מטוס הדרימליינר של אל על

קשה למצוא ישראלי שלא טס עם אל על. מועדון הלקוחות של החברה, הנקרא "מועדון הנוסע המתמיד" או בקיצור "מתמיד", מונה כ-2.5 מיליון חברים בארץ ובחו"ל ומתוכם כ-350,000 מחזיקי כרטיס אשראי פלייקארד (על כך בהמשך). החברות במועדון היא חינמית ומאפשרת לכל חבר לצבור נקודות מטיסות אל על ומפעילויות אחרות, להנות מהטבות מסוימות בחינם ובהמשך גם להשתמש בנקודות לרכישת כרטיסי-בונוס ומוצרים אחרים. נוסעים תכופים יכולים להשיג סטטוס גבוה במועדון שיקנה להם הטבות משמעותיות נוספות לרבות שדרוגים, כניסה לטרקליני אל על בארץ ובחו"ל, מושבים מועדפים ללא עלות, כבודה מתירנית יותר ועוד.

מועדוני תעופה

כל מועדון תעופה משרת חברת תעופה אחת, או קבוצת חברות תעופה, ומטרתו הראשית לתגמל את הנוסעים התכופים. יחד עם זאת, מרבית החברים במועדוני תעופה הם לא נוסעים תכופים ובכל זאת נהנים מהטבות שונות ובפרט האפשרות לצבור נקודות ולממש אותן. באופן טבעי חבר מועדון יצבור נקודות באופן יחסי לפעילות שלו עם המועדון (כך, לדוגמה, כרטיס מוזל במחלקת התיירים כנראה יצבור מעט מאוד נקודות).

לכל מועדון תעופה יש שותפים. החל מחברות אשראי, דרך ספקים מקומיים ועד חברות תעופה אחרות. חשוב לציין שאם חברת תעופה נכללת בברית-תעופה הרי שכל חברות התעופה בברית הן אוטומטית שותפות של מועדון התעופה שלה. כך יכולים חברי המועדון לצבור נקודות לא רק מטיסות אלא גם מפעילויות אחרות עם השותפים השונים של המועדון.אל על שלום

מועדון הנוסע המתמיד

אל על אומנם לא נכללת בברית-תעופה, וספק אם תגיע למעמד זה בעתיד הקרוב, אך למועדון הנוסע המתמיד יש שותפים רבים וכמובן כרטיס אשראי ממותג שגם באמצעותו ניתן לצבור נקודות (ואפילו לקבל סטטוס גבוה במועדון ללא פעילות תעופתית בכלל). אין עלות לחברות במועדון ולכן גם לנוסעים מזדמנים כדאי לפתוח חשבון ולצבור נקודות במידת האפשר. במקרה הגרוע נקודות אלו יפוגו ללא שימוש.

הרשמה למועדון הנוסע המתמיד בחינם

ההרשמה למועדון באתר אל על כרוכה בתשלום חד-פעמי בסך $25. בתמורה מקבל חבר המועדון החדש 30 נקודות במתנה. זו עסקה לא משתלמת בעליל כי להערכתנו לנקודת מתמיד אל על יש שווי ריאלי של כ-1 ש"ח בלבד. למזלנו יש דרכים להירשם בחינם.

אפשרות אחת היא להוריד את האפליקציה של אל על ולהירשם דרכה. אפשרות שנייה היא להזין את הקוד ״AOT00043646״ בטופס ההרשמה באתר אל על. אפשרות שלישית היא לפתוח חשבון חדש במעמד הזמנת כרטיס פלייקארד.

סטטוס גבוה

במועדון חמש דרגות חברות: מתמיד (דרגת הבסיס), כסף, זהב, פלטינה וטופ-פלטינה. הזכאות לסטטוס גבוה נבחנת בכל יום מחדש לפני פעילות החבר ב-12 החודשים הקודמים, ואם צבר מספיק 'נקודות בסיס' ו/או 'קטעי טיסה' הוא ישודרג מיידית לסטטוס המתאים ויחזיק בו למשך 12 חודשים נוספים עד שתיבחן מחדש פעילותו במועדון וזכאותו להמשיך להחזיק את הסטטוס (ומכאן ששדרוג סטטוס יכול לקרות בכל רגע). ניתן לצבור 'נקודות בסיס' מטיסות אל על, מטיסות קודשייר מסוימות ומשימוש בכרטיס האשראי פלייקארד (עד לתקרה שנתית). קיים גם מסלול להשגת סטטוס זהב או סטטוס פלטינה על בסיס שימוש בכרטיס פלייקארד בלבד (בהיקף שימוש משמעותי של כחצי מיליון ש"ח בשנה לסטטוס זהב וכמיליון ש"ח בשנה לסטטוס פלטינה, תחת התנאים המלאים של התוכנית).

פלייקארד

עבור נוסעי אל על התכופים, הפלייקארד הוא כרטיס האשראי הטוב ביותר עבורם. הוא מציע צבירת נקודות בקצב מהיר (נקודה לכל 250 ש״ח בחיוב בכרטיס פלייקארד רגיל ונקודה לכל 190 ש״ח בחיוב בכרטיס פלייקארד-פרימיום, לא כולל ענפים מוחרגים), נקודות בונוס לצבירה מטיסות אל על, הטבות מסוימות בטיסות אל על כמו הנחה על מזוודה נוספת, תעריפים מוזלים למימוש נקודות לכרטיסי-בונוס ועוד. הכרטיס אומנם מגיע עם דמי שימוש חודשיים בסך 18 ש״ח לפחות – אך אפשר וכדאי להתעקש על פטור מלא מדמי שימוש חודשיים מול חברת האשראי (ברוב המקרים זה מצליח).

ניתן גם לבחור בכרטיס הבכיר פלייקארד-פרימיום. הכרטיס מיועד ככלל לנוסעיה התכופים של אל על ולבעלי הוצאה חודשית של 10,000 ש"ח ומעלה – אבל בפועל כל אחד יכול להוציא את הכרטיס. דמי השימוש החודשיים מתחילים מ-35 ש"ח ובעלי סטטוס זהב ומעלה במועדון של אל על נהנים מפטור אוטומטי. גם כאן ניתן להתעקש על פטור מלא מול חברת האשראי במידה ואין לכם סטטוס במועדון הנוסע המתמיד. כרטיס הפרימיום לא רק נותן צבירת נקודות מהירה יותר (נקודה לכל 190 ש"ח) אלא גם הטבות נוספות שאינן ניתנות לכרטיס הרגיל ובפרט קצב צבירה גבוה יותר ב-30% של נקודות.

מטוס אל על

צבירת נקודות

מועדון הנוסע המתמיד מפעיל מסלול צבירה מבוסס-הוצאה. זה הטרנד החם בעשור האחרון בעולם מועדוני התעופה. המסלול פשוט: חברי מועדון ללא סטטוס צוברים נקודה אחת לכל $10 בעלות כרטיס הטיסה (לא כולל מיסים) בעוד חברי מועדון בעלי סטטוס גבוה צוברים נקודה אחת לכל $7 בעלות כרטיס הטיסה (לא כולל מיסים). כלומר, כאמירה כללית, מועדון הנוסע המתמיד הוא למעשה תוכנית קאשבק לטיסות אל על וההחזר היחסי לחברי מועדון ללא סטטוס עומד בין 2% ל-5% כתלות בכרטיס הטיסה המסוים.

ניתן גם לצבור נקודות במגוון רחב של ערוצים אחרים כמו השכרת רכב, הזמנת מלונות, שימוש בכרטיס אשראי פלייקארד, רכישת מוצרים משלימי-טיסה כמו מזוודה או מושב מועדף, רכישות באתר הצרכנות של פלייקארד (למחזיקי הכרטיס בלבד), טיסות עם חברות תעופה שותפות ועוד.

מימוש נקודות

ניתן להשתמש בנקודות אל על לרכישת מוצרים ושירותים רבים, אבל המימוש הטוב ביותר הוא לכרטיסי-בונוס בטיסות אל על ובפרט כרטיסי-בונוס במחלקות הפרימיום (אם כי זה דורש יתרת נקודות גבוהה יחסית). כמובן בהתאם לזמינות מושבי הבונוס שמציעה אל על – ובאופן טבעי לא בכל התאריכים ולא בכל הטיסות ניתן למצוא מושב זמין. המועדון גם מאפשר לרכוש כרטיסים רגילים, ללא תלות בזמינות מיוחדת, בשילוב של כסף ונקודות. לפעמים ניתן לקבל ערך ריאלי סביר לנקודות בערוץ מימוש זה אך ככלל הוא נחות לעומת מימוש נקודות לכרטיסי-בונוס.

מחזיקי כרטיס פלייקארד נהנים מתעריפי מימוש מוזלים (עד 20% הנחה). זאת אחת ההטבות המשמעותיות ביותר של הכרטיס. זה נכון לכרטיסי-בונוס לכל היעדים ובכל התאריכים. בשבועות האחרונים, אל על מפרסמת בימי שלישי מבצעי מימוש של 50% הנחה לטיסות בונוס למחזיקי כרטיס האשראי.

כרטיס-הבונוס הזול ביותר עולה רק 80 נקודות לכיוון-אחד. זה התעריף בעונת החורף, במחלקת התיירים ולמחזיקי כרטיס פלייקארד בלבד. בנוסף לנקודות יש לשלם את המיסים ולפעמים היטל נוסף שיכול להגיע לעשרות ומאות דולרים. כלומר, במקרים רבים השימוש בנקודות אינו כדאי. כרטיס-בונוס לפריס או ללונדון, לדוגמה, בעונת הקיץ (אפריל-אוקטובר), יעלה 500 נקודות לכיוון לחבר מועדון ללא סטטוס.

הזמנת כרטיס בונוס באתר אל על

תוקף נקודות נוסע מתמיד

נקודות נמחקות בחלוף 36 חודשים מצבירתן. אין דרך להאריך את תוקפן. בתקופת הקורונה האריך המועדון של תוקפן של נקודות לכלל חברי המועדון לאור מיעוט הפעילות בתקופה זו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה