יום כיפור טרמינל 3 נתב"ג

נמל התעופה בן גוריון פתוח 24/7, 364 ימים – השדה, והמרחב האווירי של ישראלים, נסגרים ליממה אחת בכל שנה, ביום כיפור. על אף הסגירה המתוכננת, מספר חברות תעופה ממשיכות למכור כרטיסי טיסה ליום כיפור הקרוב, לטיסות שכמובן לא יצאו לפועל. זה כמובן לא בזדון, אלא פשוט טרם עודכנו או עדכנו במערכות את הסגירה הצפויה של המרחב האווירי של ישראל לכיפור.

בעוד שרובנו נתאכזב בלשון המעטה לקבל הודעה מחברת התעופה על כך כי הטיסה שרכשנו בוטלה, ביום כיפור אנו לא רק מחכים לקבל את ההודעה הזו – אלא גם יודעים שהיא תגיע. זה הוא החג היחיד בשנה שהפך להיות "טריק" שנתי שמאפשר להפוך את כרטיס הטיסה שרכשנו לגמיש בהרבה.

למה שנרצה לרכוש טיסה ליום כיפור שתבוטל?

לאור חשיבות יום כיפור, יש מעט מאד ביקוש לטיסות הללו, ולכן מחירי הטיסות מ/אל נתב"ג ביום הזה נמוכים מאד ביחס לתקופת הטיסות בחגי תשרי. במידה וחברת התעופה היא זו שמבטלת את הטיסה, אנו הנוסעים לא נידרש כלל לשלם על שינוי הכרטיס אלא נקבל ברוב חברות התעופה אפשרות לטוס לאותו היעד בתאריכים קרובים אחרים ללא תוספת תשלום, או אף לטוס ליעד אחר באותה המדינה/איזור ללא תשלום נוסף; לחילופין, תמיד נהיה זכאים לקבל בחזרה את עלות הכרטיס במידה ונחליט לא לטוס.

המצב הייחודי הזה מאפשר לנו לרכוש כרטיס זול לטיסה שצפויה להתבטל, בחברה עם מדיניות נוחה של שינויים לטיסות מבוטלות. המצב הזה יאפשר לנו לטוס בתאריכים אחרים, יקרים יותר, לאותו היעד או יעדים קרובים כתלות במדיניות הביטולים של חברת התעופה.

כאן למעשה נכנס לשימוש "טריק יום כיפור": בעוד שרוב חברות התעופה הגדולות יודעות מראש לא למכור כרטיסים ליום כיפור על מנת שלא יצטרכו לבטל לפני הטיסה, עדיין קיימות חברות תעופה (בדגש על חברות לואו-קוסט זרות) אשר מוכרות טיסות ליום כיפור – טיסות שעתידות להתבטל ולאפשר לנו הנוסעים שתכננו זאת לקבל כרטיס טיסה גמיש מבלי לשם על כרטיס כזה, וללא הצורך להוסיף את ההפרש על טיסה יקרה יותר.

מדיניות ביטול בחברת איזיג'ט

כיום איזיג'ט היא החברה עם המדיניות המתירנית ביותר. אם טיסה בוטלה ביוזמת חברת התעופה, איזיג'ט תאפשר הזזה חופשית של הטיסה לאורך כל הלו"ז הפתוח של החברה ואפילו ניתן להחליף שדה מוצא/יעד באותה המדינה.

לדוגמא, ניתן לרכוש טיסות לליון עם טיסת חזור בערב יום כיפור בעלות של $123

רכישת טיסה ביום כיפור

ולאחר שהטיסה תבוטל, תהיו זכאים בזכות 'טריק יום כיפור' לדחות את הטיסה לטיסה יקרה ומבוקשת לפריז בסוכות בשווי $582 ללא שום תוספת כספית! (חיסכון של $460 לנוסע!)

עלות טיסה לפריז בסוכות
עלות טיסה לפריז בסוכות

מדיניות ביטול בחברת וויז אייר

חברת וויזאייר מאפשרת לנוסעים גמישות במקרה של ביטול טיסה ביוזמתה (או הזזה של מעל 5 שעות). הגמישות כוללת תזוזה חופשית ללא תשלום נוסף מהטיסה שבוטלה או נדחת לטיסה אחרת ליעד או ליעדים קרובים ליעד אליו רכשתם. להבדיל מאיזיג'ט יש כאן מגבלה של תאריכים אליהם ניתן להזיז את הטיסה שבוטלה. וויזאייר מאפשרים הזזה של 14 יום לפני תאריך הטיסה המקורי או דחייה של עד 30 יום אחרי תאריך הטיסה המקורי.

לדוגמא, מצאנו טיסה זולה לורשה עם וויזאייר ב-$144 אשר ממריאה ביום כיפור. לאחר שהטיסה תבוטל, ניתן יהיה להחליף את הטיסה לטיסה דומה בתאריכי סוכות המבוקשים, תאריכים שהיום עולים $340 לנוסע. חיסכון של כמעט $200 לכרטיס!

טריק טיסות ליום כיפור
הזזת טיסה בחינם לורשה בסוכות

סגירת המרחב האווירי וביטול טיסות ביום כיפור

המרחב האווירי של ישראל נסגר בכל שנה בשעות אחר הצהריים של ערב יום כיפור ונפתח בשעות הלילה המאוחרות בצאת כיפור, לכן שימו לב שטיסות שממריאות או נוחתות לפני סגירת המרחב האווירי אכן צפויות לצאת כרגיל ולא יבטולו על ידי חברות התעופה. בעוד שיום כיפור חל בעשרה בתשרי לפי לוח השנה העברי, התאריך הלועזי משתנה משנה לשנה, כשב-2023 יום כיפור יחול ביום שני, ה-25 בספטמבר. לשם השוואה ביום כיפור ב-2022, תנועת המטוסים נעצרה ב-14:00 בערב כיפור שיצא ביום שלישי ה-4.10 וחזרה למחרת ביום רביעי ה-5.10 בשעה 22:30.

שימו לב שרכישת כרטיס ליום כיפור הינו רכישה ספקולטיבית המבוססת על נהלי שינוי וביטול טיסה הקיימים היום שאנו מכירים. יתכן מאד שהמדיניות תשתנה, אך בכל מקרה ביטול טיסה תזכה אתכם באפשרות לבקש החזר כספי מלא על כרטיס הטיסה. יש לשים לב כי מדיניות ביטולי הטיסות של חברות התעופה יכולה להשתנות מעת לעת ולכן מומלץ לקרוא ולהתעדכן על מדיניות הביטולים באתרים הרשמיים של איזיג'ט, וויז אייר וריינאייר וחברות התעופה האחרות.

יש לכם עוד שאלות על טריק יום כיפור? מוזמנים לשאול בקהילה שלנו בפייסבוק.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה