כשאומרים "האיים המלדיבים", התמונה שעולה לנו בראש היא של חופים זהובים, מים שקופים ותכולים, וחדרים מפנקים על המים. וכמובן, הררי מזומן שאוזלים במהרה. אבל יש עוד דרכים לטייל, לראות את המלדיביים מזוית אחרת, ולשמור על תקציב נמוך.

השבוע, פורסם בטיסות סודיות תעריף מדהים לטיסות לאיים המלדיבים. במחיר של $260 (כ-850 ש"ח) ניתן היה לרכוש טיסות הלוך חזור למלדיבים בזול, בחברת איתיחאד למלדיביים. הכרטיסים כוללים כבודה הושבה וארוחות עם קונקשן בנמל התעופה המפואר של אבו דאבי. המחיר הנמוך מפתה מאד, אך חשוב לקחת בחשבון גם את עלויות השהייה והמחייה במלדיבים, שיכולים להתאים לכל תקציב ולכל כיס.

טיסות זולות למלדיביים

באפריל האחרון הייתי בירח דבש בנפאל. כפי שניתן להבין, אנחנו זוג שוחר הרפתקאות. תרמילאים בנפש, אבל אוהבים גם להתפנק. אז אחרי שהתפנקנו בכמה מלונות יקרים (34$ ללילה!) בטרק האוורסט בייס קמפ בנפאל, חזרנו לקטמנדו וגילינו שעוד כמה ימים מתחיל סגר.

חיפשנו לאן להימלט מנפאל, והאופציה כמעט היחידה בשבילנו הייתה האיים המלדיבים.
האמת היא שזה יעד שאף פעם לא חשבתי עליו בכלל. האיים המלדיבים נתפסים אצלי בתודעה כיעד מפנק ויקר בטירוף. אלא שאז התחלתי לחקור וגיליתי שהתפיסה הזאת לא ממש עדכנית.

התיירות הקלאסית במלדיבים: ריזורטים מפנקים

קודם כל, חשוב להבין איך עובדת תיירות הריזורטים במלדיבים.
עד לפני עשור, המקומות היחידים במלדיבים בהם יכולתם לטייל ולישון היו הריזורטים. כל ריזורט שוכן על אי (או איים) משלו, והאנשים היחידים שתתקלו בהם יהיו עובדי המלון ואורחי המלון. כל הריזורט מותאם לחלוטין לתיירים ולא משקף את חיי המקומיים במדינה.

אם יש גן עדן, אין ספק שהריזורטים במלדיבים הם הסניפים המשודרגים שלו: בריכות, מסאז'ים, טיולי שייט, צלילות, אוכל מפנק, וחדרים שלא תרצו לעזוב. חלק מהחדרים יושבים על המים בכלונסאות, חלקם על החוף עם גישה ישירה ופרטית למים, ובחלקם ג'קוזי או בריכה פרטית.

בגלל שאתם על אי קטן שמכיל רק את הריזורט, אתם בהכרח עושים הכל דרך הריזורט: ארוחות, צלילות ואטרקציות למיניהן. וכמו שאתם יכולים לדמיין, זה לא זול בכלל. אטרקציות כמו צלילות, טיולי שייט וספורט ימי יכולים להצטבר למאות ואלפי דולרים נוספים שהוצאתם מעבר לתשלום (היקר) על הלינה.ריזורט במלדיבים

התיירות החדשה במלדיבים: האיים המקומיים

אז מה קרה לפני כעשור?
החברים במלדיבים החליטו לפתוח את האיים המקומיים לתיירות. כבר עשר שנים שאתם יכולים לישון באיים המלדיבים האמיתיים. אתם יודעים, אלה שגרים וחיים בהם אזרחי המדינה.
החוויה שונה לגמרי, כמובן. מלבד הבירה מאלה (Male), האיים המקומיים קטנים, כפריים ושקטים ברובם. כמובן שהם פחות מפנקים, אבל הם מאפשרים מפגש בלתי אמצעי עם התרבות המלדיבית. זו ההזדמנות שלכם לנהל שיחה אמיתית עם אנשים שלא מחייכים אליכם בנימוס מוגזם, להנות מהאוכל המקומי הנהדר של המלדיבים, ולהישאר במלדיבים לאורך תקופה ארוכה יותר – כי הכסף לא נוזל לכם מבין האצבעות.

המלדיביים בזול
האי Guraidhoo, צילום: תום לנדאו

איפה ישנים במלדיביים בזול?

באיים המקומיים תוכלו לישון במלונות בסיסיים, שמחירם מתחיל (מנסיוני) ב-35$ ללילה לחדר זוגי. ב-70$ ללילה לזוג אנחנו כבר ישנו במלון קטן עם חדרים איכותיים ובריכה. גם ברמת הלינה הבסיסית ביותר החדרים טובים (אך בסיסיים). לא תמצאו פה גסטהאוסים מעופשים. כאן לא הודו.

המלדיביים בזול
מלון באיים המקומיים, צילום: תום לנדאו

איפה אוכלים?
ארוחת הבוקר בדרך כלל כלולה במחיר החדר, ואת ארוחת הצהריים והערב אפשר לאכול במסעדה של המלון, או במסעדות ובתי קפה אחרים באי. אני ממליץ לבחור באי שיש בו מבחר של מסעדות ובתי קפה. המחירים שם יהיו משמעותית יותר טובים מהמחירים במסעדה של המלון (סדר גודל של 2-5$ לארוחה לאדם).

מה עושים?
בכל אי מקומי שמקבל תיירים, יש חוף אחד שנקרא ביקיני ביץ', ובו אפשר להתרחץ בבגדי ים כמו שאנחנו רגילים. בשאר האי וחופיו לא נהוג להסתובב בבגדי ים ובלבוש לא צנוע (המלדיבים היא מדינה מוסלמית אדוקה).
מעבר לכך, כמעט כל מלון יציע לכם שלל טיולים ואטרקציות – בדיוק אותם הדברים שיציעו לכם בריזורט הסמוך, רק במחיר הרבה הרבה הרבה יותר נמוך. ציוד שנורקלינג בדרך כלל תוכלו לקבל מהמלון ללא עלות נוספת.
אני ממליץ בחום לשהות באיים שיש בהם מועדוני צלילה.

איך מתניידים בין איים?
במלדיבים תוכלו לנוע במהירות בין איים באמצעות speedboats, וישנה גם אופציה זולה יותר של רשת מעבורות ממשלתית בין האיים. אם אתם עושים ממש טיול תרמילאי וארוך במלדיבים, התניידות ברשת המעבורות הממשלתית היא אחלה דרך לעבור בין אזורים מרוחקים בזול.
בתקופת הקורונה חשוב לבדוק מראש האם רשת המעבורות פעילה, ומה הנהלים למעבר בין איים (האם אפשרי, האם צריך בדיקת קורונה).

הטיול המושלם במלדיבים: שילוב בין האיים המקומיים לריזורטים

אל תבינו אותי לא נכון, אני לא מנסה לגרום לכם להימנע מהריזורטים במלדיבים. אני חושב שהחוויה שם מושלמת, ואם כבר הגעתם עד המלדיבים, אל תפספסו את החווית הריזורט. מצד שני, אל תפספסו גם את חווית האיים המקומיים, שהיא שונה לחלוטין. בהחלט אפשר לשלב – להתחיל בכמה ימים באי מקומי, ואז לעבור לריזורט בשביל הפינוק המושלם.

איך לטייל במלדיבים בזול: רשימת טיפים

הנה מה שצריך לדעת כדי לתכנן טיול זול ומהנה במלדיבים:

  • אם תבחרו באיים וריזורטים שקרובים יחסית לבירה מאלה, תוכלו להגיע אליהם ומהם באמצעות שייט. איים וריזורטים רחוקים יותר נגישים באמצעות טיסות פנים יקרות.
  • כשאתם בוחרים לאיזה אי מקומי להגיע, תבחרו באי שיש בו מסעדות נוספות מלבד זו שבמלון, ומועדון צלילה פעיל.
  • בתקופת הקורונה, חשוב לבדוק מראש מה מצב התחלואה וההגבלות ספציפית באי אליו אתם רוצים להגיע, ומה הנהלים בנוגע למעברים בין האיים והריזורטים. לעתים תידרשו לבדיקת קורונה כדי לעבור בין איים, ובמקרה של התפרצות תחלואה באי מסוים, יכול להיות שלא תוכלו לעבור באופן חופשי בין אי מסוים לאי אחר.
  • האיים המלדיבים היא מדינה מוסלמית אדוקה. אם הגעתם בתקופת הרמדאן, המשמעות העיקרית היא שהמסעדות ובתי הקפה באיים המקומיים יהיו פתוחים רק בשעות הערב. בצהריים תאכלו במלון. מעבר לכך, בדרך כלל כל האטרקציות פתוחות כרגיל, וכמובן שבריזורטים אין שום הבדל.
  • האוכל במסעדות המקומיות זול יותר ממחירי המסעדה של המלון.
  • אחרי שמצאתם מלון שמעניין אתכם באחד האיים המקומיים, נסו להשיג פרטי קשר של מנהל המלון ולסגור מולו ישירות.
  • אותו מנהל מלון יכול להיות בעל קשרים בריזורטים הסמוכים ולסגור לכם ריזורט במחיר טוב יותר מזה שתמצאו בבוקינג.
  • תבררו טוב טוב מה כוללות החבילות השונות בריזורט שאתם מגיעים אליו. קבלו החלטה מושכלת האם מתאים לכם חבילה עם שתי ארוחות, שלוש ארוחות, או הכל כלול (בדרך כולל גם אלכוהול בסיסי ואטרקציות בסיסיות). אישית, אני ממליץ על חבילת חצי פנסיון – בוקר וערב. הארוחות כ"כ גדולות, שממש אין צורך בארוחת צהריים. מקסימום מנשנשים משהו בתשלום בימים בהם יש בזה צורך.
  • אם אתם משלבים בין אי מקומי לבין ריזורט, תעשו כמה שיותר אטרקציות באי המקומי ולא בריזורט. זה יחסוך לכם המון כסף.

נכתב ע"י תום לנדאו, יועץ ומתכנן טיולים להודו, נפאל ומיאנמר, ומנהל קהילות פייסבוק למטיילי המזרח. מוזמנים לעקוב אחריו גם באינסטגרם.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה