כולנו מכירים את הרגע הזה שבדרך למחלקת התיירים, אנו חולפים על פני שורות מחלקת העסקים ומפנטזים על המושב הגדול והמרווח ולצידו השירות המוקפד והאיכותי. לחלק קטן מהציבור יצא לחוות טיסה במחלקת עסקים, אך לרובנו דבר זה נשאר בגדר פנטזיה, בעיקר בגלל תג המחיר הגבוה של החוויה הזו; אך האם ידעתם שניתן לטוס במחלקת עסקים מבלי לקרוע את הכיס? בכתבה הבאה נראה לכם כיצד תוכלו גם לעשות זאת.

טיסות אל על במחלקת עסקים
מחלקת העסקים של אל על: לטוס בסטייל

כל מה שרציתם לדעת על מחלקת העסקים

החוויה במחלקת העסקים מתחילה כבר בנתב"ג, שם כרטיס הטיסה מקנה מעבר מהיר בתשאול הביטחוני, ותורים מקוצרים בצ'ק אין ובבידוק תיקי היד. אחרי שהגעתם לדיוטי פרי, תהיו רשאים להכנס לטרקלין העסקים. לכל חברה יש גישה לטרקלין משלה או ללאונג' שמשרת נוסעים ממספר חברות תעופה שונות.

רגילים לטוס עם תיק גב בלבד? כדאי שתדעו שתנאי הכרטיס בביזנס מאפשרים שליחה של לפחות שתי מזוודות במשקלים גדולים מהמותר, וכך גם לגבי כמות התיקים שניתן לעלות איתכם לטיסה – לכן חשוב לוודא מראש את תנאי הכבודה המותרת בכרטיס שלכם.

וכמובן, אי אפשר לדבר על מחלקת עסקים ולא לדבר על גולת הכותרת – המושבים.

ישנם שלושה סוגים עיקריים של מושבי מחלקת עסקים:

  • מושבים שנהפכים למיטות שטוחות – דבר שנפוץ בעיקר במטוסים רחבי גוף שטסים ליעדים הרחוקים.
  • מושבי כורסא רחבים – שיותר נפוצים במטוסים שטסים טיסות קצרות ובינוניות (לאירופה למשל) עם הטיית משענת גב גבוהה מהרגיל ומרווח רגליים משופר.
  • "ביזנס פנים-אירופאי" – מחלקת העסקים הכי פחות מומלצת: מדובר בכסאות מחלקת תיירים רגילים אך עם מושב אמצעי חסום, כך שיש פחות נוסעים בשורה, מרווח הרגליים נשאר יחסית זהה למחלקת התיירים, לעיתים מעט יותר מרווח. לא מעט מהחברות האירופאיות מפעילות את סוג המושבים האלה בטיסות לתל אביב ועל אף המוצר הנחות, עדיין קוראות לו מחלקת עסקים.

טיפ מאיתנו: ישנו מגוון רחב של מחלקות עסקים, אשר מושפע מחברת התעופה ומדגמי המטוסים. למרות שלפעמים מתבצעים שינויים בדגם המטוס שיבצע את הטיסה, אנו ממליצים לוודא טרם הזמנת הטיסה את סוג המטוס איתו אתם עתידים לטוס, ולראות תמונות באינטרנט של המחלקה המותקנת בו.

טיסות ביזנס באל על

אולי תופתעו לשמוע, אך את מרבית היעדים שאליהם ניתן למצוא טיסות בפחות מ-$1000 ניתן למצוא דווקא באל על – החברה הגדולה והפעילה ביותר בנתב"ג. אל על מציעה תעריפים אטרקטיביים לטיסת הלוך ושוב במחלקת עסקים לחלק מיעדיה, למשל: דובאי, בוקרשט, וינה, מינכן, פרנקפורט ואתונה.

טיסות אל על לאתונה

אל על לרוב תציע ליעדים אלו טיסות במטוסי הבואינג 737, שבהם מותקנות במחלקת העסקים כורסאות רחבות וגדולות עם הטיית מושב גדולה. בנוסף למושב המפנק, מציעה אל על בטיסות אלו ארוחות משודרגות ומדיניות כבודה נדיבה יותר הכוללת 2 מזוודות לבטן המטוס.

כמו כן, נוסעי החברה הטסים במחלקת עסקים וכן נוסעים מתמידים מסטטוס זהב ומעלה יהנו מאירוח בטרקלין הדגל בנתב"ג – "המלך דוד". שם תוכלו להנות מבופה מפנק, שתייה קלה וחריפה ועוד.

חשוב לציין שלחלק מיעדי אירופה, החברה שולחת לפעמים מטוסים רחבי גוף מדגם 787, שבו תזכו להתנסות במושבים שנהפכים למיטה שטוחה וכוללים מערכות מולטימדיה אישיות ומרחב פרטי גדול יותר.

מחלקת העסקים של אל על במטוסי הבואינג 737-900

טיפ למחזיקי כרטיס האשראי "פלייקארד" – נצלו את הנקודות שלכם לכרטיסי בונוס בביזנס, בעיקר בזמן מבצעים! לדוגמה: אל על מציעה הטבת 50 אחוז הנחה לכרטיסי בונוס ליעדים משתנים בימי שלישי, כולל זמינות לכרטיסי בונוס במחלקת עסקים.

טיסות ביזנס לליסבון

איך אפשר לדבר על מחלקות עסקים לאירופה מבלי להזכיר את טאפ – החברה הפורטוגלית שהציעה טיסת בוקר יומית לליסבון (לנוכח המצב בישראל, החברה השהתה את טיסותיה לתל אביב ועתידה לחזור לנתב״ג רק בתחילת השנה הבאה). טאפ מפעילה לישראל את מטוסי האיירבוס החדישים מדגם A321-LR שמצויידים במחלקת עסקים ייחודית, עם מושבי מיטה (למרות שמדובר במטוס צר גוף) שכן מטוסים אלו טסים בין היתר בקווים בין ליסבון לצפון אמריקה.

מחלקת העסקים של טאפ
מחלקת העסקים של טאפ- מיטה שטוחה גם במטוס קטן

לפני כמה חודשים, בעזרת צוות המומחים שלנו, פרסמנו תעריף מצוין לטיסות לליסבון בביזנס ב-$750. כמובן שבתעריף זה, מלבד מושבי המיטה ואקסטרה כבודה, מי שרכש היה את הכרטיסים זכאי גם להתארח בטרקלין דן בנתב"ג, וכן בטרקלין העסקים הראשי והנהדר של חברת טאפ בליסבון. העוקבים החדים שלנו, כנראה יזכרו גם שפרסמנו מחיר טעות (שנעלם כלא היה אחרי כמה שעות) לטיסות במחלקת העסקים לקנקון ב-$880 בלבד! לכן ההמלצה שלנו היא להישאר עירניים ולהירשם להתראות שלנו, כך שאם יחזרו מחירים כאלו – תהיו הראשונים לדעת.

טיסות ביזנס למדריד

מפורטוגל נמשיך לספרד, עם חברת התעופה הספרדית אייר אירופה. החברה, שכבר חזרה להפעיל טיסות לישראל, מציעה טיסות ישירות למדריד במחלקת עסקים במחירים שלרוב נעים במהלך השנה סביב $900. אך גם פה, הצלחנו לאתר טיסות בתעריף מצויין של $700-$650. הטיסות למדריד מופעלות על ידי בואינג 787 דריימלינר, שמצוייד במושבי עסקים שנפתחים למיטה שטוחה שתעזור לכם להעביר את חמש שעות הטיסה למדריד בצורה נעימה ומפנקת.

עסקים למדריד

נשארים מעודכנים בכל הדילים למחלקת עסקים

אנחנו בטיסות סודיות עוקבים אחר ירידות מחיר ותעריפים אטרקטיבים גם לטיסות ביזנס ליעדים רחוקים, כך מצאנו טיסות ביזנס לבנגקוק עם חברת התעופה אייר אינדיה, בקצת פחות מ-$1400, טיסות עם לוט למגוון יעדים בארה״ב (ניו יורק, שיקגו או מיאמי) ב-$1850, וכמובן כפי שהזכרנו קודם, הטיסות לקנקון דרך ליסבון בפחות מ-$900!

אם אתם רוצים לקבל ישירות לנייד התראות מחיר בזמן אמת, אנחנו ממליצים לכם להצטרף לקהילות הווטסאפ שלנו או להירשם לערוץ הטלגרם שלנו, כך שתמיד תשארו מעודכנים בכל ירידת מחיר שווה, גם במחלקות עסקים וגם במחלקות תיירים.

יצא לכם לטוס במחלקת עסקים? נשמח אם תשתפו אותנו בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות עם איזו חברה טסתם וכמה עלה הכרטיס 

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה