זה הזמן לחדש דרכון, ובזול! בין אם אתם מחפשים עכשיו טיסה או שכבר רכשתם אחת, אחד הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לעשות הוא לוודא שהדרכון שלכם תקף לקראת הנסיעה. בעוד שלכל מדינה דרישה שונה באשר לתוקף הדרכון המינימלי הנדרש לכניסה למדינה, ברוב המדינות קיימת דרישה של בין 3 ועד 6 חודשים מיום הכניסה שלכם למדינה.

במיוחד לכבוד חודשי החורף, ניתן לחדש את הדרכון בהנחה וליהנות גם ממחיר מוזל וגם מתורים קצרים יותר. לאור מלחמת "חרבות ברזל" לא כל הלשכות בארץ עובדות באופן מלא וזמני המשלוח של הדרכונים החדשים יכולים להתארך, אך בבדיקה שערכנו גילינו שניתן להזמין תורים כבר לשבועות הקרובים בלשכות מרכזיות כמו תל אביב-קריית הממשלה, בני ברק ועוד.

במידה ושכחתם לחדש דרכון בזמן וגיליתם שכבר אין תורים, ניתן להנפיק "דרכון זמני" בחלק מלשכות רשות האוכלוסין וההגירה ברחבי הארץ (על כך בהמשך הכתבה). אך כמובן, אנו ממליצים להערך מראש ולנצל את מחיר החורף המוזל לחידוש הדרכון אותו מציעה רשות ההגירה והאוכלוסין, דבר שיכול לחסוך מאות שקלים למשפחה על ידי חידוש בתעריף המוזל בחורף. חשוב לדעת, דרכון זמני הוא לא דרכון ביומטרי ואיננו מתאים לשימוש להוצאת אישור כניסה לארה"ב ESTA.

התעריפים המוזלים, זמינים למשלמים באינטרנט בלבד מחודש נובמבר ועד סוף חודש פברואר. ניתן לקבל את ההנחה גם להנפקת דרכון חדש וגם לחידוש דרכון קיים. מימוש המחיר המוזל אפשרי עד סוף אפריל 2024, כאשר דרכון ביומטרי תקף למשך 10 שנים במקרה של מבוגר או קטין מעל גיל 16. תוקף דרכון ילדים (עד גיל 16) עומד על 5 שנים בלבד.

חידוש דרכון רגיל וניצול הנחת החורף

את הדרכון ניתן לחדש דרך לשכות רשות האוכלוסין וההגירה הפזורות ברחבי הארץ, כאשר על מנת לעודד אנשים לחדש דרכון בתקופת החורף שנחשבת לפחות עמוסה, מחיר האגרה באינטרנט בתקופת החורף זול ביותר מ-40% (!!) למשלמים בחורף, בין ה-1 בנובמבר ועד סוף חודש פברואר.  לחיילים בשירות חובה, מילואים ומשרתים בשירות לאומי-אזרחי קיימת הנחה של 50%.

ילדיםמבוגריםחיילים
תעריף אינטרנט חורף מוזל100 ש"ח165 ש"ח80 ש"ח
תעריף אינטרנט רגיל135 ש"ח260 ש"ח130 ש"ח
תעריף לשכה150 ש"ח280 ש"ח140 ש"ח
בתמונה: מערכת לזימון תורים בלשכת האוכלוסין וההגירה
בתמונה: מערכת לזימון תורים בלשכת האוכלוסין וההגירה

על מנת לקבל את ההנחה, יש לשלם את האגרה מראש באתר האינטרנט ולאחר מכן מומלץ להזמין תור (בכל בוקר משתחררים תורים נוספים). את ההנחה תקבלו רק באמצעות תשלום מראש באתר. על מנת להנפיק דרכון, יש צורך להגיע עם תעודת זהות (לא רישיון נהיגה!) ודרכון ישראלי קיים במידה ויש לכם. הדרכון ישלח דרך חברת ההפצה HFD, עד 6 שבועות מיום הגשת הבקשה.

הנפקת דרכון זמני

במידה ושמתם לב לתוקף הדרכון שלכם בזמן ולא ברגע האחרון שלפני הטיסה ואין לכם דרכון זר המאפשר לצאת מהארץ עד ה-31.12.23. תוכלו להנפיק דרכון זמני בלשכות רשות ההגירה והאוכלוסין (רשימה תוכלו למצוא למטה) יש צורך בזימון תור.

אנשים המעוניינים להוציא דרכון זמני, נדרשים לשלם את האגרה העומדת על עד 430 ש"ח למבוגר ו-225 ש"ח לקטין עד גיל 18. על מנת להוציא את הדרכון, יש למלא ולהדפיס טופס בקשה לדרכון זמני ולגשת יחד עם הטופס, 2 תמונות פספורט, אישור תשלום אגרה והדרכון הקודם ללשכה באזור המגורים שלהם בלבד. כאשר הדרכון הזמני ישלח בדואר רשום בתוך שבוע מהגשת בקשת ההוצאה.

  • רשימת הלשכות המלאה: אילת, אשדוד, באר שבע, בני ברק, חיפה, ירושלים מזרח, ירושלים, כפר סבא, נוף הגליל, נתניה, עפולה, פתח תקוה, צפת, קריות, ראשון לציון, רמלה, תל אביב.

הנפקת דרכון בנתב"ג

במידה ושמתם לב רק ברגע האחרון, כי הדרכון שלכם פג תוקף או ללא תוקף מספק, הפתרון היחיד שזמין עבורכם הוא הנפקת דרכון זמני בנתב"ג. ניתן להנפיק בטרמינל 3 אך ורק עם כרטיס טיסה לטיסה הממריאה ב-48 השעות הקרובות. מדובר בפתרון היקר ביותר, מבין כלל האפשרויות העומדות בפני מי שצריך לחדש דרכון, בעלות של 875 ש"ח למבוגר ו-455 ש"ח לקטין עד גיל 18. על מנת להנפיק דרכון זמני בנתב"ג, יש לגשת ללשכה עם תעודת זהות, דרכון קודם (במידה ויש), 2 תמונות פספורט וכרטיס טיסה! כאשר הדרכון הזמני החדש יונפק במקום.

שימו לב, הלשכה בנתב"ג נמצאת בקומה השניה של טרמינל 3 ופועלת 24 שעות ביממה בימים א'-ה', עד השעה 14:00 ביום ו'/ערב חג והחל מהשעה 21:00 במוצאי שבת/חג.

בדקו מראש את תוקף הדרכון שלכם

הדרך הפשוטה ביותר לחסוך בחידוש הדרכון, היא מעקב אחר תאריך התפוגה שלו וחידושו בחורף מראש. אני ממליצים, לפני כל הזמנת טיסה לוודא שהדרכון שלכם תקף. מי שיזכר ברגע האחרון ויאלץ להנפיק דרכון זמני של בתוקף לשנתיים בנתב"ג יפרד מלא פחות מ-875 ש"ח (!!).

יש לכם שאלות נוספות על חידוש הדרכון? בואו לקהילת הפייסבוק שלנו.

 

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה