חברת התעופה אל על ממשיכה לטוס למרבית היעדים צילום: רועי אקרמן

אין כמעט ישראלי שלא טס פעם אחת עם אל על, חברת התעופה הגדולה בישראל. בימי המלחמה, חברת אל על אחראית ליותר מ-75% מסך כמות הטסים לישראל וממנה. חברי מועדון הנוסע המתמיד, נהנים ממבצעים שונים שכוללים הנחות ומימושים טובים יותר של של נקודות הנוסע המתמיד שברשותם.

אל על טיסות
מטוס דרימליינר של חברת אל על צילום: מיכאל קבחייב

מועדון הנוסע המתמיד

בדומה למרבית חברות התעופה, גם בחברת אל על קיים מועדון נוסע מתמיד. המועדון מחולק לחמש דרגות שונות – מתמיד, כסף, זהב, פלטינה וטופ פלטינה. ככל שמתקדמים בדרגה, כך צבירת וניצול הנקודות הופכים למשתלמים יותר. מעבר לכך, לבעלי מעמד גבוה מגיעות הטבות כמו הושבה מועדפת ללא תשלום, קדימות בשדרוג מחלקה ועוד. ניתן להירשם למועדון הנוסע המתמיד ללא עלות כאן.

למרות שאל על אינה חברה בברית תעופה, ניתן לצבור נקודות במועדון אל על גם בטיסות של חברות תעופה אחרות שיש להן הסכם קוד שייר עם אל על (כל עוד הכרטוס מבצוע ישירות באל על). משמעותו של הסכם הקוד שייר הוא שחברת תעופה מסויימת מוכרת כרטיסי טיסה לטיסות שמבוצעות על ידי חברת תעופה אחרת. בין חברות התעופה אשר יש להן הסכם כזה עם אל על נמנות איבריה, אמריקן איירליינס, איתיחאד, דלתא ועוד. כמובן שניתן לצבור נקודות גם בטיסות אל על (למעט כרטיסי בונוס). כמות צבירת הנקודות פר טיסה הינה פקטור של מחיר הכרטיס, מחלקת הכרטוס וסטטוס הנוסע המתמיד.

בנוסף לכך, לפני מספר שנים, הושק כרטיס האשראי פליי קארד. הכרטיס מאפשר צבירת נקודות לפי גובה העסקאות החודשיות בכרטיס האשראי. לכן, כרטיס פליי קארד יכול להתאים למי שמשתמש בכרטיס אשראי למטרות עסקיות. כך ניתן לצבור נקודות נוסע מתמיד מבלי לטוס בפועל. בנוסף, ניתן לממש נקודות עבור קניית כרטיסי טיסה לנוסעים אחרים. בעלי כרטיס פליי קארד גם צוברים יותר נקודות מכל טיסה.

מה זה כרטיס בונוס?

כרטיס בונוס הוא כרטיס טיסה ששולם באמצעות נקודות הנוסע המתמיד (למעט מיסי נמל והיטלי דלק, שאותם ניתן לשלם בכסף בלבד). ניתן לכרטס כרטיסי בונוס בכל מחלקות השירות (תיירים, פרמיום ועסקים) וזאת על בסיס זמינות בכל טיסה. חשוב לזכור שבתקופות מסוימות בשנה (בדגש על פסח, עונת הקיץ וחגי תשרי) קשה מאוד לאתר זמינות לכרטיסי בונוס. ניתן להזמין כרטיסי בונוס לטיסות אל על ודלתא.

מסיבת נקודות – מבצע ימי שלישי

במסגרת מבצע מסיבת נקודות, מאפשרת חברת התעופה לרכוש כרטיסי בונוס ב-50% הנחה מהתעריף הרגיל למחזיקי כרטיס אשראי פלייקארד בלבד. בכל שבוע ביום שלישי בבוקר מפורסמים היעדים, המחלקות ותאריכי היציאה אשר משתתפים במבצע. מספר מושבי הבונוס בכל טיסה מוגבלים ולכן, אם במסגרת המבצע מצאתם כרטיסי בונוס ליעד ותאריך שמתאימים לכם, נמליץ להזמין את הכרטיס מיד. נזכיר שאת מיסי הנמל והיטלי הדלק לא ניתן לשלם בנקודות, אלא בכסף בלבד.

הטבת יום הולדת

אין כמו מתנות לכבוד יום ההולדת. גם באל על רואים לנכון לצ'פר את בעלי כרטיס הפליי קארד בהטבות לכבוד המאורע. בתחילת כל חודש, נשלח מייל עם ההטבה עבור בעלי הכרטיס החוגגים את יום ההולדת באותו החודש. במסגרת ההטבה, ניתן לרכוש שני כרטיסי טיסה ב-%50 הנחה. אחד משני כרטיסי הטיסה חייב להיות על שם מי שחוגג יום הולדת. כמו כן, הזמנת הטיסות במסגרת ההטבה חייבת להיות במהלך חודש היום הולדת, אך הטיסה בפועל תהיה בטווח תאריכים עתידי של מספר חודשים על פי תנאי המבצע הנקבעים על ידי אל על.

CASH & POINTS – תשלום כסף ונקודות

על כרטיסי טיסה בחברת אל על ניתן לשלם בשילוב של כסף ונקודות נוסע מתמיד. שווי הנקודות אינו קבוע ונשלט על ידי אל על. תוכנית זאת יכולה להיות משתלמת למי שהנקודות בחשבונו עומדות לפוג, או שאין ברשותו מספיק נקודות לכרטיס בונוס. חשוב להבין שערך הנקודות כאן הוא לרוב נמוך משמעותית מרכישת כרטיס בונוס בתעריף קלאסי (וכמובן בתעריף 50% הנחה המוצע במבצעי ימי שלישי). ניתן להשתמש בשירות זה בעבור כל טיסה שנמכרת באל על, גם אם מסלול הטיסה כולל שילוב של חברות תעופה זרות. חשוב להדגיש, שבאמצעות שימוש בשיטה זאת ניתן לצבור נקודות עבור הטיסה, לפי מחיר הטיסה ששולם.

מטוס אל על

סיכום

אל על מציעה מספר מבצעים והטבות עבור נוסעיה. כדי להינות מהמבצעים יש להיות חברים במועדון הנוסע המתמיד ו\או בעלי כרטיס פליי קארד. חשוב לזכור שכרטיסי הטיסה במסגרת ההטבות ניתנים לניצול ליעדים ותאריכים ספציפיים. כמו כן, ניתן לצבור נקודות מבלי לטוס בפועל, וזאת באמצעות ביצוע עסקאות בכרטיס פליי קארד. בנוסף, שימו לב שמספר כרטיסי הבונוס שניתן להזמין בעונות מתויירות בשנה הוא מוגבל מאוד. לכן, במידה ומצאתם טיסה המתאימה לכם, הזמינו את כרטיס הבונוס מבלי לחשוב פעמיים. הנקודות בנוסע המתמיד של אל על פגות תוקף אחרי 18 חודשים מיום צבירתן. לכן, כדאי לבדוק את מצב החשבון מעת לעת ולנצל את הנקודות לפני שיפוג תוקפן. ניתן לממש נקודות לטובת כרטיסי בונוס, לטובת קניית מושב או מזוודה עבור טיסה שנקנתה בכסף.

טיסות זולות של אל על שמצאנו:

רוצים לדעת מהם היעדים המשתתפים במבצע יום שלישי? בואו להתעדכן בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות!

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה