לפני שטסים לחו"ל יש לא מעט מנהלות שצריך לטפל בהן ודברים שכדאי לעשות לפני הטיסה, על מנת להבטיח טיסה בראש שקט ולמזער את הסיכוי לתקלות.

לא נתפלא אם פעם נזכרתם לעשות ביטוח רפואי לחו"ל או חבילת גלישה ממש בשניות האחרונות לפני העלייה למטוס, ולכן החלטנו לעשות סדר בבלגן. הכנו עבורכם רשימה מקיפה של כל המנהלות שצריך לעשות לפני הטיסה – מוכנים? בואו נצא לדרך!

טיפים לפני טיסה
הדרך לחופשה רצופה מטלות, אך שווה את זה

ביום הזמנת כרטיסי הטיסה

ודאו את תוקף דרכונכם

מצאתם כרטיסי טיסה במחיר שווה ואתם רוצים לסגור? נהדר! אבל קודם כל נבקש מכם לוודא דבר אחד קטן – מתי יפקע תוקפו של דרכונכם. מרבית מדינות העולם דורשות תוקף דרכון מינימלי של כ-3-6 חודשים מיום הכניסה, וחברת התעופה פשוט לא תעלה אתכם על הטיסה אם לא תעמדו בדרישה הזו.

אם שמתם לב שאינכם עומדים בדרישה הנ"ל, אל תזמינו את הטיסה לפני שאתם יודעים שיש לכם דרך ודאית לחדש את הדרכון בזמן. אם אתם במקרה חושבים לחדש בנתב"ג, נזהיר אתכם מראש כי מדובר בתהליך ארוך, מתסכל ויקר מאוד (מעל 800 ש"ח). אולם, גרוע מכך, חידוש דרכון בנתב"ג אפשרי רק פעם אחת בחיים, ולכן עדיף להימנע מכך ולהשאיר את גלגל ההצלה הזה ליום שבאמת תצטרכו אותו.

ככלל אצבע תמיד נמליץ לכם לחדש דרכון בחודשי החורף כשנה לפני מועד פקיעת תוקפו. בחודשי החורף ניתנת הנחה משמעותית על חידוש דרכון, וניתן להשאיר את הדרכון הישן אצלכם עד הגעת החדש. במקרה זה תצטרכו להגיע ללשכה של רשות האוכלוסין ולגנוז את הדרכון הישן על מנת להפעיל את הדרכון החדש.

סגרו ביטוח נסיעות לחו"ל

סגרתם טיסה? יופי! הגיע הזמן לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל. למה כל כך מוקדם? מכיוון שהעלות של הביטוח קבועה, אך ככל שתקדימו לרכוש את הביטוח, אתם מצמצמים את הסיכון שלכם. אם, חס וחלילה, יקרה אירוע שבגללו לא תוכלו לצאת לטיול המתוכנן, הביטוח יכסה אתכם (רק ודאו כי בחרתם בכיסוי "ביטול/קיצור נסיעה").

דאגו לתחבורה

הדבר הבא שנמליץ לכם לעשות הוא להבין איך אתם מתניידים מ/אל נמל התעופה. האם נדרש רכב שכור? האם תוכלו להגיע לעיר באמצעות תחבורה ציבורית או שבכלל עדיף לסגור הסעה מראש? אם הדבר אפשרי, נמליץ לכם להזמין כמה שיותר זמן מראש השכרת רכב, הסעות מאורגנות או כרטיסי רכבת. החיסכון יכול להגיע לעשרות אחוזים במחיר!

כך למשל כרטיס רכבת מנמל התעופה הית'רו למרכז לונדון על גבי רכבת ההית'רו אקספרס יעלה 5 ליש"ט בלבד בהזמנה של 90 ימים מראש במקום מעל 20 ליש"ט ללא הזמנה מראש. מונית משפחתית ל-6 נוסעים ממרכז רומא לשדה"ת פיומיצ'ינו עלתה לנו 55 אירו (זול יותר מהרכבת!), אך כשבדקנו מחירים ערב לפני הטיסה, גילינו שהמחיר קפץ ל-80 אירו.

טיפים לטיסה טובה
אל תשכחו לבדוק שהדרכון בתוקף

שבועיים לפני הטיסה

היכנסו לאתר חברת התעופה

ממש ביום שבו נותרו 14 ימים עד הטיסה, נמליץ לכם להיכנס אקטיבית לאתר חברת התעופה ולוודא את פרטי הטיסה. ברמת העיקרון, חברת התעופה צריכה להודיע במייל על כל שינוי בטיסה, אך מומלץ לוודא את הפרטים פעם נוספת, כי ייתכן שמיילים כאלה יחמקו מעיניכם. הסיבה לתזמון הוא שאם חברת התעופה תבצע שינויים משמעותיים פחות מ-14 ימים לפני הטיסה, לרוב היא תהא חייבת לפצות את הנוסעים. על כן, הרבה פחות סביר שטיסתכם תשתנה בפרק הזמן הזה.

ודאו כי אתם שולטים במדיניות הכבודה

באותה הזדמנת נמליץ לכם לעבור על מדיניות הכבודה של חברת התעופה ועל הכבודה שרכשתם. שימו דגש מיוחד על מידות כל פריט, על המשקלים ועל ההבדל בין תיק קטן לבין טרולי. ודאו כי יש לכם מזוודות ותיקים מתאימים בבית וכי אתם סבורים כי יש לכם מספיק מקום לכל מה שתרצו לקחת איתכם.

שלושה ימים מראש

ואוו, הטיסה כבר ממש מעבר לפינה! הגיע הזמן לבדוק את תחזית מזג האוויר ביעד. אנחנו אוהבים להסתמך על BBC Weather שמציג את הטמפרטורות באופן שעתי וכן מפה שמראה את המשקעים הצפויים. בהתאם למזג האוויר התחילו לגבש רשימה מסודרת של כל מה שתצטרכו, והתחילו לארוז.

מטלה נוספת שמתאים לבצע בפרק הזמן הזה היא לדאוג למטבע חוץ. תוכלו לבקר בציינג' הקרוב לביתכם או להזמין מראש מט"ח ולאסוף בטרמינל. באותה הזדמנות, ודאו שנית את דרך ההגעה שלכם למלון ובררו אם אתם תצטרכו מתאם למכשירי החשמל.

טיפים לקראת טיסה
מומלץ להתחיל לארוז כמה ימים לפני הטיסה

24 שעות לפני הטיסה

סיימו את תהליך האריזה

הגיע הזמן לסגור את כל התיקים והמזוודות ולוודא כי הכל ארוז לפי צ'קליסט האריזה. שקלו ומדדו את התיקים שלכם על מנת לוודא כי אתם עומדים בדרישות חברת התעופה. אל תנסו לעגל פינות – אם חסר לכם משקל או טרולי, הוסיפו את זה מראש דרך אתר חברת התעופה והימנעו מאי-נעימות ומקנסות.

בצעו צ'ק-אין מקוון

הידד, הגענו לישורת האחרונה! 24 שעות לפני הטיסה הוא זמן מעולה לעשות צ'ק-אין מקוון באתר חברת התעופה. בחלק מחברות התעופה הצ'ק-אין נפתח יותר זמן מראש ובחלקן לא ניתן לבצע צ'ק-אין מקוון. נמליץ לכם לא לוותר על התהליך הזה על מנת לקצר תהליכים בנתב"ג, כדי להימנע מקנס אם אתם טסים בחברת לואו קוסט, או כדי לבחור מקומות הישיבה.

היכנסו לאתר נתב"ג

באותה הזדמנות מומלץ להיכנס לאתר רשות שדות התעופה ולחפש את הטיסה שלכם. ודאו מאיזה טרמינל הטיסה יוצאת, מהי שעת ההמראה המתוכננת שרשומה באתר נתב"ג והיכן נמצאים דלפקי הצ'ק-אין. אם יש סתירה בין אתר חברת התעופה לאתר נתב"ג, לרוב עדיף ללכת לפי אתר נתב"ג, אך מומלץ גם להרים טלפון לחברת התעופה כדי לוודא זאת.

בצעו כמה סידורים קטנים לטיסה טובה יותר

  • ארזו בתיקי היד מים ונשנושים שאתם אוהבים לטיסה. כך תוכלו לחסוך עשרות אחוזים מול רכישת אוכל ושתייה בנתב"ג או במטוס.
  • הורידו מראש סרטים, תוכניות טלוויזיה, סרטונים ומוזיקה לטלפון הנייד או לטאבלט. אתם בהחלט לא רוצים לשבת 4 שעות רק עם המגזין של חברת התעופה כבידור במהלך הטיסה.
  • רכשו חבילת גלישה או סים אלקטרוני
טיפים לטיסה נעימה
אין כמו לראות סדרה טובה בטיסה

שעה-שעתיים לפני היציאה לנתב"ג

בעידן של היום, עיכובים בטיסות הוא כמעט עניין שגרתי, אך יש דרך לפחות להישאר מעודכנים בעיכובים – flightradar24. אתר זה מאפשר לכם לבדוק איזה מטוס מפעיל את הטיסה שלכם, וכן לאתר אותו בזמן אמת. לפעמים תוכלו לראות שהמטוס שלכם עדיין לא המריא לנתב"ג או גרוע מכך – רק נוחת בחו"ל וייקח זמן עד שימריא לנתב"ג.

נזהיר מראש שגם אם הטיסה מתעכבת, לרוב תצטרכו להגיע לשדה התעופה על פי השעה המקורית על מנת להפקיד מזוודות. אם אתם טסים ללא מזוודות, בהחלט תוכלו להתעכב יחד עם המטוס ולחסוך המתנה ארוכה בטרמינל.

כמו כן, ודאו כי כל הדברים החשובים – דרכון, רישיונות וכסף, ארוזים במקום נגיש אך מאובטח.

טיפים לשהות בנתב"ג עצמו

  • תמיד נמליץ לכם לכוון להגיע שלוש שעות לפני הטיסה לנתב"ג (או שעתיים אם עשיתם צ'ק-אין מקוון ואינכם שולחים מזוודות). לדעתנו בהחלט עדיף להתייבש קצת בדיוטי מאשר להתחיל את החופשה בלחץ וריצות לגייט.
  • בדקו אם מגיעות לכם הטבות טרום טיסה מחברת האשראי – כניסה לטרקלין דן, קפה ומאפה או ספר בסטימצקי. אמנם טרקלין דן לא יזכה באף פרס, אבל תוכלו ליהנות משתייה, נשנושים ומקום נעים יותר לשבת בו בהמתנה לטיסה.
טיפים לנתב"ג
המסדרון המפורסם בדרך לחופשה

ולסיום כמה טיפים מאיתנו לטיסה נעימה יותר:

  • הצטיידו במספיק אוכל ושתייה – זה גם טעים יותר וגם זול יותר מקנייה בשדה או במטוס. במקרה הכי גרוע תישאר לכם קצת צידה לדרך לתחילת הטיול, שזה אף פעם לא דבר רע.
  • אם אתם רגישים לקור, קחו איתכם משהו חם לטיסה ולשדה התעופה.
  • בטיסות ארוכות, הביאו עמכם כריות צוואר וכיסוי עיניים, ותכננו מראש כמה ומתי אתם רוצים לישון כדי לנצח את הג'ט לג.
  • אם אתם טסים עם ילדים קטנים, הביאו להם בידור, משחקים ואוכל שהם אוהבים. בטיסות ארוכות, תוכלו להצטייד בקוביות מתנפחות ששמים באזור הרגליים והופכות את המושב שלהם למיטה קטנה.

הצ'קליסט המושלם

יש לכם טיפים נוספים? שתפו אותנו בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה