אחרי תקופה ארוכה בה לא יכולנו לטוס, דווקא עכשיו בעונת האביב, חברות התעופה הזרות חזרו לפעילות בנתב"ג. בנינו, זו העונה האידאלית לגיחות סופ"ש קצרות וזולות לבירות היפות של אירופה. המחירים עדיין זולים, אין עומסי תיירים, וגם אם בחוץ יורד גשם, לרוב מזג האוויר נעים ויש המון דברים לעשות במקומות סגורים. אנחנו חושבים שקשה מאוד לקלקל סופ"ש קצר בחו"ל, אבל לדעתנו, עם תכנון נכון וכמה טיפים טובים, תוכלו להימנע מטעויות מתסכלות, להוזיל עלויות ולהפוך את הסופ"ש שלכם לחוויה בלתי נשכחת.

נשמע טוב? הישארו עמנו!

קונקשן ברומא
רומא, יעד מושלם לסופ"ש אביבי באירופה

אל תבחרו יעד רחוק מידי

כשמדובר בגיחה בת 2-3 לילות לסופ"ש באירופה, הזמן קצר והמלאכה מרובה. זה אומר שככל הנראה לא תרצו לבזבז יומיים מהטיול שלכם על טיסות, ולכן נמליץ לכם לבחור יעדים במרחק של עד שלוש וחצי או לכל היותר ארבע שעות טיסה. דוגמאות נהדרות ליעדים כאלה הן רומא, בודפשט, דובאי, וינה ואתונה.

אם אתם רוצים להגיע ליעדים רחוקים יותר כמו לונדון, אמסטרדם ופריז, נמליץ לכם לקחת סופ"ש ארוך של ארבעה לילות לכל הפחות (ואף רצוי חמישה). קחו בחשבון שאם בחרתם ביעדים כאלה, לרוב תצטרכו להקריב יומיים עבור הטיסות, ולשלם יותר עבור טיסות, מלון ועלויות מחייה ביעדים אלה.

בחרו בטיסות ערב

אנחנו בטיסות סודיות תמיד אוהבים לחסוך כסף, בין אם על טיסות, על לינה או על שירותים נלווים. עם זאת, הערך העיקרי שמנחה אותנו הוא תמורה למחיר. כשאתם יוצאים לטיול של שבועיים, לטעמנו, אין חשיבות רבה לשעה ביום שבה הטיסה יוצאת, כי ימי הטיסות מהווים חלק קטן מהטיול כולו. אולם, כשטסים לגיחות קצרות כמו סופ"ש באירופה, לא כך הדבר.

מרבית הישראלים הורגלו לאהוב את הטיסות שיוצאות מוקדם בבוקר לחו"ל וחוזרות ארצה מאוחר בלילה. אנחנו נוטים להסתייג מהטיסות האלה, ומסיבה ברורה למדיי – טיסות אלה יעייפו אתכם לקראת הטיול, ובחזור סביר להניח שתצטרכו לקחת עוד יום חופש להתאוששות מהטיסה שנחתה בארבע לפנות בוקר. אנחנו דווקא נמליץ לכם לבחור בטיסות אשר יוצאות בשעות הערב מישראל, כך שתוכלו לעבוד ביום ההמראה, לצאת מוקדם ולהגיע בנחת לנתב"ג שעתיים לפני הטיסה. תוכלו גם לקחת טיסה בשעות הבוקר המאוחרות (לאחר 10:00), אך טיסות אלו ישאירו אתכם עם חצי יום ביעד במקרה הטוב, שעדיין יעלה לכם ביום חופש נוסף מהעבודה.

לגבי טיסת החזור – נמליץ לכם לבחור טיסה שתנחת בנתב"ג בין 20:00 ל-23:00, כדי שתוכלו ליהנות מחצי יום ואף יותר ביעד ועדיין לחזור הביתה בשעה סבירה כדי ללכת לישון ולקום למחרת לעבודה.

טיפים לסופ"ש
נסו להימנע מטיסות בוקר מוקדמות

נסו לתכנן כמה שפחות

אולי זה יישמע מוזר, בהתחשב בכל שהזמן קצר, אך נסו לתכנן כמה שפחות את הטיול. כשטסים לסופ"ש בעונת מעבר, מזג האוויר יכול להשתנות מאוד מיום ליום. אז איך עושים את זה נכון?

ראשית, הכינו לכם בנק אטרקציות, פעילויות ואתרים שממנו תוכלו לבחור. הבינו אילו פעילויות דורשות הזמנות מראש ועד כמה זמן מראש. אם יש פעילויות שצריך להזמין אליהן כרטיסים שבועות מראש (למשל: הקוליסאום ברומא או סקיי גרדן בלונדון), אל תוותרו על הזמנה. אולם, אם מדובר באתרים שאין בעיה להשיג אליהם כרטיסים יום או יומיים מראש (למשל: הלובר בפריז – בעונת החורף), המתינו להגעת תחזית מזג האוויר ומצאו את הזמן המתאים ביותר.

בנוסף, הכינו לכם תוכנית גיבוי למקרה שיורד גשם. זה יכול להיות מוזיאון, קניון או כל מתחם מקורה. בכל אופן, קחו כל אילוץ מזג אוויר בסבבה, ותזכרו שכשעושים את זה נכון, סופ"שים קצרים לאירופה הם זולים למדיי, ולכן לרוב אפשר לחזור בעתיד.

ארזו בתיק קטן

כיום מעטות החברות שנותנות לכם להביא עמכם טרולי לתא הנוסעים ללא תשלום נוסף, אבל זה בסדר גמור. לסופ"ש קצר ואפילו לסופ"ש ארוך, פשוט, קל ונוח לארוז בתיק גב קטן, בטח בתקופת האביב. יש כמה סיבות שבגללן אנחנו אוהבים לארוז בתיק קטן:

  1. ההתניידות קלה ולא מסורבלת – כל אחד שם את התיק על הגב, וכך לא בעייתי להשתמש בתחבורה ציבורית או ללכת עם הכבודה
  2. לא תהיו בלחץ להבטיח מקום לטרולי בתאי האחסון – התיק הקטן יכול להיכנס בקלות מתחת למושב שלפיכם
  3. לא תסחבו סתם ציוד שאינכם צריכים
  4. תחסכו לא מעט כסף (אנחנו לא צריכים להזכיר לכם כמה עולה היום טרולי באיזיג'ט או וויז אייר, נכון?)

הכנו כתבה מפורטת שמסבירה איך לארוז בתיק גב קטן בחורף וגם בקיץ. אם נתמקד באביב, עקרונות המפתח פשוטים – קחו ג'קט או מעיל אחד דק טוב שישמש אתכם לערבים הקרירים ולבשו אותו לטיסה. שימו חולצה לכל יום, מכנס לכל יומיים, תחתונים, גרביים ובגדי שינה. אנחנו מאמינים שלא תהיה לכם שום בעיה להכניס את כל זה לתיק קטן במידות המותרות.

אמסטרדם

איך מוצאים טיסות זולות לסופ"ש באירופה?

בין אם אתם יודעים במדויק לאן ומתי אתם רוצים לטוס, ובין אם אתם מחפשים לצוד את הסופ"ש הכי זול בחודשיים הקרובים, באתר ובצ'אטבוט של טיסות סודיות תוכלו למצוא את הטיסות הזולות ביותר תוך שניות ספורות.

יודעים בדיוק מתי אתם רוצים לטוס? פשוט כתבו לקפטן שלנו בווטאספ "אני רוצה לטוס לאתונה מה-1 עד ה-4 באפריל" או "אני רוצה לטוס מה-24 עד ה-27 במרץ לא משנה לאן". תוכלו גם לבקש מהקפטן להציג טיסות בטווח של יום/יומיים קדימה או אחורה מהתאריכים שציינתם. לחילופין, תוכלו לחפש באמצעות החיפוש המדויק באתר טיסות סודיות, ולראות את המחיר הזול ביותר בכל יום.

רוצים למצוא את הסופ"ש הכי זול? תוכלו לחפש טיסות בסופי שבוע באמצעות החיפוש הגמיש באתר טיסות סודיות או דרך העמוד הייעודי שלנו לטיסות בסופי שבוע.

טיסות זולות בסופי שבוע:

יש לכם טיפים נוספים לסופ"ש המושלם באירופה? נשמח אם תשתפו אותנו בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה