נוסעים חכם

לכל שדות התעופה בעולם יש דבר אחד במשותף: רובם ככולם ממוקמים מחוץ למרכזי העיר ומצריכים התניידות מהם אל יעדנו. הדרך המשותפת לכל השדות היא הזמנת מונית, אך זוהי ככל הנראה גם הדרך היותר יקרה ברוב המקרים. כמו בארץ, גם לשדות התעופה המרכזיים בעולם יש אמצעי תחבורה ציבורית נוחים במיוחד ומשתלמים הרבה יותר.

כדי לבדוק איך הישראליים מעדיפים להתנייד אל העיר וחזרה לשדה התעופה, בדקנו את הנושא בקהילה הפייסבוק של טיסות סודיות – והתגובות היו מאוד מגוונות.

מונית, לרוב האופציה היקרה ביותר
מונית, לרוב האופציה היקרה ביותר.

טניה, חברת קהילה, שיתפה לדוגמה טיפ לחיסכון בהתניידות שמתחיל כבר בנמל התעופה: "אם זה טיול עירוני בעיר גדולה, אני קונה כרטיסי תחב"צ למספר ימי השהיה". לילך, חברת קהילה נוספת, כתבה: "תמיד בודקת על Uber או Bolt". הטיפ על האפליקציות הנ"ל חזר מספר פעמים, וללא ספק מדובר בדרך נוחה יותר מתחבורה ציבורית וכמובן זולה יותר ממונית רגילה.

עמוס פלטי רשם טיפ שיכול להיות רלוונטי לכולם: "אני בודק פרטנית לכל יעד. באתר של כל נמל תעופה יש פירוט של אמצעי התחבורה הזמינים, זמן הנסיעה למרכז העיר ומחיר (למוניות – מחיר משוער)".

פרט לנסיעות ב-Uber או Bolt, דרך נוספת להוזיל את העלות היא למצוא שותפים בטיסה שנוסעים לאזור בו אתם שוהים ולחלוק את עלות הנסיעה. כמו כן, בחלק מהערים הגדולות בעולם יש שאטלים מנמל התעופה למרכז העיר – או תחנת רכבת/מטרו שתוכל להוביל אתכם ליעדכם בזול.

כדי להקל לכם על החיפוש, ריכזנו עבורכם את הדרכים היעילות והמשתלמות ביותר להתניידות משדות התעופה בלונדון, בניו יורק, בודפשט ובאיחוד האמירויות.

תחבורה ציבורית בלונדון

המגיעים ללונדון מהארץ נוחתים בשלוש שדות תעופה בולטים – הית'רו, לוטון, גטוויק.

הית'רו: הדרך הזולה ביותר להגיע מהית'רו אל מרכז העיר הוא באמצעות הקו הכחול (פיקדילי) של מערך הרכבות התחתיות. המחיר עומד על כ-3.5 פאונד לאדם ואורך הנסיעה עומד על כשעה. ניתן להחליף לכל קו אחר על מנת להגיע אל המלון שלכם ללא חיוב על נסיעה נוספת.

אפשרות אחרת, יקרה ומהירה במיוחד, היא ה"הית'רו אקספרס". זהו שירות רכבות המקשר את שדה התעופה עם תחנת הרכבת פדינגטון ב-20 דקות בלבד! המחירים יקרים יותר ונעים בין 10 פאונד ל-20 פאונד לכיוון.

האפשרות החדשה ביותר היא ה-Elizabeth Line, שירות רכבות חדש שנפתח ממש לאחרונה בסימן חגיגות יובל הפלטינה למלכה אליזבת' השנייה. שירות זה מקשר את הטרמינלים השונים עם תחנת פדינגטון ב-36 דקות בלבד ובמחיר נגיש יותר של 11.5 פאונד למבוגר לכיוון.

לוטון: חברת האוטובוסים הארצית National Express מציעה שירות אוטובוסים ישירות מהיציאה משדה התעופה לאורך כל שעות היממה אל מוקדים שונים במרכז העיר, ובהם תחנות ויקטוריה, פדינגטון וגולדרס גרין. ניתן להזמין אונליין באתר החברה בעבור מחירים זולים יותר או ישירות במכונות כרטוס לקראת היציאה מהשדה.

בלוטון אמנם אין תחנת רכבת צמודה לשדה, אך תחנת הרכבת Luton Airport Parkway, ממוקמת מרחק קצר משדה התעופה. בקרוב מאוד תיחנך רכבת ה-DART אשר תקשר בין תחנת הרכבת הנ"ל לשדה"ת לוטון. הנסיעה לוקחת 2 דקות בלבד וצפויה לעלות כ-5 ליש"ט. הרכבת מתחנה זו למרכז לונדון יכולה להיות זולה במיוחד – החל מ-3 ליש"ט לאדם למזמינים מראש באינטרנט שימו לב כי ניתן לרכוש כרטיסי רכבת משולבים אשר כוללים תחבורה עד לפתח השדה בלוטון. להזמנת כרטיסים אלו בחרו ב-"Luton Airport" כיעדכם.

גטוויק: הדרך המהירה והנוחה ביותר להגעה אל מרכז העיר הוא באמצעות רכבות. רכבות הגטוויק אקספרס יקשרו אתכם אל תחנת ויקטוריה בתוך חצי שעה בלבד, ורכבות של חברת Thameslink נוסעות במשך זמן דומה אל תחנות London Bridge ו-London Blackfriars. המחירים עומדים על כ-5-20 פאונד לכיוון, וזמן הנסיעה, חצי שעה, קצר בהרבה מזמן הנסיעה במונית או באוטובוס – בין שעה ו-40 דקות לשעתיים ו-20 דקות.

אז איך תגיעו למרכז העיר?
אז איך תגיעו למרכז העיר?

תחבורה ציבורית בניו יורק

לניו יורק יש שלושה שדות תעופה – קנדי (JFK), לה-גוארדיה (LGA) וניוארק (EWR). כיאה לעיר סואנת שבה לרבים בכלל אין רכב פרטי, התחבורה הציבורית גם מ/אל שדות התעופה היא מתקדמת, פשוטה ויעילה בכסף ובזמן.

נמל התעופה קנדי (JFK): נמל התעופה מקושר היטב לרשת התחבורה הציבורית של ניו יורק. ה-AirTrain מקשר את כל מסופי הנוסעים בשדה התעופה עם מערכת הרכבת התחתית של ניו יורק. הקו הירוק של AirTrain נוסע אל תחנת Howard Beach, משם ניתן לעלות על קו A של הסאבווי להגיע לכל נקודה בעיר במהירות, והקו האדום של AirTrain נוסע אל תחנת Jamaica, משם ניתן לעלות בתחנת Sutphin Blvd – Archer Av על הקו E. אפשרות אחרת היא להגיע לתחנת Jamaica ומשם לעלות על רכבת ה-Long Island Railroad שמגיעה אל תחנת פנסילבניה (Penn Station) שבמנהטן בתוך 20 דקות בלבד.

נמל התעופה לה-גוארדיה (LGA): אפשרות ראשונה היא נסיעה בקו האוטובוס M60 אל תחנותיו השונות במנהטן (106th Street and Broadway, 116th Street and Broadway, 120th Street and Broadway ומספר תחנות לאורך 125th Street). התעריף הוא 2.75 דולרים בלבד.

אפשרות שנייה היא לעלות על אוטובוס Q70 החינמי מטרמינלים B ו-C עד לתחנת Roosevelt Av/74 St (ישיר ללא עצירות, נסיעה של כעשר דקות). משם לכו דקה אחת בלבד אל תחנת הסאבווי Jackson Hts – Roosevelt Av ועלו הקו הרלוונטי לכם מבין הקווים הרבים: E, F, M, R. גם כאן התעריף הוא 2.75 דולרים בלבד.

אפשרות שלישית היא לעלות על רכבת ה- Long Island Railroadעד לתחנת Woodside, ומשם ללכת דקות בודדות עד לתחנת האוטובוס Woodside Ave/61 St. משם יש לעלות על קו Q70 החינמי העוצר בטרמינלים B ו-C. התעריף הכולל נע בין 5 ל-11 דולרים, כאשר בסופי שבוע המחיר זול יותר.

ניו יורק
נתראה במנהטן!

נמל התעופה ניוארק: אמצעי הראשון והזול ביותר הוא להשתמש ברכבות המופעלות על-ידי NJ Transit מנמל התעופה אל מנהטן. ראשית, עלו על ה-AirTrain אשר יאסוף אתכם מהטרמינל אל תחנת הסאבווי הסמוכה, AirTrain Newark Liberty International Airport, בתוך ארבע דקות בלבד. משם לכו כחמש דקות אל תחנה Newark Airport Railroad Station, ממנה יצאו רכבות שמגיעות בתוך 26 דקות אל תחנת פנסילבניה (Penn Station) שבמנהטן. כרטיס אחד יקנה נסיעה בשתי הרכבות הללו, במחיר של כ-15.5 דולרים למבוגר.

האמצעי השני, איטי יותר ומעט יותר יקר, הוא נסיעה ב-Newark Airport Express, אוטובוס מאסף המוריד נוסעים בנקודות שונות במנהטן, ביניהן הטיימס סקוור, בראיינט פארק ובתחנת גרנד סנטרל. אמצעי זה יאפשר לכם לראות את העיר לאורך הנסיעה, אך בשל התחנות הרבות והתלות בעומסי התנועה הוא מומלץ פחות. כל שכן, המחיר לכיוון אחד למבוגר הוא כ-18.7 דולרים למבוגר, מעט יקר יותר מהאמצעי הראשון.

תחבורה ציבורית בבודפשט

האמצעי הזול ביותר להגעה משדה התעופה פרנץ ליסט בבודפשט אל מרכז העיר הוא ללא ספק קו האוטובוס 100E. זמן הנסיעה הוא כ-40 דקות והוא נוסע באופן ישיר אל מרכז העיר, שם עוצר במספר תחנות, העיקריות שבהן כיכר הפראנץ דיאק וכיכר קלאווין. האוטובוס יוצא בכל יום בתדירות של 7-10 דקות בשעות היום ובכל 30-40 דקות לאורך הלילה, בין חצות לבין 3:30 בבוקר. המחיר הוא 1,500 פורינט, שהם כ-12.5 שקלים בלבד. את הכרטיס יש לרכוש במכונות שמחוץ לטרמינל, בסמוך לתחנת האוטובוס, ולהציג לנהג.

תחבורה ציבורית באיחוד האמירויות

דובאי: בשדה התעופה הבינ"ל של דובאי ישנה תחנת מטרו בקו MRed (האדום), שבאמצעותו ניתן להגיע אל הבורג' חאליפה, קניון האמירויות ואזור המרינה המפורסם והפופולרי.

דובאי מחכה לכם
דובאי מחכה לכם.

אבו דאבי: מאבו דאבי אל מרכז העיר ישנם כמה אופציות לתחבורה מנמל התעופה – קווי אוטובוס רבים ומוניות במחירים הוגנים באמצעות UBER. אך אם ברצונכם לנחות שם על מנת להגיע אל דובאי, האמירות הסמוכה שרחוקה מעט מעל שעת נסיעה אחת בלבד, חברות התעופה הטסות לשם מנתב"ג מציעות כל אחת שאטל משלה.

איתיחאד מציעה שירות אוטובוסים חינמי בין שדה התעופה באבו דאבי לבין דובאי והאמירות אל-עין. לשם כך יש להזמין את הנסיעה לפחות 24 שעות מראש באתר, אחרת יבוצע חיוב של 25 דירהאם בלבד (כ-24 שקלים) ובכפוף לזמינות.

בנוסף אליה, חברת התעופה וויזאייר הכריזה החודש על שירות נסיעות חדש בין שדה התעופה באבו דאבי לבין תחנת האוטובוס אבן בטוטה, שם ישנה אף תחנת מטרו שניתן באמצעותה להגיע ליעדים המרכזיים באמירות המפורסמת. שירות זה יהיה זמין רק לנוסעי וויזאייר, והתעריף כלול במחיר הטיסה.

יש לכם עוד שאלות על תחבורה מנמל התעופה? בואו לשאול על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה