צ'כיה נחשבת לאחת מידידותיה הקרובות של ישראל ולאחת המדינות הבטוחות ביותר לתייר הישראלי. הדבר מתבטא בתחושת ביטחון, אהדה ברחובות והופעה של דגלי ישראל ברחבי המדינה. בשל ההזדהות והתמיכה של צ'כיה עם ישראל ותחושת הביטחון השוררת במדינה, מספר התיירים הישראלים אשר מגיעים לצ'כיה נמצא במגמת עלייה. מעבר לפראג, העיר מהאגדות, קיימים בצ'כיה עוד מגוון רחב של אתרי תיירות וערים שחובה להכיר – בין אם אתם טסים לטיול זוגי, משפחתי או כקבוצת חברים, צ'כיה היא היעד המושלם שיש בו הכל, לכל הרכב. בכתבה זו נבדוק את אפשרויות הטיסה לצ'כיה, ואת המסלול המומלץ לטיול במדינה בכלל ההרכבים.

צ'כיה – לא רק פראג

טיסות לצ'כיה

זמן הטיסה מתל אביב לפראג עומד על כארבע שעות, ובדרך חזרה קצת פחות. מידי יום יוצאות מספר טיסות יומיות מתל אביב לפראג. על הקו המבוקש מתחרות לא פחות מחמש חברות תעופה שונות! ראשית, חברות התעופה הישראליות – אל על, ארקיע וישראייר. כמו כן, גם חברות התעופה בלו בירד, וחברת התעופה הצ'כית סמארטווינגס.

מדיניות הכבודה הבסיסית משתנה מחברה לחברה. בעוד שבטיסותיהן של אל על וסמארטווינגס הכרטיס הבסיסי כולל טרולי במשקל של 8 ק"ג ותיק גב, בשאר חברות התעופה הכרטיס הבסיסי כולל תיק גב בלבד. חשוב לציין, שכל חברות התעופה שטסות בקו לפראג לא ביטלו את טיסותיהן גם במהלך התקופות המתוחות יותר במהלך החודשים האחרונים. לאור המצב, נמליץ להזמין טיסה עם חברות תעופה ישראליות או עם אפשרות לביטול, ואת מקום הלינה להזמין עם אפשרות לביטול ללא עלות.

הנה הטיסות הזולות ביותר שמצנו לכם לצ'כיה! >>>

ישראייר
טיסה הלוך
09:00
TLV
טיסה ישירה
12:05
PRG
ישראייר
טיסה חזור
10:15
PRG
טיסה ישירה
15:00
TLV
ישראייר
טיסה הלוך
09:00
TLV
טיסה ישירה
12:05
PRG
ישראייר
טיסה חזור
10:15
PRG
טיסה ישירה
15:00
TLV
סמארט ווינגס
טיסה הלוך
07:40
TLV
טיסה ישירה
10:45
PRG
סמארט ווינגס
טיסה חזור
23:45
PRG
טיסה ישירה
06:40
TLV
$250
ל- 7 לילות | ד-ד
ישראייר
טיסה הלוך
07:00
TLV
טיסה ישירה
10:05
PRG
ישראייר
טיסה חזור
18:50
PRG
טיסה ישירה
23:30
TLV

לחיפוש טיסות בתאריכים אחרים לחצו כאן

טיול לצ'כיה למשפחות – ביקור בפארק שעשועים ובטבע הקסום של צ'כיה

צ'כיה הינה יעד מושלם למשפחות, בעיקר בשל מגוון האטרקציות והאפשרויות הטיול המגוונות, ובשל המחירים הנמוכים יחסית לחופשה משפחתית במדינה. מעבר לאטרקציות המוכרות של פראג, כמו העיר העתיקה והמצודה, בעיר נמצאים מגוון רחב של מוזיאונים המתאימים לילדים! נמליץ לבקר במוזיאון האשליות, מוזיאון הלגו וגם במוזיאון החושים. כמו כן, במוזיאון הלאומי של צ'כיה נמצאת תערוכה שמתאימה לילדים. ביקור במוזיאון מהווה פתרון מעולה במידה ונפלתם על יום גשום. בנוסף, בפראג נמצא גם גן חיות שמכיל מינים וזנים רבים של בעלי חיים ונחשב לאחד מגני החיות המובילים באירופה.

הטיול המשפחתי לא מסתכם רק בפראג! כדאי לצאת מפראג ולטייל ברחבי המדינה באמצעות רכב שכור. נמליץ לבקר ב-Park Mirakulum, שנמצא במרחק של כ-45 דקות נסיעה ממרכז העיר פראג. מדובר בפארק שעשועים בלב הטבע, בו תוכלו למצוא מגוון רחב של מתקנים ופעילויות לילדים ו מהווה עצירת חובה בטיול משפחתי בצ'כיה. תוכלו למצוא בפארק גם גן חיות ואטרקציות שונות כמו נדנדות ענק, מסלול אבובים, גנים בוטניים, מבוך גדול ואזורי מים.מחיר הכניסה לפארק זול בצורה מצחיקה – רק 54 שקלים לאדם.

בנוסף, נמליץ גם לבקר בפארק הלאומי Prachovske Skaly, אחד מאתרי הטבע המרשימים בצ'כיה. בפארק נמצאים מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, המון ירוק בעיניים ותצפיות מרהיבות. ניתן ומולץ לשלב ביקור באטרקציה ייחודית של הליכה בין צמרות העצים – The Timber Trail, Krkonoše. תחילה תטפסו במעלה שביל מתפתל עד שתגיעו מעל לצמרות ואת הדרך למטה תוכלו לרדת במגלשה. במקום יש גם אטרקציות נוספות כמו גן משחקים לילדים קטנים, מערה ופעילויות שונות.

פארק Mirakulum – גן עדן לילדים קטנים
פארק Mirakulum – גן עדן לילדים קטנים

טיול בצ'כיה לזוגות – חופשה רומנטית בלב אירופה הקלאסית

אין ספק שחופשה זוגית בצ'כיה נחשבת לרומנטית במיוחד. בפראג נמליץ לכם לשוטט בסמטאות העיר העתיקה, שנראית כאילו יצאה מסרט. לאחר הביקור בעיר העתיקה, נמליץ לחצות את נהר הולטאבה על גשר קארל המפורסם ולהגיע לצידה השני של העיר. לאחר מכן, תגיעו לביקור בקיר לנון המפורסם ולתצפית על העיר מגבעת פטרין. נמליץ גם לעלות למצודת פראג ולהצטלם למזכרת.

לאחר ביקור בפראג (ההמלצה שלנו היא להקדיש לפראג לפחות שלושה ימי טיול) ולאחר כשעתיים של נסיעה תגיעו לעיירה המפורסמת קרלובי וארי. קרלובי וארי הינה עיירת ספא מפורסמת במערב המדינה, ובה נמצאים גם מרחצאות רבים. הטיול בקרלובי וארי מתנהל בקצב רגוע יותר, ותוכלו לשלב גם טיפולי ספא מפנקים ושהייה במרחצאות. העיירה מתאפיינת באדריכלות ימי ביניימית חביבה ובהחלט כיף לשוטט בה. סביב העיירה תוכלו למצוא הרבה טבע מרשים, וניתן להשקיף על כל היופי הזה ממגדל דיאנה. מקובל להגיע לקרלובי וארי מפראג לטיול חד יומי, אך נמליץ לכם לשהות בה לפחות לילה אחד כדי ליהנות מלינה במלון ספא מפנק במחירים משתלמים במיוחד. ניתן למצוא בקלות מלונות ספא בדרגת 5 כוכבים החל מ-400 שקלים ללילה

לאחר שנהנתם מעיירת הספא, נמליץ לכם להמשיך לשמורת Hřensko, שנמצאת במערב המדינה בגבול עם גרמניה, ומציעה מבחר רחב של אטרקציות טבע ייחודיות – ערוצי נחל ציוריים, קשת טבעית מרהיבה, מסלולי הליכה כיפיים ועוד. תוכלו לשלב גם ביקור בחורבות הטירה Šaunštejn, שמהן נשקף נוף מדהים על כל האזור. עיירה נוספת שמומלץ לבקר בה היא Český Krumlov, שבעבר כבר הגדרנו כפנינה נסתרת של אירופה ועצירת חובה בכל טיול בצ'כיה. העיירה נמצאת דרומית מערבית לפראג במחוז בוהמיה. תמצאו בה סמטאות ציוריות, טירה מרהיבה ונהר קסום שמתפתל סביב מרכז העיר. נמליץ לכם לשוטט בעיירה הרומנטית בשלווה, לאבד בין הסמטאות, לשבת במסעדה על גדול הנהר ולהנות מהשלווה. למי שמחפש פעילות אקסטרימית יותר, ניתן לשוט בקייאקים בנהר החוצה את העיירה.

טיול בצ'כיה לצעירים – חיי הלילה והקניות במרכז העניינים

פראג, בירת צ'כיה, נחשבת לאחת הערים המובילות באירופה מבחינת חיי לילה. בעיר נמצאים מגוון רחב של פאבים, בתי קזינו, יחד עם מועדוני לילה והופעות המתקיימות בעיר. רוב חיי הלילה והבילויים בפראג מתקיימים באזורים התיירותים, כמו העיר העתיקה והעיר החדשה. מועדוני לילה מומלצים הם ה-Duplex ו-Karlovy Lazne. בר מומלץ בעיר הינו Hemingway Bar – בר שנחשב למוביל בעיר ומציע מגוון רחב של קוקטיילים ומשקאות אלכוהולים.

פראג גם ידועה בסצינת הקניות והקולינריה. קניונים מובילים בעיר הם קניון 'פלדיום' ו-Novy Smichov. בקניונים תמצאו שלל של חנויות מכלל הסוגים – גם כאלו שאין בארץ. הקניונים כמובן מקורים והם מהווים אפשרות מצוינת לבילוי ביום גשום. מעבר לכך, ברחבי העיר העתיקה פרוסות שלל חנויות של מותגים מוכרים (בעיקר סביב כיכר ואצלב). סניף 'פריימארק' נמצא גם הוא בכיכר ואצלב. זכרו להביא את הדרכון או להציג צילום דרכון בטלפון הנייד כדי לקבל Tax Free – יש לבצע את החזר המס בשדה התעופה, בעת היציאה מהאיחוד האירופאי.

מחירי המסעדות בפראג זולים יותר מבישראל וקיימת נציגות יפה של מסעדות לכל מטבח ולכל טעם (כולל מסעדות מומלצות מישלן). אנחנו ממליצים על ארוחה במסעדה האיטלקית 'L'Osteria' ומסעדת 'Venue' המתאימה לבראנץ'. כמובן שיש גם נוכחות מרשימה של רשתות המזון המהיר המוכרות ודוכני קיורטוש כמעט בכל פינה.

כשאתם מגיעים לפראג – גם בחורף, לא לשכוח להביא בגד ים! הסיבה להמלצה הזאת היא שכדאי לבקר בפארק המים המקורה 'Aqua World' – פארק המים מכיל מגוון רחב של מגלשות, בריכות וגם בריכת גלים. בנוסף בפארק מתקיימים גם טיפולי ספא ומסאז' וגם יש מסעדות ובר. ניתן לרכוש כרטיס כניסה ל-3 שעות או ליום שלם. הפארק נמצא במרחק של חצי שעה נסיעה ממרכז העיר, אך המוניות הן זולות. בדרך חזרה מהפארק, ניתן לקפוץ לביקור בקניון 'Westfield Hodov'.

סיכום

צ'כיה היא אחת מהמדינות האהובות על הישראלים, ולא חסרות סיבות לכך. זמן הטיסה היחסית קצר והיחס האוהב והמחבק של הממשלה והאזרחים כלפי הישראלים הפכו אותה ליעד אולטימטיבי. המחירים בצ'כיה נמוכים יותר מישראל ומדינות מערב אירופה, וניתן לשלב במדינה טיול עירוני, טבע וספא. צ'כיה גם מתאימה לחופשה בכל הרכב שהוא – משפחות, זוגות וקבוצות חברים. בפראג עצמה, סצינת חיי הלילה והקולינרי נחשבת למובילה בעולם. ניתן להגיע לצ'כיה גם לסופ"ש ארוך, וגם להישאר במדינה זמן רב יותר – אם מעוניינים לצאת לטייל מחוץ לפראג, בטבע ובעיירות הקסומות שיש למדינה להציע. אנו בטוחים שהחופשה הבאה שלכם בצ'כיה תהיה מהנה ביותר ומלאת חוויות.

ביקרתם בצ'כיה לאחרונה? בואו לשתף אותנו ואת העוקבים בקהילתה הפייסבוק של 'טיסות סודיות'!

 

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה