעתיים לפני הנחיתה הוגשה ארוחת בוקר. השירות היה יוצא מן הכלל, דיילים נמרצים קשובים ושירותיים. נמסר לנו שהחל מ-1.12 מערכת הסטרימינג תשוב לעבוד והנוסעים יוכלו להתחבר אליה בעזרת מחשבים ניידים, טבלטים או טלפונים ניידים לרשת המטוס ולנגן תכני וידיאו ומוזיקה מהמערכת. אין שירות אנטרנט אלחוטי במטוסים.

צוות אייר סיישל

מאחר ומדובר היה בטיסה הראשונה לאחר שמונה חודשי הפסקה לאור הקורונה, עם הנחיתה חיכו לנו עובדי חברת התעופה שקיבלו את פנינו על הקרקע וליוו אותנו לאזור מיוחד שהוצב למדידת חום, סריקת אישור הכניסה למדינה וביצוע בדיקות קורונה אקראיות. בתשאול ההגירה התבקשנו להציג את טיסת החזור שלנו ואת הזמנת המלונות. ומשם בתוך כמה דקות כבר היינו בסיישל 🙂

נוף מהחלון על סיישל

את הטיסה חזור לא הספקנו להכניס לפוסט זה מכיוון שאנחנו כ״כ נהנים כאן בסיישל שהארכנו את השהיה ודחינו את הטיסה חזרה לארץ. אנחנו מזמינים אתכם לסיישל וממליצים מאוד להנות מגן-העדן הזה כל עוד הוא לא מוצף בתיירים, עם מחירים נמוכים יחסית וחופים ריקים!

אם מעניין אתכם לראות קצת יותר תמונות וסרטונים מהביקור שלנו בסיישל, עקבו אחרינו באינסטגרם. בהיילייטס של סיישל תוכלו לקבל הצצה נוספת. נ.ב בהמשך נעלה סקירה גם על המלונות ששהינו בהם.

הטיסות הזולות ביותר לסיישל:

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה