בחודשים האחרונים חלה התאוששות בענף התעופה הישראלי ומרבית חברות התעופה הזרות חידשו את טיסותיהן לישראל. מעבר לכך, נשבר השיא של כמות הטיסות מנתב"ג אל נמלי התעופה בקפריסין ויוון. על אף ההתאוששות והגידול בתנועת הנוסעים בנתב"ג, המצב הביטחוני הנוכחי טרף את הקלפים. בעקבות כך, מספר רב של חברות תעופה זרות בחרו להשהות את טיסותיהן לנתב"ג וממנו. למרות זאת, קיימות מספר חברות תעופה זרות שבחרו להישאר נאמנות לשוק הישראלי ולהפעיל את טיסותיהן שבשגרה, גם בתקופה זאת. בכתבה זו, ניתן במה לאותן חברות תעופה זרות שממשיכות לטוס.

אייר פראנס – טיסות ישירות לפריז

אייר פראנס הייתה מחברות התעופה הזרות הראשונות שחידשו את טיסותיהן לישראל וממנה. חברת התעופה הלאומית הצרפתית מפעילה טיסה יומית אחת מפריז לתל אביב. מאז תקופת הקורונה, החברה מטיסה לישראל את מטוס האיירבוס A350, אחד מהמטוסים המתקדמים בעולם המציעה לנוסעים בכל המחלקות מערכת בידור אישית, שקעי טעינה וארוחה.

בנוסף, כל נוסע זכאי להביא עימו טרולי במשקל של 12 ק"ג – מהנדיבים בעולם התעופה. מעבר לכך, בשנה האחרונה אייר פראנס ואל על חתמו על הסכם קוד שייר ביניהן, שמאפשר לכל חברה למכור טיסות לפריז שמבוצעות על ידי חברת התעופה השנייה. בכך למעשה, ניתן לקנות טיסות אל על בכרטיס של אייר פראנס ולהפך.

טיסת אייר פראנס - מטוס על מסלול ההמראה

טיסות אייר פראנס למגוון יעדים:

אתיופיאן – טיסות זולות לאפריקה ולמזרח

אתיופיאן הינה חברת התעופה הגדולה והחשובה ביבשת אפריקה. כיום, אתיופיאן איירליינס הינה חברת התעופה היחידה שמפעילה טיסות ישירות בין ישראל ואפריקה. למרות המונופול, אתיופיאן מציעה חיבור נוח לטיסות המשך למגוון יעדים באפריקה, אסיה ואפילו בדרום אמריקה. מחירי הטיסות הזולים, המטוסים החדשים ומדיניות הכבודה הנדיבה במחלקת התיירים (2 מזוודות לנוסע) מושכים נוסעים רבים לטוס בטיסות החברה. במהלך ימים אלו, אתיופיאן מפעילה שתי טיסות יומיות מתל אביב לאדיס אבבה, בירת אתיופיה. יעדי ההמשך הפופלריים הם בנגקוק, דלהי, זנזיבר, מומבאי וסאו פאולו שבברזיל.

צילום: מיכאל קבחייב

הטיסות הזולות ביותר של אתיופיאן:

אתיחאד – טיסות דרך אבו דאבי

אתיאחד לא חדלה לטוס מאז תחילת המלחמה. אתיחאד ידועה בשירות המעולה ובצי המטוסים החדיש והמפנק. לאורך כל תקופת המלחמה, החברה טסה ישירות מנתב"ג לאבו דאבי. מאבו דאבי ניתן גם להגיע לדובאי או לטוס ליעדי המשך. בין יעדי ההמשך שאתיאחד מציעה נכללים בנגקוק, דלהי, מנילה, טוקיו וקולומבו. בזכות מיקומה של אבו דאבי, מתאפשר זמן טיסה קצר ליעדים במזרח.

איתיחד - ממשיכה לטוס לישראל בימים אלו
איתיחד – ממשיכה לטוס לישראל בימים אלו. צילום: עידו וכטל

טיסות אתיחאד למגוון יעדים:

בריטיש איירוויז – טיסות ישירות ללונדון

בדומה לאייר פראנס, גם בריטיש איירוויז ממשיכה להפעיל את טיסותיה מלונדון לנתב"ג כסדרן. בריטיש חידשה את טיסותיה לארץ במתכונת שונה לגמרי מזאת שהייתה לפני תחילת המלחמה. כיום, החברה מפעילה טיסות במטוסים צרי גוף, ללא מערכת בידור אישית וללא ארוחה חמה. בנוסף, הטיסות מלונדון לתל אביב מבצעות עצירה בלרנקה לצורך החלפת צוותים, מה שגורם להארכת זמן הטיסה. למרות השנמוך בפרופיל השירות ומשך הטיסה, בריטיש מציעה טיסות המשך ליעדים בארה"ב ובקנדה כדוגמת ניו יורק, טורונטו ועוד. שימו לב שבטיסת ההלוך נדרשת לינה של לילה אחד בלונדון לפני טיסת ההמשך לצפון אמריקה.

בריטיש - מטוס נגרר על המסלול

טיסות בריטיש למגוון יעדים:

וויז אייר – חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת בנתב"ג

אין ספק שוויז אייר היא אחת מחברות התעופה האהובות והמועדפות על הישראלים. המחירים הזולים, מגוון היעדים בטיסות ישירות מישראל וקלות ביצוע הרכישה בעברית באתר החברה – מקנים לחברה יתרונות רבים. מעבר לכך, וויז אייר הינה חברת התעופה הזרה שטסה לכמות היעדים הגדולה ביותר. ניתן לטוס עם החברה לבוקרשט, וינה, ורשה, מילאנו, לונדון, לרנקה, סופיה, קרקוב ועוד. מאז תחילת המצב הבטחוני, החברה עצרה את טיסותיה לארץ ליומיים בלבד. לאחר מכן, שבה החברה להפעיל את הלו"ז הרגיל בטיסות לתל אביב וממנה. עם דחיית החזרה של ריינאייר עד סוף ספטמבר (וסביר שעוד ידחה..), וביטולי הטיסות של איזיג'ט עד לעונת האביב הבאה, וויז אייר הינה חברת הלואו קוסט המובילה בנתב"ג.

מטוס וויזאייר
מטוס של חברת וויזאייר

הטיסות הזולות ביותר של וויז אייר:

פליי דובאי – מעבה את כמות הטיסות מתל אביב לדובאי

פליי דובאי הפכה להיות אחת מהשחקניות המרכזיות בנתב"ג לאחר הירידה בפעילות של טורקיש אייליינס. חברת התעופה מפעילה כשש טיסות יומיות בין דובאי לתל אביב. מאז פרוץ המלחמה, החברה לא עצרה את פעילותה בארץ ליום אחד. החברה נמצאת במגמת עלייה בכמות הנוסעים ובתדירות הטיסות על הקו. גם בימים אלו, נשקלת האפשרות להוסיף טיסה יומית שביעית על הקו העמוס מדובאי לתל אביב. המטוסים של פליי דובאי חדשים, ומציעים מערכת בידור אישית במרבית טיסות החברה לארץ. כמו כן, פליי דובאי מפעילה בשיתוף אמירטס את הטיסות מתל אביב לדובאי. בזכות כך ניתן להתחבר באותו הכרטיס לטיסות אמירטס למגוון רחב של יעדים בעולם. היעדים הפופלריים הם בנגקוק, סיאול, סידני, סיישל, קראבי ופוקט.

flydubai 737
מטוס 737 של חברת פליי דובאי, לא הפסיקה לטוס מאז תחילת המלחמה

טיסות אמירטס ופליי דובאי למגוון יעדים בעולם:

חברות תעופה זרות נוספות שטסות לישראל כיום

מעבר לחברות התעופה שצוינו לעיל, קיימות חברות תעופה זרות נוספות אשר מפעילות את טיסותיהן לישראל כסדרן:

הזמנתם טיסה באחת מחברות התעופה הזרות שממשיכות לפעול בישראל? בואו לשתף אותנו ואת הגולשים בקהילת הפייסבוק של 'טיסות סודיות'!

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה