עד לפני עשר שנים, ספק אם מישהו בישראל שמע את השם "ריינאייר" או "וויז אייר", והיום חברות התעופה הללו מהוות חלק בלתי נפרד משוק התעופה הישראלי. במקביל, בשנים האחרונות הטיסות הזולות הגיעו לעוד הרבה מדינות חדשות, וכיום ממש אפשר לטוס מסביב לעולם בלואו קוסט.

מהפכת הלואו-קוסט חוללה שינוי רחב היקף באופן שבו אנחנו חושבים על טיסות, מתכננים טיולים וטסים לחו"ל. כיום ניתן ואף מקובל לטוס ליעד אחד, ולחזור מאחר, לשלב טיסות לואו-קוסט כדי להגיע ליעדים אקזוטיים כמו טנריף והאיים האזוריים בזול, או אפילו להרכיב מסלול העובר בין מספר ערים אירופאיות באמצעות טיסות לואו קוסט. והכל – במחירים מצוינים.

לכן החלטנו לקחת על עצמנו את האתגר האולטימטיבי – לבנות מסלול שמתחיל בתל אביב, מקיף את כדור הארץ וחוזר לתל אביב, בתקציב הכי נמוך שאפשר, ועל הדרך מצאנו כמה חברות לואו קוסט שממש שווה לכם להכיר. נשמע טוב? אז בואו להכיר את חברות הלואו-קוסט שיאפשרו לכם להקיף את כדור הארץ בסכום של 1000 אירו לנוסע!

מסביב לעולם בלואו קוסט
יש הרבה חברות לואו קוסט לא מוכרות על לוח ההמראות

נורס אטלנטיק (Norse Atlantic)

את המסע שלנו ברחבי העולם נתחיל עם חברת נורס אטלנטיק. מדובר בחברת לואו קוסט חדשה מנורווגיה, המחברת בין יעדים במערב אירופה כמו לונדון, ברלין, פריז ורומא למספר יעדים בחוף המזרחי של ארה"ב כמו ניו יורק, מיאמי ואורלנדו.

החברה מפעילה אך ורק טיסות טרנסאטלנטיות, באמצעת צי של מטוסי דרימליינר חדישים, עם מחלקת אקונומי בתצורה סטנסדרטית של 3-3-3, ומחלקת פרימיום בתצורה של 2-3-2.

נורס, כמובן, לא טסה מישראל, אז נתחיל את הסיבוב שלנו באמצעות כרטיס טיסה זול במיוחד ללונדון עם וויז אייר (עלות: $87, תאריך יציאה: 23.1, תוספת מזוודה $41). לאחר שהות קצרה בעיר הכי טובה בעולם, נוכל לתפוס כרטיס טיסה זול במיוחד למיאמי עם חברת נורס (עלות: $202, תאריך יציאה 27.1, תוספת מזוודה $75). אם תרצו להתפנק עם מחלקת פרימיום, תשלמו רק $537 – מחיר מעולה לכל הדעות.

עכשיו נבקש מכם לעכל את זה שנייה – בזכות חברת נורס אפשר להגיע מישראל לפלורידה תמורת $289 בלבד. נכון, המחיר הזה כולל רק תיק קטן, ובכל זאת, בעינינו מדובר בבשורה של ממש. מחירים אטרקטיביים בכיוון אחד יכולים לסייע לתרמילאים שעוצרים בארה"ב בדרך חזרה לארץ, לחובבי קרוזים שיוצאים מארה"ב ליעד אחר, או למי שחשקה נפשו לעצור לכמה ימים בלונדון או בפריז בדרך לארה"ב. הכרטיס הבסיסי כולל תיק גב קמצני במיוחד במידות 40x30x15 ס"מ, ללא הגבלת משקל. נוסעי פרימיום מקבלים גם 2 ארוחות, וכן זכאים להביא בנוסף גם טרולי במידות 56x45x25 ס"מ ששוקל עד 10 ק"ג.

לואו קוסט מסביב לעולם
בתוך הדרימליינר של נורס

זיפ אייר (Zip Air)

זיפ אייר, היא אחת מחברות הלואו-קוסט המעניינות ביותר שיש, ומהווה חלק קריטי במסע שלנו מסביב לעולם בלואו קוסט. זו חברת תעופה יפנית, המתמקדת בטיסות ארוכות טווח, ומחברת בין טוקיו, למגוון יעדים באסיה ובחוף המערבי של ארה"ב. טיסות ישירות בין טוקיו ללוס אנג'לס מתחילות בכ-$300 לכיוון. אם זה לא נשמע מספיק טוב, כל הנוסעים מקבלים גישה לאינטרנט ולמערכת בידור מבוססת סטרימינג ללא עלות נוספת. כמו כן, אולי תתפלאו לשמוע, אך החברה מציעה גם מחלקת עסקים עם מושבים שהופכים למיטה שטוחה לחלוטין החל מ-$800 לכיוון. עם זאת, חשוב לציין כי בכרטיס הביזנס הבסיסי לא תקבלו ארוחות, בידור או כבודה, ללא תוספת תשלום.

החברה מפעילה טיסות טרנס-פסיפיות וטיסות למספר יעדים במזרח הרחוק, באמצעת צי של מטוסי דרימליינר שנחכרו מחברת Japan Airlines המעולה. במטוסי הדרימליינר ישנה מחלקת אקונומי בתצורה סטנדרטית של 3-3-3, ומחלקת ביזנס בתצורה מפנקת במיוחד של 1-2-1.

כדי להגיע לחוף המערבי של ארה"ב, נתפוס טיסה קצרה ללוס אנג'לס עם אמריקן או יונייטד (עלות: $84, תאריך יציאה: 31.1, תוספת מזוודה $40), ולאחר מכן נמשיך עם זיפ אייר כל הדרך לטוקיו במחיר פשוט מצחיק (עלות: $352, תאריך יציאה: 2.2, תוספת מזוודה $54).

הכרטיס הבסיסי כולל טרולי במידות 55x40x25 ס"מ ותיק גב נדיב למדיי במידות 24x35x25 ס"מ, אך משקלם הכולל צריך להיות נמוך מ-7 ק"ג.

לואו קוסט ליפן
מעבר החצייה האייקוני של שיבויה

אייר אסיה (AirAsia)

חברת AirAsia היא חברת לואו-קוסט מלזית, שהתרחבה והפכה לחברת הלואו קוסט הגדולה באסיה. כיום החברה מחזיקה נתח שוק רחב ובסיסי פעילות במגוון יעדים במזרח הרחוק כמו תאילנד, הפיליפינים וסינגפור. החברה מציעה טיסות פנים, קפיצות קצרות בין מדינות באסיה וגם טיסות ארוכות למדיי ממבחר ערים גדולות באסיה ליעדים כמו אוסטרליה וניו זילנד.

החברה מפעילה צי מטוסים לטיסות קצרות וארוכות. הצי לטיסות קצרות, מורכב ממטוסי משפחת A320, שמציעים מחלקת אקונומי סטנדרטית בתצורת 3-3. הצי לטיסות ארוכות, מורכב ממטוסי A330, הכוללים מחלקת עסקים קטנה בתצורת 2-2-2 (אך היא מזכירה פרימיום אקונומי יותר ממחלקת עסקים) ומחלקת תיירים בתצורה צפופה למדיי של 3-3-3.

הפעם נשתמש בג'ט סטאר כדי להגיע מטוקיו למנילה (עלות: $127, תאריך יציאה: 8.2, תוספת מזוודה $20), שממנה מתחיל המסע חזרה לארץ. הכרטיס הבסיסי כולל טרולי במידות 56x36x23 ס"מ ופריט אישי קטן שנכנס מתחת למושב. גם באייר אסיה משקלם הכולל של הטרולי והפריט האישי מוגבל ל-7 ק"ג.

מטוס של AirAsia
מטוס של AirAsia

סבו פסיפיק (Cebu Pacific)

את הדרך חזרה הביתה נעשה עם חברת הלואו-קוסט הפיליפינית סבו פסיפיק. החברה מפעילה קו טיסות בין דובאי למנילה פעמיים ביום, ומידי פעם ניתן להשיג טיסות באזור 200-250 דולר הלוך ושוב מדובאי למנילה – מחיר פשוט מטורף לטיסה לאחד היעדים הכי שווים ואקזוטיים שיש.

בנוסף לדובאי, החברה מפעילה טיסות ממנילה למגוון יעדים ברחבי אסיה ואוסטרליה, אך בעינינו היא בעיקר רלוונטית למי שטס לפיליפינים או לאוסטרליה. כדי להגיע לדובאי תוכלו לתפוס טיסות ישירות מנתב"ג תמורת 200-250 דולר, או טיסות ישירות לאבו דאבי שיכולות לעלות גם כמה עשרות דולרים ומשם נסיעת אוטובוס קצרה לדובאי.

בדומה לג'ט סטאר, סבו מפעילה גם טיסות קצרות וגם ארוכות. בטיסות הקצרות החברה מפעילה מטוסים ממשפחת A320 בתצורת אקונומי סטנדרטית של 3-3. אולם, בשונה מיתר החברות, סבו מפעילה טיסות ארוכות במטוסי A330, המכילים רק מושבי אקונומי בתצורה צפופה מאוד של 3-3-3. אמנם הטיסה עם סבו הולכת להיות די צפופה, אבל תחזיקו חזק כי החזרה שלנו לארץ ממנילה עולה $259 בלבד. תחילה נתפוס טיסה לדובאי עם סבו פסיספיק (עלות: $154, תאריך יציאה: 11.2, תוספת מזודה $39), וכמה ימים לאחר מכן נחזור לארץ עם וויז אייר מאבו דאבי (עלות: $105, תאריך יציאה: 14.2, תוספת מזוודה $40).

הכרטיס הבסיסי בסבו פסיפיק כולל טרולי עד 7 ק"ג בלבד במידות 56x36x23 ס"מ.

אז כמה עולה להקיף את העולם בלואו קוסט?

עשינו את זה! הצלחנו לטוס מסביב לעולם בלואו קוסט תמורת $1111 בלבד. בדרך עצרנו ביעדים מרהיבים כמו לונדון, לוס אנג'לס וטוקיו, וניסינו 4 חברות תעופה מגניבות שהפכו את המסע הזה לאפשרי.

מקטע 1: תל אביב – לונדון, וויז אייר, 23.1, $87

מקטע 2: לונדון – אורלנדו, נורס אטלנטיק, 27.1, $202

מקטע 3: אורלנדו – לוס אנג'לס, אמריקן איירליינס, 31.1, $84

מקטע 4: לוס אנג'לס – טוקיו, זיפ אייר, 2.2, $352

מקטע 5: טוקיו – מנילה, אייר אסיה, 8.2, $127

מקטע 6: מנילה – דובאי, סבו פסיפיק, 11.2, $154

מקטע 7: אבו דאבי – תל אביב, וויז אייר, 14.2, $105

סה"כ: $1111 בלבד שהם 1007 אירו! (או $1420 כולל מזוודה)

אם אתם חושבים שזה המסלול היחיד שתוכלו להרכיב בכ-1000 אירו, אתם ממש טועים. אנחנו מזמינים אתכם לחקור בעצמכם ולראות כמה קל ופשוט לשלב יעדים ולתפור מסלול ייחודי משלכם מסביב לעולם מבלי לקרוע את הכיס.

מסביב לעולם באלף אירו

מסביב לעולם באלף אירו
מסביב לעולם באלף אירו

יצא לכם לטוס עם חברות לואו קוסט מיוחדות בעולם? נשמח אם תשתפו אותנו בקהילת הפייסבוק של טיסות סודיות

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה