איי סיישל המרהיבים

החודשים האחרונים היו מאתגרים ללא ספק. ברבעון הראשון של 2021 בלבד ראינו מדיניות הגדרת מדינות ירוקות/אדומות, סגר מלא של נתב״ג, הפעלת ועדת חריגים שהחליפה ידיים בין משרדי ממשלה שונים, טיסות חילוץ מיעדים רבים, הנפקת תעודות למחוסנים ולשמחתנו גם הסרת רוב המגבלות על הטסים לחו״ל ובפרט על המחוסנים והמחלימים. דברים משתנים מיום ליום. עדיין ישנה אי-ודאות לגבי המדינות אליהן ניתן לטוס ללא בידוד, לגבי הנהלים של כל אחת מהן בנוגע לנוסעים נכנסים ולגבי האטרקציות שפועלות בתקופה הנוכחית.
בכל זאת, בחודש האחרון אנו רואים עלייה משמעותית בחיפושי הטיסות לחו״ל והתעניינות בתכנון החופשות להמשך השנה.

אז לאן הישראלים רוצים לטוס? חפרנו בנתונים והנה הם:

המרוויחה הגדולה: יוון, עם גידול של למעלה מ-450%!

בחודש פברואר נחתם הסכם עקרוני לפתיחת יוון לתיירים ישראלים. בסוף מרץ פורסם המתווה, והוא כבר בתוקף, במסגרתו יכולים ישראלים מחוסנים לטייל ביוון ללא צורך בבידוד. חברות הלואוקוסט וויזאייר וראינאייר זיהו את הפוטנציאל והודיעו על פתיחת קוים בעונת הקיץ (החל מיוני) מנתב״ג לרודוס, כריתים, סנטוריני, מיקונוס, קורפו וזקינטוס. הקווים יפעלו לאורך עונת הקיץ בהתאם לביקוש. לפני הנתונים שבידינו, הביקוש הגבוה ביותר הוא ליעד הנחשק והציורי סנטוריני (34% מהחיפושים) ואחריו עיר הבירה אתונה (16% מהחיפושים). אלו מכם שנרשמו לקבלת התראות אישיות על ירידת מחירים יכלו להזמין כרטיסים במחיר של החל מ-50$ בלבד (הלוך-חזור לסנטוריני או לקורפו).

פתיחת השמיים - זקינטוס יעד לואוקוסט חדש
זקינטוס. יעד חדש ללאו קוסט

השוק מתעורר: גידול של כ-500% בחיפושי טיסות של הרגע האחרון!

המציאות הנוכחית דינאמית במיוחד. כל שבוע מתעדכנים נהלים, נחתמים הסכמים בינ״ל, נפתחים ונסגרים קווים, משתנים נהלי הכניסה למדינות וכיוצ״ב. קשה לתכנן לטווח ארוך. כתוצאה מכך, וזו המגמה החדשה והברורה, רוב הנוסעים מעדיפים לתכנן ולהזמין את החופשה ברגע האחרון. בשנה החולפת ראינו עלייה של מאות אחוזים בחיפוש טיסות של הרגע האחרון לעומת שנים קודמות. בצ׳טבוט המתקדם שלנו ניתן לבחור בחיפוש הטיסות הזולות ביותר ל-14 הימים הקרובים בלחיצת כפתור.

טרנד נוסף שזיהינו הוא העדפת יעדי בטן-גב לעונת הקיץ (לעומת יעדים עירוניים למשל). הרוב מעדיפים חופשה רגועה, ובפרט סביב הים התיכון, אחרי שנה קשוחה של סגרים ובידוד בבית. בחודש מרץ ראינו עלייה של 330% בחיפוש טיסות ליעדי אגן הים התיכון לעומת חודש פברואר כשישראלים רבים מתכננים את חופשת הקיץ שלהם. היעדים הפופולריים ביותר: איי יוון, פאפוס, לרנקה, ורנה ומלטה.

ביקוש לחופשה אקזוטית: סיישל ותאילנד נפתחות לישראלים מחוסנים

תאילנד, אחת מהמדינות המתויירות בעולם, סגורה לתיירים כמעט לגמרי במשך החודשים האחרונים. כעת פורסם מתווה חדש לפתיחת המדינה לתיירים מחוסנים. הפיילוט באי פוקט יחל החודש (אפריל) ובמסגרתו יידרשו תיירים נכנסים לבידוד של שבוע במלון. החל מחודש יולי, על פי התכנון, ניתן יהיה להיכנס לתאילנד ללא חובת בידוד. לאור המתווה החדש ראינו בחודש מרץ גידול של 185% בחיפוש טיסות לבנגקוק ופוקט לעומת חודש פברואר.

בדומה לתאילנד, ראינו במרץ גידול של קרוב ל-200% בחיפוש טיסות לסיישל שנפתחה השבוע מחדש לתיירים ישראלים ללא חובת בידוד. חברות התעופה מדווחות לנו שאחוזי התפוסה בטיסות לסיישל גבוהים מאוד. בכל זאת, מי שמוכן להזמין מראש יוכל למצוא כרטיסי הלוך-חזור בטיסות אלעל במחיר של החל מ-350$ בלבד.

קו פינג קאן, תאילנד

חיפוש טיסות לניו-יורק: גידול של 377% לעומת חודש פברואר

לאורך השנה האחרונה, על אף מצב התחלואה הקשה במדינות שונות בארה״ב, נותרה ארה״ב היעד היציב ביותר מבחינת מגבלות הכניסה והבידוד. בהתאם המשיכו חברות התעופה האמריקניות לטוס כמעט ללא הפסקה, כולל טיסות דלתא ויונייטד לנתב״ג, אם כי תדירות הטיסות ירדה משמעותית. ניו-יורק ממשיך להיות היעד המבוקש ביותר לחיפוש טיסות בצ׳טבוט שלנו בחודש מרץ. ניתן להסיק מכך שישראלים רבים מרגישים בנוח להזמין טיסות לארה״ב עם ודאות גבוהה שהן יצאו לפועל.

בחודשיים האחרונים, בעקבות החלפת הממשל, ישנו שינוי מגמה חד בהתמודדות עם הקורונה בארה״ב ומתקיים מבצע חיסונים אדיר ובפרט בעיר ניו-יורק. נכון להיום ישנה חובת בידוד בניו-יורק לנוסעים נכנסים אך ל-4 ימים בלבד. יש מקום לאופטימיות זהירה שהמצב ימשיך במגמה הנוכחית וטיסות לארה״ב ימשיכו כסדרן.

חופשת פסח: 75% מהחיפושים ללא יעד ספציפי

לפני הקורונה, בכל שנה, חופשת פסח הייתה תקופה מבוקשת במיוחד לטיסות. היינו רגילים לראות הזמנות של חודשים מראש ומחירים מטפסים ככל שמתקרבים לחג. השנה, בעקבות המגבלות שהוסרו לאחרונה, ראינו זינוק חד בחיפוש טיסות של הרגע האחרון לחופשת פסח, ובאופן מעניין מרבית החיפוש היו ללא יעד ספציפי. כלומר, הישראלים מעוניינים לטוס במהלך החופשה עד כדי כך שכמעט לא משנה להם לאן (כל עוד המחיר אטרקטיבי…). בצ׳טבוט שלנו ניתן לבחור כל חג או חודש ולמצוא מיד את המחירים הנמוכים ביותר לכל היעדים באותה תקופה!

המלכה אמסטרדם

קורונה, מגבלות תנועה וסגרים – כל אלו לא משפיעים על הפופולריות הבלתי נגמרת של אמסטרדם כיעד לנופש אירופי. העיר ממשיכה לשמור על מקומה בראש טבלת החיפושים בצ׳טבוט שלנו. בטח תופתעו לגלות שהחיפוש השכיח ביותר הוא דווקא החיפוש הגמיש ביותר (לכל החודשים קדימה, ולא לחודש מסוים). כלומר, הישראלים רוצים לטוס לאמסטרדם בכל עונה והעיקר שהמחיר יהיה אטרקטיבי. אנו מזכירים שניתן בקלות לבצע חיפוש גמיש בצ׳טבוט שלנו ולקבל את המחירים הנמוכים ביותר לאמסטרדם בכל החודשים. אגב, המחיר הנמוך ביותר שמצאנו לאחרונה לכרטיס הלוך-חזור לאמסטרדם היה 102$ בלבד.

גידול בחיפושי טיסות לאמסטרדם
עוד נשוב לאמסטרדם

ואם קראתם עד כאן, ואתם מתכננים נסיעה בקרוב, קראו גם את 5 דברים שחשוב מאוד לדעת על פתיחת השמיים

חיפוש טיסות בוואטסאפ

נחתו לאחרונה