זה קורה לכולנו: כבר בתור לצ'ק אין רואים בצד את דלפק אחד ללא תור של מחלקת העסקים, מציצים אל תוך הטרקלין המפנק שכולל שתיה כיד המלך ואוכל ללא הגבלה. אחר כך זה מכה בנו שוב כשמגיעים למטוס, עוברים בשורות הראשונות ומזילים ריר על המושבים המרווחים והמפנקים, בדרך אל המושבים הצפופים שבחלק האחורי של המטוס. גם אם תתחנפו לדיילי הקרקע, זה לא יבטיח לכם שדרוג למחלקת העסקים, וגם לא אם תאמרו כי אתם בירח דבש או חוגגים אירוע חשוב. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לקבל את השדרוג וליהנות ממושב שאחרים משלמים עליו כמה אלפי דולרים.

טיפ: מידי פעם מתפרסמים אצלנו דילים מדהימים לטיסות סודיות במחלקת עסקים

פתחו חבר מועדון והיו נאמנים לחברת התעופה

נאמנות זה שם המשחק. ככל שתתמידו באותה חברת תעופה, כך תצברו יותר נקודות, המעמד שלכם יעלה בהתאמה. מעבר למזוודה הנוספת שתקבלו, הבידוק המהיר והטבות נוספות, גם תעלו ברשימת המועמדים לשדרוג למחלקת העסקים במידה והטיסה מלאה. כל חברה שהיא אינה לואו קוסט, מפעילה חבר מועדון שמאפשר לצבור נקודות בגין הטיסה. זכרו שאותן נקודות שוות כסף, איתן אפשר לרכוש כרטיס בונוס או לשדרג למחלקת עסקים. כשאתם מגיעים לדלפק בשדה, וודאו עם נציג חברת התעופה שהחבר מועדון מעודכן בהזמנה.

שמפנייה בביזנס - איך לקבל שדרוג
ויש גם שמפניות וארוחות מישלן

רכשו כרטיסים ברי שדרוג והשתמשו בנקודות כדי לשדרג לעסקים

ככל שכרטיס הטיסה שרכשתם יהיה יקר יותר, כך הסיכויים שלכם לקבל את השדרוג יעלו. הסיכויים יעלו עוד יותר, אם אתם מחזיקים חבר מועדון בסטטוס גבוה. בכרטיס הטיסה שאתם רוכשים, יש תת מחלקה וככל שהכרטיס יקר יותר, כך התת מחלקה גבוהה יותר, כלומר בר שדרוג. רוב החברות מאפשרות שדרוג מכרטיס בתת מחלקה גבוה בתיירים, באמצעות נקודות. עם זאת, יש חברות כמו בריטיש אירווייז לדוגמא, שיאפשרו לשדרג מחלקה אחת למעלה (מתיירים לפרימיום) תמורת נקודות, ללא קשר לתת מחלקה שלכם. אך כמעט תמיד: ככל שהמחיר גבוה יותר, כך הסיכויים להשתדרג במידה והטיסה מלאה או שפשוט חברת התעופה רוצה לצ׳פר אתכם.

שדרוג מוזל למחלקת עסקים באמצעות ״מכירה פומבית״

חברות התעופה רוצות למלא את מושבי העסקים שנחשבים לרווחיים ביותר. חברות תעופה כמו אל-על, איבריה ועוד, מציעות אחרי שלב ההזמנה, לרכוש כיסאות בשיטת ״מכירה פומבית״. ישנו תשלום מינימלי ומקסימלי ואם ישארו מקומות במחלקה וההצעה שלכם הגבוהה ביותר, תוכלו ליהנות משדרוג מוזל.

נא להתלבש בהתאם

מעבר לתנאים היבשים שכוללים את תעריף השדרוג, האם הטיסה מלאה ועוד. ישנו עניין נוסף שעשוי להשפיע לא מעט על הסיכויים שלכם לקבל שדרוג למחלקת העסקים וזהו נושא הלבוש. אל תגיעו לטיסה זרוקים, ומצד שני אל תגיעו לטיסה בחליפה. טרנינג וטי שירט עשויים להספיק, כל עוד לא מדובר בשרוואל מהודו, או טי שירט עם כיתוב מתריס. הגיעו נקיים או אם תרצו, מבושמים, מוטב אחרי מקלחת. זכרו שמצד אחד זו לא תצוגת אופנה, אך עניין הלבוש בהחלט משחק תפקיד חשוב. חברות התעופה לא ירצו לעלות נוסעים שזרקו על עצמם את הדבר הראשון שמצאו בארון. זה לא יבטיח לכם שדרוג, אך זה ממש לא יוריד מהסיכויים שלכם.

הזמינו כרטיסים בנפרד

חברות התעופה מחפשות לשדרג נוסעים בודדים. הסיכויים לקבל שדרוג ירדו משמעותית אם תבצעו הזמנה אחת שכוללת שני כרטיסי טיסה. חברת התעופה תעדיף שלא לפצל את ההזמנה, ולהשאיר את ההושבה יחד, או כפי שנקבעה בשדה. אם זאת, לנוסע בודד יש הרבה יותר גמישות והוא לעולם לא יתנגד לשדרוג בחינם. אם אתם בונים על שדרוג בשדה התעופה, מוטב שתזמינו כרטיסים בנפרד, אך קחו בחשבון שישנו סיכון שברגע של אובר – בוקינג, אחד מכם עשוי להישאר על הקרקע.

בחרו את המושבים היקרים במחלקת התיירים

במידה והטיסה מלאה, חברת התעופה תעדיף לשדרג לביזנס את מי שיושב במושבים המועדפים ולא את מי שיושב במושבים הרגילים. כך החברה תוכל למכור את המושבים המועדפים (מושב ביזנס או פרימיום אקונומי) בכסף, גם כשהטיסה מלאה. במידה וזה לא יצליח לכם, במקרה הכי גרוע תשבו במושב מועדף, אך אם אתם לא רוצים לקחת סיכון, בדקו את מצב הטיסה כמה ימים לפני, ובמידה והטיסה כמעט ומלאה ונשאר מושב מועדף, רכשו אותו.

חדש – הטבת EXTRAS שדרוג מחלקה בטיסת אל על בחינם

בנוסף לכל הדרכים הקודמות לשדרג את חווית הטיסה שלכם עם המעבר למחלקה גבוהה יותר, חברת אל על השיקה הטבה חדשה למועדון הנוסע המתמיד של החברה תחת השם EXTRAS ועבור הנלווים בטיסה תחת השם EXTRAS Space.

הטבת ה-EXTRAS מאפשרת שדרוג בחינם ממחלקת תיירים לפרימיום או ממחלקת פרימיום לעסקים במטוסי הדרימליינר 788 ו-789 ושדרוג ממחלקת תיירים לעסקים במטוסי 737, כאשר את ההטבה ניתן לקבל ללא עלות על בסיס מקום פנוי ובהתאם למעמד הנוסע במועדון.

את ההטבה מקבלים באמצעות הרשמה מראש 72 עד 30 שעות לפני הטיסה באמצעות הקישור היעודי, ובמידה והחברה מאשרת את השדרוג על בסיס מקום פנוי מקבלים על כך הודעה בשער העליה למטוס. כמות הטבות שדרוג EXTRAS בהם ניתן להשתמש תלויה בהתאם למעמד  הנוסע בחברה ובהחזקת כרטיס ה-FLY CARD:

​מעמדמחזיקי אשראי FLY CARD
חברי מועדון הנוסע המתמיד
​טופ פלטינה63
​פלטינה42
זהב21
כסף1-

הטבת ה-EXTRAS זמינה לזכאים עד ה-31 במרץ 2022, כאשר בנוסף להטבה הרגילה קיימת הטבת ה-EXTRAS Space נוספת בעבור הנלווים באותה ההזמנה, לכל הפרטים.

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה