צילום: Wolfgang Scholvien

ברלין היא אחת הערים המגניבות והמעניינות ביותר באירופה, ממש עולם ומלואו. טיול בברלין משלב בין אטרקציות מדהימות לכל גיל וסגנון, חיי לילה מהטובים באירופה, אוכל מצוין, מחירים נוחים ואווירה כיפית. צריכים עוד שכנוע קטן? מחירי הטיסות והמלונות בברלין הם משתלמים במיוחד, ובהחלט לא תצטרכו לשבור קופת חיסכון כדי להגיע לברלין. אז החלטנו לבדוק כמה תעלה חופשה בברלין בשלוש רמות מחיר – הזול, הנוח והמפנק. מוכנים? בואו נתחיל!

טיול בברלין
שער ברנדנבורג – אחד האייקונים של ברלין (צילום: Wolfgang Scholvien)

קצת על ברלין

תוכלו להגיע לברלין בטיסות ישירות עם אל על, איזיג'ט, ריינאייר וישראייר, אשר מפעילות מספר טיסות בשבוע לשדה התעופה החדש של ברלין. אין תקופה רעה לבקר בברלין, אך לדעתנו תקופת שוקי חג המולד היא הזמן הטוב ביותר לבקר בעיר. מזג האוויר החורפי בברלין אמנם קר בהרבה מהחורף הישראלי, אך עם לבוש תרמי ומעיל טוב, אין קור שלא תוכלו לעמוד בו. מי שיתגבר על הקור יראה את ברלין מתקשטת באינספור אורות צבעוניים, עשרות שוקי חג מולד ססגוניים ואווירת חג ממכרת. שוקי חג המולד שאסור לכם להחמיץ הם השוק בכיכר ז'נדרמנמרקט (שיתקיים השנה באופן זמני בכיכר בבלפלאץ) והשוק מול בית העירייה, אך יש רבים אחרים שבהחלט שווים ביקור.

טיסות זולות לברלין
כריסמס בברלין: פשוט חלום!

הזול: טיסות ריינאייר לברלין

אין זה מפתיע שאת המחירים הזולים ביותר מצאנו בחברת ריינאייר – מלכת הלואו-קוסט הבלתי מעורערת. תחזיקו חזק, כי בחברת ריינאייר טיסות הלוך ושוב לסופ"ש ארוך בתקופת שוקי חג המולד, יעלה לכם רק $138. המחיר אמנם כולל רק תיק גב קטן, אך בריינאייר לרוב תוספת טרולי או מזוודה אינן יקרות במיוחד. עלות הטיסה: $138 (22.11-27.11) תנאי כבודה: תיק קטן בלבד שעות טיסה בהלוך: צהריים או ערב שעות טיסה בחזור: בוקר או צהריים מספר טיסות בשבוע: 7 (טיסה יומית)

טיסות ריינאייר לברלין
ריינאייר: לא מפנק בכלל, אך מאוד זול

ומה לגבי מלון? רשת פרמייר אין, התחילה להתרחב גם בגרמניה, ואין ספק שהיא מביאה בשורה מדהימה מבחינת המחיר – החל מ-70 אירו ללילה, לחדר שיכול להכיל עד ארבע נפשות, במיקום מרכזי במיוחד ליד כיכר אלקסנדרפלאץ – פשוט מושלם לטיול בברלין. החדרים עצמם בסיסיים, אך מעוצבים היטב וכוללים כל מה שתצטרכו. בתאריכים שבדקנו שהות של ארבעה לילות, תעלה 289 אירו בלבד (72 אירו ללילה), בהזמנה דרך אתר המלון.

הנוח: טיסות איזיג'ט לברלין

ייתכן שתתהו מדוע איזיג'ט מהווה אפשרות נוחה יותר מריינאייר, והתשובה לכך היא שאיזיג'ט היא חברה עם מדיניות מעט נוחה יותר מריינאייר. מגבלת המשקל של הטרולי באיזיג'ט הוא 15 ק"ג לעומת 10 ק"ג בראינאייר, היא לא מפזרת נוסעים תחת אותה הזמנה ברחבי המטוס ולטעמנו המטוסים שלה מעט נוחים יותר. מלבד זאת, החוויה בין איזיג'ט לריינאייר די דומה. הטיסה הזולה ביותר שמצאנו באיזיג'ט, לסופ"ש ארוך בתקופת השווקים, תעלה לכם $145 – עדיין מחיר מצוין בעינינו. יתרון נוסף של איזיג'ט, הוא שתוכלו ליהנות מזמינות רחבה יותר של תאריכים במחיר זה, בניגוד לחברת ריינאייר שבה המחיר הזול שמצאנו זמין במספר תאריכים מצומצם. עלות הטיסה: $145 (2411-28.11) תנאי כבודה: תיק קטן בלבד שעות טיסה בהלוך: צהריים או ערב שעות טיסה בחזור: בוקר או צהריים מספר טיסות בשבוע: 6 (טיסה יומית בימים א'-ו')

טיסות נוחות לברלין
טיסות איזיג'ט: נוח ויעיל

ומה לגבי מלון? מלון לאונרדו ברלין מיטה, שוכן במיקום נוח ברובע מיטה המרכזי, ליד תחנת פרידריכשטראסה. תוכלו להגיע מהמלון במרחק הליכה למגוון אטרקציות, כמו שדרות אונטר דן לינדן וכיכר ז'נדרמנמרקט. המלון מציע חדרים מרווחים בעיצוב מודרני וכן בר, חדר כושר ועוד מתקנים. שהות של ארבעה לילות בתאריכים שנבדקו, תעלה רק 510 אירו לזוג (128 אירו ללילה), מחיר פשוט מדהים ביחס לתמורה (את המחיר מצאנו באתר Super.com).

המפנק: טיסת ביזנס ישירה לברלין

אם תרצו להתפנק ממש, שווה כבר ללכת עד הסוף, עם טיסת ביזנס מפנקת של אל על. החוויה המפנקת כוללת תנאי כבודה מדהימים, בידוק בתורים מקוצרים, כניסה לטרקלין המלך דוד, מושבי כורסא רחבים ונוחים עם הרבה מקום לרגליים, ארוחות משודרגות ועוד. התענוג יעלה לכם קצת יותר מאלף דולר בתקופת שוקי חג המולד, וישדרג לכם בענק את הטיול לברלין. עלות הטיסה: $1079 (1-5.12) תנאי כבודה: 2 מזוודות + טרולי + תיק קטן שעות טיסה בהלוך: לפנות בוקר או אחה"צ שעות טיסה בחזור: בוקר או לילה מספר טיסות בשבוע: 8 (טיסות בוקר בימים א'-ו' וטיסות אחה"צ בימים א', ה')

טיסות מפנקות לברלין
טיסת ביזנס מפנקת לברלין עם אל על

רוצים מלון מפנק? מלון ווסטין, הוא מלון בדרגת חמישה כוכבים במיקום מנצח, על שדרות אונטר דן לינדן, מרחק הליכה מהכיכר המרכזית של ברלין. תמורת 745 אירו לארבעה לילות (186 אירו ללילה), תוכלו לקבל חדרים מפנקים ומרווחים, מעוצבים לעילא ומאובזרים בכל מה שתצטרכו. במלון תוכלו למצוא גם מתחם ספא עם בריכה מחוממת, שבה תוכלו להירגע לאחר יום טיול ארוך. את המחיר המעולה הזה מצאנו באתר agoda.

אז מה עדיף? הזול, הנוח או המפנק? הפעם אנחנו לחלוטין בעד הזול או הנוח.  כפי שאמרנו קודם לכן, ההבדלים בין איזיג'ט לריינאייר יחסית זניחים, ולכן נמליץ ללכת עם החברה ששעות הטיסה שלה הכי נוחות עבורכם. אם אין הבדל מהותי במחיר ובשעות הטיסה, אנחנו נעדיף את חברת איזיג'ט, כיוון שחווית הטיסה איתם מעט נוחה יותר. אין ספק שהתעריף של אל על בביזנס מתומחר בצורה סבירה, אך אנחנו חושבים שבשביל חיסכון של מעל $900 לנוסע שווה להעביר 4 שעות במחלקת התיירים ולהסתפק בפחות כבודה. מבחינת המלון, מהניסיון שלנו, מלונות פרמייר אין, הם אפשרות מדהימה מבחינת תמורה למחיר, ולטעמנו אין סיבה ממשית להתפתות לשלם יותר, אם ממילא יש לכם מלא דברים לעשות בברלין המדהימה מהבוקר ועד הלילה. ושנייה לפני שנסיים, רק נציין שתחת האפשרות הזולה, תוכלו לסגור טיול משפחתי בברלין בהרכב של זוג + 2, תמורת קצת יותר מ-$1000 (מלון $481 + טיסות $560) – פחות מעלות כרטיס ביזנס באל על. את ההשוואה, ביצענו על סמך המחיר הזול ביותר שמצאנו לסופ"ש ארוך בן 4-5 לילות בברלין, בתקופת שוקי חג המולד (23.11-24.12). את המלונות השווינו על סמך התאריכים 4-8.12.

למידע נוסף על אטרקציות, חוויות ופעילויות בברלין >>  www.visitberlin.com

*בשיתוף visitBerlin

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה