בנגקוק - טרנדית, מגניבה ומתחדשת

תאילנד אולי מפורסמת בזכות האיים הקסומים, הטבע המרהיב, האוכל, והריזורטים. אבל לצד כל אלו, ישנה העיר בנגקוק, שזוכה לכל היותר לביקור חטוף המוקדש בעיקר לסיבוב שופינג אחרון לפני הטיסה ארצה.

אנחנו חושבים שבנגקוק היא אחת הערים השוות ביותר במזרח אסיה, בה ניתן למצוא הכל מהכל – מקדשים וארמונות מפוארים, שכונות טרנדיות ומגניבות, חיי לילה מדהימים לכל גיל, סצנה קולינריות בועטת ושופינג מכל המינים והסוגים במחירים משתלמים.

בכתבה זו נסקור את כל האטרקציות השוות שיש לבנגקוק להציע, ונציג לכם מספר ימי טיול אפשריים, המשלבים אטרקציות סמוכות המשתלבות יחד.  הרגישו חופשי לשלב בין הימים ולהתאים את תכנית הטיול לטעמכם האישי. את כל האטרקציות שנציג בכתבה תוכלו למצוא במפה שבנינו עבורכם.

טיפים לבנגקוק
נוף אורבני בבנגקוק

כמה מילים על תכנון הטיול

למרות שרבים ממליצים לשלב את בנגקוק בסוף הטיול, אנחנו דווקא ממליצים בחום להתחיל שם. בבנגקוק תוכלו להתאקלם לתאילנד בצורה אידאלית ונוחה, ללמוד על התרבות התאית וכך להיות מוכנים יותר לקראת המשך הטיול באזורים כפריים ופחות מפותחים.

בטיול בן שבועיים או פחות בתאילנד, נמליץ לשלב 3-4 ימים בבנגקוק. בטיול יותר ארוך, תוכלו להקדיש לעיר אפילו שבוע מבלי להשתעמם – כולל טיולי יום לאטרקציות הנמצאות מחוץ לעיר. לא משנה מה משך הביקור, הקפידו לשבץ את הביקור בעיר בימים שבת וראשון, כדי שתוכלו לבקר בשוק סוף השבוע (פירוט בהמשך).

טיפ נוסף, הוא להזמין טיסות שנוחתות בבנגקוק בשעות הצהריים או אחה"צ. כך תוכלו לנצל את מעט השינה שהשגתם במטוס כדי לטייל בעיר מספר שעות, ללכת לישון מוקדם, ולקום למחרת רעננים ומוכנים לטיול. זו דרך יעילה ומוכחת למנוע את הג'ט-לג בקלי קלות.

אטרקציות בבנגקוק
בנגקוק – סיפתח מצוין לחופשה מדהימה

צ'יינה טאוון, המקדשים והעיר העתיקה

התחילו את היום בנסיעה לשוק המפורסם של צ'יינה טאון – Sampheng Market. תוכלו לקחת מונית או את הרכבת התחתית לתחנת Wat Mangkon. מדובר באחד השוקים העמוסים בבנגקוק, בו תוכלו למצוא כל מה שרק תוכלו לחשוב עליו. השוק גדול, אך עיקרו מרוכז ברחוב הראשי והארוך במיוחד. נמליץ לכם להתחיל בצדו המזרחי של השוק (נווטו ל-Old Market), כדי שתגיעו לרחוב אונג אנג בצדו השני כשתסיימו.

צ'יינהטאון, בנגקוק
השוק המפורסם של צ'יינה טאון

רחוב אונג אנג הוא אחד מהאזורים שהשתנו ללא היכר בשנים האחרונות. מדובר ברחוב הנחצה על ידי תעלה קטנה, שסביבה תוכלו למצוא חנויות מגניבות, בתי קפה טרנדיים ומסעדות מצוינות (בייחוד הודיות). מדובר במקום מצוין לשתות קפה, או ליהנות מארוחת צהריים טעימה. משם אנחנו ממליצים לכם להתקדם דרומה לכיוון הנהר, ולנווט לכיוון תחנת הסירות הקרובה – Memorial Bridge. היעד הבא, ואט ארון, נמצא מרחק הפלגה קצר, רק ודאו כי אתם עולים על הסירה המפליגה מערבה (זה יהיה מימינכם כאשר אתם מסתכלים לכיוון הנהר).

טיפים לבנגקוק
רחוב אונג אנג בלילה

ואט ארון הוא אחד המקדשים המרהיבים בעיר. המקדש נבנה לכבוד אל השחר ההודי, ארון והפך לאחד מסימני ההיכר של בנגקוק – מקדש מרשים בצורת חללית הניצב על גדות הנהר ומציע נוף מרהיב לעבר הנהר והעיר העתיקה.

ואט ארון, בנגקוק
מבט על ואט ארון מהנהר

מרחק הפלגה קצר מוואט ארון נמצאת תחנת Tha Maharaj, שממנה תוכלו לגשת לעיר העתיקה. באזור התחנה יש מתחם אלגנטי עם הרבה מסעדות, דוכני אוכל רחוב ומסעדות, תוכלו לעצור שם להתרעננות או לקחת קצת אוכל לדרך. משם תוכלו להיכנס לארמון המלך המרהיב, או למקדש ואט פו שבו תוכלו לראות את הבודהה השוכב – רק אל תשכחו לבוא בלבוש צנוע. בסמוך למקדש ואט פו שוכן אחד מבתי הספר המובילים לעיסוי תאילנדי, שם תוכלו לקבל מסאז' מצוין מהתלמידים.

ארמון המלך, בנגקוק
ארמון המלך המדהים

לאחר הסיור בעיר העתיקה, הגיע הזמן לחזור לבלות את שעות אחה"צ בבריכה במלון, בספא או בחדר. למרות שלא חסרות אטרקציות בבנגקוק, אין ספק שזה חלק מהכיף של הביקור בעיר, בייחוד אם השקעתם במלון שווה.

בשעות הערב צאו למסעדת Khao המעוטרת בכוכב מישלן (רצוי להזמין מקום מראש). מדובר במסעדת מישלן לכל דבר ועניין, אך במחיר משתלם ונגיש (כ-100 ש"ח לאדם לארוחה כולל שתייה וטיפ). כל המנות שטעמנו היו מדהימות, במיוחד בלטו הקארי הירוק ומנת הבקר בקרם קוקוס, שלא היה ניתן להפסיק לאכול.

יום מרוכז של שופינג בבנגקוק

היום נבקר בשוק סוף השבוע של בנגקוק המתקיים מידי שבוע בימים שבת וראשון. מומלץ להגיע לשוק באמצעות הרכבת העילית (תחנת Mo Chit) או הרכבת התחתית (תחנת Chatuchak Park). מדובר באחד השוקים הגדולים בתאילנד, והמבחר בו עצום. תוכלו למצוא בו הכל מהכל – אוכל, מזכרות, אומנות, תיקים, נעליים,  כלים לבית ועוד. אם אתם מתעייפים או סתם צריכים הפוגה מהחום, בשוק ישנו קניון ממוזג עם סבן אילבן.

ההמלצה שלנו – לכו לאיבוד בשוק. אנחנו מבטיחים לכם שכל אחד יכול למצוא את הדוכנים שמעניינים אותו. כמו כן, אם תרצו להתנסות באוכל רחוב תאילנדי אותנטי, זה לגמרי המקום – יש שם תחלופה לא פוסקת והמון תיירים. אנחנו ניסינו שיפודים נהדרים ואגרולים חמים וטעימים בטירוף.

אטרקציות בבנגקוק
צבעוני ומגוון – שוק סוף השבוע של בנגקוק

אם הקניות בשוק לא סיפקו אתכם ואתם מחפשים חווית קניה אורבנית – נסיעה קצרה ברכבת העילית תיקח אתכם לקניון סיאם פאראגון (תחנת Siam) – אחד הקניונים השווים ביותר בבנגקוק. תוכלו למצוא שם רשתות אופנה בינלאומיות ומותגי עילית, חנות כלבו ענקית, שוק אוכל מטורף בקומת המרתף ואפילו אקווריום בו תוכלו לראות כרישים, פינגווינים, כלבי ים ושלל יצורי ים מרהיבים. במרחק הליכה קצר משם נמצא קניון ה-MBK, אחד הקניונים הוותיקים בעיר, בו תוכלו למצוא חנויות מקומיות מכל הסוגים ושלל חיקויים במחירים משתלמים.

שופינג בבנגקוק
קניון סיאם פאראגון

אם קניונים זה פחות הקטע שלכם, תוכלו לבקר בשני מקדשים מרהיבים במרכז העיר העתיקה – ואט סאקט ו-ואט סוטאט. התחילו בואט סאקט, מקדש בודהיסטי הבנוי על גבעה בעיר העתיקה. במסגרת הביקור תטפסו במעלה הגבעה בשביל מוקף צמחייה, וכשתגיעו לפסגה תוכלו ליהנות מנוף נהדר על העיר העתיקה. מרחק הליכה קצר משם שוכן ואט סוטאט, אחד המקדשים העתיקים והחשובים עבור תושבי בנגקוק. תוכלו למצוא בו פסל ענק בחלל מוקף ציורי קיר, ובחצר תוכלו למצוא עשרות פסלי בודהה המקיפים את המתחם. ואט סוטאט נמצא מרחק הליכה קצר מתחנת הרכבת התחתית Sam Yot.

בנגקוק טיפים
ואט סוטאט – גדול ומרשים גם מבחוץ

לאחר השופינג או הביקור במקדשים, אנחנו ממליצים לחזור למלון למנוחה טובה לפני סיבוב ערב באזור העיר העתיקה.

העצירה הראשונה שלנו היא שוק הפרחים. בשוק זה תוכלו לראות פרחים מרהיבים מכל רחבי תאילנד, ולמרבה ההפתעה, עיקר הפעילות בו היא בשעות החשיכה. משם המשיכו לדרינק ברופטופ של מלון SALA, אנחנו ממליצים להגיע לקראת השקיעה. הנוף לעבר ואט ארון והנהר בלילה פשוט מרהיב, ולא תתאכזבו מהאוכל ומהשתייה. אם עדיין לא התעייפם, המשיכו לרחוב האייקוני ביותר עבור התייר הישראלי – רחוב קאו סאן. מדובר ברחוב תיירותי עם שוק לילה, ברים, מועדונים, אוכל רחוב ושלל דוכנים.

בנגקוק מסלול
ואט ארון בלילה – פשוט מחזה מרהיב

יום בבנגקוק הטרנדית

כבר אמרנו שבנגקוק מתחדשת בקצב מהיר, והיום יוקדש לאטרקציות הכי טרנדיות של העיר. את הבוקר נתחיל באחת התצפיות המרהיבות על בנגקוק – Mahanakhon SkyWalk (תחנת Chong Nonsi ברכבת העילית צמודה למגדל). מדובר במתחם המורכב מאזורי תצפית פנימיים (קומות 74-75) וחיצוניים (קומה 78), עם בר ואטרקציה לאמיצים בלבד – הליכה על רצפת זכוכית בגובה 314 מטר מעל האדמה.

בנגקוק אטרקציות
הנוף מהרופטופ הכי גבוה בעיר

מהתצפית נמשיך אל השכונה הכי מגניבה בבנגקוק – שכונת Talat Noi. השכונה הייתה בעבר אזור תעשייתי עם מוסכים ומפעלים, כיום השכונה נמצאת בעיצומו של מהפך, והיא הופכת אט אט לאחת השכונות הטרנדיות ביותר בעיר. כיום תוכלו למצוא בטאלאת נוי בתי קפה טרנדיים, אמנות רחוב, ברים מגניבים עם נוף לנהר וחנויות. הרבה מבתי העסק בוחרים לשמור על אלמנטים מחוספסים מהעבר של השכונה כמו כלי עבודה וקירות מתקלפים, וזה לגמרי מוסיף לאווירה.

אנחנו ממליצים בחום על ארוחת צהריים ב-River Vibe ועל קפה מצוין ב-Mother Roaster. ממש מחוץ לבית הקפה תוכלו למצוא את אחד הרחובות הכי צבעוניים בשכונה עם אמנות רחוב מדהימה. כמו כן, אל תחמיצו ביקור באחוזה העתיקה The So Heng Tai Mansion. האמת שקצת קשה להעביר במילים את הוויב של טאלאת נוי, ולכן עמית שלנו הכינה עבורכם ריל מצוין שיכניס אתכם לאווירה.

טאלאת נוי - אטרקציות בבנגקוק
מחוספסת ומגניבה – טאלאת נוי
אמנות רחוב בטאלאת נוי - אטרקציות בבנגקוק
קצת מאמנות הרחוב המגניבה של טאלאת נוי

לאחר שתמצו, שייט של כמה דקות יביא אתכם לאייקון סיאם, קניון חדש ונוצץ במיוחד. גם כאן תוכלו למצוא את כל הרשתות והמותגים, נוף לעיר, פארק מקסים על גדות הנהר, קומת אוכל מטריפה ואפילו מופע מזרקות שמתקיים מידי יום בשעות הערב המוקדמות. מופע המזרקות הוא אחד הגדולים והמרשימים בכל אסיה – אל תחמיצו אותו.

אייקון סיאם - שופינג בבנגקוק
מופע המזרקות המרשים באייקון סיאם

משם המשיכו עם סירת המים עוד כמה תחנות במורד הנהר למתחם Asiatique – שוק לילה מודרני ומגניב במיוחד. תוכלו למצוא בשוק גלגל ענק אימתני, מסעדות וברים, חנויות ועוד. המתחם אמנם מאוד תיירותי, אך זה לא הורס את האווירה. הוא לא עמוס במיוחד ולכן הבילוי בו הוא כיפי לכל גיל ובכל הרכב.

אלו המחפשים חוויה אותנטית יותר יכולים לנסות את אחד משווקי הלילה המסורתיים של בנגקוק, אך בינתיים אלו טרם התאוששו מהמגפה, ומרביתם לא חזרו לפעילות מלאה.

מתחם Asiatique, בנגקוק
מתחם Asiatique – בילוי ערב כיפי בבנגקוק

עוד אטרקציות בבנגקוק והסביבה

אם נשאר לכם עוד זמן, יש עוד הרבה אטרקציות בבנגקוק והסביבה, שמומלץ לבקר בהן. תוכלו לרווח את הימים העמוסים שהצגנו, להוסיף עוד זמן לשופינג, להתפנק ביום ספא, להשתתף בסיורים ובסדנאות. בנוסף תוכלו לצאת לטיולי יום, למשל: לשוק הצף Damnoen Saduak, לבירה העתיקה איוטאיה, לפארק השעושועים Dream World ועוד.

בנגקוק אטרקציות
השוק הצף Damnoen Saduak

כמה טיפים לנחיתה רכה בבנגקוק

בבנגקוק יש שני שדות תעופה – BKK, החדש והראשי, ו-DMK, המיושן אשר משמש בעיקר לטיסות לואו-קוסט בתוך אסיה. אם אתם מגיעים מישראל, כנראה תמצאו את עצמכם בשדה החדש. משם יש לכם שתי אפשרויות עיקריות להגיע למרכז העיר – לקחת מונית (30-60 דקות נסיעה, כתלות בפקקים), או לקחת את הרכבת. הנסיעה ברכבת לוקחת כ-20-30 דקות (תלוי היכן תרדו), משם תוכלו לקחת מונית או תחבורה ציבורית למלון. אם אין פקקים, נמליץ לכם לקחת מונית ולחסוך תיזוז, אבל אם הנחיתה שלכם בשעות העומס, הרכבת יכולה לחסוך לכם זמן רב.

מבחינת תחבורה, התחבורה הציבורית נעימה, יעילה ומהירה, ותעזור לכם לנצח את הפקקים ללא מעט אטרקציות בבנגקוק. הרכבות בעיר זולות למדי, אך המוניות לא יהיו יקרות בהרבה, ולכן נמליץ לכם לבחור באפשרות המהירה ביותר. רשת התחבורה הציבורית של בנגקוק מורכבת מרכבות עיליות (BTS) ורכבות תחתיות (MRT). לאחרונה רשת ה-MRT הורחבה וכיום ניתן להגיע ללבה של העיר העתיקה בקלות באמצעות הרכבת התחתית.

טיפים לבנגקוק
התחבורה הציבורית בבנגקוק – יעילה, מהירה ומנצחת את הפקקים

אם תבחרו להשתמש במוניות, נמליץ לכם להשתמש באפליקציות כדי להימנע מאי-נעימות וממלכודות תיירים. האפליקציות המובילות הן גראב ובולט, כאשר בולט לרוב זולים יותר (כרגע הם בחדירה לשוק, תמיד מומלץ להשוות מחירים). מומלץ להתקין את האפליקציות לפני הטיסה, כי אימות החשבון מצריך קבלת קוד ב-SMS.

בנגקוק, בדומה לכל אסיה, מרושתת היטב בחנויות נוחות. תוכלו למצוא שם שתייה קרה, חטיפים, מוצרי היגיינה, תרופות ללא מרשם ואפילו מנות אוכל, והכל במחירים זולים ומשתלמים. שתי הרשתות העיקריות הן סבן אילבן (7/11) ו-Family Mart. חשוב לציין את החנויות האלה כי הן שימושיות מאוד, בייחוד כשאתם רוצים להתרענן באמצע יום חם בנגקוק.

הקניונים של בנגקוק הם אמנם מוקד עלייה לרגל לחובבי השופינג, אך הם גם מכילים הרבה אוכל טעים, מגוון וזול. במרבית הקניונים תוכלו למצוא שוקי אוכל, מתחמי אוכל ומסעדות לכל תקציב ולכל סגנון. לרוב שוקי האוכל מכוונים יותר למקומיים, ושם תוכלו לטעום את המטבח המקומי ללא חששות ובמחירים זולים. כמו כן, מתחמי האוכל הם פתרון מצוין עבור משפחות, כי יש בהם מגוון רחב של מסעדות מזון מהיר, כך כל אחד יכול להזמין מה שהוא רוצה, וכולם יכולים לשבת ביחד.

טיפים לבנגקוק
קומת האוכל באייקון סיאם

יש לכם עוד שאלות או המלצות על בנגקוק? בואו לדון על כך בקהילת הפייסבוק שלנו.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה